خرید نهال گردو در صفا دشت✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار صفا دشت

صفادشت ملارد به دلیل نزدیکی به رشته کوه‌های البرز و شهر کرج دارای آب و هوای تقریبا معتدلی است که این شرایط آب و هوایی باعث شده کشاورزی در آن رونق فراوانی داشته باشد. در این مبحث، معرفی و بررسی اقلیم و باغات آن مدنظر ما قرار گرفته است پس با ما همراه باشید تا این بخش ملارد را بهتر بشناسیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی صفادشت

صفادشت از جمله بخش‌هایی است که از به هم پیوستن شهرآباد، حصار طهماسب، ارسطو، عبادیه، گله کهریز، نصیرآباد به هم تشکیل شده است و در شهرستان ملارد قرار دارد. این شهر دارای سطح ارتفاع ۱۱۵۰ متری از دریا است و از شرق به ملارد، از غرب به ماهدشت و محمدشهر کرج، از جنوب به ساوه منتهی می‌شود. این شهر به تبعیت از شرایط جوی، رشته کوه‌های جنوبی البرز و حاشیه کویری ایران دارای آب و هوای نسبتا نیمه خشک، مدیترانه‌ای و نیمه گرم است که کمترین دما منفی ۱۴ درجه و بیشترین دما در تابستان ۴۳ درجه است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

تاریخچه باغات گردو در صفادشت

صفادشت حدوداً ۸۵۵ هکتار اراضی باغی دارد که به طور متوسط نیمی از آن سطح زیر کشت باغات گردو و گیلاس است. نزدیکی این بخش به رشته کوه‌های جنوبی البرز از یک طرف و قرارگیری آن در بخش‌های کویری و مسطح باعث شده اقلیم‌های آب و هوایی متفاوتی در این شهر برقرار باشد.

اما از دیرباز صفادشت ملارد به دلیل جلگه‌های حاصل خیز و اراضی وسیع دارای کشاورزی و باغداری حاصل خیزی بوده است، که باغات گردوی آن توانسته تولیدات باغی فراوانی را ارائه کند. کشاورزان این منطقه با وجود مشکل آب توانسته‌اند از ظرفیت‌های بالقوه و زمین‌های مستعد این اقلیم نهایت بهره‌وری را داشته باشند. سرمایه‌گذاری در این بخش مستلزم شناخت آفات منطقه و ارقام سازگار باغات پیشین و کمک از افراد متخصص است که در نهایت به موفقیت احداث باغ منجر می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در صفادشت

احداث باغ گردو از جمله پروسه‌هایی است که باید با استفاده از تجربه افراد متخصص انجام شود و شناخت درستی از عوامل تاثیرگذار بر احداث باغ مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت در کنار خرید ارقام نهال گردوی مناسب و پر بازده، باغ پربار با تراز تجاری به عمل آید. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزان رطوبت منطقه و بارش‌ها
  • توجه به نوسانات دمایی، سرمای دیررس بهاره و شرایط اقلیمی
  • شناخت آفات منطقه و راه‌های مقابله و درمان آن
  • انتخاب و خرید نهال گردوی سازگار با اقلیم منطقه
  • اطلاع از بافت خاک و اصلاح آن
  • رعایت اصولی آبیاری، کوددهی و سمپاشی نهال

 

آیا کاشت نهال گردو در صفادشت حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه صفادشت در نزدیکی کرج و تهران قرار دارد و این مناطق تحت تاثیر جریانات توده‌ای باران زای رشته کوه‌های البرز هستند، آب و هوای آن نیمه خشک و تقریباً نیمه مدیترانه‌ای است. پس می‌توان با کاشت و انتخاب ارقام نهال گردوی نیمه گرمسیری و معتدله به سودآور و اقتصادی بودن کاشت نهال آن امیدوار بود.

خرید نهال گردو در صفادشت

در رابطه با خرید نهال گردو استاندارد در صفادشت جدا از اینکه باید به نهالستان‌های معتبر و شناخته شده مراجعت داشته باشید، باید اطلاعات خوبی از ویژگی‌های استاندارد نهال نیز داشته باشید از جمله این ویژگی‌ها موارد زیر هستند.

  • نهال گردو کاملا از نظر مقاومت سازگار با اقلیم صفادشت باشد.
  • از نظر بازدهی و باردهی جز ارقام تجاری باشند.
  • در قسمت ریشه نهال هیچگونه سوختگی، تیرگی و لهیدگی موجود نباشد و کاملاً متراکم، پر و مویی باشد.
  • تنه نهال سالم بوده، هیچگونه فرورفتگی، برجستگی، پوکیدگی یا زخم بر روی آن مشاهده نشود.
  • سن نهال‌ها یک الی دو ساله بوده و دارای شناسنامه باشند.
  • ارتفاع نهال یک و نیم الی ۲ متر بوده و قطر آن از ۲ سانتی‌متر بیشتر نباشد تا نهال بتواند سازگاری و وفق بیشتری با محیط جدید پیدا کند.
  • وجود آفات و بیماری در نهال با چشم قابل تشخیص نیست، لذا نهال‌های مذکور دارای کارت قرنطینه و تاییدیه سلامت باشند.

فروش نهال گردو در صفادشت

اگرچه فروش نهال در صفادشت در مراکز متعددی صورت می‌پذیرد اما اگر نهالستانی  با ویژگی‌های مورد نظر خود پیدا نکرده‌اید و  جهت خرید نهال دچار سردرگمی شدید، می‌توانید به بزرگترین و معتبرترین نهالستان کشور (برتر نهال) مراجعه کنید و به صورت اینترنتی پس از تحقیق کامل در مورد فعالیت‌ها، روش کار، کیفیت و گارانتی دار بودن نهال‌ها با اطمینان نهال مورد نظر خود  را خریداری کنید.

نهال گردو مناسب صفادشت

اگر بخواهیم مناسب‌ترین نهال گردو را برای اقلیم صفادشت معرفی کنیم باید بگوییم که با توجه به شرایط جوی این منطقه و منابع آبی محدود و ارتفاع ۱۱۵۲ متری آن نهال‌های سازگاری دارند که جز ارقام نیمه گرمسیری و معتدله باشند.

  • گردو ژنوتیپ پالیز: سازگار در ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا، مقاوم به سرما منفی ۳۰ درجه، تحمل گرما تا ۴۵ درجه، دیرگل، تناژ ۹ تن در هکتار، پاکوتاه
  • نهال گردوی خوشه‌ای: نهالی با مغزی بسیار روشن، زود بازده، پایه کوتاه با باردهی ۵ تن در هکتار، مناسب برای ارتفاعات ۰ تا ۱۵۰۰ متری
  • گردوی لارا: مقاوم به دمای تا منفی ۵ درجه، باردهی ۴ تن در هکتار، سازگار در ارتفاعات صفر تا ۱۲۰۰ متری با عمر اقتصادی بالا
  • گردو چندلر: از ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر تحمل سرما منفی ۳۰ گرما تا ۴۰ درجه، دیرگل، باردهی ۶ تن در هکتار

انواع نهال گردو در صفادشت

  • گردوی گرمسیری
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردوی خوشه‌ای
  • نهال گردوی پوست کاغذی
  • نهال گردوی لارا
  • نهال گردوی تخم مرغی

قیمت نهال گردو در صفادشت

باغداران صفادشتی می‌توانند جدا از مراجعه به نهالستان‌ها و مراکز نهال فروشی برای استعلام قیمت که کاری وقت گیر و زمانبر است به صورت اینترنتی از بستری مطمئن و شناخته شده مانند برتر نهال استعلام قیمت نهال گردو را داشته و با توجه به شرایط جوی صفادشت و بودجه خود رقم مناسب را با متعادل‌ترین قیمت تهیه فرمایند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر کرج اینجا کلیک کنید.

بهترین نهال گردو

اکثریت سرمایه‌گذاران و باغداران صفادشتی متفق‌القول هستند که بهترین نهال گردو برای صفادشت نهالی است که رسیدگی راحتی داشته، هزینه باغداری آن کم باشد، در مواجهه با کم آبی، تنش‌های محیطی و آفات مقاومت بالایی داشته باشد، محصول دهی بالا در هر هکتار با میوه‌های بازارپسند و مرغوب را جهت بازارهای داخلی و خارجی ارائه کند.

نهالستان گردو در صفادشت

خرید نهال گردو در صفاشهر سرمایه‌گذاران عزیز می‌توانند به صورت اینترنتی از برتر نهال ارقام مورد نظر خود را به همراه گارانتی دو ساله و مشاوره‌های تخصصی رایگان دریافت کنند. همچنین عزیزان می‌توانند برای مشاهده ارقام متنوع نهال میوه از  صفحه خرید نهال میوه این مجموعه با سابقه و معتبر در جهت بالا بردن آگاهی خود استفاده کنند.

کلام آخر

میزان بارش سالیانه صفادشت ملارد کم بوده و منابع آبی آن محدود است اما می‌توان با کاشت ارقام مقاوم به کم آبی همچون ارقام نهال گردوی معادله و نیمه گرمسیری و باغداری تخصصی و اصولی، سرمایه‌گذاری در این بخش را با سودآوری همراه کرد.

 

مطالعه بیش‌تر: خرید نهال در صفادشت

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال