خرید نهال گردو در اسدآباد✔️ قیمت انواع نهال گردو اسدآباد

درخت گردو نهالی برگریز با میوه‌ای دو لپه‌ای سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های غیر اشباع، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح معدنی است و تاثیرات فوق العاده‌ای در سلامتی و افزایش قوای بدن و حافظه دارد. از این رو دارای مصارف متعدد و بازار فروش بسیار پررونقی است. به همین دلیل همین دلیل کشت و پرورش نهال آن از سودآوری و ارزش تجاری بالایی برخوردار است در این بخش شرایط آب و هوایی اسدآباد جهت خرید نهال گردو و کاشت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اسدآباد

اقلیم جغرافیایی شهر اسدآباد نشان دهنده قرارگیری آن در ۵۰ کیلومتری قسمت غربی همدان در ارتفاع ۱۶۰۷ متری از سطح دریا است. این شهر از نظر پهنه جغرافیایی در دامنه‌های کوه آلابلاغ و کوهستان الوند قرار گرفته و دارای میانگین بارشی ۴۰۵ میلیمتر در سال است و از رودخانه‌های فصلی و پر آبی مانند رزیله، کرکس و قراول‌خانه بهره‌مند است. این شهر با جمعیت ۵۱۳۵۴ نفری به دلیل قرارگیری در دامنه‌های کوهپایه‌ای از اقلیم معتدل، کوهستانی و نسبتاً سرد و خشک برخوردار است.
وجود رودخانه دربند و دیگر رودخانه‌ها و دشت افشار موجب تعدد باغات میوه خصوصاً باغات سر به فلک کشیده و محصور کننده گردو شده است. البته میوه‌هایی مانند هلو، زردآلو، آلو، گیلاس، آلبالو، توت، انگور، بادام، سیب، گلابی در کنار محصولات کشاورزی و زراعتی باعث پویا شدن اقتصاد این بخش و تبدیل شدن آن به یکی از قطب‌های باغداری و کشاورزی استان همدان شده است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در اسدآباد

شهرستان اسدآباد دارای ۵۱۰۰ هکتار باغ‌ها میوه بارور است که باغات گردو به مساحت ۱۶۰۰ هکتار بوده و سالانه به طور میانگین ۳۷۰۰ تن گردو پرمغز و با کیفیت از این باغات برداشت می‌شود.
از جمله دلایل عمده‌ای که باعث شده عملکرد کمتری از این باغات شاهد بود استفاده از رقم‌های سنتی و محلی و زودگل است که باعث بالا رفتن هزینه‌های باغداری و همچنین افزایش ابتلای نهال به بسیاری از آفات، بیماری‌ها و مخاطراتی مانند سرمازدگی شده است. طی چند سال اخیر جهاد کشاورزی اسدآباد در راستای توسعه باغات و همچنین افزایش و ارتقای عملکرد راندمان تولیدی این محصول، استفاده از عملیاتی مانند سرشاخه کاری و همچنین اصلاح و جایگزینی و کاشت نهال‌های دیرگل، پیوندی و زودبازده را از طریق آموزه‌های باغبانی به کشاورزان و باغداران آموزش می‌دهد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اسدآباد

عوامل محیطی مانند اقلیم منطقه، ارتفاع و میزان بارندگی و نوسانات دمایی تاثیر بسزایی در باردهی و عملکرد رشدی نهال‌های گردو دارند. از آنجایی که این نهال‌ها دارای ریشه‌های رطوبت دوست بوده و مناطق کوهستانی و دره‌ای با رطوبت مطلوب را برای رشد می‌پسندند در اقلیم‌های کوهستانی مانند اسدآباد به دلیل بالا بودن مواد آلی و غنی خاک و همچنین تابستان‌های ملایم و خنک میزان نیاز آبی کاهش پیدا کرده و می‌توان بر اساس سنجش رطوبت خاک برنامه هفتگی و روزانه متفاوتی برای دور آبیاری در نظر گرفت. پس باید با توجه به میزان رطوبت خاک و هوا و همچنین شدت بارندگی‌های یک منطقه، نهال سازگار با آن تهیه شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در اسدآباد حالت اقتصادی دارد؟

برای بهره‌برداری هرچه بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی شهر اسدآباد و اراضی پر آب و حاصل خیز آن می‌توان با کاشت نهال‌های پیوندی، زود بازده و دیرگل بالاترین سود را به دلیل کاهش خطر سرمازدگی، افزایش بازدهی و راندمان تولید تجربه کرد.
استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای، عملیات سرشاخه کاری، تنک کردن و استفاده از کودهای آلی و حیوانی می‌تواند باعث تقویت نهال، افزایش فتوسنتز و در نتیجه راندمان تولید بالا شود و محصولات مرغوب بیشتری را به بار آورد.

 

خرید نهال گردو در اسدآباد

برای داشتن خریدی ایده‌آل، با کیفیت، سالم و سازگار با شرایط موجود اسدآباد می‌توانید پروسه خرید نهال گردو در اسدآباد را از بزرگترین، مجهز‌ترین و با سابقه‌ترین نهالستان کشور یعنی برتر نهال به شکل اینترنتی انجام دهید. این مرکز دارای نهالستان و باغ مادری بوده و شما می‌توانید در ارقام اصلاح نژاد شده، پیوندی، تجاری، زود بازده و دیرگل را سازگار با این اقلیم انتخاب کرده و با کیفیت، سلامت و باردهی بالا با ضمانت ۲ ساله تحویل بگیرید.

فروش نهال گردو در اسدآباد

بیشتر مراکز فروش نهال گردو در اسدآباد رقم‌های بومی و محلی زودگل و دیربازده را عرضه می‌کنند که این نهال‌ها نیاز به توجه و هزینه‌های رسیدگی بالایی دارد اما در جهت ارتقاء باردهی و افزایش تراز تجاری باغات توصیه می‌شود از نهالستان‌های مجهز و تخصصی که دارای رقم‌های متنوع تجاری، وارداتی و زود بازده هستند خرید خود را انجام دهید.

نهال گردو مناسب اسدآباد

طبق نوسانات دمایی مکرر شهر اسدآباد به دلیل قرارگیری در ارتفاعات بالا نهال گردو مناسب اسدآباد رقم‌های دیرگل و دیربرگ خواهد بود که پس از گذران سرمای بهاره و آغاز فصل رویش و ملایم شدن دمای زمین، جوانه زنی و گلدهی خود را آغاز کند.

انواع نهال گردو در اسدآباد

برای شهر اسدآباد در بخش زیر، رقم‌های سازگار با ارتفاع این منطقه و با باردهی بالا از میان انواع نهال گردو در اسدآباد معرفی می‌گردد.
• نهال گردوی فرنور: نهالی مقاوم به سرمای بالا پایه کوتاه، سازگار با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، مغز سفید با کیفیت، پوست کاغذی، میوه ۱۵ گرمی با ۶۰ درصد مغز، تناژ ۷ تن در هکتار
• نهال گردوی تویسرکان: رقمی بومی استان همدان مناسب با مناطق کوهستانی و معتدل با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری، میوه‌دهی۶ تن در هکتار، رقمی زودگل حساس به سرمای بهاره، قابل کاشت در مناطق دشتی و کوهپایه‌ای اسدآباد
• نهال گردوی هارتلی: رقمی پربازده، پایه کوتاه و پیوندی، آمریکایی چ با پوست کاغذی، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری با راندمان تولید ۶ تن در هکتار، زودبازده از سال دوم کاشت
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: محصول‌دهی انفجاری ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، دیرگل، پایه کوتاه، مناسب برای مناطق تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متر، مقاوم به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه و یخبندان

قیمت نهال گردو در اسدآباد

مسلماً در شهرهای کوهستانی و سردسیری مانند اسدآباد به دلیل برودت بالا جهت جلوگیری از خطر سرمازدگی و ریزش گل رقم های مقاوم به سرما از ارزش و قیمت بالاتری برخوردار هستند. برای اطلاع از لیست قیمت‌ نهال گردو در اسدآباد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین نهال گردو در اسدآباد

بهترین نهال گردو در اسدآباد نهالی است که با توجه به طولانی شدن زمستان و کشیده شدن آن تا اوایل بهار با گلدهی دیر موقع از سرمازدگی و ریزش جوانه و گل در امان بوده و با سازگاری بالا با خاک و اقلیم منطقه دارای ریشه‌های گسترده، قدرتمند و شاخه‌های پربار از طلای سبز مرغوب، بدون آفات و بازار پسند باشد.

نهالستان گردو در اسدآباد

اگر تیم مهندسی و پرسنلی نهالستان از تبحر، دانش و تجربه بالای برخوردار باشند می‌توان به کیفیت و سلامت نهال‌های این مرکز اذعان داشت. برتر نهال برجسته‌ترین و مطرح‌ترین نهالستان گردو در اسدآباد به صورت اینترنتی است که می‌توانید نهال‌های ضمانت‌دار را با قیمت ایده‌آل دریافت کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه اسدآباد با رقم‌های مناسب کاشت آشنا شوید.

کلام آخر

انتخاب نهال‌های گردو مناسب و علی رغم برخورداری از منطقه رشد مناسب با خاک قوی و سازگاری بالا با اقلیم، برای داشتن صرفه اقتصادی بالا و ارائه بازخورد و راندمان تولید خوب نیازمند رسیدگی‌های اصولی و به موقع در حوزه آبیاری، سمپاشی، کوددهی و هرس از جانب باغدار هستند. در تعامل با نهالستان بزرگ برتر نهال باغداران عزیز می‌توانند میزان توانایی و دانایی خود را در این خصوص بسیار ارتقا دهند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب اسدآباد و خرید نهال در اسدآباد اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال