خرید نهال گردو در بفروییه✔️ قیمت انواع نهال گردو بفروییه

برای اینکه پروسه گردوکاری در شهر بفروییه با موفقیت به انجام برسد در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط لازم برای احداث باغ گردو، نحوه خرید نهال گردو و نوع آب و هوای این اقلیم را مورد بررسی قرار دهیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بفروییه

شهر بفروییه با بافت تاریخی واقع در ۵۶ کیلومتری یزد و از توابع شهرستان میبد است که از سال ۹۲ به شهر تبدیل شده است. در منطقه جمعیتی بالغ بر ۱۹۳۹ نفر سکونت دارند. از نظر پهنه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی به دلیل قرارگیری در دشتی هموار با ارتفاع ۱۰۶۰ متر، نزدیکی به مناطق کویری، کمبود بارش‌ها و نزولات جوی جزو اقلیم‌های گرم و خشک و سرد است. لذا از دیرباز ارزشمندترین سازه تاثیرگذار در حفظ حیات و رونق زراعت و باغداری قنات‌ها، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق بوده‌اند.
در این شهر پرورش نهال پسته از دیرباز مورد توجه بوده اما در کنار آن در مناطق دامنه‌ای و زمین‌های مرتفع با آب و هوای ملایم‌تر امکان کاشت نهال گردو نیز میسر شده است. توانمندی بالای نهال‌های مانند پسته، گردو، بادام، انجیر، سنجد، زیتون، انار، انگور و توت باعث محبوبیت این ارقام و گسترش باغداری نیز شده است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو یزد

تاریخچه باغات گردو در بفروییه

یکی از توصیه‌های اساسی در شروع گردوکاری در شهر بفروییه توجه به تاریخچه باغات آن است که می‌توانید با موفق‌ترین نهال‌هایی که سودده و سازگار بوده‌اند آشنا شوید. همچنین باید از محصول قبلی کاشته شده در زمین خود مطلع شوید تا میزان گازها و سموم باقیمانده از این کشت را در نظر بگیرید که نهال گردو کمترین آسیب را ببیند. هر منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی مستعد نوعی قارچ یا بیماری درختی است که در این بررسی می‌توانید با رایج‌ترین آنها و راه‌های مقابله بهتر آشنا شوید. باغات گردوی شهر بفروییه در مقایسه با پسته بسیار محدود بوده و عمدتاً در مناطق دامنه‌ای و کوه پایه‌ای باید مورد کشت قرار بگیرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بفروییه

نهال گردو نیز مانند دیگر نهال‌ها قبل از احداث باغ نیازمند مطابقت با شرایط آب و هوایی و خاکی را می‌طلبد. باید در این پروسه خرید نهال باید مطابقت با شرایط اقلیمی، ارتفاع منطقه، میزان بارندگی‌ها، کیفیت آب و خاک آن صورت گرفته و بستر کاشت نهال از نظر تغذیه‌ای، کمبود و بیشبود مورد اصلاح و تقویت واقع شده و در نتیجه با بهترین روش کاشت و مراقبت‌های بعد از آن بستر رشد امن و مناسبی برای نهال برقرار شود. کلیه این موارد وابسته به منابع مالی و عوامل اقتصادی بوده که باید در هر مرحله برای تجهیز و تامین ابزارآلات و عملیات مهیا شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در بفروییه حالت اقتصادی دارد؟

هر اقلیمی مستعد برای رشد رقم خاص خواهد بود. رقم‌های گرمسیری و مقاوم به خشکی در این شهر کویری می‌تواند مناسبت و مطابقت بهتری داشته باشد. کاشت این نهال ‌ها هزینه‌های تامین آب کمتری داشته و به دنبال آن در صورت سازگاری بالا در برابر بیماری‌ها، گرما و بادهای مقاوم بوده و دچار خشکی و نابودی نخواهد شد. با تیمار بهینه و آبیاری به موقع می‌تواند محصولات پرباری را تولید کند. در ارتقا عملکرد رشدی و تولیدی نهال‌های زودبازده و پایه کوتاه بسیار اثر مثبت خواهند داشت.

 

خرید نهال گردو در بفروییه

از جمله عواملی که می‌تواند در گرده افشانی، تلقیح و گلدهی نهال‌ها تاثیر داشته باشد وجود رقم گرده‌افشان است. پس سعی کنید هنگام خرید نهال گردو در بفروییه به ازای هر ۹ نهال یک رقم گرده‌افشان نیز خریداری کنید. نهالستان بزرگ برتر نهال دارای نهال‌های ژنوتیپ، پیوندی و پربار بوده و می‌تواند با در نظر گرفتن آب و هوای شهر بفروییه رقم‌های سالم با کیفیت و مرغوب را با ضمانت دو ساله در اختیار شما عزیزان قرار دهد. کافیست از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید.

فروش نهال گردو در بفروییه

مسلماً در سطح شهر نیز با وجود نهالستان‌های متعدد فروش نهال گردو در بفروییه انجام می‌شود و بسیاری از باغداران به دلیل نزدیکی، خرید از این مراکز را ترجیح می‌دهند اما هر مرجعی نمی‌تواند ضمانت کننده و متعهد به سلامت و مرغوبیت نهال باشد. لذا برای در امان بودن از سوء استفاده یا خرید نهال‌های بیمار و هدر رفت سرمایه حتماً از مجوز دار بودن نهالستان و پاسخگویی آن و ضمانت دار بودن نهال‌ها مطمئن شوید.

نهال گردو مناسب بفروییه

نهال‌هایی مانند چندلر، ژنوتیپ پالیز، تویسرکان، اسرائیلی، لارا، دماوند، پوست کاغذی و پکان آمریکایی می‌توانند به عنوان نهال گردو مناسب بفروییه خریداری و مورد کشت قرار بگیرند.

انواع نهال گردو در بفروییه

نهال‌هایی که در بخش زیر به معرفی مشخصات و میزان باردهی آنها می‌پردازیم از میان انواع نهال گردو در بفروییه قابلیت و سازگاری بیشتری با این اقلیم دارند.
 نهال گردوی چندلر: نهالی دیرگل، مقاوم به گرمای ۴۰ درجه، مناسب برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری، با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، رقمی پربازده و پایه کوتاه، آمریکایی با باردهی ۶ تن در هکتار
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: این نهال بدون استثنا در تمامی اقلیم‌ها و تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری قابلیت کاشت دارد، ژنوم‌های منفی آن اصلاح شده، رقمی پایه کوتاه و دیرگل با باردهی ۱۲ تن در هکتار است. مقاومت فوق العاده‌ای در گرمای ۴۵ درجه و خشکی و کم آبی دارد.
 نهال گردوی تویسرکان: رقمی قدیمی و معتدله است که زودگل و حساس به سرمای بهاره بوده، این رقم باردهی ۵ تن در هکتار را داشته و در ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری قابلیت کاشت دارد. مقاومت آن در برابر گرما و کم آبی نیز قابل توجه است.
 نهال گردوی پکان آمریکایی: با تحمل گرمای ۵۰ درجه مناسبت فوق العاده‌ای با اقلیم‌های کویری و گرمسیری دارد، پوست نیمه کاغذی و ۶۰ درصد مغز داشته، پایه کوتاه و پیوندی با باردهی ۵ تن در هکتار است و با ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری مناسبت دارد.

قیمت نهال گردو در بفروییه

قیمت نهال گردو در بفروییه در هر نهالستان با توجه به هزینه‌های تولیدی، سن و رقم نهال، خصوصیات باردهی و عمر آن متفاوت است. لذا می‌توانید با کمک لینک زیر در سریع‌ترین زمان از قیمت‌ها آگاه شوید.

بهترین نهال گردو در بفروییه

به زعم باغداران مناطق کویری و گرمسیری بهترین نهال گردو در بفروییه نهال‌هایی با نیاز آبی کم و مقاوم به خشکسالی و گرمای بالا هستند. این نهال‌ها با مقاومت خوب در برابر بادهای گرم و سوزان دچار ریزش گل و میوه نشده و ریشه زایی خوبی را با رطوبت پایین خاک خواهند داشت.

نهالستان گردو در بفروییه

مسلماً احداث نهالستان گردو در بفروییه شامل هزینه‌های بالا بوده و تمامی باغداران منتظر باردهی و برداشت بالاترین سود هستند، به همین جهت باید نقش اصلی این باغات یعنی نهال گردو از کیفیت، سلامت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و باردهی و محصول‌آوری آن تضمین شده باشد. برای داشتن چنین نهالی می‌توانید خرید نهال را از برتر نهال با قیمت مناسب تجربه کرده و در پروسه احداث باغ گردو و کاشت آن جدیدترین متدهای باغبانی و آموزه‌های تخصصی را به صورت رایگان از این نهالستان دریافت کنید.
در صورت تمایل نهال‌های میوه قابل کاشت در بفروییه را می‌توانید و در صفحه خرید نهال میوه بفروییه مطالعه کنید.

کلام آخر

سوددهی نهال گردو در حوزه باغداری به قدری بالا است که در تمامی خطه‌ها طرفدار داشته، لذا در شهر بفروییه نیز با بهره‌مندی از مراقبت‌های بهینه، آبیاری قطره‌ای و یا زیر سطحی و کاشت نهال‌های گرمسیری و مقاوم به خشکی می‌توان منبع درآمد بسیار فوق العاده‌ای ایجاد کرد.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب بفروییه  خرید نهال در بفروییه اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال