خرید نهال گردو در بیکاء✔️ قیمت انواع نهال گردو بیکاء

نهال گردو از جمله نهال‌های ثروت آفرینی است که در تمامی اقلیم‌ها با توجه به تنوع گونه امکان بهره‌برداری از آن به واسطه میوه پرفروش و پرتقاضای آن میسر است. با ما همراه باشید تا بهترین نهال گردو برای شهر بیکاء جهت خرید و کاشت را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بیکاه

شهر بیکاء در استان جنوبی هرمزگان و در بخش رودان قرار گرفته که در قسمت شمال شرقی بندرعباس نیز قرار دارد. این شهر در ارتفاع ۱۶۴ متری از سطح دریا قرار گرفته است و با بیشینه دمایی ۴۸ تا ۵۰ درجه و کمینه دمایی ۲۶ الی ۳۲ درجه جزء اقلیم‌های بیابانی و گرم و خشک است که میزان رطوبت هوای آن به ۴۰ درصد نیز می‌رسد.
این شهر تحت تاثیر اقلیم حاره‌ای بوده و به دلیل نزدیکی به سواحل از رطوبت و شرجی هوا نیز برخوردار است، لذا گرمای بالا باعث شده جزو مناطق گرم و خشک محسوب شود. با این حال شهر بیکاء تحت تاثیر ارتفاعات متعدد از جمله امتداد رشته کوه‌های زاگرس از روان آب‌های مانند رود میناب برخوردار است.
به واسطه ذخایر آب زیرزمینی، قنات و چاه‌ها کشاورزی و باغداری در آن با کاشت نهال‌های گرمسیری همچنان پررونق و مستمر است. از برجسته‌ترین تولیدات کشاورزی و باغی در این شهر می‌توان به نهال گردو، بادام، خرما، انبه، عناب، سیب و انواع سیفیجات، کنار، گواوا، موز و گندم و جو و چغندر قند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در بیکاه

در بررسی سابقه باغات گردوی شهر بیکاء می‌توان به مطرح‌ترین و مهم‌ترین نهال زیر کشت این منطقه یعنی پکان آمریکایی رسید. این نهال تنهاترین نهالی است که با استقامت و توان بالا می‌تواند گرما و حرارت بالا تا ۵۰ درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. به همین دلیل عمده باغات گردوی این بخش با استفاده از این نهال تاسیس می‌شوند. گردو از جمله محصولاتی است که سود حاصل از فروش آن قابل قیاس با هیچ محصول باغی و کشاورزی نبوده لذا در مناطق مستعد، غنی، حاصلخیز با خاک آبرفتی رسوبی و نزدیک به منابع آبی می‌توان با کاشت نهال پکان آمریکایی بیشترین سود را از این خطه حاصلخیز دریافت کرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بیکاه

با توجه به اینکه نهال گردو در مناطق با دمای منفی ۲۰ تا ۳۷ درجه می‌تواند رشد کرده و به خاک‌های اسیدی خنثی نیازمند است لذا برای شروع احداث باغ گردو در این شهر باید نسبت به مکان‌یابی مختصات کاشت، نوسانات دمایی، میزان بارندگی‌ها و رطوبت نسبی هوا توجه کرد.
رطوبت هوا در شهر بیکاء ۴۰ درصد بوده و می‌توان با کمک نهال پکان آمریکایی از شرایط زیست محیطی منطقه برای کاشت آن استفاده کرد. لذا باید منابع مالی خرید نهال گرمسیری، هموار سازی محیط کاشت و خرید سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار برآورد شده و کلیه مراحل احداث باغ از کاشت آن تا مراحل برداشت با تخصص و اطلاعات دقیق پیش برود.

 

آیا کاشت نهال گردو در بیکاه حالت اقتصادی دارد؟

شاید به زعم بسیاری از گردوکاران نهال گردو مختص مناطق معتدل و کوهستانی است اما به لطف وجود پکان آمریکایی کاشت آن در مناطق مانند بیکاء نیز امکان‌پذیر شده است. لذا اگر نسبت به آبیاری نهال با استفاده از روش‌های نوین و قطره‌ای اقدام شود نهال در برابر گرمای بالای ۴۵ درجه مقاوم بوده و با آبیاری به موقع ریشه‌های قدرتمند و توانمند خواهد داشت که از خشکی و نابودی آن جلوگیری کند. با توجه به اینکه این رقم پیوندی و پایه کوتاه بوده لذا فواصل کاشت نیز کمتر شده و در یک هکتار می‌توان نهال‌های بیشتری را مورد کشت قرار داد. جهت پربار شدن نهال گردو و افزایش باردهی و کیفیت و مغز گردوها استفاده از کودهای شیمیایی و حیوانی با توجه به آنالیز خاک بسیار کمک کننده خواهد بود. برداشت به موقع میوه و جلوگیری از چروکیدگی و سیاه شدن مغز گردو در اثر گرما و فروش به موقع آن می‌تواند این سود را به شدت افزایش دهد.

 

خرید نهال گردو در بیکاه

اگر در خرید نهال گردو در بیکاء به سلامت و کیفیت آن بیشتر از قیمت آن اهمیت می‌دهید و خواستار نهال‌های ضمانت‌دار و اصیل همراه با شناسنامه و فاکتور فروش معتبر هستید می‌توانید این خرید را از نهالستان بزرگ و تخصصی برتر نهال به صورت اینترنتی انجام دهید. علاوه بر برخورداری از نهال گردوی گرمسیری بدون آفت و بیماری و با کیفیت می‌توانید در طول کاشت و رسیدگی به آن با راهنمایی‌های تخصصی تیم برتر نهال چالش‌های کمتری را پیش رو داشته باشید.

فروش نهال گردو در بیکاه

فروش نهال گردو در بیکاء محدود به چند رقم بوده و این چند رقم با توجه به منطقه کاشت متغیر هستند عمدتا در مناطق نسبتا مرتفع شهر بیکاء نهال ژنوتیپ پالیز با مقاومت حداکثری تا دمای ۴۵ درجه می‌تواند پاسخگو باشد. اما نهال پکان آمریکایی در کلیه این اقلیم با توانمندی بالا به دمای ۵۰ درجه پرفروش است. لذا در هنگام خرید حتماً به اعتبار فروشنده و مرکز فروش و همچنین ضمانت‌دار بودن نهال از نظر سلامت و کیفیت توجه بیشتری به خرج دهید.

نهال گردو مناسب بیکاه

انتخاب نهال گردو مناسب بیکاء در این خطه از چند نظر حائز اهمیت است، با توجه به اینکه میزان گرما در این شهر بالا بوده لذا نیاز آبی نهال بیشتر خواهد بود پس انتخاب نهالی که مقاومت بالایی به گرما داشته باشد می‌تواند از بسیاری از چالش‌ها مانند خشک شدن، عدم باردهی یا هزینه‌های بالای رسیدگی جلوگیری کند.

انواع نهال گردو در بیکاه

از میان انواع نهال گردو در بیکاء تنها رقم گردوی پکان آمریکایی برای کاشت در این منطقه توصیه می‌شود. این نهال از ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد نهالی زود بازده، پیوندی، آمریکایی است. دارای باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار بوده و به دلیل نداشتن هسته سخت میانی درصد مغز آن بیشتر از دیگر نهال‌های گردو است. این رقم آمریکایی تا گرمای ۵۰ درجه را به خوبی می‌تواند تحمل کرده و در برابر آفات نیز توانمند است.

قیمت نهال گردو در بیکاه

قیمت نهال گردو در بیکاء از آنجایی که تنها رقم‌هایی مانند پکان آمریکایی و در مناطق محدودی ژنوتیپ پالیز می‌تواند جوابگو باشد، به طور تقریبی از ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار تومان متغیر بوده اما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در بیکاء نهال پکان آمریکایی، رقمی زودبازده و زودگل و مقاوم به گرمای بسیار بالا است که امتحان خود را پس داده و به دلیل ژنوم‌های منحصر به فرد استقامت بالایی به کم آبی، گرمای بالا و خشکی دارد.

نهالستان گردو در بیکاه

برای ایجاد نهالستان گردو در بیکاء حتماً باید رقمی قدرتمند، با نیاز آبی کم و مقاومت بالا به گرما را از بهترین مرجع خرید نهال انتخاب کنید. به همین منظور نهالستان بزرگ برتر نهال می‌تواند با ارائه نهال گردو پکان آمریکایی با قیمتی بسیار ایده آل همراه با ضمانت دو ساله و لیبل اصالت شما و پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاورهای تخصصی شما را در این پروسه حمایت کند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بیکاء می‌توانید از رقم‌های قابل کاشت در این شهر آگاه شوید.

کلام آخر

علی رغم گرمسیری بودن و دمای بالای شهر بیکاء با مهیاسازی منطقه کاشت بهینه، با خاکی با بافت لومی و شنی، زهکشی مناسب و غنی و کاشت نهال پکان آمریکایی می‌توانید بیشترین و بهترین محصول را از این خطه برداشت کنید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بیکاه و خرید نهال در بیکاه اینجا کلیک کنید

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال