خرید نهال گردو در بازرگان✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بازرگان

یکی از مناطق مرتفع و کوهستانی که در شمال غربی کشور واقع شده است و جزو مهم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی شناخته شده بازرگان بخاطر نزدیک بودن به مرز ترکیه به عنوان یکی از درگاه‌های مهم صادراتی محسوب می‌شود بنابراین به راحتی می‌توان محصولات سردرختی مخصوصاً گردوهای تولید شده در این منطقه را به کشور ترکیه صادر کرد.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بازرگان

بازرگان یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی  در ماکو مستقر بوده و مرز بین المللی  بین ایران و ترکیه بوده و ارتفاع این شهر از دریا ۱۶۳۴ متر است، شهرستان بازرگان در فصل زمستان آب و هوای سرد و خشک و در فصل تابستان آب و هوای گرم و خشک دارد و شرایط اقلیمی این شهرستان کوهستانی و نیمه خشک است، به خاطر خشکی هوا مهم‌ترین خطراتی که باغ گردو را تهدید می‌کند شیوع آفت زدگی است، کشاورزان بازرگان به هنگام خرید نهال گردو باید توجه داشته باشند که نهال مقاوم به خشکی هوا و انواع آفات را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال  گردو در شهر ارومیه

تاریخچه باغات گردو در بازرگان

بر اساس آمار صادرات میوه گردو از منطقه بازرگان مشخص شده که تاریخچه باغات گردو در این منطقه حداقل به چندین صد سال پیش می‌رسد.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بازرگان

باغداران بازرگان به هنگام خرید نهال گردو حتماً به ارتفاع آن توجه داشته باشند، و قبل از کاشت نهال گردو در باغات خود حتماً الگوی کاشته مهندسی شده را طراحی کنند، درختان گردو باید طوری کاشته شوند که فاصله بین آن‌ها کمتر از ۶ متر نباشد.

چون این درختات تاج بزرگی دارد بعد از چند سال که از رشد آنها گذشت شاخه‌ها مزاحم همدیگر می‌شوند و شاخ و برگ‌هایشان در هم می‌پیچد که باعث ریزش برگ‌های درخت می‌شود، مواردی مثل نوع نهال، کیفیت خاک، اقلیم آب و هوایی محیط کشت برای این درخت اهمیت زیادی دارد.

کاشت درخت گردو و تکثیر آن از طریق بذر گردو است و باید در دو سالگی به درخت پیوند زد، این پیوند معمولاً در نهالستان‌ها انجام شده که بر پایه ژنوتیپ است از این رو توصیه می‌شود کشاورزان حتماً نهال گردو ژنوتیپ را برای باغات خود خریداری کنن تا محصول باغ گردو یکدست شود.

بعد از آنکه گردو کاشته شد و شروع به رشد کرد  نهال گردو را با ریشه از خاک درآورده و در چاله‌های عمیق حفر شده در زمینی که خاکش از نظر کود دهی آماده شده‌است کاشته می‌شود بهترین فصل فروش نهال گردو و کاشت آن اوایل بهار است.

 

آیا کاشت نهال گردو در بازرگان حالت اقتصادی دارد؟ از لحاظ اکوسیستمی و هم مرز بودن این منطقه با مرز ترکیه باید بگوییم یکی از پروژه‌های اقتصادی برای کشاورزان بازرگان احداث باغ گردو است.

خرید نهال گردو در بازرگان

خرید نهال گردو به صورت حضوری و اینترنتی برای باغداران فراهم شده است، می توانید ارقام نهال گردو خود را از معتبرترین نهالستان گردو بدون واسطه به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت و تضمین قیمت نهال گردو خریداری کنید

 

فروش نهال گردو در بازرگان

با توجه به شرایط اقلیمی این شهر حتماً با مهندسین نهال فروشی مشورت کنید تا هنگام فروش نهال گردو نژادهای سازگار با این منطقه را به شما معرفی کنند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر اردبیل اینجا کلیک کنید.

نهال گردو مناسب بازرگان

به علت سردسیر بودن منطقه بازرگان  باید دقت زیادی داشته باشید بهترین نهال برای مناطق سردسیر نهالی است که دیرگل است و بعد از سرمای اولیه بهار شروع به گلدهی می‌کند و در این صورت در اثر سرمای دیررس بهار و در ماه فروردین آسیبی وارد نمی‌شود.

 

 

انواع نهال گردو در بازرگان

 

  • نهال گردوی ژنوتیپ دیرگل بوده و سال اول شروع به باردهی می‌کند متعلق به کشور کانادا است که از سال‌ها قبل به ایران وارد شده و برای مناطق کوهستانی و سردسیر مناسب است این نهال در برابر سرما و انواع آفت و بیماری‌ها بسیار مقاوم است.
  • نهال گردوی چندلر دیرگل است اما زود به باردهی می‌افتد از همان سال اول کاشت بار می‌دهد متعلق به کشور آمریکا است و به دست کشاورزان ایرانی بومی‌سازی شده و عمر اقتصادی این نهال بیش از ۵۰ سال است زمان کاشت این نهال از اواخر پاییز تا اواخر زمستان است.
  • نهال گردوی فرنور مناسب برای پرورش در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر از سطح دریا است در برابر سرما بسیار مقاوم است گردوی فرنور پوست نازکی دارد و بسیار خوش طعم و سفید رنگ است.

 

قیمت نهال گردو در بازرگان

چند نکته ای است که تعیین کننده قیمت نهال گردو است باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نژاد گردو و اصلا آن
  • نوع پیوند، درختان ژنوتیپ گران‌تر از درختان بذری هستند.
  • میزان باردهی و زمان باردهی
  • عمر اقتصادی.

 

بهترین نهال گردو

یک نهال خوب باید دارای کیفیت بالایی باشد همچنین نهال باید دارای برچسب و شناسه معتبر باشد،سالم و عاری از هرنوع بیماری باشد اگر اقدام به خرید نهال ژنوتیپ کرده اید باید دارای پایه و پیوندک اصیل بوده و محل پیوند عفونت نداشته باشد، در غیر صورت نهال از بین می‌رود نهال هایی که می‌خرید، حداکثر یک الی دو سال سن داشته باشند نهال های زیر یک سال یا بالای دوسال برای احداث باغ مناسب نیستند.

نهالستان گردو در بازرگان

از آنجایی که نهالستان محل تکثیر نهال است قبل از خرید نهال مبدا آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید مهندسین کشاورزی در نهالستان به خوبی از نهال‌ها مراقبت کرده‌اند و آن را آماده فروش می‌کنند، دو سال اولیه نهال اگر با کیفیت باشد مطمئن باشید سیستم دفاعی آن در برابر ناملایمتی‌ها قوی خواهد بود بنابراین نهالستان‌هایی مانند برتر نهال که تکثیر و فروش نهال گردو را به صورت تضمینی انجام می‌دهند گزینه مناسبی هستند.

 

کلام آخر

البته کشاورزان شهر بازرگان علاوه بر خرید نهال گردو می‌توانند انواع نهال را در باغات خود کاش کرده و با صادرات آن موفقیت‌های زیادی به دست بیاورند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در بازرگان مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال