خرید نهال گردو در قشم ✔️ قیمت انواع نهال گردو قشم

درآمدی که می‌تواند از یک نهالستان گردو با رسیدگی‌های بهینه و مدرن حاصل شود می‌تواند همپای یک بیزینس سودآور باشد و با توجه به صرفه اقتصادی، بازار فروش همیشگی و تقاضای خرید بالا یک سرمایه‌گذاری هوشمند و تجاری محسوب می‌شود. خرید نهال گردو و کاشت آن در تمامی اقلیم‌ها جزو اولویت‌های باغداری است. با ما همراه باشید تا سازگارترین نهال گردو در جزیره قشم را بهتر بشناسید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی قشم

جزیره قشم منطقه‌ای واقع در استان جنوبی هرمزگان است که در همسایگی آب‌های نیلگون خلیج فارس بزرگترین جزیره ایران است.
این شهر در ارتفاع ۳۲ متری از سطح دریا، دارای ۱۱ روز بارندگی با میانگین ۱۸۳ میلی‌متر در سال است. در بررسی حداکثر و حداقل مطلق دمایی آن به عدد ۴۶ و ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسیم که نشانگر اقلیم آب و هوایی گرمسیری و نیمه بیابانی است. کی از حوزه‌های اشتغال اهالی این شهر پرورش نخل‌های خرما، نهال‌های مرکبات، چیکو، گواوا، گریپ فروت، توت، بادام، زیتون، انبه، انجیر، انار، ازگیل، خرمالو و نهال گردوی گرمسیری است.
اگرچه در این سرزمین آب و آفتاب منبع ارتزاق، اشتغال و درآمدزایی مردم نخلستان‌های خرما است اما برای تنوع میوه‌های تولیدی این بخش و متعادل سازی قیمت این مواد خوراکی برای مردم، به صورت تولید محلی می‌توان از نهال‌های گرمسیری در بهترین مناطق برای کشت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در قشم

عمده‌ترین مناطقی که در شهر قشم سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی است مناطق مانند دشت توریان، روستای طبل گیاهدان، کوران، لافت است. با توجه به معتدل دوست بودن نهال گردو و سازگاری آن با مناطق معتدل و کوهستانی کمتر کسی به این مسئله باور دارد که در چنین جزیره‌ای بتوان باغ گردویی را مشاهده کرد. اما سود و درآمد حاصل از پرورش این نهال ثروت آفرین به قدری است که می‌تواند بر تمامی میوه‌ها پیشی گرفته و مقدم باشد.
به همین جهت دست باغداران با وجود نهال مقاوم به گرما برای پرورش این نهال باز است. با توجه به اینکه حداکثر مطلق دمایی قشم از ۴۶ درجه فراتر نمی‌رود لذا می‌توان با کمک نهال گردوی پکان آمریکایی که رقمی پایه کوتاه و پیوندی است بهترین باغستان‌های گردو را احداث کرد. فقط کافیست اطلاعات خوبی حول محور خصوصیات این نهال و نیازهای آن داشت و با تخصص و تجربه بهترین شرایط را برای کاشت آن مهیا کرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در قشم

از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخص‌ها در رابطه با احداث باغ گردو در قشم حول محور ۴ تابع است که از آن جمله می‌توان به عوامل اقتصادی، شرایط محیطی، مهیاسازی منطقه کاشت و خرید نهال گردوی مطابق، سازگار و پربار برای این بخش اشاره کرد. مسلماً تجهیز یک هکتار باغ در مقایسه با کاشت چند نهال محدود در باغچه سرمایه متفاوتی را می‌طلبد.
با توجه به اقلیم گرمسیری قشم و کمبود بارندگی‌ها خرید سیستم آبیاری در فرایند احداث باغ می‌تواند با عملکرد باغات و ارتقای راندمان تولید با برداشت محصول بیشتر سود چندین برابری به باغدار بازگرداند.

 

آیا کاشت نهال گردو در قشم حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً در هر اقلیمی که کاشت نهال گردو به شیوه درست با رقم سازگار صورت پذیرد و رسیدگی‌های به آن نیز به موقع و مناسب و به اندازه نیاز نهال باشد نهال گردو می‌تواند بازخورد و بازدهی خوبی داشته باشد. جهت اقتصادی تر شدن کاشت نهال گردو در اقلیم قشم استفاده از رقم پکان آمریکایی بسیار مناسب است زیرا نهالی پربار زود بازه و پایه کوتاه است و می‌توان در یک هکتار نهال‌های بیشتری مورد کشت قرار داد.
همچنین می‌توان در فواصل بین این دو نهال تا اوج باردهی از نهال‌های پایه کوتاه هلو و شلیل استفاده کرده و درآمدزایی جانبی نیز از این باغ برداشت کرد. همچنین برای داشتن بیشترین محصول از آبیاری مکانیزه و مدرن و کودهای تقویتی در مواقع درست غافل نشوید.

 

خرید نهال گردو در قشم

امروزه به دلیل شیوع آفات و گستردگی نهال‌های ناقل بیماری خرید نهال گردو در قشم از هر مرکز متفرقه‌ای می‌تواند شما را درگیر نهال‌های ضعیف، بیمار و هزینه بر برای درمان کند. لذا می‌توانید در نهالستان مرکزی برتر نهال که فعال زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و اصناف باغداری است بهترین خرید نهال را انجام دهید و نهال گردوی پکان آمریکایی را با شناسه اصالت، شاخص کنترل، گواهی عدم آفات، قرنطینه استانی به صورت اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.

فروش نهال گردو در قشم

افراد و مراکزی که فروش نهال گردو در قشم را انجام می‌دهند و به نوعی در این حوزه فعالیت دارند باید از تخصص، تجربه برخوردار بوده و طبق استانداردهای تولیدی و اصولی، نهال‌ها را تولید و از نظر کیفیت و سلامت به تایید نهادهای ذی صلاح برسانند و سپس نهال‌ها را عرضه کنند. در این فرایند کیفیت نهال را بر تمامی فاکتورهای دیگر مقدم شمرده و برای آن ضمانت درخور توجهی اخذ کنید.

نهال گردو مناسب قشم

برای شناخت نهال گردو مناسب قشم باید بدانید که در این شهر شدت گرما، تبخیر سطحی بالا بوده و متقابلاً بارندگی‌ها کم است پس هر نهال گردویی نمی‌تواند در این اقلیم مقاومت داشته باشد . مناسب‌ترین نهال گردو برای این بخش نهال گردوی گرمسیری پکان آمریکایی است.

انواع نهال گردو در قشم

شاید بسیاری از باغداران به دنبال انواع نهال گردو در قشم برای خرید و کشت باشند اما باید توجه داشته باشند که تنها دو رقم می‌توانند در چنین اقلیمی بهترین رشد را داشته باشند.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: نژادی زود بازده پیوندی، مقاوم به گرمای ۵۰ درجه، کم آبی، خشکی و انواع آفات. مناسب در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری کشت شده و ۶ تن باردهی داشته باشد. نهالی بدون هسته سختی میانی و ۶۰ درصد مغز بیشتر
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی اصلاح شده و ایرانی است که تا گرمای ۴۵ درجه را می‌تواند به خوبی تحمل کند و در برابر تنش آبی، خشکسالی و انواع بیماری‌ها مقاوم است. این نهال باردهی ۱۲ تن در هکتار، دیرگل و پایه کوتاه است.

قیمت نهال گردو در قشم

لازم به ذکر است که عنوان کنیم قیمت نهال گردو در قشم حول محور دو نهال ذکر شده ژنوتیپ پالیز و پکان آمریکایی از حدود ۱۱۰ الی ۲۲۰ هزار تومان است اما برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

با مقاومت حداکثری نهال گردوی پکان آمریکایی و ژنوتیپ پالیز تا دمای ۵۰ و ۴۵ درجه و مقاومت حداکثری به کم آبی، خشکی و گرمای بالا دو رقم ذکر شده است. البته پکان آمریکایی مقدم‌تر بوده و می‌تواند بهترین گردو در قشم باشد.

نهالستان گردو در قشم

مسلماً دایر کردن نهالستان گردو در قشم باید با استفاده از رقم گرمسیری پکان آمریکایی انجام شود و همراه با دانش و توانایی بالای باغدار و به کارگیری تکنیک‌های باغبانی مدرن پیش برود که در این مسیر برای خرید نهال گردو و دریافت اطلاعات اساسی در زمینه پرورش و مراقبت نهال می‌توانید بر قدمت، تخصص و تجربه برتر نهال تکیه کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه قشم می‌توانید با نهال‌های قابل کاشت در آن آشنا شوید.

کلام آخر

جزیره زیبای قشم با طبیعتی بکر، زیبا و توریستی از موقعیت‌های تجاری و اقتصادی بالایی برخوردار است که می‌توان با احداث باغ گردو و تولید و پرورش این نهال بهترین میوه‌های صادراتی را از این بخش در بازارهای خارجی عرضه کرد و به سود بالایی رسید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب قشم و خرید نهال در قشم اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال