خرید نهال گردو در چارک✔️ قیمت انواع نهال گردو چارک

خرید نهال گردو و کاشت و پرورش آن از جمله تجارت‌های پرسودی است که در نهایت به برداشت ثمره پرفروش، مغذی و چوب با کیفیت می‌انجامد. لذا با توجه به معضل کم آبی در تمامی نقاط جهان نهال‌های گردو گرمسیری از محبوبیت بالایی برخوردار هستند که در این مقاله قصد شناخت بهترین نژاد برای شروع گردوکاری در بندر چارک را داریم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی چارک

شهر چارک در قسمت غربی بندر لنگه در بخش شیبکوه قرار گرفته است که از جمله توابع استان گرمسیری و جنوبی هرمزگان است. این بندر در فاصله ۳۰۰ متری شرق آب‌های خلیج فارس و در ارتفاع ۴۰ متری از این آب‌ها قرار گرفته و بندری گرمسیری با اقلیم آب و هوایی آب و هوایی گرم و خشک است. بندر چارک از موقعیت بندرگاهی و استراتژیکی و ترانزیتی خوبی برخوردار است و با فاصله ۳۲ کیلومتری از کیش از مهم‌ترین و بهترین دروازه‌های ورودی به این جزیره محسوب می‌شود.
لذا در این شهر بندری وجود لندیکراف‌های و لنج‌های باری و مسافری زمینه‌ساز اشتغال و کارآفرینی برای بسیاری از افراد شده است. این شهر با جمعیت ۴۶۰۶ نفری و میانگین دمای ۳۵ درجه‌ای با بیشینه دمایی ۴۷ درجه و کمینه دمایی ۵ الی ۴ درجه منطقه‌ای گرمسیری است که مضاف بر معضل کم آبی با شرجی هوا نیز دست و پنجه نرم می‌کند.
لذا حوزه کشاورزی و باغداری آن بر مدار محصولات و نهال‌های گرمسیری استوار است. در کنار نخلستان‌های خرما که به عنوان محل ارتزاق و اشتغال بسیاری از افراد در مناطق جنوبی شناخته می‌شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و به دنبال باغاتی مدرن و مکانیزه با سودآوری بسیار چشمگیر مانند باغات گردو هستند. شاید در گذشته کاشت چنین نهال معتدله و سردسیری در این اقلیم با شکست ۱۰۰ درصدی مواجه می‌شد اما امروزه به لطف رقم‌های وارداتی و گرمسیری مانند پکان آمریکایی می‌توان بهترین باغات گردو را در این بخش پرورش داد.
با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی اجازه میزبانی از هر نهال میوه را در این بخش به باغداران نمی‌دهد لذا تنوع میوه‌های این منطقه کم بوده و پرورش محصولی پرفروش مثل گردو برای باغداران بسیار سودآور است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در چارک

باغداران در اقلیم‌های گرمسیری درگیر تنش‌هایی مانند خشکسالی، گرمای بالا، تعرق و تبخیر بیش از حد آب هستند، لذا پرورش درختان میوه‌ای مانند گردو، پروسه‌ای پیچیده است که در صورت دانش و توانایی باغبانی و انتخاب رقم‌های نامناسب می‌تواند بسیار چالش برانگیز و پر دردسر باشد.
توصیه می‌شود حتماً تاریخچه باغات گردو در چارک مورد بررسی قرار بگیرد تا از شرایط دمایی در فصول گرم آگاه شده و رقم‌های منطبق بر این اقلیم آب و هوایی مورد کشت قرار بگیرد. پکان آمریکایی گونه خاص از نهال‌های گردو است که نیاز سرمایه فوق العاده کمی داشته، حساسیت بالایی به سرمایه بهاره دارد، لذا مناسب‌ترین مکان برای کاشت آن اقلیم‌های گرمسیری بدون سرمای بهاره است. این نهال در این اقلیم‌ها به بهترین شکل نیاز نوری خود را مرتفع ساخته و با مقاومت به گرمای ۵۰ درجه می‌تواند بهترین باردهی و مقاومت را داشته باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در چارک

اگرچه برای احداث باغ گردو باغداران مستلزم به رعایت ۴ فاکتور از جمله تامین منابع مالی، اطلاع از شرایط محیطی و اقلیمی، آماده سازی زمین باغ به شکل اصولی و خرید نهال‌های گرمسیری هستند، اما بزرگترین معضل در مناطق گرمسیری بالا بودن گرما، تبخیر، فرسایش خاک و شوری یا آهکی بودن بسیاری از اراضی است. برای انتخاب بهترین زمین برای کاشت نهال گردوی پکان آمریکایی لازم است که میزان اسیدیته، آهکی و شوری خاک در لابراتوارهای خاکشناسی تشخیص داده شده و با اصلاحات و اقدامات اصولی مرتفع شود.
آبیاری قطره‌ای از جمله مهم‌ترین رکن‌ها در مناطق گرمسیری برای پرورش نهال است. با توجه به بالا بودن شدت تابش نور خورشید امکان ترک خوردن پوست درختان و میسر بودن راه ورودی برای آفات و عوامل بیماری گر وجود دارد، لذا رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید می‌تواند از سوختگی و ترک آن پیشگیری کند.

 

آیا کاشت نهال گردو در چارک حالت اقتصادی دارد؟

اگرچه کاشت نهال گردو در چارک از ارقام گرمسیری می‌تواند مقاومت آن را در برابر گرما و کم آبی افزایش دهد اما این به این معنا نیست که نسبت به آبیاری نهال سهل انگاری داشته باشید. آبیاری درست می‌تواند در زمان گلدهی، ریشه زایی، تورم میوه، بلوغ و سایزگیری آن بسیار تاثیرگذار باشد. پس استفاده از مالچ پاشی در جهت پیشگیری از افزایش تبخیر سطحی در خاک و سیستم‌های آبیاری نوین و تحت فشار می‌تواند در کنار اصلاح و تقویت بافت خاک باعث رشد و باردهی هرچه بهتر نهال و تولید میوه‌های با کیفیت و پرمغز شود. در کنار رسیدگی‌هایی مانند کوددهی و آبیاری، کاشت رقم‌های زودبازده و پیوندی منجر به سوددهی بالا خواهد شد.

 

خرید نهال گردو در چارک

اگر نسبت به کیفیت و سلامت باغات خود و حفظ سرمایه اهمیت می‌دهید می‌توانید خرید نهال گردو در چارک را به صورت اینترنتی از مجهزترین مرجع تولیدی انواع نهال گردو یعنی برتر نهال با ضمانتنامه‌های معتبر کتبی و قیمت مناسب انجام دهید. در کنار این خرید ایمن از مشاوره‌های تخصصی نیز رایگان بهره‌مند باشید.

فروش نهال گردو در چارک

اگر به هر دلیلی قصد دریافت نهال‌های گردوی مورد نظر خود را از مراکز فروش نهال گردو در چارک به صورت حضوری دارید قبل از خرید از مجوز دار بودن نهالستان و تضمینی بودن سطح سلامت و کیفیت نهال‌ها آگاه شوید.

نهال گردو مناسب چارک

مسلماً در میان نژادهای متنوع گردو رقمی که بتواند گرمای ۴۷ درجه‌ای این منطقه را به خوبی تحمل کند می‌تواند نهال گردو مناسب چارک باشد که با رسیدگی‌های منظم باردهی خوبی را ارائه دهد.

انواع نهال گردو در چارک

با توجه به اینکه این شهر می‌تواند تا گرمای ۴۷ درجه را تجربه کند و این گرما قابل تحمل برای انواع نهال گردو در چارک نیست، تنها رقم پکان آمریکایی می‌تواند سازگارترین رقم در این منطقه باشد. این نژاد وارداتی، زودگل و پیوندی و پایه کوتاه است که تا ۵۰ درجه را تحمل کرده و نیاز نوری بالایی برای بلوغ میوه دارد و می‌تواند از سال پنجم، باردهی ۶ تن به ازای هر هکتار داشته باشد.

قیمت نهال گردو در چارک

طبق آخرین اطلاعات قیمت نهال گردو در چارک وابسته به پارامترهایی مانند نوع گلدهی نهال، میزان بازدهی و باردهی، سن و رقم و شیوه‌های پرورشی و نوسانات ارزی است. جهت استعلام راحت‌تر قیمت می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

بهترین نهال گردو

قطع به یقین بهترین نهال گردو در چارک نهال گرمسیری پکان آمریکایی زودگل و پربازده است که بیشترین مقاومت را به کم آبی و خشکی دارد.

نهالستان گردو در چارک

برای داشتن تجاری‌ترین نهالستان گردو در چارک لازم است که خرید خود را معطوف به رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی کرده و آن را از نهالستان‌های شناخته شده مانند برتر نهال با ضمانت کیفیت و گارانتی دو ساله، شاخص کنترل، فاکتور فروش معتبر و ضمانتنامه کتبی دریافت و به بهترین روش پرورش دهید.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه چارک می‌توانید با ارقام قابل کاشت آشنا شوید.

کلام آخر

اگرچه پرورش نهال گردو در اقلیم‌های گرمسیری و کم آبی مانند چارک بسیار چالش برانگیز است اما انتخاب رقم سازگار و کاشت نژادهای مانند پکان آمریکایی می‌تواند این دغدغه‌های محیطی و تنش‌های آبی و خاکی را کمتر کرده و در مقابل با تنوع بخشی به تولیدات منطقه سود بیشتری نسبت به رقم‌های دیگر عاید باغدار و کشاورز کند.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب چارک و خرید نهال در چارک اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال