خرید نهال گردو در حمیدیا✔️ قیمت انواع نهال گردو حمیدیا

با توجه به نزدیکی شهر حمیدیا به فلات ایران و کمبود بارش‌ها در این مقاله قصد بررسی نهال‌های گردوی سازگار و قابل کاشت در این اقلیم را در کنار شناخت شرایط آب و هوایی آن داریم. برای موفقیت در پروسه خرید نهال گردو و کسب تجربه‌های مفید تا انتها با ما باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی حمیدیا

شهر حمیدیا شهری واقع در بخش مرکزی یزد در ارتفاع ۱۲۵۳ متری است که منطقه بسیار بزرگ با جمعیت ۵۱۷۳۹ نفر است. این منطقه ، شهری مستقل بوده که از سال ۷۲ جزو استان یزد محسوب شده و شهری با آب و هوا نیمه بیابانی سرد و خشک است. بالاترین میزان گرما در این شهر ۴۵ درجه و پایین‌ترین دما منفی ۵ درجه در زمستان است و پراکنش بارندگی‌ها در آن بسیار کم و میانگین بارشی آن زیر ۱۰۰ میلی‌متر است.
از دیرباز در این اقلیم گرم و خشک کشاورزی و باغداری حول محور کاشت گیاهان و نهال‌های کم آب طلب بوده به طوری که ما امروزه شاهد باغات پسته، انجیر، بادام، زردآلو، انار و انگور در این بخش هستیم. با توجه به اینکه نهال گردو از نظر سودآوری در جایگاهی بسیار بالاتر از دیگر ارقام قرار دارد لذا امروزه با کاشت آن در مناطق دامنه‌ای و نزدیک به منابع آب زیرزمینی و با استفاده از رقم‌های معتدله و نیمه گرمسیری تعداد نهالستان‌های گردو بسیار ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در حمیدیا

دغدغه عمومی اکثر کشاورزان و باغداران در شهر حمیدیا کمبود آب و کاهش بارندگی‌هاست. لذا برای بهره‌مندی از خاک‌های مرغوب و غنی این بخش طی چند سال اخیر استفاده از نهال‌های مقاوم به خشکی و کم آبی رشد چشمگیری داشته و استفاده از این ارقام باعث مدیریت بهتر منابع آب زیرزمینی و مستمر بودن این ذخایر می‌شود. طی بررسی‌هایی صورت گرفته رقم‌هایی مانند چندلر، تویسرکان، پکان، لارا و نهال‌های محلی جزو رقم‌هایی هستند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در حمیدیا

با توجه به گرم و خشک بودن شهر حمیدیا و بالا بودن افزایش تبخیر سطحی و کمبود بارندگی‌ها توجه به میزان ارتفاع منطقه، نوسانات دمایی، میزان کیفیت آب، پراکنش بارندگی‌ها و منابع آبی کمک می‌کند در انتخاب نهال تصمیم درستی گرفته شود. همچنین انتخاب زمین باغ نزدیک به منابع آبی و توجه به کیفیت بافت و نفوذ پذیری خاک نیز در این پروسه حائز اهمیت است و می‌تواند شرایط رشد نهال را متغیر کند. این پروسه مستلزم استفاده از شیوه‌های نوین در هموارسازی و آماده سازی منطقه کاشت و همچنین عوامل اقتصادی متعدد جهت هزینه‌های خرید ابزارآلات، دستمزد نیروی انسانی، تهیه نهال و زمین باغ است.

 

آیا کاشت نهال گردو در حمیدیا حالت اقتصادی دارد؟

بدون شک با وجود رقم‌های معتدله و نیمه گرمسیری مقاوم به خشکی امکان کاشت نهال گردو در حمیدیا می‌تواند منجر به سودآوری بالا شود. اما میزان سود بستگی بالایی به رقم انتخابی و نحوه رسیدگی باغدار دارد. عوامل متغیر محدود کننده رشد نهال همین مراقبت‌های باغداری، آبیاری، کوددهی، هرس، نحوه کاشت نهال و سمپاشی آن است. لذا با در اختیار داشتن نهال‌های مقاوم به کم آبی، خشکی و بدون آفات و زودبازده می‌توان با کمک آبیاری قطره‌ای و تغذیه رسانی درست محصولات با کیفیتی را از این باغات برداشت کرد.

 

خرید نهال گردو در حمیدیا

با توجه به وجود ۶۰ گونه مختلف گردو بدون شک در پروسه خرید نهال گردو در حمیدیا باید دقت و وقت زیادی به خرج داده و رقم‌های سازگار، پربار و پرفروش و منطبق با اقلیم این شهر را به درستی انتخاب کنید. لذا اگر به دنبال خرید اینترنتی در این زمینه هستید می‌توانید با مراجعه به نهالستان بزرگ برتر نهال با کمک کادر مجرب این مرکز انتخابی درست با نهال سازگار و انطباق بالای آن با شرایط آب و هوایی این خطه را داشته باشید. این نهال همراه با شاخص کنترل، فاکتور فروش معتبر، لیبل اصالت و ضمانت کیفیت و باردهگی را عرضه می‌شود.

فروش نهال گردو در حمیدیا

به جهت بزرگی این شهر فروش نهال گردو در حمیدیا به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود، لذا امکان کلاهبرداری و سوء استفاده نیز بالا و شایع بوده و باغداران می‌توانند با هوشمندی و تحقیق و شناخت نهالستان‌های معتبر و مجوزدار از دریافت نهال‌های بی‌کیفیت و ناقل بیماری و احتمال آسیب رسیدن به باغات خود پیشگیری کنند.

نهال گردو مناسب حمیدیا

از آنجایی که میزان ماه‌های بارشی شهر حمیدیا کم و تحت تاثیر نزدیکی به مناطق کویری آب و هوای نیمه بیابانی خشکی دارد احتمال زیاد نهال گردو مناسب حمیدیا نژادهای زودگل، پربار و با توانمندی و استقامت بالا در برابر کم آبی، بادهای سوزان و گرمای بالا خواهند بود.

انواع نهال گردو در حمیدیا

اگر در مراجعه به نهالستان‌های جهت خرید نهال با انواع نهال گردو در حمیدیا مواجه شده‌اید با توجه به شرایط زیست محیطی این بخش می‌توانید با انتخاب رقم‌های زیر انتظار باردهی و مقاومت بالایی از نهال داشته باشید.
 نهال گردوی تویسرکان: نهالی با مقاومت بالا در برابر خشکی هوا و گرما بوده که قابلیت کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۰۰۰ متری را دارد. توانایی باردهی ۵ تن در هکتار، دارای میوه ۱۵ گرمی، زودگل، عمر اقتصادی ۸۰ سال
 نهال گردوی پکان آمریکایی: مناسب‌ترین نهال برای مناطق گرم و نیمه بیابانی شهر حمیدیا، مقاومت بالا به گرمای بالای ۴۵ درجه، کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، باردهی فوق العاده در حد ۷ الی ۸ تن در ازای هکتار پایه کوتاه و زودگل
 نهال گردو اسرائیلی: رقمی زودگل میان رس، باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار، مناسب با ارتفاعات صفر تا ۲۰۰۰ متری و مناطق معتدل روبه گرم، مقاوم به کم آبی و خشکی
 نهال گردو ژنوتیپ پالیز: رقمی ایرانی و اصلاح نژاد شده با عملکرد فوق العاده باردهی ۱۲ تن در هکتار، مقاومت حداکثری به خشکی و کم آبی و گرمای ۴۵ درجه، مناسب تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری، نهالی دیرگل با میوه پوست نیمه کاغذی

قیمت نهال گردو در حمیدیا

کیفیت گردو، نوع رقم و درجه‌بندی گلدهی و بازدهی، عمر و باردهی آنها از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی این نهال است. لذا برای آگاهی از قیمت نهال گردو در حمیدیا و انتخابی درست و صحیح به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

با استناد به مطالب این نوشتار قطعاً بهترین نهال گردو در حمیدیا نهالی مقاوم به کم آبی، بادهای سوزان و رطوبت پایین خاک خواهد بود که بتواند با توسعه ریشه خود از منابع موجود املاح مورد نیاز و رطوبت کافی را جذب کرده و باردهی با کیفیت و پرتناژی داشته باشد.

نهالستان گردو در حمیدیا

احداث نهالستان گردو در حمیدیا و کاشت نهال‌های سالم بستگی بالایی به کیفیت خرید نهال‌های باغدار دارد که باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مانند کیفیت خاک، ارتفاع منطقه، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی آن نهال سازگار را انتخاب کند برای بهره‌مندی از نهال‌های پیوندی و اصلاحی مقاوم به گرما و خشکی می‌توانید این خرید را از برتر نهال با خدماتی مانند ضمانت برگشت، گواهی سلامت، کارت قرنطینه و فاکتور فروش معتبر دریافت کنید.
در صورت تمایل برای افزایش آگاهی خود از ارقام میوه به صفحه خرید نهال میوه حمیدیا مراجعه کنید.

کلام آخر

با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایط زیست محیطی خاص موجود در شهر حمیدیا نهال‌های سازگار با این بخش معرفی گردید و باغداران عزیز می‌توانند با انتخاب مرجع خرید معتبر، خرید نهال را از نهالستان‌ تخصصی برتر نهال با خیالی آسوده انجام داده و باغداری خود را با آموزه‌های باغبانی رایگان این مرکز مطرح انجام دهند.، برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب حمیدیا و خرید نهال در حمیدیا اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال