خرید نهال گردو در فامنین✔️ قیمت انواع نهال گردو فامنین

درختان گردو به دلیل تنوع ارقام برای کشت و باردهی به شرایط مراقبتی، دمایی و خاکی متفاوتی نیازمند هستند برای خرید نهال گردو لازم است که موقعیت جغرافیایی، نوسانات دمایی و ارتفاع منطقه فامنین شناخته شده و سپس رقم سازگار با این اقلیم خریداری شود پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فامنین

فامنین در ۷۰ کیلومتری شمال شرق همدان در ارتفاع متغیر ۱۵۰۰ تا ۱۹۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته است. شهری با آب و هوای سرد و معتدل و خشک است . این شهر به دلیل قرارگیری در نزدیکی دامنه‌های کوهستانی الوند و همچنین گردنه‌ها، پستی بلندی‌ها از جمله اقلیم‌های پربارش و سرسبز است. این منطقه شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در فصل بهار و تابستان است و با ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و کشاورزی و باغی چهار و نیم درصد از تولیدات کل استان را تامین می‌کند.
در کنار تولید میوه‌های سردرختی، محصولات زراعتی، سیفیجات تره بار، باغات گردوی این بخش نیز امکان توسعه و گسترش با توجه به اقلیم آن دارد

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در فامنین

از آنجایی که فامنین در استان کوهستانی و سردسیری همدان قرار گرفته و رواج و رونق گردوکاری به تبعیت از این معیار بالا است. تاریخچه باغات گردو در فامنین نشان دهنده این است که اکثر این باغات در مناطق دامنه‌ای و دشت‌های حاصلخیز قرار گرفته و عمدتاً به صورت آبی کشت می‌شوند و نیاز آبی این باغات از طریق قنات‌ها و همچنین بارندگی‌های معمول آن تامین می‌شود. در کنار آفات رایج، سنجاب‌ها از جمله خسارت زاترین موجودات برای باغات این بخش هستند. نهال گردو اسرائیلی، چندلر، تویسرکان نهال‌های پیوندی کانادایی و ژنوتیپ از مناسب‌ترین ارقام این باغات هستند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فامنین

در رابطه با احداث باغ گردو بحث آبیاری و همچنین توجه به خاک نهال بسیار حائز اهمیت است لذا برای مستعد شدن بستر نهال لازم است آنالیز خاک در آزمایشگاه خاکشناسی انجام شده و از عناصر تغذیه‌ای، میزان اسیدیته، آهک و شوری آن اطلاعات دقیقی حاصل شده و اصلاح شود. هنگام کاشت باید بستر نهال گسترده و دارای عمق مناسبی باشد بعد از اطلاع از زمان کاشت نهال و خرید نهال‌های سازگار با این بخش باید نسبت به آبیاری هفتگی درختان نیز توجه شود. نیاز آبی این نهال در طول سال ۸ الی ۱۰ هزار متر مکعب است و همچنین باید از حداقل و حداکثر دمای مطلق شهر فامنین نیز مطلع بود و نهال‌های مناسب به نوسانات دمایی را کاشت کرد. همچنین وزش باد در جهت گرده افشانی، میزان تابش نور خورشید در جهت رشد هرچه بهتر و دریافت نور یکنواخت شاخه‌ها و میوه‌ها دقت داشت.

 

آیا کاشت نهال گردو در فامنین حالت اقتصادی دارد؟

دلایلی که می‌تواند کاشت نهال گردو در فامنین را با تراز اقتصادی و سودآوری بالا همراه سازد انتخاب نهال‌های سازگار، زود بازده برای این بخش است این انتخاب می‌تواند فاصله شروع باردهی و رسیدن به درآمدزایی باغ را کوتاه کرده و همچنین نهال را در برابر آفات رایج و نوسانات و تغییرات اقلیمی یا دمایی مقاوم ‌سازد. جدا از آن انتخاب رقم‌های پربار و با کیفیت می‌تواند در افزایش راندمان تولید موثر باشد. اطلاع از زمان بلوغ میوه و آبیاری منظم در این موقع و همچنین استفاده از کودهای تقویتی باعث افزایش سایز، کیفیت و کمیت میوه نیز خواهد شد.

 

خرید نهال گردو در فامنین 

برای اینکه خرید نهال گردو در فامنین را از مراکز برجسته و شناخته شده انجام دهید حائز اهمیت است که قبل از خرید اطلاعات و تحقیقات کلی در این زمینه انجام دهید اگر با چنین مرکزی روبرو نشده‌اید می‌توانید با نهالستان اینترنتی برتر نهال واقع در شمال غرب کشور خرید خود را انجام دهید اما چگونه؟؟؟؟ امروزه بستر اینترنت و همچنین وب سایت جامع و کامل این نهالستان در خرید کوتاه، ایمن و همراه با ضمانتنامه‌های معتبر شما را همراهی خواهد کرد. این مجموعه نهال‌های پربار، با کیفیت و مناسب این بخش را با ریشه‌های تنومند و بدون بیماری همراه با شناسه معتبر، شاخص کنترل، عاری از آفات و ضمانت کیفیت عرضه می‌کند.

فروش نهال گردو در فامنین

به دلیل سودآور بودن کشت و پرورش این نهال تجاری افراد زیادی با تولید نهال‌های گردو در ارقام متنوع مبادرت به فروش نهال گردو در فامنین می‌کنند ، می‌توانند در صورت مجوزدار بودن مرکز و همچنین تبحر و تخصص بالا مرکزی مناسب برای خرید باشند.

نهال گردو مناسب فامنین

انتخاب نهال گردو مناسب‌ فامنین با باردهی بالا از چند جهت حائز اهمیت است این نهال‌ها به دلیل مطابقت بهتر با خاک و آب و هوای منطقه ریشه زایی بهتری را تجربه می‌کند در نتیجه تنه تنومند دارد و با شاخه‌های پرقدرت میوه‌دهی بیشتری را تجربه کرده و متقابلاً کمتر دچار آفات و سرمازدگی می‌شوند. از همین رو رقم‌های مناسب این بخش را می‌توان نهال‌های دیرگل معتدله و نیمه سرسیری دانست .

انواع نهال گردو در فامنین

برای اینکه سرمایه شما با خرید نهال‌های ناسازگار و ضعیف دچار هدر رفت نشود انواع نهال گردو در فامنین در بخش زیر برای انتخاب معرفی می‌شود.
 نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی بسیار محبوب با پوستی بسیار نازک، مغز میوه بالا مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، مقاوم به سرما گرما آفات و قارچ‌ها، دیرگل با باردهی ۸ تن در هکتار
 نهال گردوی چندلر: رقمی پیوندی، آمریکایی و زود بازده با مقاومت حداکثری در برابر یخبندان سرمایه زیر ۳۰ درجه، سرمای بهاره و گرمای ۴۰ درجه با محصول دهی ۶ الی ۷ تن در هکتار شروع بازدهی از سال دوم.
 نهال گردوی تویسرکان: رقمی زودگل مناسب برای مناطق معتدل و کم ارتفاع حساس به سرمای بهاره، قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری با باردهی ۶ الی ۸ تن در
 نهال گردوی فرنور: سازگار با مناطق سردسیر با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، مقاومت فوق العاده در برابر سرما و یخبندان با باردهی ۷ تن در هکتار دیرگل

قیمت نهال گردو در فامنین

با توجه به متفاوت بودن رقم‌های تجاری، پیوندی، بومی، بذری از نظر بازدهی و عمر و باردهی این نهال‌ها قیمت‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند لذا برای خریدی بهتر و اقتصادی‌تر می‌توانید قیمت نهال گردو در فامنین را قبل از خرید از لینک زیر جویا شوید.

بهترین نهال گردو

به جرات می‌توان گفت که بهترین نهال گردو در فامنین رقمی خواهد بود که باغدار برای رسیدگی به آن هزینه کمتری پرداخت کرده زحمت کمتری را متقبل شود و متقابلاً ریشه زایی بهتری داشته، تنومند و باردهی با کیفیت و پر تناژی داشته باشد.

نهالستان گردو در فامنین

برای دریافت نهال‌های گردو و مبادرت به کشت و پرورش آن لازم است که بهترین نهالستان گردو در فامنین را انتخاب کرده که از نظر تخصص، تجربه و حسن سابقه و مجوز دار بودن کامل باشد تا بتواند همکاری و خدمت رسانی شایسته‌ای را به باغداران عزیز داشته باشد. به این منظور می‌توانید از طریق فضای مجازی و خرید آنلاین از برتر نهال جدا از دریافت نهال‌های با کیفیت و مرغوب با قیمتی مناسب به همراه فاکتور معتبر و ضمانت ۲ ساله، از آموزه‌های باغبانی تخصصی به صورت رایگان بهره‌مند شوید.

کلام آخر

با توجه به نوع اقلیم شهر فامنین و همچنین میزان بارش‌ها و پتانسیل‌های طبیعی موجود در این شهر لازم است باغداران دانایی، دانش و توانایی خود را در زمینه گردوکاری با کمک نهالستان‌های معتبر( برتر نهال) افزایش دهند و نهال‌های مناسب را برای خرید انتخاب کنند. در صورت تمایل برای شناخت نهال های میوه به صفحه خرید نهال میوه فامنین مراجعه کنید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب فامنین  و خرید نهال در فامنین اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال