خرید نهال گردو در گوهران✔️ قیمت انواع نهال گردو گوهران

گردو دارای محصول شگفت انگیز و سرشار از عناصر تغذیه‌ای است که خواص فوق العاده داشته و با توجه به قرارگیری ایران در زمره بزرگترین تولید کنندگان جهان با شناسایی ارقام گرمسیری می‌توان از محصول پرفروش آن در جهت درآمدزایی و اشتغال در شهر گوهران استفاده کرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی گوهران

گوهران شهری با ۱۳۷۱ نفر جمعیت از توابع شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان در جنوب شرقی کشور است که شرایط اقلیمی گوهران نشان که این شهر در ارتفاعات ۱۰۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته است و از جمله مناطق بکر و حاصلخیز در استان هرمزگان است. گوهران در منطقه کوهستانی بشاگرد واقع شده و به همین جهت از شدت گرما و خشکی در این منطقه با وجود پستی بلندی‌ها کاسته می‌شود و روان آب‌های زیادی ارتفاعات باعث به وجود آمدن رودخانه گوهران به طول ۱۲۰ کیلومتر شده است.
این رودخانه یکی از منابع آبی مهم گوهران محسوب می‌شود که از کنار شهر عبور کرده و در بیشتر ماه‌های سال پر آب و سیلابی است در کنار آن سدهایی مانند سد سهران و منابع آبی متعدد باعث پر باری این بخش شده است. نگاهی به تولیدات باغی این بخش نشانگر این است که در کنار محصول سیر معروف این شهر میوه‌هایی مانند گردو، انگور، بادام، انجیر، زیتون، انار، مرکبات، لیمو، گریپ فروت، خرما، موز و سیب از اراضی حاصلخیز و خاک‌های آبرفتی آن به خوبی به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در گوهران

امروزه در راستای توسعه باغداری و تولید محصولات بیشتر، در مناطق گرمسیری پرورش نهال گردو در مناطق مرتفع استان هرمزگان که تحمل و تاب حیات و زیست در این شرایط را داشته باشند انجام می‌شود. در تاریخچه باغات گردوی گوهران ما شاهد کاشت این ارقام در مناطق مرتفع و دامنه ارتفاعات هستیم.
از جمله مهم‌ترین نژادهای موجود در باغات این بخش می‌توان به گردوی پکان آمریکایی، ژنوتیپ پالیز، اسرائیلی و لارا اشاره کرد. با توجه به اینکه گوهران در بشاگرد قرار گرفته و بشاگرد پس از حاجی آباد از جمله سردسیرترین نقاط استان هرمزگان گرم هستند، شرایط برای کاشت این ارقام در چنین مناطقی مهیا است. فقط لازم است که بهترین بستر کاشت و دستورالعمل‌های اجرایی را در این پروسه مد نظر قرار داده و با توجه به متعدد بودن معضلات تهدیدگر و آفات بهترین روش‌های آبیاری، کوددهی و سمپاشی را مد نظر قرار داد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در گوهران

باغداران باید بتوانند در مراحل احداث باغ گردو شناخت خوبی از وضعیت خاکی زمین مورد نظر داشته باشند و آن را مورد آنالیز قرار داده و هرگونه کمبود، بیشبود مواد آلی و درصد اسیدی و آهکی آن را اصلاح کنند. با اطلاع از نوسانات دمایی، ارتفاع منطقه، وضعیت بارندگی‌ها و منابع آبی بهترین بستر کاشت نهال را فاصله گذاری و عمق متعادل آماده سازی کنند و نهال‌های گرمسیری را با خرید از مراکز معتبر در این بستر مورد کشت قرار دهند می‌توانند باغاتی اصولی را احداث کنند. البته در این مسیر هموارسازی بستر کاشت، خود مستلزم هزینه‌های متعدد است که در کنار تکنیک‌های آماده‌سازی باید به خوبی رعایت شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در گوهران حالت اقتصادی دارد؟

با در نظر گرفتن اینکه اقلیم آب و هوایی گوهران اجازه کاشت نهال گردو در ارقام نیمه گرمسیری و گرمسیری و حتی معتدله را می‌دهد می‌توان برای هر منطقه با کاشت نژاد مناسب و رسیدگی‌های منظم سودآورترین نهال‌ها را پرورش داد. در این فرایند هر چه باغدار از سرمایه‌های کمتری برای رسیدگی، تامین آب، کوددهی و سمپاشی استفاده کند و نهالی تنومند و مقاوم داشته باشد درآمدهای حاصل از فروش میوه با کیفیت بیشتر بوده و سود بیشتری عاید باغدار می‌شود.

 

خرید نهال گردو در گوهران 

اگر به عنوان یک باغدار جنوبی به دنبال خرید نهال گردو در گوهران هستید باید بدانید که شرایط آب و هوایی خاص این منطقه انتخاب نهال‌های کم آب طلب و مقاوم به خشکی و گرما را می‌پذیرد‌. پس یکی از مهم‌ترین مراحل در احداث باغی موفق و پربار خرید نهال گردو از ارقام مناسب و از مراکز مطرح است.. نهالستان بزرگ برتر نهال بدون هیچ گونه مرزبندی می‌تواند به صورت اینترنتی نهال‌هایی مانند لارا ژنوتیپ، پکان آمریکایی را با کیفیت و سلامت بالا و تایید شده به همراه ضمانت ۲ ساله به مقصد تعیین شده ارسال کند.

فروش نهال گردو در گوهران

با توجه به محبوبیت بالای نهال گردوی گرمسیری مانند پکان آمریکایی در این بخش افراد زیادی فروش نهال گردو در گوهران را با عرضه این نهال انجام می‌دهند. اما برای داشتن نهال‌های سالم، بدون علایم بیماری باید حتماً آن را از مرکز فروش و نهالستان‌های مجوزدار خریداری کنید. کما اینکه در پروسه خرید حتماً باید به سلامت ریشه‌ها دقت داشته باشید که هیچگونه بذر علف‌های هرز یا آفت زدگی سوختگی، در هم تنیدگی در آن مشاهده نشود و سلامت، مرغوبیت، باردهی و کیفیت آن با تاییدیه‌ها و گواهی‌های کتبی و معتبر تضمین شود.

نهال گردو مناسب گوهران

امروزه در جهت افزایش راندمان رشد نهال‌های کاشته شده در اقلیم‌های گرمسیری انتخاب نهال گردو مناسب گوهران از پیش شرط‌های اساسی و مهم تلقی می‌شود. لذا نهال‌های مناسب گوهران ارقامی هستند که بتوانند حیات خود را با گرما و خشکی بالا تطبیق داده و بهترین محصولات را با کمترین هزینه‌های تولیدی به عمل آورند.

انواع نهال گردو در گوهران

امروزه در نهالستان‌های فعال انواع نهال گردو در گوهران تولید می‌شود اما از میان این ارقام نژادهای زیر بهترین رقم برای کاشت هستند.
• گردوی پکان آمریکایی: دارای میوه‌ای کشیده و بیضی شکل است که هیچگونه جداره سخت جدا کننده هسته نداشته و ۹۰ درصد آن را مغز گردو تشکیل می‌دهد و از نژادهای پایه کوتاه، زودگل و گرمسیری مقاوم به گرمای ۵۰ درجه با تناژ ۶ تن در هکتار است که برای بلوغ میوه نیاز نوری بالایی دارد.
• نهال گردوی چندلر: از جمله رقم‌های است که از ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد و با توجه به ارتفاع ۹۸۰ متری گوهران و مقاومت بالای این نهال به گرمای ۴۰ درجه و باردهی ۶ تن در هکتار می‌تواند در این اقلیم مورد کشت قرار بگیرد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز نیز از نهال‌های بومی و تغییر نژاد یافته است که می‌تواند به ازای هر هکتار ۱۰ تن باردهی داشته باشد. با مقاومت بالا به گرمای ۴۵ درجه، سرمایه بهاره و قابلیت کاشت در تمامی ارتفاعات می‌تواند نهالی اقتصادی، دیرگل و پایه کوتاه برای این بخش باشد.
• نهال گردوی تویسرکان نیز از جمله ارقام بومی کشور است که می‌تواند در ارتفاعات این بخش مورد کشت قرار گرفته و با مقاومت بالا به گرما، خشکی و آفات تا ۵ تن باردهی داشته باشد.

قیمت نهال گردو در گوهران

با توجه به اینکه قیمت نهال گردو در گوهران با در نظر گرفتن شرایط دمایی منطقه، تنوع ارقام و خصوصیات باردهی آنها در حال نوسان و تغییر است می‌توانید از طریق لینک زیر قیمت‌های دقیق را مشاهده کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در گوهران با ارتفاع ۹۸۰ متری و وجود دوره‌های گرما کمتر، رقم‌های معتدله، گرمسیری مانند ژنوتیپ پالیز، چندلر، لارا، پکان آمریکایی هستند که مقاوم‌ترین و پربارترین نهال‌ها سودآور باشند.

نهالستان گردو در گوهران

با کمک افراد متخصص و نهالستان‌های مرکزی مانند برتر نهال می‌توانید بهترین و موفق‌ترین نهالستان گردو در گوهران را داشته باشید و با کاشت رقم‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری باغی با تراز تجاری و سوددهی بالا برای سالیان متمادی ایجاد کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه گوهران می‌توانید با رقم‌های قابل کاشت بیشتر آشنا شوید.

کلام آخر

چنانچه کشاورزان کاشت نهال گردو در این اقلیم را از ارقام گرمسیری به شیوه‌های نوین و دستورالعمل‌های اصولی انجام دهند می‌توانند با بهره‌مندی از نعمات خدادادی و ظرفیت‌های طبیعی در کنار رقم‌های گرمسیری از این خشکبار صادراتی بیشترین سود را برای افزایش درآمد خود داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب گوهران و خرید نهال در گوهران  اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال