خرید نهال گردو در قهاوند✔️ قیمت انواع نهال گردو قهاوند

کشت و پرورش نهال گردو به دلیل رویشگاه اصلی آن که متعلق به ایران است در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نهال بسیار سودآور از نظر چوب، مغز، پوست و برگ است. لذا برای خرید نهال گردو در قهاوند و بهره‌مندی از اطلاعات اقلیمی دمایی و روش‌های خرید و نهال‌های سازگار در این بخش با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی قهاوند

از نظر دامنه جغرافیایی شهر قهاوند در دشتی هموار با کمترین پستی بلندی قرار گرفته و با جمعیت ۷۴۸۳ نفری در ۵۲ کیلومتری شرق همدان است. این شهر جزو بخش شرا بوده و در ارتفاع ۱۶۱۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته و دارای اقلیم معتدل و خشکی است که زمستان‌های آن را سردسیری و تابستان‌های آن را گرم و خشک می‌کند.
از جمله مهم‌ترین دلایل سرسبزی و آبادانی، تعدد باغات میوه، پر محصولی اراضی کشاورزی این بخش بهره‌مندی از روان آب‌های حاصل از ارتفاعات همچون رودخانه قره چای است که از قسمت شرقی شهر عبور می‌کند. این شهر دارای پراکنش بارشی منظم و میانگین بارشی ۳۲۲ میلیمتر در سال بوده و تولیدات باغی و کشاورزی آن مبتنی بر آب چشمه‌ها رودخانه‌ها و بارندگی‌های آن است. این شهر دارای حداکثر مطلق دمایی ۳۶ و حداقل دمایی منفی ۳۲ درجه بوده و دارای محصولاتی مانند گندم، چغندر قند، یونجه، علوفه، دانه‌های روغنی، کلزا و میوه‌هایی مانند گردو، بادام، انگور، سیب، آلبالو، توت، هلو و زردآلو است .

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در قهاوند

یکی از اقدامات هوشمندانه برای کسب بالاترین تجربه و متقابلاً توانایی بالا در مدیریت باغات گردو توجه به تاریخچه باغات گردوی شهر قهاوند است. این توجه می‌تواند شما را با بهترین و پربارترین نهال‌های گردوی کاشته شده آشنا سازد. همچنین شیوه‌های بهتری از آبیاری تغذیه رسانی، کاشت و مقابله با آفات حاصل خواهد شد. در باغات گردوی قهاوند نهال‌های تویسرکان، چندلر، کاغذی، محلی، روند، فرنور، فرانکت و اخیرا نهال‌های پیوندی مانند ژنوتیپ سطح زیر کشت بالایی تجربه کرده‌اند. این نهال‌ها به دلیل تطابق با ارتفاع و اقلیم منطقه جزو پرفروش‌ترین ارقام این بخش هستند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در قهاوند

از جمله اصول اولیه احداث باغ که رعایت آنها می‌تواند ملاکی بر عملکرد بالا و رشد هرچه بهتر نهال گردو باشد، توجه به کیفیت، بافت خاک، میزان پراکندگی بارندگی‌ها و کیفیت و کمیت آب، خرید نهال‌های سازگار با ارتفاع ۱۶۰۰ متری شهر قهاوند، آماده سازی نقشه باغ، هموارسازی خاک و شخم زنی عمیق، مشخص ‌سازی مناطق و مختصات کاشت و مکان‌یابی، اطلاع از شیوه‌های آبیاری، تغذیه رسانی و مقابله با آفات می‌تواند از جمله فاکتورهای مهم قبل از احداث باغ باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در قهاوند حالت اقتصادی دارد؟

میوه گردو یکی از محصولات تولیدی این شهر است که مسلماً شرایط مساعد و مناسبی برای پرورش این نهال با توجه به بارندگی‌های خوب، هموار بودن دشت قهاوند و حاصلخیزی آن وجود دارد. در بسیاری از باغات مدرن امروزه برای افزایش سوددهی در جهت جلوگیری از ریزش میوه و گل از نهال‌های دیرگل و مقاوم به سرما استفاده می‌شود. استفاده از کودهای مقوی حیوانی و کمپوست برای تقویت نهال و افزایش فتوسنتز و ریشه زایی آن موثر بوده و در نتیجه برای درشت شدن مغز گردو و عدم پوکی آن از آبیاری به موقع و اصولی باید بهره برد.

 

خرید نهال گردو در قهاوند

پیدا کردن بهترین و مجهزترین مرجع خرید نهال گردو در قهاوند نیازمند صرف زمان و مقایسه نهالستان‌های متعدد و در نتیجه انتخاب معتبرترین و با سابقه‌ترین نهالستان فعال زیر نظر جهاد کشاورزی است. امروزه به دلیل حساسیت‌های نهال و گسترش آفات و باکتری‌ها بسیاری از سرمایه‌گذاران و باغداران ترجیح می‌دهند نهال‌های خود را با کیفیت و سلامت بالا ولو قیمت بیشتر دریافت کند.
به همین منظور باغداران شهر قهاوند می‌توانند از طریق اینترنت با نهالستان برتر نهال، سوابق و خدمات پس از فروش این مرکز آشنا شده و نهال را با قیمتی ایده آل، همراه با ضمانت برگشت، گارانتی ۲ ساله از جهت سلامت و عدم بیماری و با فاکتور معتبر فروش دریافت کنند.

فروش نهال گردو در قهاوند

افراد برای تهیه نهال باید اطلاعات دقیقی از رقم انتخابی و همچنین ویژگی‌های استاندارد آن داشته باشند لذا توصیه می‌شود هنگام مراجعت به نهالستان‌های تولید و فروش نهال در قهاوند حتماً به پارامترهای زیر توجه کنند.
 نهال‌های پیوندی اگر جزو ارقام منتخب شما هستند باید تطابق و تجانس رقم و پایه در پروسه تولیدی رعایت شده و محل پیوندک بدون هیچگونه برآمدگی و فرورفتگی باشد.
 حتی الامکان از ارقام جوان با ریشه‌های پرتراکم به رنگ قهوه‌ای روشن، بدون پیچ خوردگی و حالت چنگالی باشد.
 جهت مشخص بودن سن و رقم نهال، مرجع تولیدی، خاستگاه و میزان بازدهی، نهال دارای لیبل اصالت از جهاد کشاورزی باشد.
 ساقه شاخه بندی نهال حدود ۲۰ سانت بالاتر از قطر ساقه شروع شده باشد.
 نهال دارای ضمانت کیفیت و سلامت بوده و ریشه‌های آن آفت زدایی شده و از تاییدیه سلامت برخوردار باشد.

نهال گردو مناسب قهاوند

هر نهال گردو با توجه به منطقه کاشت و شرایط خاکی و دمایی آن بازخورد و عملکرد متفاوتی خواهد داشت. لذا با در نظر گرفتن اقلیم این شهر نهال گردوی مناسب قهاوند ارقام نیمه سردسیری و معتدله مانند تویسرکان، کاغذی، فرنور، هاوارد، ژنوتیپ پالیز و چندلر هستند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این ارقام باردهی بالا و گلدهی پس از گذران دوره سرمای بهاره است.

انواع نهال گردو در قهاوند

برای آشنایی با انواع نهال گردو در قهاوند از نژادهای سازگار و سودآور مطالعه بخش زیر را از دست ندهید.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی پربار با عملکرد باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، رقمی اصلاح شده و ایرانی، گلدهی دیر موقع، استقامت بالا در دمای منفی ۳۰ درجه و گرمای ۴۵ درجه، سازگار با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری
• نهال گردوی تویسرکان: نهالی بسیار سازگار در اقلیم همدان و شهرهای آن، با باردهی ۷ الی ۸ تن در هکتار، مناسب با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری سازگار با مناطق معتدل، زودگل
• نهال گردوی هارتلی: رقمی آمریکایی مقاوم به سرمای بسیار بالا، مناسب برای مناطق کوهستانی باردهی ۶ تن در هکتار، زودبازده و رقمی دیرگل مناسب با ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری
• نهال گردوی اسرائیلی: رقمی معتدله باردهی ۶ تن در هکتار، مناسب با ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، مقاوم به گرما و خشکی، دیرگل، مقاومت بالا به سرمای بهاره

قیمت نهال گردو در قهاوند

اگر به دنبال مرجعی معتبر، دقیق به روز جهت استعلام سریع و آسان قیمت نهال گردو در قهاوند هستید می‌توانید از لینک زیر جهت شناخت کلیه قیمت‌ها استفاده کنید.

بهترین نهال گردو

از جمله ویژگی‌هایی که می‌تواند باعث انتخاب یک رقم به عنوان بهترین نهال گردو قهاوند شود میزان رضایت باغدار از مقاومت، بازدهی، باردهی، تناژ محصول دهی در هکتار و کیفیت و سنگینی میوه‌های آن است. مسلماً طبق پارامترهای بالا رقمی که بالاترین درصد را کسب کند نژاد برتر است.

نهالستان گردو در قهاند

اگر به دنبال شناخت موفق‌ترین و با اعتبارترین نهالستان گردو در قهاوند برای خرید نهال گردو هستید می‌توانید در کنار نهالستان‌های سطح شهر از نهالستان اینترنتی برتر نهال بدون طی مسافت و صرف وقت و هزینه نهال‌های سازگار با شهر قهاوند را ثبت سفارش انجام دهید. زیرا این مجموعه دارای ۵۰ سال سابقه بوده و متعهد به ضمانت سلامت و کیفیت نهال‌های خود است.
جهت شناخت رقم‌های میوه سازگار در قهاوند می‌توانید صفحه خرید نهال میوه قهاوند را مطالعه کنید

کلام آخر

برتر نهال دارای تیم مهندسی متخصص و کادری مجرب، با مهارت و خوش اخلاق بوده و می‌تواند شما را در پروسه خرید نهال گردو و انتخاب بهترین و سازگارترین نهال راهنمایی کرده و نهال‌های سالم، پربار و سازگار را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب قهاوند و خرید نهال در قهاوند اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال