خرید نهال گردو در زارچ✔️ قیمت انواع نهال گردو زارچ

به لطف تنوع ارقام نهال گردو و وجود نهال مقاوم به گرما مانند نهال‌های معتدله و نیمه گرمسیری باغداران شهر زارچ نیز می‌توانند با خرید نهال گردو و آگاهی از بهترین روش‌های رسیدگی و کاشت درآمد میلیاردی را از این باغستان‌ها به دست آورند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی زارچ

شهر زارچ واقع در ۱۵ کیلومتری یزد شهر خشتی بر کرانه کویر است که از سال ۱۳۴۲ به شهر ارتقا یافته و دارای ۱۱۶۹۱ نفر سکنه بوده و از نظر پهنه جغرافیایی در دشتی نسبتا هموار با ارتفاع ۱۱۸۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است. در این شهر میزان بارندگی‌ها کم بوده و به دلیل نزدیکی به کویر و بالا بودن افزایش تبخیر سطحی باغداران با تغییر الگوی کشت از گیاهان و نهال‌های کم آب طلب استفاده می‌کنند.
وجود قنات پر آب زارچ در شرق این شهر به طول ۶۰ کیلومتر که به عنوان بزرگترین قنات زنده جهان نیز شناخته می‌شود باعث رونق کشاورزی و باغداری شده و در کنار باغات متعدد پسته، باغستان‌های گردو طی چند سال اخیر به دلیل سودآوری بالا ایجاد می‌شوند. در این شهر محصولات دیگری مانند انگور، زردآلو، گندم، جو، زیره، کلزا، دانه‌های، روغنی حبوبات، غلات، بنشن، سیفیجات، پسته، بادام، گردو، به و گلابی نیز برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در زارچ

افرادی که تمایل به شروع گردوکاری در شهر زارچ را دارند برای اینکه اطلاعات خوبی از نهال‌های قابل کاشت و سازگار و موفق در این بخش به دست آورند توصیه می‌شود از سابقه باغداری این شهر مطالعاتی داشته باشند. به دلیل کویری بودن منطقه در سطح باغات بارور شهر زارچ از نهال‌های محلی و سنگی و کاغذی در کنار رقم تویسرکان، چندلر و اسرائیلی بیشترین استفاده می‌شود. این شهر ۳۲۰ هکتار باغ گردو دار که طرح سرشاخه کاری، تغییر الگوی کشت و عملیات پیوند زنی بر روی نهال‌های بذری و محلی در جهت رسیدن به راندمان تولید بالا و مقاومت حداکثری انجام می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در زارچ

احداث باغ گردو در زارچ در وهله اول نیازمند برآورد منابع مالی بوده تا باغدار بداند با چه مقدار هزینه‌ای می‌تواند چند هکتار زمین و چه نوع و چه تعداد نهال را خریداری کند. همچنین باید اطلاعات خوبی از بافت خاک منطقه، کیفیت آب، میزان بارندگی‌ها، شیب زمین، نوسانات دمایی و اقلیم منطقه به دست آید. سپس به شکل اصولی با مهیاسازی بستر کاشت و آگاهی از چگونگی کاشت، اقدام به پرورش نهال گردو کرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در زارچ حالت اقتصادی دارد؟

سودآور بودن کاشت نهال گردو در شهر زارچ زمانی می‌تواند محقق شود که فاکتورهای زیر رعایت شده باشد.
 رقم منتخب جزو نژادهای پربار، زود بازده و سازگار با اقلیم کویری زارچ باشد.
 دور آبیاری نهال کاملاً برنامه‌ریزی شده و اصولی باشد و در زمان گلدهی، میوه‌دهی تغذیه رسانی و تیمار آن به درستی انجام شود.
 بستر کاشت نهال و قدرت خاک آن از هر نظر مساعد و مطلوب بوده و نهال از خاکی غنی از مواد ارگانیک و املاح معدنی برخوردار باشد.
 شناخت خوبی از آفات داشته و با پیشگیری و درمان به موقع از تضعیف نهال جلوگیری شود.
 استفاده از رقم‌های پایه کوتاه، تراکم کاشت بلا و متعاقباً افزایش محصول را دارد.

 

خرید نهال گردو در زارچ

اگر برای خرید نهال گردو در زارچ‌ به دنبال مرکزی موجه و معتبر و مطرح هستید که پشتیبانی خوبی از شما در طول پروسه باغداری داشته و نهال‌های عرضه شده را ضمانت کند تا خیال شما از سلامت و مقاومت نهال‌ها آسوده باشد می‌توانید به نهالستان اینترنتی برتر نهال مراجعه کنید و نهال را با بهترین قیمت ثبت سفارش انجام داده و در کمتر از ۷۲ ساعت با فاکتور فروش معتبر، شناسه الصاقی بر روی نهال، لیبل اصالت و ضمانت دو ساله تحویل بگیرید.

فروش نهال گردو در زارچ

مراکزی که فروش نهال گردو در زارچ را بر عهده دارند از نظارت‌های نهادهای ذی صلاح برخوردار بوده تا هیچگونه تخلفی در زمینه تولید و توزیع نهال‌ها نداشته باشند. باغداران نیز در هنگام خرید باید به مسائل زیر واقف باشند.
 به سلامت فیزیکی رقم منتخب دقت کرده و از سلامت و تعدد جوانه‌های خفته آن مطمئن شوند.
 نهالی دارای ریشه‌های پرتراکم، کاملاً سالم، بدون حالت چنگالی بوده و مویی و بدون درهم تنیدگی باشد.
 نهال در قسمت پیوند بدون برآمدگی، فرورفتگی یا خطوط اضافی بوده و کاملاً یکدست بدون خمیدگی و ترکه‌ای باشد.
 نهال کمبود تغذیه‌ای، قارچ و بیماری نداشته و دارای گواهی عدم بیماری، کارت سلامت و قرنطینه استانی باشد.

نهال گردو مناسب زارچ

طبق شرایط زیست محیطی و پراکنش بارندگی‌ها در این اقلیم نهال گردو مناسب زارچ نهال‌های توانمند در مواجهه با نوسانات دمایی بالا و کم آبی هستند که دچار سوختگی برگ، ریزش میوه و خشکی ریشه نشده و در هوای گرم بتوانند باردهی داشته باشد‌.

انواع نهال گردو در زارچ

برای باغداران انواع نهال گردو در زارچ قابلیت کاشت دارد اما این کاشت باید با سودآوری و باردهی بالا همراه باشد به همین دلیل رقم‌های زیر مناسبت و مطابقت بهتری خواهند داشت.
• نهال گردوی لارا: زودگل و آمریکایی، زودبارده، مناسب با ارتفاعات ۰ تا ۱۲۰۰ متری، مقاومت خوب به کم آبی و خشکی، باردهی ۳ الی ۴ تن
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقم ایرانی با میوه نیمه کاغذی و پایه کوتاه، مقاومت خوب به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، باردهی فوق العاده در حد ۱۲ تن در هکتار، مطابق با ارتفاعات تا ۳۰۰۰ متر، دیر گل
• نهال گردوی پکان آمریکایی: رقمی پایه کوتاه کاغذی با باردهی جانبی و بدون هسته سخت میانی، باردهی ۵ الی ۶ تن، قابل کشت تا ارتفاعات ۲۵۰۰ متری، نهالی گرمسیری و توانمند تا گرمای ۵۰ درجه
• نهال گردوی خوشه‌ای اسرائیلی: رقمی مقاوم به کم آبی و خشکی، زودگل و باردهی خوشه‌ای ۲۵ عددی، تناژ محصول دهی ۵/۵ تن در هکتار و قابل کاشت در ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری

قیمت نهال گردو در زارچ

امروز نهال‌های پیوندی و اصلاحی به دلیل حذف ژنوم‌های منفی و در اختیار داشتن قدرت باروری و بازدهی بالا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. با وجود نهال‌های متنوع از نظر گلدهی و باردهی اعلام قیمت خاص میسر نیست. لذا برای آگاهی از قیمت نهال گردو در زارچ می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در زارچ رقمی خواهد بود که در مواجهه با تغییرات اقلیمی، نوسانات دمایی و کمبود آب دچار تضعیف عملکرد نشده و باردهی و کیفیت میوه‌های خود را در حد بالا حفظ کند.

نهالستان گردو در زارچ

داشتن نهالستان گردو در زارچ با باردهی و تراز تجاری بالا زمانی محقق می‌شود که در وهله اول شرایط و منطقه کاشت نهال و منابع آبی آن تامین شده و نهال‌های سالم، بدون آفات و سازگار از نهالستان‌های معتبر دریافت شود. در تعامل با نهالستان بزرگ و مجهز برتر نهال می‌توانید خرید تضمینی را تجربه کرده و نهال‌های کاملاً سال، با کیفیت و بارور را با گارانتی دو ساله دریافت کنید.
همچنین با مطالعه صفحه خرید نهال میوه زارچ به اطلاعات خوبی از انواع نهال میوه دست پیدا کنید.

کلام آخر

مزایای پرورش نهال گردو به قدری بالا است که با کمی دقت و تخصص و در اختیار داشتن نهال‌های مطابق با اقلیم زارچ بتوان از این شهر کویری با رسیدگی‌های منظم و برنامه‌ریزی شده گردوهای پرمغز و بازارپسند را به دست آورد. این مسیر با استفاده از تجربه و تخصص نهالستان برتر نهال می‌تواند برای باغداران زاروی بسیار هموارتر شود.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب زارچ و خرید نهال در زارچ اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال