خرید نهال گردو در کلمه ✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار کلمه

ما در این مقاله می‌خواهیم شرایط اقلیمی شهر کلمه را مطالعه کرده و بررسی کنیم آیا احداث باغ گردو در این منطقه سودآور هست یا نه؟ شهر کلمه جزو شهرهای باستانی و تجاری استان بوشهر محسوب می‌شود، برخلاف دیگر شهرهای استان بوشهر این منطقه دارای خاکی حاصلخیز و جزو مناطق مرتفع محسوب می‌شود و ۴۵۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد؛ مختصات جغرافیایی ‌شهر کلمه بر روی نقشه ایران ۲۸٫۹۴۳۴۱۱° شمالی و ۵۱٫۴۵۷۲۸۹° شرقی هست؛ شواهد حاکی هست احداث باغ مدرن و حرفه‌ای گردو در این منطقه کاملاً به نفع کشاورز و باغدار خواهد بود.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی کلمه

اگر بخواهیم شرایط اقلیمی کلمه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم باید بگوییم این منطقه همانند دارای اقلیم کوه پایه‌ای معتدل و نیمه گرمسیری هست، از این رو تعداد درختان و درختچه‌هایی که در کلمه کاشته می‌شود بیشتر از نواحی دیگر استان بوشهر است؛ شما می‌توانید انواع درختان زردآلو، انگور و سیب را در حاشیه رودخانه‌های فصلی مشاهده کنید، با توجه به اقلیم معتدل نیمه گرمسیری خرید نهال گردو در کلمه مقرون به صرفه و اقتصادی هست.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بوشهر

تاریخچه باغات گردو در کلمه

در مورد باغات گردو در کلمه تاریخچه خاصی در دسترس نیست، چون تعداد کشاورزانی که علاقه و اشتیاق به احداث باغ گردو در کلمه دارند کمتر از حد انتظار بوده بنابراین مورد توجه قرار نگرفته است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در کلمه

مهمترین مسئله‌ای که در رابطه با احداث باغ گردو در کلمه باید به آن توجه داشته باشید، میزان باردهی نهال خریداری شده است، با اینکه اکوسیستم این منطقه برای کاشت درخت گردو مناسب هست ولی درختانی را انتخاب کنید تا قدرت باروری بیشتری داشته و سوددهی باغ شما را تضمین کند.

 

آیا کاشت نهال گردو در کلمه حالت اقتصادی دارد؟

اگر باغدار موفق شود نهال گردو پکان آمریکایی را به صورت تضمینی از نهالستان‌های معتبر خریداری کرده و مراحل احداث باغ گردو در کلمه را به صورت مدرن و حرفه‌ای طی کند، مطمئناً کاشت نهال گردو در کلمه حالت اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد داشت.

 

خرید نهال گردو در کلمه

برای خرید نهال گردو در کلمه توصیه می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:
1. ارتفاع شهر کلمه از سطح دریا تنها ۴۲۰ متر هست، بنابراین جزو مناطق کوه‌پایه‌ای محسوب می‌شود؛ کشاورز قبل از خرید نهال گردو در کلمه باید میزان شیب زمین را بررسی کرده و نهالی را انتخاب کنید تا ریشه زایی قوی داشته باشد.
2. با اینکه شهر کلمه یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا در استان بوشهر محسوب می‌شود، ولی توجه کنید زمستان معتدلی را تجربه کرده و دوره سرمایی درخت گردو را بررسی کنید.
3. با توجه به اینکه بارش باران در شهر کلمه کمتر از ۳۰۰ میلیمتر است حتماً نیاز آبی درخت گردو را بررسی کنید.

فروش نهال گردو در کلمه

اگر آمار فروش نهال گردو در کلمه را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم فهمید رقم به دست آمده بسیار ناچیز و کمتر از حد انتظار است؛ باغدارانی که باغات آنها در حاشیه رودخانه باهوش قرار گرفته است می‌توانند با مشاوره گرفتن از مهندسین کشاورزی به صورت تجاری و مدرن اقدامات لازم را برای احداث باغ گردو در کلمه انجام دهند؛ چون خاک اطراف این رودخانه کاملاً حاصلخیز بوده همچنین کشاورزان این منطقه می‌توانند نیاز آبی باغات گردو را تامین کنند.

نهال گردو مناسب کلمه

از نظر متخصصین نهالستان، نهال گردو مناسب شهر کلمه نهال‌های زود گل و گرمسیری هست؛ کشاورزان این منطقه توجه داشته باشند تا نهال گردو نباید محدودیت ارتفاعی داشته و حتماً به دوره بازدهی همچنین میزان باردهی آن نیز دقت داشته باشند، البته فراموش نکنید نیاز آبی درخت گردو هم مهم هست.

انواع نهال گردو در کلمه

انواع نهال گردو در کلمه باید به نهال گردو پکان آمریکایی اشاره کنیم، از ویژگی‌های مهم نهال گردو پکان آمریکایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• این درخت پایه بلند بوده و بیشتر از ۱۵ متر ارتفاع دارد، بنابراین فاصله‌ای که برای کاشت آن در نظر گرفته‌اند ۱۲ متر هست؛ از اینرو تعداد درختان کاشته شده در یک هکتار زمین کمتر از ۹۰ اصله نهال گردو پکان آمریکایی هست.
• عمر اقتصادی نهال گردو پکان آمریکایی بیشتر از ۱۰۰ سال بوده و دوره باردهی طلایی آن نیز ۹۰ سال هست.
• نهال گردو پکان آمریکایی جزو درختان دیر بازده بوده و ۵ سال برای اولین باروری و ۱۰ سال برای باردهی اقتصادی زمان احتیاج دارد.
• این درخت به صورت ژنتیکی تا دمای ۵۵ درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل کرده و نسبت به اقلیم کوهستانی گرم و خشک نیز مقاوم هست.

قیمت نهال گردو در کلمه

برای استعلام قیمت نهال گردو در کلمه توصیه می‌کنیم به لینک زیر وارد شوید، این لینک مختص یکی از نهالستان‌های معتبر و تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی هست، با دانلود کاتالوگ رایگان شرکت می‌توانید قیمت نهال گردو در سال ۱۴۰۲ را استعلام گرفته و با انواع نهال گردو گرمسیری نیز آشنا شوید:

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در کلمه نهال گردو پکان آمریکایی هست، این درخت هیچ گونه محدودیتی نداشته و نیاز سرمایی کوتاه مدتی دارد؛ با توجه به اینکه سازگاری شهر کلمه با نهال گردو پکان آمریکایی بنابراین میزان باردهی آن در حداکثر بوده و در یک هکتار حداقل ۵ تن میوه تولید خواهد کرد.

نهالستان گردو در کلمه

مدیران نهالستان گردو در کلمه با توجه به اینکه منطقه کلمه جزو مناطق سرسبز و معتدل استان بوشهر محسوب می‌شود سعی می‌کنند اطلاعات علمی و تخصصی در رابطه با احداث باغ گردو در کلمه در اختیار باغداران قرار دهند؛ در سال‌های گذشته اکثر کشاورزان با تغییر زیرساخت‌های مزارع به دنبال احداث باغ گردو در کلمه هستند؛ مهندسین نهالستان معتقدند کشاورزان با شناسایی کردن مکان‌های مناسب می‌توانند باغات گردو گرمسیری را بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه‌ای راه‌اندازی کنند.

کلام آخر

علاوه بر باغات گردو گرمسیری کشاورزان می‌توانند نهال میوه گرمسیری را در مزارع خود کاشت کنند، برای شناختن انواع نهال انگور، بادام، پسته، زردآلو و سیب سازگار با منطقه کلمه می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه در کلمه در سایت برتر نهال مراجعه کرده و اطلاعات علمی و تخصصی را کسب کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر کلمه می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در کلمه مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال