خرید نهال گردو در ازندریان✔️ قیمت انواع نهال گردو ازندریان

طبق حساسیت بالای نهال‌های گردو به تنش‌های آبی و دمایی لازم است که قبل از خرید نهال گردو و کاشت آن در اقلیم کوهستانی مانند ازندریان شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن بررسی و نهال‌های مناسب شناخته شود.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ازندریان

به دلیل قرارگیری شهر ازندریان در ارتفاع ۱۷۹۷ متری و در دامنه‌های کوهستان الوند باعث مساعد بودن شرایط زیست محیطی و منابع آبی و کشتزارهای حاصلخیز و اشتیاق افراد به کاشت نهال گردو و احداث باغستان‌های گردو شده است. این شهر به دلیل میانگین بارشی ۳۵۰ میلی‌متر در سال از چالش‌های کم آبی کمتری برخوردار بوده و با اقلیم کوهستانی و سرد و خشک شهری پر رونق در تولید میوه‌های سردسیری و گردو است. این اقلیم در ۳۰ کیلومتری شهرستان ملایر با جمعیت ۱۱۲۷۱ نفر قرار گرفته و از دیرباز محصولات کشاورزی و باغی آن شامل گندم، جو، چغندر، تره بار، بنشن، غلات، حبوبات، زعفران، گل‌محمدی، گردو، انگور، سیب، آلو، زردآلو، گیلاس، و انگور است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در ازندریان

توصیه‌هایی که در رابطه با گردوکاری به افراد تازه کار ارائه می‌گردد توجه به تاریخچه باغات گردوی موفق در شهر ازندریان است. بازدید و رصد این باغات کمک می‌کند از تجربه صاحبان آن در زمینه چگونگی کاشت نهال، نحوه مراقبت و آبیاری، رقم‌های سازگار و سودآور شناخت بهتری حاصل شود. همانطور که از تاریخچه این باغات مشخص است بسیاری از باغبانان در جهت پیشگیری از سرمازدگی، ریزش گل برگ و میوه کاشت رقم‌هایی مانند فرنور، فرانکت، کانادایی و ارقام کاغذی و تویسرکان را در باغات خود انجام می‌دهند. برای برداشت بهترین محصول عملیات هرس، تنک کردن، آبیاری اصولی، سمپاشی و کوددهی بر اساس نیاز و آنالیز خاک و برگ نهال صورت می‌گیرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ازندریان

پارامترهای زیادی می‌تواند بر رشد و عملکرد نهال تاثیرگذار باشد لذا لازم است قبل از احداث باغ نسبت به شناخت سطح ارتفاع منطقه، نوع بافت خاک، شرایط کاشت، هموار سازی زمین و شناخت شرایط اقلیمی اطلاعات دقیق کسب شود. این نهال به طور سالیانه به ۸ الی ۱۰ هزار متر مکعب آب نیازمند است و هر ارقام متنوع آن در ارتفاع بین صفر تا ۳۰۰۰ متر در اقلیم خاص قابلیت پرورش و رشد بالا دارد. کما اینکه نیاز سرمایی این نهال از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ساعت متغیر بوده و باید در دمای بین صفر تا ۷ درجه سانتیگراد در ساعت معین قرار بگیرد. پس لازم است منطقه کاشت نهال از نظر نوسانات دمایی، رطوبت هوا و خاک، ارتفاع منطقه و انتخاب نهال‌های سازگار مطابقت بالایی داشته باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در ازندریان حالت اقتصادی دارد؟

گردو برای رشد هرچه بهتر به رطوبت نسبی مطلوب، ساعات معین سرما و آب و هوای معتدل کوهستانی نیازمند است. با توجه به این تفاسیر و اقلیم کوهستانی و دشت‌های پرآب ازندریان می‌توان به سودآور و اقتصادی بودن کاشت نهال اذعان داشت.
مهمترین مسئله که می‌تواند سطح کیفی و کمی محصولات را کاهش دهد برودت بالای هوا است. لذا برای دریافت بالاترین سود و برداشت بیشترین محصول لازم است که نهال در دوره خواب کاشته شده و از ارقام دیرگل و مقاوم به سرما باشد تا در یخبندان‌های زمستان و سرمای بهاره دچار خشکی، ریزش جوانه و گل نشود. همچنین باید مراقبت‌ها کوددهی و رصد باغات از حیث وجود بیماری‌ها نیز کنترل شود و اقدامات پیشگیرانه در جهت بالا بردن عملکرد و کیفیت محصول انجام شود.

 

خرید نهال گردو در ازندریان

با تفاسیر ذکر شده در مورد اقلیم شهر ازندریان و رونق باغداری تعداد مراکز نهال فروشی کم نبوده و می‌توان با مراجعات حضوری خرید نهال گردو در ازندریان را انجام داد.. اما از آنجایی که این پروسه بسیار مهم و حساس است می‌توانید پا را فراتر از شهر گذشته و از نهالستان‌های موفق خارج از شهر به صورت اینترنتی ارقام را دریافت کنید. برتر نهال بزرگترین و مجهزترین نهالستان فعال در این زمینه است که می‌توان به صورت اینترنتی از نهال‌های پربار با ریشه‌های جوان، همراه با گواهی قرنطینه، فاکتور فروش معتبر، ضمانت دو ساله و شناسنامه اصیل آن برخوردار شوید.

فروش نهال گردو در ازندریان

افرادی که مبادرت به فروش نهال گردو در ازندریان می‌کنند باید دارای جا و مکان مشخصی بوده تا در صورت بروز هرگونه مشکل از بابت نهال امکان مطالبه‌گری و بازگشت و عودت وجه امکان‌پذیر باشد. حتماً از هویت فروشنده یا اعتبار نهالستان اطمینان حاصل شود.

نهال گردو مناسب ازندریان

هر چه رقم انتخابی با شرایط زیست محیطی منطقه مطابقت و اخت بیشتری داشته باشد ریشه زایی و توسعه اندام‌های هوایی را با فتوسنتز بهتری انجام می‌دهد. نهال گردوی مناسب ازندریان رقمی است که دارای ریشه‌های تنومند، پرقدرت و سالم بوده و از ارقام دیرگل با توانمندی بالا در برابر برودت هوا و سرمازدگی باشد.

انواع نهال گردو در ازندریان

اگرچه امروزه به لطف نهالستان‌های تخصصی انواع نهال گردو در ازندریان قابلیت کشت پیدا کرده‌اند اما برای برداشت بالاترین میوه رقم‌های زیر جزو پربارترین ارقام سازگار در این بخش است.
• نهال گردوی کانادایی: نهالی منطبق با ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، عملکرد رشدی و ریشه زایی بالا، با باردهی ۸ تن در هکتار، رقمی دیرگل، توانمند در برابر برودت هوا و یخبندان تا منفی ۳۰ درجه
• نهال گردوی تویسرکان: رقمی بومی استان مناسب برای مناطق معتدل ازندریان، قابل کاشت در ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری، محصول آوری ۷ تن در هکتار، نسبتاً زودگل و پربار
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی با باردهی فوق العاده تا ۱۰ الی ۱۲ تن در هکتار، دیرگل سازگار با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متر، اصلاح نژاد شده، پوست نیمه کاغذی مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و دمای بالای ۴۰ درجه
• نهال گردوی فرنور: نهالی قابل کاشت در مناطق کوهستانی با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، بسیار پربار و زود بازده با تناژ ۷ تن در هکتار رقمی فرانسوی و پیوندی

قیمت نهال گردو در ازندریان

برای اینکه بتوانید مدیریت خوبی هنگام خرید نهال گردو در رابطه با رقم انتخابی، بودجه و مساحت باغ خود داشته باشید می‌توانید با کمک لینک معتبر زیر از قیمت نهال گردو در ازندریان مطلع شوید.

بهترین نهال گردو در ازندریان

هر نهال گردویی که بتواند بازخورد و عملکرد موفقی در رابطه با محصول آوری و داشتن میوه‌های بدون آفات، قارچ و سنگین مغز با باردهی بالا و رسیدگی معمول را داشته باشد می‌تواند بهترین نهال گردو ازندریان باشد.

نهالستان گردو در ازندریان

میزان توانایی، تخصص و تجربه کادر نهالستان گردو در ازندریان می‌تواند در کیفیت و موفقیت خرید باغداران بسیار تاثیرگذار باشد. پس می‌توانید با اعتماد بر برتر نهال و تیم مهندسی آن از نهال‌های متنوع، آفت زدایی شده و ضمانت شده از نظر کیفیت و سلامت، دارای شناسنامه اصیل، قرنطینه استانی با قیمتی مناسب و مصوب برخوردار شوید و در کوتاه‌ترین زمان با ارسال رایگان آن را تحویل بگیرید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه ازندریان میزان شناخت خود را از رقم‌های قابل کاشت در این خطه افزایش دهید.

کلام آخر

با توجه به سودآور بودن نهال گردو هرچه توانایی و دانایی باغدار از روش‌های مراقبتی بیشتر باشد، نهال مقاوم و سازگار از منابع موجود بیشترین بهره را برده و محصول آوری خوبی را خواهد داشت. برای بهره‌مندی از این ارقام و همچنین شیوه‌های مدیریتی و مراقبتی نوین با برتر نهال در تماس باشید.رای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب ازندریان و خرید نهال در ازندریان اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال