خرید نهال گردو در دمق✔️ قیمت انواع نهال گردو دمق

مناطق کوهستانی با آب و هوای مدیترانه‌ای می‌توانند ثمردهی و رویش درخت گردو را در حد مطلوب محقق سازند. قبل از کاشت نهال گردو در دمق اطلاع از شرایط آب و هوایی آن باعث شناخت نهال‌های سازگار در پروسه خرید نهال گردو خواهد شد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی دمق

با در نظر گرفتن اقلیم ۱۸۵۰ متری شهر دمق و قرارگیری آن در استان همدان و بخش سردرود و شهرستان رزن می‌توان به این نتیجه استنباط کرد که دمق شهری کوهستانی با آب و هوای سرد و خشک، زمستان‌های پربارش و تابستان‌ها و بهار ییلاقی و معتدل است. این شهر به جهت قرار گرفتن در ناهمواری‌ها و مناطق مرتفع دارای ۷۰ روز یخبندان، بارندگی‌های بالا، چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی در خور توجهی است.
شهر دمق طی چند سال اخیر از دهستانی بزرگ با جمعیت ۶۵۷۰ نفری به شهر ارتقا پیدا کرده و در شرقی همدان قرار گرفته است. این شهر قدمت‌دار در تولید انگور بسیار سرآمد است و تاکستان‌های بیشماری در سطح شهر موجود است. کما اینکه این شهر دارای تعداد بالایی باغستان گردو بوده و محصولات زراعتی مانند گندم و جو که اکثراً به صورت دیم کاشته می‌شوند. همچنین میوه‌های سردرختی از خشکبار گرفته تا مرکبات و سیب، بادام، آلبالو، گیلاس، زردآلو و انار و .. از رونق بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در دمق

برای موفقیت در مسیر احداث باغ گردو در شهر دمق بازدید از باغات موجود و سابقه باغداری آن اطلاعات دقیقی در شناسایی رقم‌های سازگار با این اقلیم، بیماری‌های تهاجمی و رایج منطقه و همچنین چگونگی آبیاری، هرس و سمپاشی بسیار در اختیار باغداران قرار می‌دهد. دمق با اقلیم کوهستانی و نیمه سردسیری می‌تواند در رفع نیاز سرمایی نهال گردو بسیار موفق بوده و لذا خطر سرمای دیررس بهاره و سرمازدگی در این اقلیم بالا بوده و استفاده از رقم‌های دیرگل و مقاوم به سرما بسیار توصیه می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در دمق

فرایند احداث باغ گردو در دوق شامل پارامترهای مهمی از فاکتورهای اقتصادی، محیطی، اقلیمی و آماده‌سازی زمین گرفته تا خرید نهال سازگار است. برای رسیدن نهال گردو به آینده پرثمر کاشتن آن در چاله‌ای عمیق با دو برابر حجم ریشه توصیه می‌شود. می‌توان پس از کاشت برای استقرار بهتر ریشه آبیاری انجام داد. برای مالچ پاشی می‌توان با خاک اره دور درخت، این نهال نوپا را از شهر علف‌های هرز در امان نگه داشت.
برای کاهش شوک دمایی هنگام کشت نهال مناسب‌ترین زمان برای کاشت از میانه پاییز تا زمستان است که نهال در دوره خواب قرار دارد. کاشت نهال‌ها در شیب جنوبی امکان ریشه زایی و رشد بهتر و دسترسی ریشه به آب‌های سطحی را دو برابر می‌کند.

 

آیا کاشت نهال گردو در دمق حالت اقتصادی دارد؟

به طور کلی شهر دمق مناسب برای کشت و پرورش نهال گردو است ولی برای برداشت بالاترین سود باید شاخص‌های زیر رعایت شود.
 نهال مقاومت بالا به سرمازدگی، سرمای دیررس بهاره، تغییرات دمایی روز و شب و فصل به فصل داشته و از ارقام دیرگل باشد.
 از مراکز مجوزدار خریداری شده و تمامی اصول پرورشی بر روی آن رعایت شده و دارای ضمانت دو ساله سلامت و کیفیت باشد
 استفاده از رقم‌های پایه کوتاه و زودبازده
 استفاده از روش‌های کم هزینه آبیاری و مراقبت بهینه باعث تقلیل هزینه‌های نهاده‌های کشاورزی می‌شود.
 بازاریابی هوشمندانه و برداشت به موقع محصول و فروش آن نیز در سود نهایی تاثیرگذار است.

 

خرید نهال گردو در دمق

با تفاسیر گفته شده در مورد اقلیم شهر دمق و کیفیت خرید نهال گردو در دمق لازم است که این خرید از نهالستان‌های مرجع و مادر مانند برتر نهال صورت بگیرد تا با تنوع ارقام بالا رقمی سازگار با این اقلیم با کمک تیم مهندسی انتخاب شود. نهال‌های این مجموعه آنالیزهای شیمیایی و فیزیکی را پشت سر گذاشته و در بهترین بستر پرورش یافته و نهال‌های مقاوم با کیفیت و دارای گواهی عاری از آفات و ضمانت دو ساله سلامت هستند.

فروش نهال گردو در دمق

افرادی که شاغل در زمینه فروش نهال گردو در دمق هستند باید اطلاعات گیاهی و باغبانی بالایی داشته باشند تا در خصوص رقم نهال، نیاز آبی، گرمایی و مراقبتی آن اطلاعات دقیقی را در اختیار خریدار قرار دهند‌ لذا برای دریافت چنین اطلاعات دقیقی توصیه می‌شود به نهالستان‌های تخصصی، مجوزدار با اعتباری رجوع کنید تا بتوانید در کنار دریافت نهال‌های سازگار و مناسب از راهنمایی‌های باغبانی تخصصی و علمی نیز بهره‌مند شوید.

نهال گردو مناسب دمق

قطع به یقین می‌توان با در نظر گرفتن ماه‌های پربارش و سرمای غالب در زمستان و بهار نهال گردو مناسب دمق را نهال‌های مقاوم به سرما با گلدهی دیر موقع عنوان کرد. همچنین نهال‌هایی مانند فرنور، پوست کاغذی، ژنوتیپ پالیز و کانادایی می‌توانند مناسب‌ترین نهال‌ها برای این بخش باشند.

انواع نهال گردو در دمق

بخش فوق انواع نهال گردو در دمق که مناسبت و سازگاری بالای با این خطه کوهستانی دارند معرفی شد که به اختصار به توضیح خصوصیات و شاخص‌های آن می‌پردازیم.
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی سازگار در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، مقاومت بالا به سرما و یخبندان و سرمای بهاره، بسیار پربار و زود بازده با محصول۱۲ در هکتار، دیرگل
 نهال گردوی کانادایی: شروع باردهی از سال دوم، رقمی پیوندی زود بازده و پربار با محصول‌آوری ۸ تن در هکتار، مناسب برای مناطق کوهستانی و سردسیری با ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری، مغز میوه با کیفیت و درشت به رنگ سفید و شیری، پوست نسبتا نازک
 نهال گردوی فرنور: مقاومت حداکثری تا دمای منفی ۳۰ درجه، دیرگل، مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان قابل کاشت در مناطق نیمه سردسیری و سردسیری با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری با تناژ ۷ تن در هکتار
 نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی محبوب به دلیل پوسته نازک، مغز میوه بالا، قابل کاشت در اقلیم‌های سردسیری و کوهستانی با ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی ۷ الی ۸ تن در هکتار، دیرگل، مقاوم به سرما قارچ‌ها و آفات

قیمت نهال گردو در دم

برای اینکه بتوانید مساحت کلی باغ خود را با رقم‌های سازگار و زود بازده و البته پایه کوتاه در تعداد بالا تجهیز کنید لازم است که از قیمت نهال گردو در دمق مطلع شوید. بدون صرف وقت و هزینه برای مراجعه حضوری می‌توانید از طریق لینک زیر این استعلام قیمت را به دست آورید.

بهترین نهال گردو

قطع به یقین می‌توان بهترین نهال گردو در دمق را نهالی عنوان کرد که محبوبیت بالایی در میان باغداران داشته باشد. این محبوبیت می‌تواند به دلیل کم دردسر بودن، مقاومت بالا در برابر قارچ‌ها آفات و سرما بوده و میزان راندمان تولید و سوددهی آن نیز در این محبوبیت بسیار دخیل است.

نهالستان گردو در دمق

برتر نهال بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور است که با ۵ دهه حسن سابقه و اعتبار در زمینه تولید و پرورش انواع نهال‌های گردو بهترین نهالستان گردو در دمق است. این مرکز به صورت اینترنتی آماده همکاری و خدمت به باغداران عزیز است که در قبال نهال‌های خود مسئولیت پذیر و پاسخگو بوده و نهال‌های با کیفیت، دارای ضمانت سلامت و عدم بیماری را با قیمت مصوب به فروش می‌رساند.
برای شناخت ارقام میوه می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه دمق مراجعه کنید.

کلام آخر

اگر فرایند احداث باغ گردو، خرید نهال‌های دیرگل و سازگار با این اقلیم به درستی پیش برود و شیوه‌های رسیدگی آبیاری و کوددهی به نهال بر اساس تجربه و تخصص و توانایی بالای باغدار صورت بگیرد می‌توان در این اقلیم کوهستانی باغستان‌های گردوی تجاری با سودآوری کلان را ایجاد کرد.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب دمق  و خرید نهال در دمق  اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال