خرید نهال گردو در سوزا✔️ قیمت انواع نهال گردو سوزا

نهال گردو از جمله نهال‌های بومی ایران است که امروزه با کمک تولید نژادها و رقم‌های گرمسیری امکان پرورش آن در مناطق مانند شهر بندری سوزا میسر شده است. با ما همراه باشید تا امکان پرورش نهال گردو را در چنین اقلیمی بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی سوزا

شهر سوزا شهری بندری با سواحل بی‌نظیر و بکر، تنگه‌ها و دره‌های سرسبز و معروف است که در جنوب غربی شهرستان قشم و بخش شهاب قرار گرفته است. این بندر از دیرباز محل آمد و شد، تجارت و حمل و نقل کالا محسوب می‌شد و بقایای ساختمان گمرک در آن بیانگر این موضوع است. سوزا در فاصله ۳۹ کیلومتری قشم در استان هرمزگان با جمعیت ۴۴۸۰ نفراست که ارتفاع آن بین ۶ الی ۲۰ متر از سطح آب‌های آزاد بوده و دارای اقلیم نیمه بیابانی و گرم ساحلی است. شرایط اقلیمی سوزا و کمبود منابع آبی باعث شده کشاورزی و باغداری در آن بسیار محدود باشد و اصولاً نخل‌های مقاوم به گرمای خرما مورد پرورش قرار بگیرد.
البته ناگفته نماند که وجود تنگه و دشت لرد و کلمادون در شمال غربی سوزا و همچنین تنگه چیرا در شمال این شهر از خاک حاصل خیز و منابع آبی مطلوبی برخوردار بوده و می‌تواند برای کشاورزی مناسب باشد که اصولاً آبریز این دو بخش منتهی به آب‌های خلیج فارس می‌شود. وجود گردنه‌های سرسبز و زیبا، جزایر ناز و سواحل بی‌نظیر و پوشش گیاهی و پرندگان دریایی از جمله عوامل توریستی شدن این بندر تاریخی شده است.
اراضی زراعی شهر سوزا در منطقه توکسرون در شرق، چیرا، گزدون خوره رگ در شمال، لرد و کلمادون و بنه گردن در شمال غربی هستند که می‌توانند زمینه ساز شروع باغداری و کاشت نهال‌های گرمسیری ثروت آفرین مانند نهال گردو باشند. تنها رقمی که می‌تواند باعث پرورش محصول گردو در این شهر بندری شود نهال گردوی پکان آمریکایی است که بسیار مقاوم به کم آبی و خشکی بوده و گرمای ۵۰ درجه نیز نمی‌تواند به آن آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بدرعباس

تاریخچه باغات گردو در سوزا

اگر بخواهیم صادقانه در این نوشتار در مورد باغات گردو در سوزا مطلبی را ذکر کنیم باید بگوییم که هیچ گونه باغ گردو یا باغات میوه‌های گرمسیری به جز نخلستان‌ها و درختان بومی و گرمسیری مرکبات در آن وجود ندارد. اما این موضوع دلیلی بر این نمی‌شود که نتوان در این شهر پرورش نهال گردو را آغاز کرد. برای داشتن بهترین باغات گردو در سوزا باید در وهله اول شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن را بررسی کنید و بهترین زمین را برای پرورش نهال‌های گرمسیری از جمله پکان آمریکایی آماده کرد.
شاید در نگاه اول گردوکاری در این منطقه بسیار پیچیده و چالش برانگیز باشد اما سودی که از بابت فروش محصول گردو به دست می‌آید بسیار بیشتر از مشاغل بندری و نخلداری است. برای داشتن باغ گردو باید خاک منطقه مورد آنالیز قرار گرفته و در خاکی با با اسیدیته خنثی و شوری کم و در مناطق کاملاً حاصل خیز نزدیک به ذخایر آبی با روش‌های آبیاری قطره‌ای این نهال‌های گرمسیر را پرورش داد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در سوزا

برای احداث باغ گردو در سوزا اولین قدم دریافت مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی در مورد پرورش این نهال در اقلیم گرمسیری و نیمه بیابانی سوزا است. در مراحل بعدی انتخاب حاصلخیزترین زمین، تامین منابع آبی، هموارسازی بستر کاشت و خرید نهال گرمسیری پکان آمریکایی با ضمانت سلامت و کیفیت مهم است. پرورش گردو در این اقلیم گرمسیری که عمدتاً اهالی آن دارای اطلاعات کمی در زمینه باغداری هستند باید با کمک افراد با تجربه و مهندسین کشاورزی انجام شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در سوزا حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً باغداران این بخش هدف خود را از کاشت نهال گردو در سوزا داشتن نهال‌های پربار و با میوه‌های با کیفیت می‌دانند. برای سودآور شدن و برداشت میوه‌هایی بدون چروکیدگی، پوکی و آفت زدگی لازم است که نیازهای اساسی نهال یعنی خاک حاصلخیز غنی از مواد ارگانیک و عناصر ماکرو و نیاز آبی نهال به بهترین شکل مرتفع‌سازی شود تا در مواجهه با گرمای بالا و معضل کم آبی نهال رو به خشکی نرود و بتواند روند باردهی و رشد خود را ادامه دهد.
هر نهال گردویی برای جوانه زنی و گلدهی هرچه بهتر نیازمند تامین سرمایی است پس به این منظور باید نهال پکان آمریکایی که نیاز سرمایی بسیار پایین دارد در مرتفع‌ترین منطقه کاشته شده و در جهت افزایش باردهی آن از آبیاری تحت فشار و نوین، کوددهی به موقع، هرس سالانه و سمپاشی در مواجهه با آفات و بیماری‌ها دریغ نکرده. تنها با کاشت نژادهای گرمسیری و تلاش‌های باغدار می‌توان بهترین سود را از این باغات برداشت کرد.

 

خرید نهال گردو در سوزا

در فرایند خرید نهال گردو در سوزا باغداران این بخش به دلیل محدود بودن رقم‌های قابل کاشت دچار سردرگمی نشده و می‌توانند بهترین و با کیفیت‌ترین نژاد پکان آمریکایی را از نهالستان بزرگ برتر نهال با گواهی عاری از آفات، ضمانت برگشت و شناسنامه اصالت با مناسب‌ترین قیمت به صورت اینترنتی خریداری و دریافت کنند.

فروش نهال گردو در سوزا

حتماً برای دریافت نهال گردوی مورد نظر سعی کنید مراکز فروش نهال گردو در سوزا را انتخاب کنید که معتبر بوده و بتوانند در کنار تامین نهال مورد نیاز شما مشاوره‌های قبل و بعد از خرید را انجام داده و پشتیبانی خوب و به موقعی در فرایند باغداری و پرورش نهال به شما داشته باشند.

نهال گردو مناسب سوزا

با در نظر گرفتن گرمای غالب و ۴۸ درجه‌ای سوزا نهال گردو مناسب سوزا می‌تواند رقم پکان آمریکایی باشد.

انواع نهال گردو در سوزا

مسلماً با شناخت شرایط آب و هوایی این بخش دانستید که انواع نهال گردو در سوزا هیچگونه سودآوری و باردهی مطلوبی نداشته و می‌تواند دچار خشکی و نابودی شوند. لذا نهال گردوی پکان آمریکایی نهال پر بازده و پربار با باردهی ۶ تن در هکتار از سال پنجم است که فوق العاده در برابر گرمای ۵۰ درجه‌ای مقاوم بوده و تنها رقم قابل کاشت در این اقلیم است که می‌تواند از ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری کاشته شود. این نهال بیشترین مغز گردو را در بین نهال‌های گردو داشته و این به دلیل نبود هسته سخت میانی و ۹۰ درصد مغز آن است.

قیمت نهال گردو در سوزا

برای آگاهی از قیمت نهال گردو در سوزا می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید. البته قیمت نهال پکان آمریکایی رقمی بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار تومان است که می‌توانید از برتر نهال بهترین آن را دریافت کنید.

بهترین نهال گردو

با در نظر گرفتن خصوصیات ژنتیکی نهال‌های گردو و مقاومت آنها به گرما و سرما بالا بهترین نهال گردو در سوزا با توجه به معضل گرمای بیش از حد پکان آمریکایی است.

نهالستان گردو در سوزا

شاید در در نظر اول بسیاری از باغداران داشتن نهالستان گردو در سوزا را غیر ممکن یا بسیار سخت بدانند اما با وجود رقم پکان آمریکایی و خرید آن از مراکز معتبر و داشتن دانایی و تخصص باغبانی کافی، همراهی تیم مهندسی با تجربه برتر نهال و پشتیبانان آن بهترین نهال‌ها را پرورش دهید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه سوزا می‌توانید با ارقام گرمسیری قابل کاشت در آن آشنا شوید.

کلام آخر

در شهر ساحلی و بندری سوزا در کنار حوزه‌های شیلات، صیادی و تجارت کالا می‌توان بهترین باغات گردو را با کمک نژاد گرمسیری و تخصص باغبانی داشت و برای چندین سال متوالی درآمدهای میلیاردی را تجربه کرد.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب سوزا و خرید نهال در سوزا اینجا کلیک کنید

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال