خرید نهال گردو در شاهدیه✔️ قیمت انواع نهال گردو شاهدیه

شاهدیه از جمله مناطق مرکزی ایران است که در استان کویری و گرم و خشک یزد واقع شده است. اگر در حوزه احداث باغ گردو به دنبال شناخت رقم‌های سازگار و پربار با این اقلیم و آب و هوای آن هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی شاهدیه

شاهدیه در ۱۳ کیلومتری یزد منطقه مهاجر پذیر و کویری با بافت تاریخی و خشتی است که طی چند سال اخیر به شهر تبدیل شده است. این شهر در ارتفاع ۱۱۹۳ متری از سطح آب‌های آزاد در دشتی نسبتاً هموار با جمعیت ۱۸۳۰۹ نفر قرار گرفته است. شاهدیه به تبعیت از این اقلیم استانی و با میانگین بارشی ۶۴ میلیمتر در سال آب و هوای گرم و خشک و سرد دارد. شاهدیه از نظر تولید انگور جزو رتبه برتر استان و ششم کشوری است و در هر گوشه شهر انارستان‌های زیبای آن به چشم می‌خورد.
شاید برای شما سوال باشد که منابع آبی این شهر کویری چگونه تامین می‌شود؟ قرارگیری شاهدیه در دشت و مناطق مسطح امکان ذخیره‌سازی روان آب‌ها حاصل از سیلاب‌ها و بارندگی‌ها را فراهم کرده از این رو منابع آب زیرزمینی درخور توجهی دارد که توسط قنات‌ها و چاه‌ها استخراج می‌شود. کشاورزان با این منابع محصولاتی مانند جو، گل محمدی، گندم، زعفران، زیتون، خرمالو، انار، گردو، بادام، زردآلو انگور را تولید می‌کنند

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در شاهدیه

شاید برای بسیاری از باغداران چالش ذهنی به وجود آمده باشد که توجه به تاریخچه باغات گردو در شاهدیه از چه نظر می‌تواند مفید فایده باشد؟ این سابقه باغداری نشان خواهد داد که در این اقلیم کویری و کم بارش چه نوع نهال‌های گردویی می‌تواند با رسیدگی‌های منظم بالاترین مطابقت و باردهی را داشته باشند.. در این تاریخچه اطلاعاتی مانند سرشاخه کاری، تنک کردن، روش‌های آبیاری، نحوه کاشت و راه‌های دفع بیماری و آفات می‌تواند در ارتقاء عملکرد باغات بسیار موثر باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شاهدیه

در پروسه احداث باغ گردو در شاهدیه مواردی مانند فاکتورهای زیر می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
 توجه به شرایط اقلیمی و میزان بارندگی‌ها: با توجه به نیاز آبی نهال گردو به طور سالیانه در هر هکتار به ۸۰۰۰ الی ۱۰ هزار متر مکعب آب شناخت وضعیت آبی و انتخاب زمین نزدیک به منابع آبی می‌تواند در این تامین آب بسیار موثر باشد.
 بافت خاک: می‌توان خاک منطقه را با آنالیز و شناخت کمبودهای آن مورد اصلاح و تقویت قرار داده و زهکشی و نفوذ پذیری آن را نیز بهتر کرد.
 توجه به مکان یابی مختصات کاشت و فواصل کاشت: این مرحله به دریافت هرچه بهتر مواد تغذیه‌ای، آب و نور به طور یکنواخت برای هر نهال کمک خواهد کرد.
 نوسانات دمایی: از جمله مهم‌ترین فاکتورهای هستند که باید رقم نهال مطابق با این تغییرات خریداری شده تا از خشکی، سرمازدگی و دیگر مخاطرات در امان باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در شاهدیه حالت اقتصادی دارد؟

شاید در نظر اول این کاشت به دلیل معتدله بودن نهال گردو با چالش‌های متعددی همراه بوده و سوددهی آن کم باشد، اما با انتخاب رقم‌هایی مانند پکان آمریکایی، چندلر، ژنوتیپ پالیز، پوست کاغذی می‌توان با آبیاری به موقع، استفاده از کودهای تقویتی مانند پتاسیم، نیتروژن و فسفر نهالی تنومند با ریشه‌های جاذب و قدرتمند داشت که محصولاتی پرمغز و سنگین را تولید کند.

 

خرید نهال گردو در شاهدیه

در خرید نهال گردو در شاهدیه حتماً به رقم نهال و تطابق آن با آب و هوای گرم و خشک این منطقه توجه داشته باشید و سرمایه خود را با خرید رقم‌های دیرگل . سردسیری به مخاطره نیندازید. در صورت نداشتن اطلاعات کافی تیم مهندسی برتر نهال می‌تواند در پروسه خرید با تطابق رقم نهال و اقلیم آب و هوایی شهر شاهدیه شما را در داشتن انتخابی صحیح و سازگار بسیار کمک کند. کما اینکه سلامت، باردهی و مرغوبیت نهال‌های این مجموعه بر اساس آنالیزهای لازم تایید شده و دارای گواهی‌های معتبر است.

فروش نهال گردو در شاهدیه

شاید با خرید نهال از فروشنده‌ها یا مراکز فعال فروش نهال گردو در شاهدیه به دلیل بعد مسافت، انتخاب را محدود به یک نهالستان کرده و از فرصت کافی برای تحقیق در مورد کیفیت، سلامت و مرغوبیت نهال‌های دیگر برخوردار نخواهید شد. اما در بستر اینترنت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان مراکز بیشتری را مورد بررسی قرار داده و در نهایت انتخابی هوشمندانه و آگاهانه از مرجعی معتبر با خدمات پس از فروش داشته باشید.

نهال گردو مناسب شاهدیه

با توجه به بالا بودن گرما در چنین مناطقی زودگل بودن نهال و توانمندی آن در برابر کم آبی، گرمای بالا و خشکی می‌تواند آن را به عنوان نهال گردو مناسب شاهدیه معرفی کند. رقم‌های مانند کاغذی، محلی و بذری، چندلر، تویسرکان، اسرائیلی، دماوند، روند می‌توانند جزو این ارقام باشند.

انواع نهال گردو در شاهدیه

برای اینکه در فرایند انتخاب نهال برای این منطقه با چالش کمتری روبرو باشید انواع نهال گردو در شاهدیه با قابلیت و سازگاری بالا معرفی می‌شود.
• نهال گردوی خوشه‌ای اسرائیلی: این نهال برای مناطق نیمه گرمسیری و معتدل بسیار مناسب بوده، قابلیت کاشت در ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری دارد. باردهی آن ۵ تن در هکتار بوده، نسبتا میان رس و دیرگل است اما مقاومت خوبی در برابر خشکی، آفات و کم آبی دارد.
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: این رقم پایه کوتاه با پوست نیمه کاغذی بوده جزو ارقام اصلاح نژاد شده با باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار است‌ برای تمامی اقلیم‌ها مناسب بوده و تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متر قابلیت کاشت دارد. مقاومت آن در برابر گرمای ۴۵ درجه آن را برای مناطق گرمسیری بسیار موجه می‌کند.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: این نهال در مناطق کم آب و کویری مانند شاهدیه می‌تواند تا ارتفاعات ۲۵۰۰ متری مورد کشت قرار بگیرد، باردهی آن ۵ الی ۶ تن در هکتار بوده رقمی پایه کوتاه و زودگل و پربار است تا ۵۰ درجه گرما را تحمل می کند.

قیمت نهال گردو در شاهدیه

میزان اطلاعات باغدار از قیمت نهال گردو در شاهدیه بسیار در فرایند خرید، تعداد نهال و کیفیت نهال‌های خریداری شده تاثیرگذار است. زیرا هر رقم با توجه به سن، نوع و میزان بازدهی و باردهی دارای ارزش متفاوتی است. برای اطلاع از این قیمت‌ها می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین نهال گردو

با توجه به خصوصیات اقلیمی و زیست محیطی شهر شاهدیه و کمبود منبع حیات یعنی آب بهترین نهال گردو در شاهدیه می‌تواند نهالی باشد که در این اقلیم و با شرایط اکوسیتمی، خاکی و آبی آن سازگاری پیدا کرده و بیشتر تمرکز خود را بر باردهی بالا و با کیفیت داشته باشد.

نهالستان گردو در شاهدیه

هزینه‌هایی که برای احداث یک نهالستان گردو در شاهدیه باید صرف شود می‌تواند با باردهی خوب، با کیفیت و پرتناژ نهال خریداری و کاشته شده به سرمایه‌گذار برگردد. پس ضروریست نهال‌های سالم، مقاوم به آفات، پربار و سازگار با این شهر را با ضمانت سلامت و کیفیت از برتر نهال دریافت کنید تا خریدی اقتصادی و ایمن داشته باشید.
در صورت تمایل برای شناخت رقم‌های میوه این بخش می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه شاهدیه مراجعه کنید.

کلام آخر

با استناد به پارامترها و خصوصیات زیست محیطی و اقلیمی ذکر شده در مورد شهر شاهدیه و نهال گردوی سازگار با این بخش، می‌توان با رعایت این موارد و کاشت اصولی نهال‌های ضمانت شده و سازگار و به کارگیری متدهای جدید باغداری و کم هزینه باغستان‌های گردوی آباد، سالم و تجاری را داشت‌.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب شاهدیه و خرید نهال در شاهدیه اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال