خرید نهال گردو در کیش✔️ قیمت انواع نهال گردو کیش

اگر جزو باغدارانی هستید که علاقمند به احداث باغستان‌های گردو در جزیره زیبای کیش هستید باید بدانید که این جزیره به لحاظ شرایط اقلیمی پذیرای هر نهال گردویی نبوده لذا تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا بهترین نهال گردو را برای کاشت بشناسید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی کیش

از نظر اقلیم شناسی جزیره کیش در ارتفاع ۳۵ متری از سطح آب‌های آزاد در بندر لنگه، استان هرمزگان یکی از جزایر توریستی و مناطق آزاد تجاری و تفریحی حاشیه خلیج فارس است. شرایط اقلیمی کیش تحت تاثیر اقلیم پرفشار گرمسیری و فوق حاره‌ای بوده و به دلیل نزدیکی به خط راس السرطان، کمبود بارش‌ها، میانگین بارشی ۱۴۳ میلی‌متر در سال و شرجی هوا دارای آب و هوای بسیار خشک، گرم و مرطوب است. این جزیره زیبا با سواحل بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری فراوان در فاصله ۹۰ کیلومتری بندر لنگه قرار گرفته است.
جزیره کیش خطه‌ای توریستی و منطقه آزاد تفریحی با کشورهای عربستان، قطر، بحرین و امارات متحده عربی همسایگی دارد و اقتصاد آن وابسته به حوزه گردشگری و توریسم بوده و تجارت و بازرگانی نیز به واسطه بندری و جزیره‌ای بودن بسیار پررونق است. اما کشاورزی و باغداری در آن نیز به حول قوه خود برقرار بوده و اکثراً به دلیل شرایط آب و هوایی انواع محصولات جالیزی، زراعی، سیفیجات و سبزیجات کشت می‌شود. اما در کنار آن باغات مرکبات، تاکستان‌های انگور، انبه، موز، بادام و گردو نیز به چشم می‌خورد. تعجب نکنید گردو از نهال‌های ثروت آفرینی است که باغات آن با کمک نهال گردوی گرمسیری در این خطه امکان احداث و بهره‌برداری دارد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در کیش

مسلماً در سطح جزیره کیش باغستان گردوی کوچک و خرده مالکی را مشاهده خواهید کرد که رصد این باغات و هم صحبتی با باغبانان آن می‌تواند شما را در شناخت رقم‌های مقاوم برای کاشت در این اقلیم راهنمایی کند. اگرچه مساحت این باغات کم است اما سود حاصل از پرورش این نهال می‌تواند چندین برابر بالاتر از رقم‌های گرمسیری دیگر باشد. با نهال زود بازده، پایه کوتاه، تجاری، پربار و مقاوم نهال پکان آمریکایی می‌توانید بهترین باغات گردو را در این جزیره زیبا و توریستی دایر کرده و با بهره‌برداری از ثمره آن و صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین ارزآوری را داشته باشید.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در کیش

نهال‌های گردو هر کدام در اقلیم و ارتفاع خاصی قابلیت کشت و پرورش دارند لذا برای احداث باغ گردو در کیش باید رقم‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت کاشت در ارتفاعات بسیار پایین را داشته باشند و جزو رقم‌های گرمسیری با نیاز سرمایی بسیار پایین باشند، گرمادوست بوده و کم آبی و خشکی این منطقه را تحمل کنند. برای رشد هرچه بهتر نهال باید از میزان اسیدیته، آهک و شوری خاک منطقه آگاه بوده و در جهت تقویت خاک‌های فقیر و اصلاح کمبود و بیشبود عناصر تغذیه آن نیز اقدام کنید. سپس با شناخت بهترین منطقه و نزدیک‌ترین زمین به منابع آبی کاشت نهال را با استفاده از رقم‌های مقاوم انجام دهید.

 

آیا کاشت نهال گردو در کیش حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً اگر کاشت نهال گردو در کیش با شناخت و تخصص همراه نباشد ممکن است با کاشت رقم‌های ناسازگار، ضعیف و نامقاوم در طی ۲ الی ۳ روز نهال در مواجهه با گرما و خشکی بالای این بخش دچار نابودی شود، اما اگر کاشت نهال گردو با کمک رقم‌های گرمسیری مانند پکان آمریکایی انجام شود به دلیل استقامت بالا در برابر گرمای سوزان، تابش مستقیم و کم آبی این نهال می‌تواند به دلیل زود بازدهی و پرباردهی بهترین میوه‌ها را تولید کند.
جهت افزایش باردهی از کودهای مقوی دامی و شیمیایی با توجه به نیاز نهال استفاده کنید و نسبت به آبیاری آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین تا به ثمر نشستن و اوج باردهی باغات خود می‌توانید با کشت ارقام گرمسیری کم عمر مابین نهال‌های گردوی خود از ثمره آن برای برگشت سرمایه اولیه احداث باغ خود بهره‌مند شوید.

 

خرید نهال گردو در کیش

هر رقم نهال گردو نمی‌تواند در این جزیره رشد و بهره‌برداری خوبی داشته باشد لذا باید خرید نهال گردو در کیش را از مراکزی انجام دهید که کارشناسان آن بتوانند نژادهای مقاوم را به شما معرفی کرده و همچنین نهال‌های با کیفیت، سالم و بدون بیماری را در اختیار شما قرار دهند. برای برخورداری از خریدی مطمئن، اقتصادی، و بهره‌مندی از آموزه‌های تخصصی رایگان باغبانی می‌توانید با برتر نهال نهالستان مرکزی قدمتدار اینترنتی در ارتباط باشید.

فروش نهال گردو در کیش

خرید و فروش نهال گردو در کیش مسلماً محدود به چند مورد بوده و در میان این موارد نهال گردوی پکان آمریکایی و نهال ژنوتیپ پالیز می‌توانند بسته به موقعیت کاشت تا گرمای ۵۰ و ۴۵ درجه را تحمل کنند. در انتخاب رقم حتماً به حداکثر مطلق دمایی این جزیره توجه داشته باشید تا نهال خریداری شده و سرمایه صرف شده برای پرورش آن با خسارت، خشکی و نابودی نهال مواجه نشود.

نهال گردو مناسب کیش

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد و باردهی نهال مطابقت و مناسبت آن با اقلیم کاشته شده است از این رو نهال گردو مناسب کیش نهال گردوی مقاوم به گرما و خشکی خواهد بود که در مواجهه با تابش مستقیم، بادهای سوزان، رطوبت بالای هوا، خشکی و کم آبی پیروز بوده و باردهی خوبی داشته باشد.

انواع نهال گردو در کیش

طی چند سال اخیر در یک دوره‌ای جزیره کیش تا گرمای ۴۷ درجه را نیز تجربه کرده اما طی سال‌های اخیر این گرما فراتر از ۴۵ الی ۴۶ درجه نبوده و دمایی کمتر از ۳ درجه سانتیگراد را نیز تجربه نکرده است لذا از میان انواع نهال گردو در کیش نهال پکان آمریکایی و در پاره‌ای از مناطق ژنوتیپ پالیز می‌توانند مورد کشت قرار بگیرند.
 نهال گردوی پکان آمریکایی: از جمله رقم‌های قدرتمندی است که تا گرمای ۵۰ درجه را تحمل می‌کند لذا مقاومت منحصر به فردی به کم آبی و آفات دارد و تا ۶ تن باردهی در هکتار را ارائه می‌دهد. این نهال پایه کوتاه بوده و از رقم‌های تجاری و وارداتی پیوندی است و نسبت به دیگر رقم‌های گردو ۶۰ درصد مغز بیشتر دارد.
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز که در این بخش نام آن به میان آمد می‌تواند تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری و تا دمای ۴۵ درجه را مقاومت کرده و مورد کشت قرار بگیرد. رقمی اصلاح نژاد شده، دیرگل، مقاومت بالا به کم آبی و گرما با تناژ ۱۰ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در کیش

قیمت نهال گردو در کیش تحت تاثیر فراوانی یا کمبود نهال، سن و رقم، میزان عمر و بازدهی آن متفاوت است اما از طریق لینک زیر می‌توانید از قیمت دقیق کلیه ارقام مطلع شوید.

بهترین نهال گردو

گفتیم که بهترین نهال گردو در کیش نهالی توانمند، مقاوم به کم آبی و خشکی است که بتواند در مواجهه با آفات و خشکسالی و گرمای سوزان باردهی خود را حفظ کند.

نهالستان گردو در کیش

مسلماً برای اینکه بتوانید نهالستان گردو در کیش را با موفقیت بالا احداث کنید نیازمند خرید نهال گردوی سالم، مقاوم و سازگار هستید نهالستان اینترنتی و مطرح برتر نهال می‌تواند بهترین نهال‌ها گردوی گرمسیری را با ضمانت سلامت و کیفیت در اختیار شما قرار داده و در طول فرایند پرورشی کاشت و مراقبت نهال پشتیبانی خوبی با آموزه‌های رایگان در اختیار شما قرار دهد.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه کیش می‌توانید از رقم‌های سودآور قابل کاشت مطلع شوید.

کلام آخر

مسلماً پرورش نهال گردو در جزیره کیش با اکوسیستم و شرایط زیست محیطی گرم و خشک کاری بسیار پیچیده است اما داشتن تخصص و تجربه و توانایی می‌تواند این چالش را بسیار کم و با سودآوری همراه سازد کافیست در این مسیر با نهالستان مرکزی در ارتباط باشید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب کیش و خرید نهال در کیش اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال