خرید نهال گردو در بستک✔️ قیمت انواع نهال گردو بستک

پیشرفت‌های علمی، تولید نهال‌های گردوی گرمسیری و همت دستان گردوکاران توانمند جنوبی باعث شده امروز رویش گردو با کنار زدن مرزها و جغرافیای کاشت و گرمای طاقت فرسا در مناطقی مانند بستک نیز فراهم باشد. با ما همراه باشید تا نهال‌های مناسب آن را بهتر بشناسیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بستک

از جمله اطلاعاتی که می‌توان با بررسی شرایط اقلیمی بستک به آن رسید این است که این شهر یکی از توابع استان فارس بوده که از سال ۱۳۳۴ جزو استان هرمزگان قرار گرفته است و از شهرهای حکومتی باستانی و تاریخی با قدمت چند صد ساله است که در شمال غربی استان واقع شده است. این شهر در حصار کوه‌های هرمزان، گاه بست و کوه گچ قرار گرفته و با موقعیت جغرافیایی ۵۴ درجه و ۲۳ دقیقه طول جغرافیایی و ۲۷ درجه و ۱۴ دقیقه عرض جغرافیایی در ارتفاع ۴۸۰ متری از سطح آب‌های آزاد در منطقه کوهستانی قرار گرفته است.
با توجه به پستی بلندی‌های کم ارتفاع پیرامون شهر و وجود باغ‌های مرکبات، خرما، انبه و موز در این شهر نهال گردو نیز در این میان به چشم می‌خورد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود گردوکاران و باغداران معضلات پرورش پیچیده و تخصصی گردو در این اقلیم گرمسیر را به جان بخرند بازار فروش فوق العاده متعدد و قیمت بالای محصول آن است که در کنار پوسته سخت میوه آن و ماندگاری بالا و صادرات راحت از جمله دلایل سرمایه‌گذاری برای پرورش آن است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در هرمزگان

تاریخچه باغات گردو در بستک

بررسی سابقه و تاریخچه باغات گردو در بستک نشان دهنده این است که باغداران با تطابق نهال‌ها و مناطق کاشت آن با اقلیم گرم این بخش سعی کرده‌اند محلی مناسب را برای رویش این درختان در نظر بگیرند اما در جهت اینکه هر نهال گردویی نیاز سرمایی داشته و باید برای گلدهی آن را مرتفع کرد بیشتر باغات در مناطق مرتفع و صعب العبور قرار دارند که وجود پرندگانی مانند دارکوب، خشکسالی، وجود آفات و بیماری‌های درختان گردو و گرمای بالای هوا مزید بر علت شده تا نگهداری و پرورش این نهال ثروت آفرین برای این مناطق با چالش‌های بیشتری همراه باشد.
برای کمتر کردن این معضلات استفاده از رقم‌های گردوی پکان آمریکایی، لارا و ژنوتیپ می‌تواند سهم عمده‌ای از این دغدغه‌ها را به دلیل توانمندی این نژادها در برابر گرما، خشکسالی و کم آبی کمتر کند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بستک

برای احداث باغ گردو در بستک باید از ارتفاعات منطقه، وضعیت پوشش گیاهی، کیفیت خاک، درصد شوری و اسیدیته و عنصرهای تغذیه‌ای ان، میزان بارندگی، نوسانات منطقه، اطلاعات دقیق حاصل شود سپس با تامین منابع مالی نسبت به خریداری زمین و نهال‌ها اقدامات لازم انجام شده و گرمسیری ترین نهال‌ها مقاوم با ضمانت‌نامه‌های معتبر خریداری شود.
پس از مهیاسازی بستر کاشت، مکان‌یابی، رعایت الگو و فواصل کاشت، حفر چاله مناسب، کاشت آن در زمان بهینه صورت پذیرد. البته ما در این بخش به طور خلاصه پارامترهای مهم در رابطه با این فرایند را توضیح دادیم، برای داشتن بهترین باغ هر مرحله احداث باید به شکلی تخصصی انجام شده و از جدیدترین تکنیک‌های باغبانی در کنار سیستم‌های آبیاری نوین و آنالیز خاک برای متعادل کردن شرایط رشد استفاده کرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در بستک حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه در میان تولید کنندگان گردو مناطق جنوبی نیز به چشم می‌خورد لذا می‌توان به این مسئله اذعان داشت که جهت کاشت نهال گردو در بستک از ارقام گرمسیری که برای زیست و حیات و باردهی نیازمند آب بالایی نیستند و متعاقباً در برابر خشکی و گرما مقاوم هستند اقدام کرد. اما هرچه نهال کمتر دچار بیماری و آفات متعدد شود، هزینه‌های پیشگیری و درمان کمتری داشته و می‌توان با کوددهی به موقع، آبیاری با سیستم‌های نوین و کاشت نهال‌های کم ارتفاع و پیوندی محصولات پرمغز، با رنگ سفید طلایی و با کیفیت‌تری را برداشت کرد.

 

خرید نهال گردو در بستک

اگر با وجود نهال فروشی‌های متعدد سطح شهر در دوراهی خرید نهال گردو در بستک مانده‌اید، می‌توانید دریافت نهال‌های سالم، بدون آفات، مقاوم به گرما و خشکی را از نهالستان مطرح و با اعتبار برتر نهال با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت و سلامت انجام دهید. این نهالستان با جدیدترین متدهای باغبانی و گیاهی بهترین نهال‌های گرمسیری پیوندی را در محیطی پیشرفته و کاملاً بهداشتی تولید می‌کند و برای تایید مقاومت، سلامت نهال آنالیزهای دوره‌ای را برای آن انجام داده و هرگونه کمبود و بیشبود تغذیه‌ای خاک و بستر کاشت را اصلاح می‌کند. پس می‌توانید با تکیه بر اعتبار و قدمت این مجموعه بهترین نهال‌ها را دریافت کنید .

فروش نهال گردو در بستک

یکی از بهترین مسیرهای خرید نهال از مراکز معتبر، فروش نهال گردو در بستک خرید مجازی و آنلاین است. در مراجعات حضوری ممکن است برای طی مسافت از یک نهالستان به مرکز دیگر زمان زیادی را از دست دهید اما در خرید اینترنتی تنها با چندین سرچ ساده می‌توانید مراکز مختلف را از نظر اعتبار و قدمت و کیفیت مورد آنالیز قرار داده و در نهایت بهترین مرکز فروش را برای خرید نهال‌های مورد نظر انتخاب کنید. کما اینکه در چنین روش‌هایی می‌توانید با پس زدن واسطه و واسطه‌گری با نرخ واقعی آن را از فروشنده اصلی به صورت مستقیم دریافت کنید.

نهال گردو مناسب بستک

نهال پکان آمریکایی و لارا و در مناطق مرتفع‌تر آن ژنوتیپ از جمله نهال مناسب نهال گردو مناسب بستک هستند که هم از مقاومت بالایی برخوردار هستند و هم جزو رقم‌های پایه کوتاه و زودبازده محسوب می‌شوند.

انواع نهال گردو در بستک

برای آشنایی با انواع نهال گردو در بستک می‌توانید بخش زیر را مورد مطالعه قرار دهید و اطلاعات خود را از نژادهای سودآور ارتقا دهید.
• نهال ژنوتیپ پالیز: با توجه به اینکه دمای شهر بستک از ۴۵ درجه بیشتر نمی‌شود لذا می‌توان با کاشت نهال گردوی ژنوتیپ پالیز در مرتفع‌ترین منطقه که از مقاومت خوبی به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۹ درجه برخوردار است از این نهال دیرگل و پایه کوتاه ۱۲ تن باردهی را مشاهده کرد.
• نهال پکان آمریکایی نهال فوق العاده مقاوم به گرما و محبوب در مناطق گرمسیری است که در دماهای ۵۰ درجه که بسیاری از ارقام دچار سوختگی و خشکی می‌شوند می‌تواند با آبیاری به موقع تا ۶ تن باردهی در هکتار داشته باشد. از ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری با مقاومت فوق العاده در برابر خشکی و آفات جزو ارقام زودگل است.

قیمت نهال گردو در بستک

قیمت نهال گردو در بستک حول محور نژادهای پکان آمریکایی، لارا و ژنوتیپ پالیز به طور تقریبی از ۱۰۰ الی ۲۲۰ هزار تومان است اما از طریق لینک زیر می‌توانید قیمت دقیق را ملاحظه کنید.

بهترین نهال گردو در بستک

نیازی به گفتن نیست که بهترین نهال گردو در بستک نهالی با نیاز آبی و سرمایی کم، مقاومت بالا به آفات، بیماری‌ها، خشکی و گرما است که بهترین میوه‌دهی را داشته باشد.

نهالستان گردو در بستک

با کمک نهالستان بزرگ و قدمتدار برتر نهال و خرید نهال گردو از این مرکز با ضمانت‌نامه‌های معتبر و پشتیبانی ۲۴ ساعته این مرکز از شما باغداران عزیز و توانایی اطلاعات خود می‌توانید با رسیدگی‌های منظم بهترین نهالستان گردو در بستک را در مناطق حاصلخیز دایر کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بستک اطلاعات خوبی از ارقام قابل کاشت داشته باشید.

کلام آخر

در این جمع‌بندی می‌توان به این نکته اکتفا کرده که وجود رقم‌های گرمسیری و اصلاحی مقاوم به دماها و حرارت‌های بالا، باعث کنار زدن مرزها و مختصات جغرافیایی کاشت شده و می‌توان بهترین نهال‌ها را در این منطقه پرورش داد.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بستک و خرید نهال در بستک اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال