خرید نهال گردو در بهار✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بهار

از جمله مناطق مطرح و دارای ظرفیت‌های بالا جهت تولید محصول گردو در کشور استان همدان است که گردوی آن نیز شهرت جهانی دارد. در این میان شهرستان بهار یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولیدی استان به حساب می‌آید که شرایط لازم را از تمامی جهات برای پرورش این طلای سبز دارد. با ما همراه باشید تا نکات لازم خرید و نهال‌های سازگار با این بخش را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بهار

شهر بهار واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غربی همدان است که در ارتفاع ۱۷۳۵ متری از سطح دریا قرار گرفته و با جمعیت ۳۶۸۵ نفر اقلیمی کوهستانی و نسبتا سرد و خشک با تیپ بارندگی مدیترانه‌ای به میانگین بارشی ۳۷۰ میلی‌متر در سال است. این شهر دارای سه رودخانه دائمی بهادر بیگ، سیمین رود و قره آغاج بوده و دارای دشت‌های حاصل خیزی مانند کوزه کلان و دشت قرق است که از دیرباز کشاورزی، بستانکاری و باغداری در آن پررونق و پر تولید بوده است.
مهم‌ترین محصولاتی که از اراضی باغی این شهر برداشت می‌شود گردوهای صادراتی و با کیفیت، انواع انگورها و آلوی درجه یک است. کما اینکه میوه‌هایی مانند بادام، زردآلو، توت، هلو، گیلاس، و سیب نیز برداشته بالایی دارند. این شهر با ۵۷۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی با داشتن رودخانه‌های پر آب، هوای معتدل و کوهستانی، دشت‌های حاصلخیز با خاک غنی و آبرفتی منطقه‌ای بسیار آباد و پرآب برای کشاورزی و باغداری و بستانکاری است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در بهار

تعدد باغات گردو و برداشت طلای سبز در این شهر بالاست. بر اساس آخرین آمار این شهر دارای ۱۵۶۰ هکتار باغ گردو است که حدود ۱۳۸۰ هکتار آن باغات بارور با راندمان تولید بالا هستند. به دلیل مساعد و مناسب بودن شرایط جغرافیایی، سالانه ۴ هزار تن گردو مرغوب از باغات شهرستان بهار برداشت و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. مهمترین ارقام کشت شده در باغات گردوی بهار رقم‌های خارجی مانند فرنور، فرانکت، چندلر و ارقام محلی مانند تویسرکان و بذری هستند. از جمله اقداماتی که می‌تواند نهال‌ها را در برابر مخاطرات ایمن کرده و باعث ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات شود جایگزینی درختانی قدیمی با تاج‌های نامرغوب با ارقام ژنوتیپ است

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بهار

برای اینکه نهال گردو بتواند اهداف سرمایه‌گذار و باغدار را با باردهی بالا محقق سازد لازم است که تجهیز باغ، هموارسازی زمین، پیاده‌سازی سیستم‌های آبیاری، مکان‌یابی، مختصات و نقاط کاشت، خریداری نهال‌های سالم و سازگار با توجه به ارتفاع، نوسانات دمایی و اقلیم منطقه صورت بگیرد. همچنین نهال در زمان مناسب و در دوره خواب در چاله‌ای با عمق مناسب کاشته شده و مراقبت‌های بعد از کاشت همچون آبیاری و قیم‌گذاری نیز در صورت بادخیز بودن منطقه انجام شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در بهار حالت اقتصادی دارد؟

شهرستان بهار از جمله مهدهای تولید گردو در استان همدان است که اقتصادی بودن نهال گردو از دیرباز تا به امروز در این خطه ثابت شده است. لذا ضروری است با توجه به تغییرات اقلیمی، نوسانات دمایی، وجود آفات و تنش‌هایی مانند سرمازدگی، برای افزایش عملکرد این نهال‌ها و ارتقاء تولید میوه‌های بدون آفت و مرغوب که از نهال‌های دیرگل که توانمندی بالایی در برابر یخبندان و سرمازدگی دارند استفاده شود. همچنین پایه کوتاه بودن نهال و زود بازده بودن آن نیز باعث افزایش ریشه زایی، تراکم کاشت، ارتقای فتوسنتز و محصول‌آوری بالا خواهد شد و در نتیجه با افزایش برداشت محصول، درآمد و سود عایدی نیز متقابلاً افزایش پیدا خواهد کرد.

 

خرید نهال گردو در بهار

فرایند خرید نهال گردو در بهار به قدری حائز اهمیت است که هرگونه سهلگیری باعث روبرو شدن با آسیب‌ها و خسارت‌های ناخوشایند در سال‌های آتی خواهد شد. لذا می‌توانید با مراجعه به نهالستان مجهز و معتبر برتر نهال با قیمتی ایده‌آل نهال‌های زودبازده، پایه کوتاه، مناسب با اقلیم را به همراه ضمانت دو ساله، تاییدیه عدم بیماری با فاکتور معتبر دریافت کنید.

فروش نهال گردو در بهار

سازمان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات بذر و گیاه برای توسعه باغداری و همچنین پیشگیری از آفات و گسترش آن در سطح باغات فروش نهال گردو در بهار را با ضوابط و شرایط خاص ابلاغ کرده است که تمامی نهالستان‌ها موظف به رعایت قیمت مصوب و ارائه نهال‌ها با شرایط زیر هستند.
• ارائه نهال با تاییدیه سلامت، کیفیت و مرغوبیت
• برخورداری نهال از فاکتور فروش معتبر
• برخورداری نهال از گواهی عدم بیماری و کارت قرنطینه استانی
• قیمت فروش مناسب و مصوب
• ضمانت دو ساله نهالستان در خصوص مرغوبیت باردهی و کیفیت
• عرضه نهال‌ها بر اساس هدف باغدار، اقلیم منطقه و بودجه آن

نهال گردو مناسب بهار

طبق آخرین آماری که جهاد کشاورزی منتشر کرده است نهال‌های خارجی مانند چندلر، فرانکت، فرنور، کانادایی و نهال‌های محلی مانند بذری و تویسرکان نهال گردو مناسب بهار شناخته شده که توانسته‌اند در این اقلیم میزان سازگاری و مطابقت بیشتری را با باردهی مطلوب داشته باشند.

انواع نهال گردو در بهار

برای افزایش آگاهی باغداران عزیز انواع نهال گردو در بهار با میزان باردهی و خصوصیات کاشت معرفی می‌گردد.
 نهال گردوی فرانکت: رقمی سردسیری مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان، قابل کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیری با ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، با باردهی ۶ تن در هکتار، نهالی زود بازده از سال اول کاشت
 نهال گردوی فرنور: رقمی بسیار پر بازده با پوست کاغذی، پایه کوتاه، راندمان تولید ۷ تن در هکتار، مناسب با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی اصلاح نژاد شده، دیرگل، کم ارتفاع، قابل کاشت در تمامی اقلیم‌ها با ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متری، بالاترین باردهی در میان نهال‌ها با تناژ ۸ الی ۱۲ تن در هکتار
 نهال گردوی تویسرکان: نهالی بسیار محبوب و پرفروش، سازگار با مناطق کوهستانی بومی استان قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری رقمی زودگل با میوه دهی ۷ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در بهار

جهت اینکه بتوانید سرمایه خود را با هدف و مساحت باغ هنگام خرید نهال گردو مدیریت کنید لازم است که از قیمت نهال مطلع باشید. برای استعلام قیمت مراجعات حضوری بسیار وقتگیر خواهد بود لذا می‌توانید با کمک لینک زیر استعلام قیمت نهال گردو در بهار را داشته باشید.

بهترین نهال گردو

بر اساس سابقه باغداری و تجربه بسیاری از باغداران در این خطه بهترین نهال گردو در بهار نهال‌های سردسیری و دیرگل مانند: فرنور، چندلر، تویسرکان، کانادایی، فرانکت و …هستند که میزان درگیری آنها با بیماری‌ها و آفات کمتر بوده و بیشترین عملکرد باردهی را با میوه‌های با کیفیت داشته‌اند.

نهالستان گردو در بهار

باغداران عزیز می‌توانند با مراجعه به نهالستان گردو در بهار رقم مد نظر خود را با توجه به قیمت پیشنهادی این مجموعه‌ها خریداری کنند. لذا اگر خواهان نهال‌های با کیفیت، مرغوب، بدون بیماری با قیمت مصوب و ایده‌آل هستند برتر نهال می‌تواند مرجعی مناسب، معتبر در زمینه دریافت و خرید نهال باشد. شما عزیزان با خرید نهال از این مجموعه از خدمات پس از فروش، مشاوره‌های رایگان تخصصی و پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز بهره‌مند می‌شوید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه بهار می‌توانید با رقم‌های قابل کاشت در این منطقه آشنا شوید.

کلام آخر

شهر بهار همدان منطقه‌ای مستعد با دشت‌های حاصلخیز، روان آب‌های بالا و آب و هوای مطلوب کوهپایه‌ای بهترین بستر با پتانسیل‌های بالا برای احداث باغ گردو است. برای ایجاد باغات تحت ی و پربازده با نهال‌های سالم می‌توانید با همراهی نهالستان برتر نهال بالاترین موفقیت را کسب کنید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بهار و خرید نهال در بهار اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال