خرید نهال گردو در فین✔️ قیمت انواع نهال گردو فین

نگاهی به سیمای ظاهری شهر فین نشان می‌دهد که شرایط برای کاشت نهال‌های گرمسیری مهیا بوده و می‌تواند در میان نخلستان‌های متعدد خرما و مرکبات باغات گردوی بسیار پررونقی را داشت جای تعجب نیست اگر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید با بهترین نژاد برای احداث باغات تجاری گردو در شهر فین آشنا خواهید شد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فین

شهر فین با جمعیت ۳۹۷۶ نفری از جمله بخش‌های شهرستان بندرعباس است که در استان هرمزگان قرار گرفته و با مرکز استان فاصله ۹۵ کیلومتری دارد این شهر در ارتفاع ۳۲۵ متری از سطح دریا با مختصات جغرافیایی ۵۴ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۲۷ درجه و ۳۷ دقیقه عرض شمالی از جمله مناطق باغ شهری احاطه شده در میان تپه ماهورها و کوه‌های متعدد است. از جمله مهم‌ترین کوه‌های که شهرستان فین را در میان گرفته است می‌توان به کوه مال خان در جنوب، کوه اردن در شرق، کوه باز در شمال و کوه چنگه خروس در غرب اشاره کرد.
وجود ارتفاعات و قرارگیری شهر فین در دامنه‌های جنوبی کوه باز در پایین آمدن گرما بی تاثیر نبوده و شرایط را برای کاشت نهال‌های گرمسیری گردو و توسعه باغداری مهیا کرده است. در میان تولیداتی مانند حنا، خرما، لیمو شیرین، ترنج، نارنج، بادمجان، گوجه، هندوانه، گندم، جو، کنجد، پسته، انجیر، انگور، زیتون و انبه، نهال گردو نیز امکان حضور و تولید دارد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در فین

نهال‌های ثروت آفرین گردو که درآمد حاصل از یک هکتار آن قابل مقایسه با هیچ محصول زراعی و کشاورزی و باغی نیست، نهالی معتدله است که بیشتر در مناطق شمال غربی و غربی ایران کشت می‌شود اما واردات نژادهایی مانند گردوی پکان آمریکایی، لارا و ارقامی مانند ژنوتیپ پالیز که مقاومت فوق العاده‌ای به گرمای بالای ۴۵ درجه دارد در این منطقه بخش قابل توجهی از اراضی باغی را می‌تواند به خود اختصاص دهد. بهترین مناطق برای کاشت ارقام گرمسیری دامنه‌های کوه پایه‌ای و زمین‌های حاصلخیز است تا نیاز سرمایی ارقام مرتفع شده و با رسیدگی‌های منظم محصولات بدون آفت و بازار پسند برداشت شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فین

پوشش گیاهی منطقه، سطح ارتفاع آن از دریا، وضعیت بارندگی‌ها، شیب زمین، میزان تابش خورشید، نوسانات، کمینه و بیشینه دمایی شهر فین می‌تواند در رابطه با احداث باغ گردو بسیار اثر گذار باشد. برای احداث یک باغ باید منطقه حاصلخیز با پوشش گیاهی قوی را انتخاب کنید که دارای خاک غنی با اسیدیته پنج و نیم الی ۷ بوده و همچنین باید آنالیز خاک در لابراتوارهای خاکشناسی انجام شده و هرگونه کمبود عناصر آن اصلاح شود.
خاک از زهکشی مناسب و بافت لومی و شنی برخوردار بوده تا ریشه زایی و تهویه و تخلخل هوا بهتر صورت بگیرد. فواصل کاشت باید رعایت شود زیرا این نهال دارای تاج و برگ گسترده‌ای در زمان بلوغ بوده تا با ایجاد فاصله دریافت نور و مواد غذایی بهتر انجام شود. استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در هنگام احداث باغ می‌تواند در این اقلیم گرمسیری باعث کاهش هزینه‌های آبیاری و عدم تضعیف نهال‌ها شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در فین حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً زمانی کاشت نهال گردو در فین بسیار اقتصادی و همراه با سوددهی کلان خواهد بود که باردهی بالایی با میوه‌های درجه یک و صادراتی پرمغز داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، کاشت رقم‌های گرمسیری در جهت مقاومت در برابر و خشکی و گرما بسیار بالا الزامی است و متعاقباً برای ارتقاء باردهی، راندمان تولید، ریشه زایی و مقاومت نهال در برابر انواع بیماری‌ها، تنش‌های محیطی و عوامل نامساعد استفاده از تغذیه مناسب و کودهای دامی و شیمیایی جوابگو خواهد بود. مسلماً با برداشت بیشترین میوه و فروش آن درآمد و سود بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

 

خرید نهال گردو در فین

اگر به دنبال نهالستان مرکزی، مجوزدار و مجهز برای خرید نهال گردو در فین هستید می‌توانید علاوه بر نهالستان‌های سطح شهر پا را فراتر از منطقه گذاشته و با کمک خرید اینترنتی از داشتن نهال‌های تضمین شده، با کیفیت، پربار و زود بازده گرمسیری با کمک نهالستان بزرگ برتر نهال بهره‌مند شوید. این نهالستان با ۵ دهه سابقه فعالیت، مجهز به تمامی نهال‌های گرمسیری بوده و با بهترین و جدیدترین روش‌های پرورش و تکثیر نهال‌های گردوی پربار و پیوندی را تولید می‌کند.

فروش نهال گردو در فین

نهالستان‌ها از جمله مراکزی هستند که فروش نهال گردو در فین را انجام می‌دهند و این مراکز با نظارت‌های اصناف باغداری و جهاد کشاورزی فعال هستند. مراکزی که زیر نظر ناظرین این نهادها شیوه‌های پرورشی را دنبال می‌کنند می‌توانند مرجع مناسبی برای خرید نهال‌های مرغوب و با کیفیت باشند.

نهال گردو مناسب فین

با توجه به ارتفاع ۳۵۰ متری این بخش و گرمای بالا نهال گردو مناسب فین نهالی خواهد بود که قابل کاشت در این ارتفاعات بوده و در برابر خشکی خاک و هوا، گرمای بالا و تابش مستقیم مقاوم باشد.

انواع نهال گردو در فین

قرارگیری شهر فین در احاطه ارتفاعات متعدد باعث تعدیل شدت رطوبت، شرجی و گرمای هوا شده و این شرایط را برای کاشت انواع نهال گردو در فین میسر کرده است.
 گردوی پکان آمریکایی که مسلماً بهترین و قدرتمندترین نهال گرمسیری مقاوم به گرمای ۵۰ درجه است و می‌تواند از ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری کاشته شده و تا ۶ تن باردهی را از سال پنجم ارائه کند. رقمی کم ارتفاع، زودگل، پیوندی پربازده
 گردوی لارا از دیگر رقم‌های گرمسیری مقاوم تا گرمای ۴۰ درجه است که می‌تواند در ارتفاعات مورد کشت قرار گرفته و تا ۴ الی ۵ تن باردهی داشته باشد و مناسب برای ارتفاعات ۰ تا ۱۲۰۰ متری است. نهالی گرمسیری و مقاوم به آفات
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز، نژادی بومی و اصلاحی، توانمند در برابر گرمای ۴۵ درجه و انواع بیماری‌ها از جمله آنتراکنوز، امکان کاست در تمامی ارتفاعات، ۱۲ تن باردهی در هکتار.

قیمت نهال گردو در فین

اگرچه تعیین قیمت نهال گردو در فین بر حسب نوع پایه و پیوندک، بذری یا پیوندی بودن نهال، سن و رقم، تجاری یا غیر تجاری است اما در این میان شیوه‌های پرورشی متفاوت در نهالستان‌ها بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. اما شما می‌توانید علاوه بر استعلام قیمت از طریق لینک زیر بهترین نهال‌ها را در برتر نهال مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

همه باغداران متفق القول هستند که بهترین نهال گردو در فین نژادی خواهد بود که علاوه بر نیاز آبی و سرمایی کم، مقاومت فوق العاده به بیماری‌ها و گرمای بالا داشته و در تناژ بسیار بالا محصول دهی با کیفیت ارائه کند.

نهالستان گردو در آستارا

اصولاً دایر کردن نهالستان گردو در فین دارای پارامترها و پیش فاکتورهای باغبانی و تخصصی متعددی است که مسلماً اولین قدم داشتن اطلاعات کافی و خرید نهال گردوی گرمسیری و در مراحل بعدی آماده سازی مناسب‌ترین بستر کاشت برای نهال و رسیدگی‌های منظم به آن است. در این مسیر کارشناسان و تیم مهندسی برتر نهال بزرگترین نهالستان تولید کننده انواع نهال گردو، می‌توانند با در اختیار گذاشتن نژادهای گرمسیری مرغوب و ضمانت شده هرگونه چالش و سوالات باغبانی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه فین می‌توانید با ارقام قابل کاشت آشنا شوید.

کلام آخر

مسلماً رتبه برتری کشورمان در تولید گردو و چند منظوره بودن سودآوری این نهال بدون حتی کوچکترین دورریز باعث تمایل باغداران فین به پرورش این نهال شده است، که می‌توانند با خرید نهال گردوی پکان آمریکایی و ارقام گرمسیری از ثمره و درآمد این نهال محبوب نیز برخوردار شوند. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب فین و خرید نهال در فین اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال