خرید نهال گردو در کوشکنار✔️ قیمت انواع نهال گردو کوشکنار

یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها برای سالیان متمادی احداث باغ گردو است اما برای بهره‌برداری از این باغ ثروت آفرین در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه کاشت و انتخاب بهترین رقم بسیار تعیین کننده است. در این نوشتار بهترین نهال‌های گردو برای کاشت در شهر کوشکنار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی کوشکنار

کوشکنار از نظر موقعیت جغرافیایی در طول جغرافیایی ۵۲ درجه و ۵۲ دقیقه و عرض جغرافیایی ۲۷ درجه و ۱۵ دقیقه و در ۲۲ کیلومتری شهرستان پارسیان واقع در غربی‌ترین بخش استان هرمزگان قرار گرفته است. این شهر ساحلی در همسایگی آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و تحت تاثیر قرارگیری در قسمت غربی استان و برخورداری از جریانات توده‌ای امتداد دامنه‌های زاگرس نسبت به دیگر بخش‌ها از آب و هوای معتدل‌تری برخوردار است. به طوری که حداکثر مطلق دمایی آن ۴۱ تا ۴۴ درجه و حداقل مطلق دمای آن ۴ تا ۸ درجه بالای صفر است. لذا شرایط اقلیمی کوشکنار جو آب و هوایی گرم و مرطوب است.
در این شهر قرارگیری کوه و دشت و دریا در کنار هم، منظره های بسیار چشم نواز، سواحلی دل انگیز و کوه‌ها و تپه‌های جذابی را ایجاد کرده است. کشاورزی و باغداری از دیرباز یکی از شغل‌های پایدار و مستمر در جهت اشتغال زایی و رفاه و کسب درآمد و امنیت غذایی محسوب می‌شود.
شرایط زیست محیطی و اکوسیستمی شهر کوشکنار به گونه‌ای است که معمولاً رطوبت هوا و شرجی هوا بالا بوده و میوه‌های گرمسیری مانند موز، چیکو، کنار، خرما، گریپ فروت، مرکبات، توت، بادام، زیتون، زرشک و تولیداتی از این قبیل به عمل می‌آید. اما یکی از سودآورترین باغات در این شهر می‌تواند باغات گردو به لطف واریته‌های گرمسیری و میزان استقامت بالای این نوع نژادها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در هرمزگان

تاریخچه باغات گردو در کوشکنار

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی و تجربی در زمینه احداث باغات گردو در کوشکنار توجه به پیشینه باغات این بخش است تا مشخص شود چه نوع نژاد و رقم‌های قابلیت کشت در این منطقه را دارند یا با چه روش‌ها و اقداماتی بیشترین بهره‌برداری را از این نهال داشت و کمتر دچار خشکی و نابودی شود. بیماری‌های رایج را می‌توان شناخت و راه‌های درمان اقتصادی نیز فرا گرفت. کما اینکه بر اساس کمینه دمایی ۸ درجه و بیشینه دمایی ۴۳ درجه در این منطقه می‌توان گفت که نهال گردوی پکان آمریکایی و ژنوتیپ پالیز از جمله مقاوم‌ترین نژادها هستند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در کوشکنار

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که باید در رابطه با احداث باغ گردو نوسانات دمایی و رطوبتی، کیفیت خاک منطقه، در نظر گرفتن شدت گرمای بالا، افزایش تبخیر سطحی و کمبود بارش‌ها است که متعاقباً میزان رطوبت خاک بسیار ناچیز بوده و این مسئله می‌تواند باعث کیفیت پایین و فقیر بودن خاک شود. لذا برای احداث باغ باید اقلیم منطقه، میزان بارندگی‌ها و منابع آب زیرزمینی مورد بررسی قرار گرفته کیفیت خاک و قدرت آن اصلاح گردد و با استفاده از سیستم‌های آبی نوین و خرید نهال گردوی مقاوم به گرما کاشت آن صورت بگیرد. لذا سرمایه‌های متعددی نیز نیاز است.

 

آیا کاشت نهال گردو در کوشکنار حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً با در نظر گرفتن نیاز سرمایی نهال گردو برای شروع گلدهی و جوانه زنی و نیاز آبی و حساسیت آن به نوسانات دمایی با کاشت نهال و رعایت ملاک‌های زیر محصولاتی سودده و بازارپسند را می‌توان برداشت کرد.
• انتخاب نهال گردو از رقم‌های گرمسیری باشد. با توجه به مقاومت بالای پکان آمریکایی به گرمای ۵۰ درجه و ژنوتیپ پالیز به گرمای ۴۵ درجه مقاوم‌ترین نهال‌ها برای این منطقه هستند.
• استفاده از نهال پایه کوتاه، افزایش تراکم کاشت و برداشت میوه
• باید مقاوم به گرما، خشکی و آفات باشند.
• زودبازده از سال‌های اولیه با کمترین هزینه رسیدگی
• استفاده از بهترین و قوی‌ترین کودها بر اساس کمبود خاک و نیاز نهال
• از آبیاری نوین برای افزایش مقاومت نهال در مقابله با گرما و خشکی و افزایش رشد و باردهی استفاده شود.

 

خرید نهال گردو در کوشکنار

مسلماً با در نظر گرفتن نیاز سرمایی نهال گردو برای شروع گلدهی و جوانه زنی و نیاز آبی و حساسیت آن به نوسانات دمایی با کاشت نهال و رعایت ملاک‌های زیر محصولاتی سودده و بازارپسند را می‌توان برداشت کرد.
• انتخاب نهال گردو از رقم‌های گرمسیری باشد. با توجه به مقاومت بالای پکان آمریکایی به گرمای ۵۰ درجه و ژنوتیپ پالیز به گرمای ۴۵ درجه مقاوم‌ترین نهال‌ها برای این منطقه هستند.
• استفاده از نهال پایه کوتاه، افزایش تراکم کاشت و برداشت میوه
• باید مقاوم به گرما، خشکی و آفات باشند.
• زودبازده از سال‌های اولیه با کمترین هزینه رسیدگی
• استفاده از بهترین و قوی‌ترین کودها بر اساس کمبود خاک و نیاز نهال
• از آبیاری نوین برای افزایش مقاومت نهال در مقابله با گرما و خشکی و افزایش رشد و باردهی استفاده شود.

فروش نهال گردو در کوشکنار

مسلما مراکز خرید نهال گردو در کوشکنار معمولاً جهاد کشاورزی یا نهالستان‌های تولید و عرضه نهال هستند اما بسیاری از باغداران برای خرید مطمئن به دنبال نهالستان‌های تخصصی و مجهز هستند. در این خصوص می‌توانید از طریق سایت برتر نهال بهترین و مقاوم‌ترین نهال گردوی ژنوتیپ پالیز و پکان آمریکایی را با ایده آل‌ترین قیمت و ضمانت‌نامه‌های معتبر کیفیت، مرغوبیت و اصالت دریافت کنید.

نهال گردو مناسب کوشکنار

با توجه به وسعت کوچک این شهر ساحلی تعداد مراکز فروش نهال گردو در کوشکنار متعدد نبوده لذا می‌توان با تحقیق کلی و شناخت قبل از خرید معتبرترین و مجهزترین مرکز را برای دریافت نهال انتخاب کرده تا در کنار آن بتوان از مشاورهای تخصصی در طول فرآیند باغداری نیز بهره‌مند بود.

انواع نهال گردو در کوشکنار

از میان انواع نهال گردو در کوشکنار تنها دو رقم می‌توانند در این اقلیم در صورت رسیدگی‌های بهینه بهترین و بالاترین بازدهی را داشته باشند.
 نهال گردوی پکان آمریکایی، نژادی وارداتی و تجاری، پایه کوتاه و زودگل است و تا گرمای ۵۰ درجه را می‌تواند تحمل کند. مقاومت بالایی به کم آبی و خشکی داشته و برگ‌ها و جوانه‌های آن دچار ریزش و سوختگی نمی‌شود لذا باردهی ۶ تن در هکتار داشته و میوه آن به دلیل نبود هسته سخت میانی، مغز بیشتری دارد.
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: از جمله رقم‌های اصلاحی بسیار مقاوم برای تمامی خطه‌ها علی الخصوص مناطق گرمسیری است که می‌تواند تا دمای ۴۵ درجه را تحمل کند. ۱۲ تن محصول دهی در هکتار، پایه کوتاه و دیرگل، مقاومت فوق العاده‌ای به کم آبی، آفات و خشکی

قیمت نهال گردو در کوشکنار

آگاهی از قیمت نهال گردو در کوشکنار به دلیل اینکه تنها دو رقم می‌تواند مورد کشت قرار بگیرد آسان است. لذا قیمت این دو رقم یعنی نهال پکان آمریکایی و ژنوتیپ پالیز بین ۱۱۰ الی ۲۲۰ هزار تومان است اما با کمک لینک زیر می‌توانید قیمت به روز را مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

مسلماً هر نهال گردویی که بتواند در درجه اول گرما و خشکی این بخش را تحمل کند و دچار ضعف و نابودی نشود و در کنار آن بهترین باردهی را با توجه به زحمات و تلاش‌های فیزیکی باغدار داشته باشد می‌تواند بهترین نهال گردو کوشکنار باشد.

نهالستان گردو در کوشکنار

برای داشتن نهالستان گردو در کوشکنار با بازدهی و باردهی بالا در وهله اول خرید نهال گردو از رقم‌های مرغوب، پربار و مقاوم بسیار حائز اهمیت است، لذا می‌توانید بهترین نهال گردو را از برتر نهال با بهترین قیمت و بالاترین مرغوبیت، سلامت و کیفیت به صورت اینترنتی بدون صرف زمان و هزینه خریداری کنید.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه کوشکنار می‌توانید از نهال‌های مناسب با این بخش آگاه شوید.

کلام آخر

برای داشتن بهترین نهالستان گردو در شهر کوشکنار حتماً باید رقم‌های مقاوم به گرمای بالای ۴۰ درجه را انتخاب کنید و در کنار آن نسبت به آبیاری نهال و تغذیه رسانی آن از بهترین روش‌ها کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب کوشکنار و خرید نهال در کوشکنار اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال