خرید نهال گردو در جناح✔️ قیمت انواع نهال گردو جناج

از میان تنوع بالای نهال‌های گردو تنها ارقام پکان آمریکایی و لارا و در بعضی از مواقع ژنوتیپ پالیز هستند که در مناطق جنوبی محبوب بوده و در شهرهایی مانند جناح می‌‌توانند مورد کشت قرار بگیرند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی جناح

با توجّه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی این شهر، جناح در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی بستک در استان هرمزگان و فاصله ۱۹۵ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این شهر در گذشته مرکز داد و ستد و عبور کالاهای متعدد توسط بازرگانان بوده است. جناح در ارتفاع ۳۵۰ متری از سطح دریا در دشتی تپه ماهوری و کاملاً مسطح با اقلیم آب و هوایی نیمه بیابانی قرار گرفته است. به طوری که زمستان‌های آن کوتاه و معتدل و دارای تابستان‌های به شدت گرم و شرجی است.
داده‌های هواشناسی شهر جناح در گرم‌ترین روز سال ممکن است گرمای ۴۵ ۴۶ درجه و در سردترین ماه نیز دمای صفر درجه را تجربه کند. این شهر در قسمت‌های شمالی و جنوبی از شرایط بهتری به دلیل همجواری با رودخانه مهران از سمت شمال و همسایگی با کوه سفید، خور جناح و کوه بوداز از جنوب برخوردار است. اما در کل این شهر با جمعیت ۲۳۵۶۴ نفری منطقه‌ای گرمسیری در همسایگی بستک است.
اما وجود رودخانه مهران و همچنین سفره‌های آب زیرزمینی شور و شیرین باعث شده است که کشاورزی و باغداری در آن به برکت نهال‌های گرمسیری و همچنین محصولات زراعی دیم بدون رونق و تولید نباشد. این شهر در کنار محصولات گلخانه‌ای، جالیزی، گندم جو دیم و انواع میوه‌ها می‌تواند در زمینه احداث باغات گردو نیز موفق باشد و این به دلیل وجود نژادهای مقاوم به گرما مانند پکان آمریکایی است. البته در این مسیر برای کاهش هزینه‌های رسیدگی و استفاده از نهاده‌های کشاورزی، سموم نباتی و مدیریت منابع آب زیرزمینی استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای بسیار مبرم است.

بیشتر بخوانید:  خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در جناح

به طور کلی اقلیم آب و هوایی استان هرمزگان بسیار گرم و طاقت فرسا است و هر نهال گردویی به صورت انتخاب نادرست و ناسازگار اگر مورد کشت قرار بگیرد می‌تواند به عنوان یک اشتباه محض سرمایه باغدار را به نابودی بکشاند. با توجه به اینکه شهر جناح در سردترین حالت دمای یک درجه بالای صفر و در گرم‌ترین حالت ۴۶ درجه را تجربه می‌کند لذا با داشتن رطوبت و شرجی هوا و حتی ملایم بودن زمستان‌های آن باید نهال‌های با نیاز سرمایی کم و مقاوم به خشکی در باغات گردوی جناح مورد کشت قرار بگیرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در جناح

یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با احداث باغ گردو مکان‌یابی است با توجه به اینکه مختصات کاشت نهال گردو با مختصات کشورمان ایران تقریباً در یک جهت قرار دارد لذا با شانس کمتر مناطق جنوبی با این مختصات، می‌توان از نهال‌های گردوی پکان آمریکایی و گرمسیری مانند لارا و ژنوتیپ پالیز برای سازگاری هرچه بهتر استفاده کرد. باید کیفیت خاک مورد آنالیز قرار گرفته و هرگونه درصد شوری، اسیدیته و کمبود عناصر تغذیه‌ای آن مرتفع گردد.
بستر کاشت نهال با فواصل منظم آماده سازی شده و در زمان مناسب کاشت انجام و از بهترین روش‌های آبیاری برای آن استفاده شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در جناح حالت اقتصادی دارد؟

مهمترین و شاید اصلی‌ترین دغدغه‌ای که بسیاری از باغداران در کاشت نهال گردو در جناح به دنبال پاسخ آن هستند این است که آیا این کاشت می‌تواند سودآوری مد نظر آنها را برآورده سازد یا نه. جواب این سوال رابطه مستقیمی با نهال انتخابی، مهیاسازی منطقه کاشت و رسیدگی‌های نوین باغدار دارد. اگر کاشت نهال‌ها از ارقام مقاوم به گرمای بسیار بالا صورت گرفته و از سیستم‌های آبیاری نوین برای جلوگیری از خشکی، ضعف آن استفاده شود حتماً نهال در مقابله با تنش‌های محیطی و آفات متعدد مقاوم بوده و می‌تواند در شرایط موجود محصولات با کیفیت را تولید کند.

 

خرید نهال گردو در جناح

با توجه به حساسیت‌های بالای پرورش نهال گردو در این اقلیم شرجی و گرمسیری می‌توانید با آسودگی خاطر از سلامت، عدم بیماری و کیفیت بالا، خرید نهال گردو در جناح را از ارقام گرمسیری و بومی‌سازی شده پکان آمریکایی از نهالستان بزرگ و تخصصی برتر نهال با ضمانت‌نامه‌های کتبی و رسمی دریافت کنید. این مرکز برای مرتفع‌سازی هر نوع چالش و سوالات ذهنی شما در رابطه با مراحل کاشت داشت و برداشت گردو در هر ساعتی از شبانه روز آماده پاسخگویی است و می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و با خرید اقتصادی از همراهی و پشتیبانی این مرکز نیز بهره‌مند شوید.

فروش نهال گردو در جناح

در کنار نهالستان‌های تولیدی که به عنوان مرجع اصلی پرورش و تکثیر انواع نهال‌های گردو شناخته می‌شوند افراد زیادی فروش نهال گردو در جناح را به عنوان واسطه انجام می‌دهند که می‌توانند بر افزایش قیمت نهال موثر باشند. پس ارتباط مستقیم با مرجع تولیدی می‌تواند بر قیمت متعادل نهال تاثیرگذار باشد.

نهال گردو مناسب جناح

در فرایند خرید نهال گردو حتماً باید نهال گردوی مناسب جناح مورد انتخاب قرار بگیرد تا بتواند با شرایط بومی و آب و هوایی آن سازگاری بهتری داشته و با کمترین چالش و معضل سرمازدگی یا خشکی و کم آبی بهترین باردهی را داشته باشد.

انواع نهال گردو در جناح

مسلماً هر نوع نهال گردوی قابلیت ادامه حیات و رشد و محصول آوری در این اقلیم ندارد و از میان انواع نهال گردو در جناح نهال گردوی پکان آمریکایی از ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری با محصول دهی ۶ تن در هکتار از جمله نژادهای وارداتی، پایه کوتاه و زودگل است که می‌تواند با تحمل گرمای ۵۰ درجه مورد کشت قرار بگیرد و نهالی گرمسیری مقاوم به آفات و خشکی است.
برای مناطق معتدل‌تر جناح نهال گردوی ژنوتیپ پالیز با مقاومت بالا به حرارت ۴۵ درجه می‌تواند محصول آوری ۱۰ الی ۱۲ تن در هکتار را در کلیه ارتفاعات این بخش داشته باشد و نهالی دیرگل، اصلاحی و زود بازده است.

قیمت نهال گردو در جناح

با توجه به متفاوت بودن شیوه‌های تولید و تکثیر نهال‌های گرمسیری از جمله پکان آمریکایی و روش‌های بومی‌سازی آن در نهالستان‌های مختلف و تابع های دیگر قیمت نهال گردو در جناح متغیر است. لذا از طریق لینک زیر و نهالستان برتر نهال می‌توانید با آگاهی از قیمت‌ها بهترین گردو گرمسیری را تهیه کنید.

بهترین نهال گردو

یکی از دلایلی که باعث می‌شود نهال پکان آمریکایی به عنوان بهترین نهال گردو در جناح مورد معرفی قرار بگیرد این است که این منطقه ممکن است تا گرمای ۴۸ درجه را نیز تجربه کند و پکان آمریکایی با مقاومت در برابر گرمای ۵۰ درجه می‌تواند بهترین نهال باشد.

نهالستان گردو در جناح

اصولاً احداث و دایر کردن نهالستان گردو در جناح با توجه به جو آب و هوایی و شرایط زیست محیطی آن در کنار خرید نهال گردو از ارقام گرمسیری متوجه حضور و همراهی مهندسین و متخصصین کشاورزی است که با تجربه و دانش علمی بالا بتوانند بر دانش و توانایی باغبانی شما بیافزایند. در این مسیر نهالستان برتر نهال علاوه بر تامین نهال‌های مورد نیاز شما با ضمانتنامه‌های معتبر می‌تواند از صفر تا صد کاشت نهال گردو با کادری مجرب شما را همراهی کند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه جناح می‌توانید با ارقام قابل کاشت در آن آشنا شوید.

کلام آخر

با توجه به قرارگیری شهر جناح در استان هرمزگان و گرمسیری بودن این منطقه و رطوبت بالای هوا تنها با کاشت نهال‌های گرمسیری ذکر شده می‌توان از درآمدهای بالای باغات گردوی مکانیزه بهره‌مند شد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب جناح و خرید نهال در جناح اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال