خرید نهال گردو در پارسیان✔️ قیمت انواع نهال گردو پارسیان

با توجه به مغذی و مفید بودن میوه گردو و تقاضای بالا برای خرید آن در داخل و خارج از کشور این محصول بسیار اقتصادی و پرسود است که همین مزایا به انضمام چوب با کیفیت و عمر طولانی درخت آن باعث شده بسیاری از باغداران کشور علی الخصوص باغداران شهر پارسیان ترغیب به پرورش نهال گردو و احداث باغ آن شوند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی پارسیان

شهر پارسیان به دلیل قرارگیری در غربی‌ترین بخش استان هرمزگان از شرایط اقلیمی متفاوت‌تری به جهت برخورداری از کوه‌های متعدد است. این کوه‌ها نشئت گرفته از پستی بلندی‌های انتهایی رشته کوه‌های زاگرس پست بوده است. شهر پارسیان در بندر لنگه قرار داشته و با ارتفاع ۵۶ متری از سطح آب‌های آزاد در دشتی وسیع قرار گرفته است که دارای مسیرها و دره‌های متعدد بوده لذا از زیباترین بنادر و شهرهای ساحلی است.
قرارگیری این شهر در حصار کوه‌های متعدد باعث معتدل شدن گرما و خشکی و میزان شرجی هوای آن شده در نتیجه این اراضی حاصلخیز از شرایط کشاورزی و باغداری خوبی برخوردار است با توجه به متکی بودن اقتصاد این بخش به حوزه شیلات، ماهیگیری، بازرگانی و کشاورزی در کنار نهال‌های گرمسیری، گونه خاص از نژاد مقاوم به گرمای نهال گردو نیز می‌تواند در این بخش شرایط گردوکاری را بسیار تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در پارسیان

پارسیان به جهت برخورداری از چشمه‌های آب متعدد خاک رسوبی و حاصلخیز و آب و هوای ملایم‌تر به دلیل وجود ارتفاعات و جریانات خنکی از کشاورزی و باغداری موفق و چشمگیری برخوردار است. وجود باغات متعدد از جمله باغات گردو در پارسیان بر جاذبه‌های اعجاب آور آن افزوده است چرا که وجود این باغات تعجب برانگیز است. زیرا شرایط آب و هوایی این مناطق به گونه‌ای است که نهال‌های سردسیری مانند گردو کمتر در این مناطق به چشم می‌خورد. اما به لطف نهال گردوی مقاوم به گرما یعنی پکان آمریکایی و در پاره‌ای از موارد نهال لارا و ژنوتیپ پالیز ما شاهد حضور باغات گردوی پرثمر و سودآور در این بخش هستیم.
اما مهم‌ترین معضلی که در این باغات می‌توان به آن پی برد گرمای بالا، معضل خشکی نهال‌ها، ریزش برگ و سوختگی برگ‌ها و ریزش میوه است به همین جهت بهره‌مندی از نهال‌های مقاوم و گرمسیری و آبیاری نوین پیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در پارسیان

اگرچه احداث باغ گردو مستلزم منابع مالی و در اختیار داشتن نهال‌های گرمسیری و اطلاع از عوامل محیطی متغیر و غیر متغیر است اما اصول زیر از شروط مهم در این پروسه است.
• مکان یابی باغ گردو با توجه به اینکه درختان گردو در عرض جغرافیایی ۵۰ و ۳۰ درجه شمالی امکان رشد دارند و کشور ما نیز در ۲۰ الی ۵۰ درجه شمالی قرار گرفته است. برای موفقیت در این حوزه باید رقم‌های گردوی گرمسیری برای مناطق جنوبی کشور مورد کشت قرار بگیرد.
• همچنین نسبت به نوسانات دمایی آن نیز توجه شده و سنخیت لازم با رقم داشته باشد تا خطرات سرمازدگی و یا خشکی و نابودی نهال بسیار تقلیل پیدا کند.
• رعایت فواصل کاشت و الگوی کاشت نیز می‌تواند باعث جذب بهتر نور، مواد غذایی و آب برای تمامی درختان به صورت یکنواخت باشد. از جمله الگوهای کشت می‌توان به الگوی داربستی، مثلثی، مستطیلی، لوزی و مربعی اشاره کرد. باید منابع آبی منطقه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته، از شیب زمین، جهت وزش باد و شدت تابش خورشید نیز اطلاعات دقیق حاصل شود.
• در نتیجه با خاک‌هایی با اسیدیته خنثی و بافت‌های سبک لومی و شنی با زهکشی مناسب و به دور از کلوخ باری کاشت نهال در عمق مناسب صورت بگیرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در پارسیان حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه پارسیان در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان و در امتداد انتهای رشته کوه‌های پست زاگرس قرار گرفته است لذا ارتفاعات به مانند مانعی از رطوبت و گرمای هوا کاسته و باعث وجود پوشش گیاهی خوب و خنکی هوا در آن نیز شده است با انتخاب حاصل خیزترین و مرتفع‌ترین مناطق می‌توان کاشت نهال گردو در پارسیان را با رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی که نهالی زودگل و پایه کوتاه است. بسیاری از سرمایه‌گذاران هوشمند و حرفه‌ای با احداث باغات مدرن و بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های آبیاری و کوددهی با افزایش باردهی نهال‌ها و استقامت آنها میزان سود حاصل از فروش میوه‌های پربار را افزایش می‌دهند

 

خرید نهال گردو در پارسیان

برای ارتباط با نهالستانی فعال زیر نظر جهاد کشاورزی و برخورداری از نهال‌های با کیفیت مرغوب و استاندارد می‌توانید خرید نهال گردو در پارسیان را از بزرگترین و معتبرترین نهالستان کشور یعنی برتر نهال به صورت اینترنتی انجام دهید. برای اطمینان از سلامت و کیفیت نهال‌ها این مجموعه ضمانت‌نامه‌های معتبر کتبی، گواهی سلامت، کارت قرنطینه استانی و لیبل اصالت برای نهال‌ها در نظر می‌گیرد.

فروش نهال گردو در پارسیان

اگرچه فروش نهال گردو در پارسیان و در تمام فصول سال در مراکز نهال فروشی انجام می‌شود اما معمولاً در فصل درختکاری و اواسط پاییز و ماه اسفند تقاضا برای خرید نهال به دلیل شروع فصل کاشت افزایش پیدا می‌کند. برای اینکه بتوانید بهترین نهال‌ها را بدون کمبود موجودی در اختیار داشته باشید و در موعد مناسب تحویل بگیرید، می‌توانید پیش خرید نهال‌های گردو را از نهالستان برتر نهال انجام دهید و با نازل‌ترین قیمت انجام دهید.

نهال گردو مناسب پارسیان

مسلماً افرادی که به شرایط دمایی این بخش واقف هستند و می‌دانند هر نهال گردویی نمی‌تواند در چنین اقلیم دوام آورد و به دنبال نهال گردو مناسب پارسیان خواهند بود که مناسب‌ترین رقم‌ها رقم‌های گرمسیری کم آب‌ طلب و با نیاز سرمایی کم هستند.

انواع نهال گردو در پارسیان

از انواع نهال گردو در پارسیان که در بخش زیر به آن می‌پردازیم برای بلوغ میوه به گرمای بالا احتیاج داشته لذا در برابر کم آبی و خشکی نیز مقاوم هستند.
• گردوی پکان آمریکایی: قدرتمندترین و اقتصادی‌ترین رقم در مناطق جنوبی و گرمسیری است که می‌تواند با خصوصیات گلدهی زود موقع، مقاومت بالا در برابر کم آبی و گرمای ۵۰ درجه تا ۶ تن باردهی داشته باشد و از ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری نیز محدودیت کاشت دارد. نهال به دلیل پوست کاغذی بودن و نداشتن جداره جدا کننده هسته میانی بالاترین درصد مغز را دارد
• گردوی ژنوتیپ پالیز از رقم‌های بومی، ایرانی و اصلاح نژاد شده است که با تمامی اقلیم‌ها سردسیری و گرمسیری تطابق داشته و هم به سرمای منفی ۳۰ درجه و هم به گرمای ۴۵ درجه مقاوم است و تا ۱۲ تن باردهی در هکتار را ارائه کند و نهالی کم ارتفاع و دیرگل است.

قیمت نهال گردو در پارسیان

قیمت نهال گردو در پارسیان برای رقم‌های پکان آمریکایی، ژنوتیپ پالیز و لارا از ۱۰۰ الی ۲۲۰ هزار تومان است اما از طریق لینک زیر می‌توانید قیمت‌های دقیق را مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

برای انتخاب بهترین نهال گردو در پارسیان باید رقم‌های مقاوم به گرما کم آبخواه و گرمسیری را معرفی کرد که با کمترین هزینه رسیدگی بیشترین محصول درجه یک را تولید کند.

نهالستان گردو در پارسیان

باغداران محترم می‌توانند سرمایه‌گذاری متعدد خود برای احداث نهالستان گردو در پارسیان را با خرید نهال گردو از مجموعه بزرگ و معتبر برتر نهال محفوظ نگه داشته و با ثبات باردهی بی‌نظیر و مقاومت بالای این نهال‌ها به سودآوری بالا برسند. فقط کافیست به سایت اینترنتی برتر نهال برای خرید و خدمات پس از فروش مراجعه کنند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه پارسیان نیز با رقم‌های قابل کاشت بهتر آشنا شوید.

کلام آخر

میزان سودی که از نهال گردوی گرمسیری به دست می‌آید مورد برابری و قیاس با دیگر نهال‌ها نبوده لذا با انتخاب بهترین نهال گردو گرمسیری می‌توانید جزو باغداران پردرآمد باشید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب پارسیان و خرید نهال در پارسیان اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال