خرید نهال گردو در بندر خمیر✔️ قیمت انواع نهال گردو بندر خمیر

بندر خمیر از جمله مهم‌ترین بنادر ایران است که به دلیل وجود تالاب خورخوران در آن به عنوان شهر ملی تالاب نیز شناخته می‌شود. این بندر زیبا در همجواری آب‌های نیگلون خلیج فارس ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای باغداری خصوصاً پرورش نهال گردو دارد با ما همراه باشید تا بهترین رقم و نژاد قابل کاشت در آن را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بندر خمیر

از جمله بنادر واقع در استان جنوبی هرمزگان بندر خمیر است که مرکز شهرستان خمیر بوده، این شهرستان دارای جمعیت ۴۷۵۴۵ است که با منتزع شدن از شهرستان بندرعباس از سال ۸۳ به عنوان بخش مستقل مصوب شده است. این بندر در ارتفاع ۱۵ متری از سطح دریا قرار گرفته و با میانگین بارشی ۱۷۱ میلی‌متر در سال از جمله سکونتگاه‌های بزرگ همجوار با تالاب زیبای خورخوران است. این تالاب یکی از بزرگترین تالاب‌های دریایی خاورمیانه محسوب می‌شود.
بندر خمیر در کنار داشتن تالاب خورخوران و وسیع‌ترین جنگل‌های حرا به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب و مقاصد سفرهای زمستانی شناخته می‌شود. شرایط اقلیمی بندر خمیر نشان دهنده این است که این شهر با میانگین دمایی ۲۶ درجه سانتیگراد و حداکثر مطلق دمایی ۴۸ درجه و حداقل مطلق دمایی یک درجه از جمله اقلیم‌های گرم و مرطوب است که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب بندر لنگه و فاصله ۹۵ کیلومتری بخش جنوب غربی بندرعباس قرار گرفته است.
این شهرستان دارای ارتفاعات متعدد پیرامون خود است که می‌توان به کوه شب، گیشو، لاور و صاحب آباد اشاره کرد. همچنین منتهی شدن این بندر از شمال به کوه، از شرق به بندر پل، از غرب به دژگان و بندر لنگه و از جنوب به تالاب بین المللی خورخوران و دریا باعث شده از شرایط کشاورزی خوبی به دلیل خاک حاصلخیز و منابع آبی خوب برخوردار باشد. لذا در این شهر زیبا توریستی و پر از جاذبه‌های طبیعی می‌توان بهترین باغات گردو را در کنار نخلستان‌های خرما باغ مرکبات و مزارع سیفیجات و سبزیجات داشت

بیشتر بخوانید: خرید نهال در هرمزگان

تاریخچه باغات گردو در بندر خمیر

نگاهی به باغات گردو در بندر خمیر نشان می‌دهد که به دلیل گرمسیری بودن منطقه سطح وسیعی از اراضی باغی متعلق به نهال‌های گرمسیری مانند موز، انبه، خرما، مرکبات، گریپ فروت، انجیر، بادام، انگور، انار و … است اما نهال گردو به دلیل بازار فروش بالای میوه، انبارمانی بالا و محبوبیت در سرتاسر نقاط جهان از جمله نهال‌های تجاری است.
علاقمندان به این نهال ثروت آفرین با انتخاب رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی توانسته‌اند بر گرمای ۴۸ درجه آن فائق آمده و با مستمر کردن زیست این نهال از آن میوه‌های بسیار با کیفیت را تولید کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بندر خمیر

شرایط اکوسیستمی این منطقه ایجاب می‌کند که برای احداث باغ گردو در بندر خمیر با توجه به ارتفاع ۱۵ متری آن از سطح آب‌های آزاد، اقلیم گرم و مرطوب و گرمای ۴۸ درجه آن حتماً شرایط اقلیمی، نوسانات دمایی منطقه با رقم انتخابی سازگاری داشته باشد و مسلماً نهال گردوی پکان آمریکایی بهترین رقمی است که می‌تواند چنین شرایط زیست محیطی را تحمل کرده و در منطقه با خاک غنی و زهکشی و تهویه مناسب مورد کشت قرار بگیرد. البته شرایط کاشت نهال متوجه دقت به شیب زمین، جهت وزش باد و شدت آفتاب نیز هست که با حفر چاله مناسب و فاصله گذاری کاشت آن را در عمق مناسب انجام شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در بندر خمیر حالت اقتصادی دارد؟

اگرچه موارد زیادی می‌تواند کاشت نهال گردو در بندر خمیر را با سودآوری و صرفه اقتصادی بالا همراه سازد اما مهم‌ترین نکات موارد زیر است.
• کاشت نهال گردوی پکان آمریکایی و ارقام گرمسیری مقاوم به گرمای ۴۷ درجه
• انتخاب نهالی پایه کوتاه و زودبازده برای بالا بردن تراکم کاشت و رسیدن به باردهی زود هنگام و برداشت میوه زودتر
• استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای و آبیاری اصولی
• به کار بردن عناصر تغذیه‌ای ماکرو و کودهای فسفر، پتاسیم و نیتروژن برای افزایش مقاومت، باردهی و کیفیت محصول
• کاشت رقم گرده افشان برای افزایش گلدهی و جوانه زنی و بالا بردن کیفیت تلقیح گل‌ها
• توجه به آفات رایج منطقه به کارگیری سموم مناسب در زمان مناسب برای توانمندسازی درخت

خرید نهال گردو در بندر خمیر

با توجه به اینکه هر نهال گردویی نمی‌تواند در این بندر گرمسیری مورد کشت قرار گرفته و تاب و تحمل گرمای بالای آن را داشته باشد لذا باید از ارقام پیوندی، زود بازده گرمسیری برای آن استفاده کرده. با مراجعه به سایت اینترنتی برتر نهال می‌توانید در این نهالستان مجهز و مجوزدار بهترین خرید نهال گردو در بندر خمیر را به صورت اینترنتی انجام داده و نهال‌های بدون بیماری، کاملاً سلامت، مرغوب، زود بازده و پربازده و را با ضمانتنامه‌های کتبی دریافت کنید.

فروش نهال گردو در بندر خمیر

زمانی که قصد خریداری نهال‌های مورد نظر خود را از مجموعه‌های فروش نهال گردو در بندر خمیر دارید، حتماً باید به حالت طبیعی ریشه‌ها، عدم سرمازدگی و آفت زدگی آن توجه کنید و برای تایید سلامت آن گواهی عدم بیماری و قرنطینه دریافت کنید. نهالی که انتخاب می‌کنید حتماً بین یک الی دو سال، دارای ارتفاع ۸۰ سانتی‌متر و قطر یک و نیم سانتی باشد و تنه کاملاً صاف، بدون خمیدگی، شکستگی و جای آفات و زخم و دارای جوانه‌های سالم و متعدد باشد.

نهال گردو مناسب بندر خمیر

با توجه به اینکه نهال‌های گردو تا شرایط دمایی ۳۷ الی ۴۰ درجه می‌توانند تحمل کنند لذا نهال گردو مناسب بندر خمیر می‌تواند نژاد گردوی پکان آمریکایی و در مناطق کوهپایه‌ای ژنوتیپ پالیز باشد.

انواع نهال گردو در بندر خمیر

نهال گردوی پکان آمریکایی از انواع نهال گردو در بندر خمیر است که می‌تواند با نیاز سرمایی کم تا گرمای ۵۰ درجه را تحمل کند. گرما و نور بالا برای این نهال مصادف با باردهی و کیفیت بیشتر میوه خواهد بود. این نهال ۹۰ درصد مغز گردو را به دلیل نبود هسته سخت میانی دارد و از ارقام زودگل، پیوندی پایه کوتاه است.
گردوی ژنوتیپ پالیز می‌تواند در مناطق دامنه‌ای و کوهپایه‌ای بندر خمیر که از شرایط آب و هوایی معتدل‌تری برخوردار است تا گرمای ۴۵ درجه تحمل کرده و مورد کشت قرار بگیرد و تا ۱۲ تن نیز باردهی را ارائه کند. اگرچه جزو رقم‌های سردسیری است اما به دلیل مقاومت به گرمای ۴۵ درجه می‌تواند در این مناطق نیز مورد کشت قرار بگیرد.

قیمت نهال گردو در بندر خمیر

قیمت نهال گردو در بندر خمیر برای ارقام ژنوتیپ ۲۲۰ و برای پکان آمریکایی ۱۱۰ تومان است که می‌تواند از طریق لینک زیر قیمت‌های دقیق را مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو در بندر خمیر

بهترین نهال گردو در بندر خمیر نهال گردوی مقاوم به گرمای بالای ۴۵ درجه، با باردهی و کیفیت میوه فوق العاده بالا است.

نهالستان گردو در بندر خمیر 

میزان درآمدی که می‌تواند با احداث نهالستان گردو در بندر خمیر و رسیدگی‌های منظم به این باغ مدرنیزه و مکانیزه با میوه‌های با کیفیت و پرمغز به دست آید قابل مقایسه با هیچ نخلستان و باغی نیست. پس می‌توانید با خرید نهال گردو از برتر نهال و راهنمایی تیم مهندسی این مجموعه در زمینه کاشت و پرورش آن بهترین نهالستان‌ها را داشته باشید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بندر خمیر می‌توانید با نهال‌های میوه آن آشنا شوید

کلام آخر

بندر تالابی زیبا و توریستی خمیر می‌تواند بهترین باغات گردو را با کمک خاک حاصلخیز و منابع آبی خوب داشته باشد اگر نهال‌های پکان آمریکایی و گرمسیری را برای آن انتخاب و مورد کشت قرار دهید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بندر خمیر  و خرید نهال در بندر خمیر اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال