خرید نهال گردو در ابرکوه✔️ قیمت انواع نهال گردو ابرکوه

شاید اکثر مردم در نظر اول تولید محصول گردو را محدود به مناطق غربی و شمال غربی کشور بدانند اما اقلیم‌های کویری نیز می‌توانند با بهره‌گیری از نهال‌های سازگار و مقاوم به خشکی در این زمینه موفق عمل کنند و از این نهال تجاری و سودمند طلای سبز برداشت کنند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی ابرکوه

ابرکوه که در قدیم الایام به آن بره‌قو نیز می‌گفتند در استان یزد و در دل کویر و ۲۰ کیلومتری کویر برکوه قرار دارد. به دلیل میانگین بارندگی سالیانه ۷۵ میلی‌متری، دارای آب و هوای گرم و نیمه خشک است. البته مناطق شمال غربی ابرکوه از آب و هوای ملایم برخوردار است و دلیل آن نزدیکی به مناطق ناهموار و مرتفع این بخش است. این شهر در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا در ۱۴۰ کیلومتری یزد واقع شده و تاثیر کویر ابرکوه در نزدیکی آن باعث خشکی بیشتر هوا نیز شده است. در این شهر جمعیتی بالغ بر ۵۱۵۵۲ نفر ساکن هستند که عمدتاً شغل آنها زراعت و کشاورزی است.
در چنین مناطقی با بهره‌بردای از سفره‌های آب زیرزمینی و استخراج آب از قنات‌ها، چاه‌ها و کهریزها آب شرب و نیاز آبی اراضی باغی و کشاورزی تامین می‌شود. از جمله مهم‌ترین محصولات تولیدی این بخش می‌توان به محصولات خشکباری همچون گردو، بادام، پسته و میوه‌های سردرختی مانند انگور، زردآلو، سیب، به، هلو و توت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در ابرکوه

شهرستان ابرکوه دارای ۳۸۰ هکتار باغ گردوی بارور دارد که عمدتاً از نهال‌های محلی، بذری، تویسرکان کاغذی و طی چند سال اخیر نهال‌های وارداتی و پایه کوتاه مانند چندلر و پکان آمریکایی مورد کشت قرار می‌گیرد. این نهال‌ها بیشترین سازگاری را با اقلیم گرم و خشک ابر کوه داشته و با نیاز آبی کم محصولاتی همگون و یکدست را تولید می‌کنند. از جمله توصیه‌های راهبردی به باغداران تازه کار توجه به تاریخچه باغات گردوی این بخش است که می‌تواند با شناخت نوع نهال، نحوه کاشت، نحوه رسیدگی و شناخت بیماری‌های منطقه همراه باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در ابرکوه

با توجه به کمبود بارش‌ها و بالا بودن افزایش تبخیر سطحی در این شهر توجه به نوسانات دمایی و انتخاب نهال مقاوم به این نوسانات می‌تواند قبل از احداث باغ بسیار موثر باشد. انتخاب زمینی با بافت خاکی مناسب و قدرتمند از نظر املاح، هموارسازی منطقه کاشت و حفر چاله‌هایی در فواصل منظم و کاشت اصولی از جمله مواردی است که در هنگام احداث باغ باید رعایت شود. کما اینکه کلیه این مراحل نیازمند برآورد منابع مالی و در اختیار داشتن هزینه کافی برای تامین ابزارآلات، زمین، خرید نهال و طرح‌های عملیاتی، مهم است.

 

آیا کاشت نهال گردو در ابرکوه حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً ابر کوه دارای مناطق مرتفع و دامنه‌ای در روستاهای اطراف بوده که از نظر نزدیکی به منابع آبی موقعیت مناسبی دارند، زمان این نهال سودآور می‌تواند جایگاه بالاتری را کسب کند که مناسب و منطبق بر اقلیم بوده و جزو رقم‌های زودبازده با باردهی فوق العاده باشد. نیاز آبی کمی داشته از رقم‌های گرمسیری باشد. این نهال با خاک منطقه وفق بهتری پیدا کرده و مسلماً در برابر بیماری‌ها، قارچ‌ها کمتر درگیر می‌شود. این نهال علاوه بر مغز گردوی صادراتی و پرفروش دارای فرآورده‌های جانبی مانند روغن گردو، چوب، پوست و برگ اقتصادی نیز است.

 

خرید نهال گردو در ابرکوه

برای در اختیار داشتن نهالی منطبق با آب و هوا و شرایط زیست محیطی ابرکوه لازم است که هنگام خرید نهال گردو در ابرکوه یا دارای اطلاعات کافی از نهال مناسب بوده یا از افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید. در همین راستا می‌توانید با تعامل با تیم مهندسی نهالستان برتر نهال که از تجربه و مهارت بالایی در زمینه برخوردار هستند انتخابی صحیح را انجام داده و از کیفیت، سازگاری، باردهی و سلامت نهال‌های خود با دریافت ضمانت دو ساله، کارت قرنطینه و شناسنامه اصالت مطمئن شوید.

فروش نهال گردو در ابرکوه

بسیاری از باغداران با مهیاسازی منطقه کاشت نهال برای تهیه آن به مراکز فروش نهال گردو در ابرکوه مراجعه می‌کنند. لذا لازم است که برای آسودگی خاطر نهال را با تاییدیه های زیر دریافت کنند.
 در زمینه پیشگیری از سوء استفاده و دریافت نهال‌های ضعیف و نامرغوب باید نهال انتخابی دارای شناسنامه اصالت از جهاد کشاورزی باشد.
 نهالستان باید در قبال سلامت و عدم بیماری نهال گواهی عدم بیماری و کارت قرنطینه ارائه کند.
 نهال از نظر سلامت فیزیکی و همچنین قدرت باردهی و مرغوبیت دارای تاییدیه سلامت باشد.
 مرجع فروش با ارائه ضمانت برگشت در قبال وجود هرگونه مشکل از بابت نهال پاسخگو باشد.
 در خصوص قیمت نهال نرخ مصوب را رعایت کرده و دارای فاکتور فروش معتبر باشد.

نهال گردو مناسب ابرکوه

از بین تنوع ارقام، نهال‌های مقاوم به گرما و خشکی با گلدهی زود موقع و مقاومت بالا در برابر کم آبی را به عنوان نهال گردو مناسب ابرکوه می‌توان مورد کشت قرار داد.

انواع نهال گردو در ابرکوه

اگر شناخت خوبی از انواع نهال گردو در ابرکوه و رقم‌های سازگار و مساعد با این منطقه ندارید بخش زیر را مطالعه کنید.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: این رقم محبوبیت خاصی در اقلیم‌های کویری و کم آب داشته مقاومت بالا به دمای ۵۰ درجه سانتیگراد دارد باردهی ۵ الی ۶ تن داشته، رقمی وارداتی و دیرگل پو کم ارتفاع بوده و به دلیل نبود هسته سخت میانی نسبت به دیگر ارقام مغز گردوی بیشتری دارد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: از جمله ارقام اصلاح نژاد شده در ایران مقاوم به دمای ۴۵ درجه، رقمی سازگار تا ارتفاع ۳۰۰۰ متر است. این نهال بیشترین باردهی را در میان ارقام داشته و با تناژ ۸ الی ۱۲ تن در هکتار رقمی دیرگل و مقاوم به آفات است
• نهال گردو پوست کاغذی: نهالی ایرانی با پوسته بسیار نازک، مغز گردوی بالا مطابق با تمامی اقلیم‌ها و ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری، مقاومت بالا به کم آبی خشکسالی دارد و رقمی دیرگل و با باردهی ۵ تن در هکتار است.

قیمت نهال گردو در آستارا

برای اینکه زمان ارزشمند شما برای استعلام قیمت نهال گردو در ابرکوه در مراجعات حضوری و مسیرهای رفت و برگشت از دست نرود می‌توانید این استعلام را از لینک زیر در کوتاه‌ترین زمان به دست آورید.

بهترین نهال گردو در ابر کوه

با توجه به آب و هوای شهر ابرکوه و کمبود بارش‌ها و کویری بودن منطقه بهترین نهال گردو در ابرکوه نژادی مقاوم به خشکی بوده که جزو ارقام زودگل با باردهی بالا و میوه‌های سنگین و بدون آفات باشد.

نهالستان گردو در ابرکوه

برای اینکه بتوانید با منابع مالی موجود در اختیار بهترین نهالستان گردو در ابرکوه را ایجاد کنید باید هم از همراهی و تخصص افراد آگاه برخوردار بوده و هم در انتخاب و خرید نهال گردو رقم‌های مقاوم به خشکی، پربار و زودبازده را انتخاب کنید. در همین زمینه می‌توانید با کمک برتر نهال و مراجعه اینترنتی به این مرکز در کنار خرید اقتصادی، ایده‌آل و ضمانتدار نهال، از تخصص و تجربه کادر آن به صورت رایگان بهره‌مند شوید.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه ابرکوه با ارقام سازگار آشنا خواهید شد .

کلام آخر

مسلماً چالش‌های باغداری و گردوکاری در شهرهای کویری و کم آب بیشتر بوده و برای کسب موفقیت بالا در این مسیر آشنایی با روش‌های رسیدگی و آبیاری جدید و همچنین کاشت رقم‌های مقاوم بسیار تاثیرگذار است. برای دریافت اطلاعات تخصصی تر می‌توانید با برتر در ارتباط باشید و در صورت تمایل رقم‌های میوه پربار را در صفحه خرید نهال میوه ابرکوه ملاحظه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال