خرید نهال گردو در جاسک✔️ قیمت انواع نهال گردو جاسک

اگرچه در طی چند دهه اخیر کاشت نهال‌های گردو متعلق به شهرها و مناطق سردسیری و کوهستانی بوده اما امروزه به لطف نژادهای گرمسیری کاشت آن در استان‌های جنوبی کم ارتفاع نیز میسر است اما کدام نهال می‌تواند در بندر جاسک گرمسیری بهترین نهال گردو باشد؟ با ما همراه باشید تا با این نژاد آشنا شویم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی جاسک

شهر جاسک از جمله بنادر مهم، استراتژیک و معروف در استان هرمزگان است که هم سطح دریای مکران یا عمان بوده و در ارتفاع منفی ۲ متری از سطح آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد. این شهر بندری با جمعیت ۱۶۸۶۰ نفری منطقه‌ای بازرگانی و تجاری است که محل داد و ستد و تبادل کالاهای متعدد در دیرباز بوده است.
بندر جاسک در قسمت شرقی تنگه هرمز قرار گرفته و از ۳ سمت با آب‌های آزاد احاطه شده است و تنهای از یک قسمت با میناب همجواری دارد این بندر نیز مانند تمامی شهرهای گرمسیری به دلیل فاصله بسیار کم با خط رأس السرطان و برخورداری از ساعات آفتابی طولانی، تحت تاثیر تعرق و تبخیر آب‌های آزاد نیز میزان شرجی و رطوبت هوا بالا است اما همین شرجی بودن هوا باعث وجود مه و شبنم صبحگاهی شده و این شرایط را برای رشد گیاهان و درختان و حفظ حیات طبیعی آنها مهیا کرده است.
اگرچه مردم بندری جاسک در حوزه شیلات، صیادی، کشتیرانی، بازرگانی فعالیت دارند اما بیشتر روستاییان در اراضی باغی و کشاورزی مشغول فعالیت هستند و ما شاهد خرماهای صادراتی، میوه انبه، بادام، موز، انواع مرکبات، اکالیپتوس، زیتون، پسته، انار و انجیر و گردو در این بخش هستیم. بله جای تعجب نیست به لطف وجود رقم‌های مقاوم به خشکی که نیاز آبی بسیار محدودی دارند و می‌توانند گرمای ۵۰ درجه را نیز تحمل کنند می‌توان بهترین باغات گردو را در این بخش ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در هرمزگان

تاریخچه باغات گردو در جاسک

در محدود مناطقی می‌توان باغات گردو در بندر جاسک را مشاهده کرد اما این باغات یکی از سرمایه‌گذاری‌های بسیار سودده است که میوه آن هم انبارمانی و نگهداری کم هزینه دارد و هم نهال آن اگر جزو ارقام گرمسیری باشد می‌تواند مقاومت فوق العاده‌ای به آفات رایج منطقه، حشرات و پرندگان و همچنین گرما و خشکی بالا داشته باشد و بهترین رشد را در این منطقه داشته و باغداران را به سودهای چشمگیر برساند.
برای موفقیت در زمینه پرورش نهال گردو در مناطق جنوبی همچون شهر بندر گاهی جاسک باید نهال‌هایی را مورد کشت قرار دهید که قابلیت کاشت در ارتفاعات پایین را داشته باشد که از آن جمله می‌توان به نهال گردوی پکان آمریکایی لارا، ژنوتیپ پالیز اشاره کرد

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در جاسک

چهار رکن اساسی در رابطه با احداث باغ گردو در بندر جاسک وجود دارد که به طور کلی باید به شکل اصولی رعایت شود، البته این موارد دربرگیرنده چندین فاکتور و مهم است.
• داشتن سرمایه لازم برای تامین زمین حاصلخیز، خرید نهال‌های گرمسیری، تهیه تجهیزات و ماشین آلات باغبانی، دستمزد نیروی انسانی برای طرح‌های عملیاتی و خرید سیستم‌های آبی آبیاری نوین و نهاده‌های کشاورزی
• آماده سازی منطقه کاشت نهال از جمله خاکورزی، حفر چاله، الگوی کاشت، فواصل کاشت، مسیرهای آبیاری، توجه به کیفیت خاک و اصلاح آن
• خرید نهال‌های گردوی سازگار با اقلیم منطقه از ارقام پایه کوتاه و گرمسیری
• کاشت نهال و اطلاع از شرایط محیطی، وضعیت بارندگی‌ها، تابش آفتاب، نوسانات دمایی و بیماری‌های منطقه

 

آیا کاشت نهال گردو در جاسک حالت اقتصادی دارد؟

کاشت نهال گردو در بندر جاسک در معدود مناطقی انجام می‌شود اما اگر خواستار رونق این باغات در این بخش هستید و انتظار برداشت بالاترین سود را دارید باید فقط از نهال‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی استفاده کنید. این نژاد در کشورهایی مانند آمریکا و مکزیک که از شرایط گرمسیری نیز برخوردار هستند بهترین مطابقت را داشته لذا در این بندر گرمسیری نیز می‌تواند با تحمل گرمای ۵۰ درجه با کمترین میزان خشکی بهترین رشد را داشته باشد و بدون ریزش برگ و میوه با رسیدگی، آبیاری منظم و استفاده از کودهای مغذی و مقوی محصولات پرمغز، با کیفیت و ارگانیک را تولید کند.

 

خرید نهال گردو در جاسک

نهالستان برتر نهال یکی از مجهزترین مراکز پرورشی است که به شکل اصولی ارقام متنوع گردو را تولید کرده لذا می‌توانید خرید نهال گردو در بندر جاسک را از ارقام گرمسیری، کاملاً سالم، بدون آفات و قدرتمند را با ایده آل‌ترین قیمت از آن دریافت کنید. در جهت حفظ و رعایت حال مشتریان خود علاوه بر خدمات پس از فروش، مناسب‌ترین و متعادل‌ترین قیمت را برای نهال‌های گرمسیری در نظر می‌گیرد و با شناسنامه، گواهی عاری از آفات و تاییدیه سلامت آنها را عرضه می‌کند. همچنین در فرایند کاشت نهال هرگونه سوال و چالش ذهنی توسط کارشناسان و کادر مجرب آن پاسخ داده می‌شود.

فروش نهال گردو در جاسک

اگرچه فروش نهال گردو در بندر جاسک در نهالستان‌های اینترنتی و موفق در تمام روزهای سال انجام می‌شود اما بهترین موقع برای دریافت آن از این مراکز پس از آماده سازی منطقه کاشت نهال است تا با آماده بودن این بستر، نهال بدون قرارگیری در معرض هوا و گرمای بالا و خطر خشکی و صدمات در بستر ابدی خود قرار بگیرد.

نهال گردو مناسب جاسک

گفتیم که مکان‌یابی و مختصات کاشت نهال گردو و نیاز سرمایی متفاوت ارقام آن به گونه‌ای است که نهال گردو مناسب بندر جاسک باید از ارقام گرمسیری با نیاز سرمایی کم و مقاومت بالا به خشکی، آفات و کم آبی باشد

انواع نهال گردو در جاسک

نهال گردوی پکان آمریکایی از انواع نهال گردو در بندر جاسک است که جزو نژادهای پربار با باردهی ۶ تن در هکتار بوده و باردهی اقتصادی آن پس از ۵ سال شروع می‌شود. این نهال زودگل گرمای ۵۰ درجه را نیز تحمل می‌کند و می‌تواند از ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری مورد کشت قرار بگیرد. ۹۰ درصد مغز گردو داشته و این به دلیل نبود جداره جدا کننده هسته میوه است.
با توجه به اینکه نهال ژنوتیپ پالیز به دلیل اصلاح نژاد و حذف نقاط و ژنوم‌های منفی مقاومت فوق العاده به گرمای ۴۵ درجه دارد می‌تواند در این بندر نیز مورد کشت قرار بگیرد و محصول آوری ۸ الی ۱۰ تن را داشته باشد. این نهال کم ارتفاع بوده دارای میوه‌ای با پوسته نیمه کاغذی و از ارقام مقاوم به آفات است.

قیمت نهال گردو در جاسک

با توجه به متفاوت بودن مرغوبیت و سطح کیفی نهال‌های گردو شاهد قیمت‌های متفاوت و نوسان‌دار در بازار هستیم. اما می‌توانید قیمت نهال گردو در بندر جاسک را به صورت دقیق از لینک زیر مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو در جاسک

با توجه به اینکه حداکثر مطلقه دمایی این بخش می‌تواند تا ۴۵ درجه ۴۶ درجه نیاز در جریان باشد مقاوم به گرمای بسیار بالا است که مربوط‌ترین محصول را نیز تولید

نهالستان گردو در جاسک

باغداران می‌توانند با خرید نهال گردوی گرمسیری از نهالستان برتر نهال بهترین باغات و نهالستان گردو در بندر جاسک را داشته باشند و با تکنیک‌های نوین و سیستم‌های آبیاری قطره‌ای این باغات را به بهترین شکل کنترل و مدیریت کنند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بندر جاسک می‌توانید با نهال‌های گرمسیری آن آشنا شوید.

کلام آخر

متمایزترین نژاد برای شروع گردوکاری در بندر گرمسیری جاسک می‌تواند نهال مقاوم به گرما و پکان آمریکایی و ژنوتیپ پالیز باشد که باید به صورت اصولی مورد کشت و پرورش قرار بگیرد.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب جاسک و خرید نهال در جاسک اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال