خرید نهال گردو در اردکان✔️ قیمت انواع نهال گردو اردکان

اگر مشتاق به خرید نهال گردو و احداث باغ آن در شهر اردکان هستید باید اقلیم این شهر را شناخته و نهال‌های منطبق با آن را تهیه کنید. این شهر منطقه‌ای کویری اما بین دو کوه است می‌توان با کاشت نهال‌های گرمسیری و مقاوم به کم آبی در این اقلیم از تولید محصول گردو درآمد میلیاردی کسب کرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اردکان

شهر اردکان با جمعیت ۷۵۲۷۱ نفر مرکز شهرستان اردکان بوده و در شمال غربی یزد در ارتفاع ۱۰۴۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر در فاصله ۶۱ کیلومتری مرکز استان قرار داشته و در منطقه‌ای کویری با دو کوه سیاه کوه و هریشت احاطه شده و علی رغم معضل خشکسالی در ذخیره سازی روان آب‌ها و سیلاب‌های جاری از ارتفاعات موفق بوده و منابع آب زیرزمینی مطلوبی دارد.
شهر اردکان شهری صنعتی با کارخانجات متعدد تولیدی، غذایی و صنعتی و معادن غنی است اما باغداری و کشاورزی نیز در این شهر جزو حوزه‌های اقتصادی محسوب می‌شود. محصولات پرباری همچون پسته، انار، گردو، انگور، زردآلو و تولیدات زراعتی مانند گندم، جو، حبوبات، غلات، علوفه، گل محمدی، زعفران را دارد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در اردکان

در کنار باغات متعدد پسته شهر اردکان در مناطق دامنه‌ای و همچنین خوش آب و هوا باغات گردو تجاری نیز قرار دارد. برای موفقیت و افزایش تولید این باغات کارشناسان توصیه‌های فنی در زمینه تغذیه رسانی به موقع و مناسب با کمبود درخت بر حسب نتیجه آنالیز خاک و برگ نهال داشته و همچنین از برای آبیاری روش‌های تحت فشار و قطره‌ای را پیشنهاد می‌کنند. با توجه به اینکه باغداران در این اقلیم با کاهش و مشکلات کمبود آب مواجه هستند و استفاده بی‌رویه از آب قنات‌ها باعث کاهش میزان این ذخایر خواهد شد پس تغییر الگوی کشت و استفاده از عملیات سرشاخه کاری و پیوند زنی و همچنین کاشت نهال‌های اصلاحی بسیار موثر است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اردکان

احداث باغ گردو در شهر اردکان به طور کلی حول محور فاکتورهای زیر بوده و باید با تخصص و دقت کافی کلیه مراحل جهت مهیاسازی منطقه کاشتی امن و غنی برای نهال انجام شود.
 اطلاع از نوع آب و هوای شهر اردکان، شرایط اقلیمی و ارتفاع آن از سطح دریا
 توجه به وضعیت بارندگی‌ها، منابع آبی، کیفیت آب
 کیفیت خاک و بافت و قدرت آن
 مکان یابی، مختصات کاشت
 شیب زمین، شدت وزش باد و نور خورشید
 برآورد هزینه‌های مالی جهت خرید نهال سازگار پربار، زمین باغ و تجهیزات
 داشتن تخصص و تجربه در زمینه کاشت نهال، بیماری‌های نهال و راه‌های مراقبتی و پیشگیری

 

آیا کاشت نهال گردو در اردکان حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه این نهال مناطق دامنه‌ای و کوهپایه‌ای را برای رشد می‌پسندد با کاشت آن در مناطق مرتفع با خاکی غنی می‌توان شرایط رشد ایده آل را با کاشت نهال‌های مقاوم به خشکی، پربار و زود گل ایجاد و بالاترین محصول را برداشت کرد.
توصیه می‌شود حتماً از نهال‌های پیوندی با خصوصیات باردهی و مقاومتی بالا استفاده کنید که کوتاه قامت بوده و هرس و برداشت میوه آن آسان‌تر و کم هزینه تر باشد. با این نهال‌ها تراکم کاشت نیز بالا می‌رود. برای کمتر کردن منابع مالی و عملیاتی در زمینه گردوکاری استفاده از شیوه‌های نوین مانند آبیاری بابلر هم می‌تواند باعث توانمندی نهال و راندمان تولید بالا و همچنین پایین آمدن هزینه‌های کوددهی و آبیاری شود.

 

خرید نهال گردو در اردکان

برای اینکه باغداران و خریداران بتوانند با اطلاعات دقیق و مطابق با اقلیم خرید نهال گردو در اردکان را انجام دهند می‌توانند با متخصصان و مشاوران برتر نهال در ارتباط بوده و با انتخاب رقمی درست و سازگار به همراه لیبل اصالت و ضمانت سلامت در خصوص شرایط کاشت، نحوه آبیاری و سمپاشی و هرس گردو مطابق با منطقه خود اطلاعات تخصصی را به صورت رایگان از این نهالستان بزرگ و کارگروه آن دریافت کنند.

فروش نهال گردو در اردکان

اگر قصد تهیه نهال‌های مورد نظر خود را از مراکز فروش نهال گردو در اردکان یا افراد دست فروش دارید حتماً کیفیت نهال‌ها را در اولویت اصلی قرار داده، و با قیمت مناسب، نهال با کیفیت و سالم دارای ضمانت را خریداری کنید. در این زمینه میزان آگاهی شما از شرایط فروش ایده‌آل و ضمانتنامه‌های نهال می‌تواند شما را از بسیاری از سوء استفاده‌ها ایمن نگه دارد.

نهال گردو مناسب اردکان

برای اینکه بتوانید نهال گردو مناسب اردکان را خریداری کنید باید به نوع گلدهی آن دقت داشته که جزو ارقام دیرگل باشد و مقاومت خوبی به کم آبی و خشکسالی و دمای بالا داشته در این صورت بیشترین مطابقت و سازگاری را خواهد داشت..

انواع نهال گردو در اردکان

با در نظر گرفتن آب و هوای گرم و نیمه خشک این خطه نهال‌های زیر می‌توانند به عنوان انواع نهال گردو در اردکان مورد کشت قرار بگیرند.
 نهال گردوی اسرائیلی: رقمی دیرگل است که میوه‌دهی آن به صورت خوشه‌ای بوده و به ازای هر هکتار ۴ الی ۵ تن محصول دهی دارد و در ارتفاعات۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری قابلیت کاشت دارد مقاوم به گرما و خشکی، آفات است.
 نهال گردوی چندلر: رقمی دیرگل بوده اما در برابر گرمای ۴۰ درجه مقاومت فوق العاده‌ای داشته، با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری سازگاری دارد و محصول‌آوری ۶ تن در هکتار را با میوه کاغذی خواهد داشت.
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی ایرانی و بسیار پرفروش به دلیل حذف ژنوم‌های منفی، خصوصیات باردهی بالا تا ۱۲ تن در هکتار، دیرگل مقاوم به یخبندان و سرما و گرمای ۴۵ درجه، مناسب تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری
 نهال گردوی پکان آمریکایی: این رقم بیشترین سازگاری را در مناطق کم آب و گرمسیری داشته زیرا مقاوم به گرمای بالا تا ۵۰ درجه است، میوه‌دهی بالا تا ۶ تن در هکتار، زود بازده، پیوندی، کم ارتفاع و زودگل

قیمت نهال گردو در اردکان

اگر مراجعات حضوری یا اینترنتی به نهالستان‌ها داشته باشید، متوجه تفاوت قیمت‌ نهال گردو در اردکان شده اید. این تفاوت می‌تواند وابسته به اعتبار نهالستان تولیدی، هزینه‌های پرورشی، تجاری یا غیر تجاری بودن و سن و رقم و میزان باردهی نهال باشد. اما برای آگاهی از تمامی قیمت‌ها لینک زیر پیشنهاد می‌شود.

بهترین نهال گردو در اردکان

پارامترهای زیادی می‌تواند در انتخاب بهترین نهال گردو دخیل باشد که می‌توان به سودده بودن نهال، مقاومت آن در برابر تغییرات اقلیمی، سرما، گرما و آفات اشاره کرد. بهترین نهال گردو در اردکان نهالی منطبق با اکوسیستم منطقه، آب و هوا و نوسانات دمایی آن است

نهالستان گردو در اردکان

مسلماً برای کوتاه‌تر شدن فرایند باردهی نهال‌های گردو و عدم نیاز به پرورش نهال از پایه و به صورت بذری باید آن را از نهالستان گردو در اردکان دریافت کنید. اما این خرید باید با حساسیت انجام شده و از مراکز معتبر و مطرح انجام دهید. برتر نهال که مجموعه بزرگ، تخصصی و مجهز به باغ مادری بوده و انواع نهال‌های گردو را مورد تکثیر و تولید قرار می‌دهد. لذا می‌توانید نهال‌های مناسب شهر اردکان را از نژادهای مقاوم به خشکی، زودگل و زودبازده با قیمتی اقتصادی دریافت کنید.
پیشنهاد می‌شود برای افزایش آگاهی از نهال‌های میوه صفحه خرید نهال میوه اردکان را مطالعه کنید.

کلام آخر

تخصص و تجربه صاحب نظران در زمینه کاشت نهال گردو و همچنین در اختیار داشتن رقم‌های پربازده و زود بازده می‌تواند کاشت نهال گردو در اردکان را بسیار سودآور کند. با خرید از برتر نهال می‌توانید از بابت کیفیت، قدرت و سلامت نهال‌های خود مطمئن باشید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب اردکان و خرید نهال در اردکان اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال