خرید نهال گردو در سامن✔️ قیمت انواع نهال گردو سامن

شهر سامن در شهرستان ملایر با باغات متعدد چشم نواز و پرثمر به عنوان مهد تولید گردو ملایر شناخته می‌شود. اینکه هنگام خرید نهال گردو انتخاب درستی از رقم‌های سازگار داشته باشید لازم است شرایط اقلیمی این بخش را بهتر بشناسید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی سامن

شهر سامن با جمعیتی حدود ۴۷۲۴ نفری شهر قدمت‌دار با آب و هوای معتدل و کوهستانی با باغات وسیع و رودخانه‌های سرچشمه گرفته از کوهستان الوند شهری پررونق، سرسبز و زیبا و ییلاقی از نظر توریستی و کشاورزی و باغداری و ارتباطی است. این شهر در ۱۰ کیلومتری ملایر و همسایگی استان لرستان در ارتفاع ۱۸۷۸ متری از سطح آب‌های آزاد با میانگین بارشی ۳۹۰ میلی‌متر در سال اقلیمی با آب و هوای معتدل و کوهستانی است. این شهر از قدمت چند صد ساله‌ای برخوردار بوده و با داشتن قنات دلزه، میوا، اسیلیه و کیواره شالی تولیدات مهمی هم انگور و گردو، میوه‌های درختی و محصولات زراعتی بسیار با کیفیت و صادراتی دارد.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در سامن

ملایر دارای ۳۵۰۰ هکتار باغ گردو است که از این مقدار حدود ۱۳۰۰ هکتار متعلق به شهر سامن بوده و باغداران عمدتاً در باغات خود برای ارتقای راندمان تولید و افزایش فروش و پیشگیری از خطر سرمازدگی از رقم‌های دیرگل و معتدله مانند نهال‌های بذری، فرنور، چندلر، کاغذی، پدرو و کانادایی استفاده می‌کنند. از مجموع ۱۱۰۰ هکتار باغ گردوی بارور در سامن تقریباً ۱۷۰۰ تن گردوی با کیفیت برداشت شده است. لذا باغداران می‌توانند برای افزایش محصول و شناخت راهکارهای مقابله با آفات و سرمازدگی در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده یا از نهالستان‌ تخصصی برتر نهال در این زمینه کمک بگیرند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در سامن

احداث اصولی باغ گردو و همچنین داشتن باغات مدرن و مکانیزه مستلزم رعایت اصولی تمامی پارامترهای دخیل در این پروسه است. یکی از مهم‌ترین مسائل در کنار شناخت عوامل محیطی، خرید نهال و عوامل اقتصادی توجه به مختصات و نقاط کاشت نهال است. این امر بدیهی است که هرچه درختان بیشتری کاشته شود محصول بیشتری نیز برداشت خواهد شد لذا لازم است در احداث باغ و مراحل آماده‌سازی مختصات کاشت نهال، مکان‌یابی و فواصل کاشت رعایت شده تا در یک هکتار با استفاده از رقم‌های پایه کوتاه تعداد بیشتری نهال کاشته شود. نهال گردو برای رشد بهتر خاک‌های با بافت لومی و شنی را بیشتر می‌پسندد که ph آن نباید بیشتر از شش و نیم الی ۷ باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در سامن حالت اقتصادی دارد؟

اگرچه خرید و کاشت نهال‌های سالم و پربار به میزان راندمان تولید و باردهی بالا کمک می‌کند و رقم‌های زودبازده امکان برداشت درآمد را تسریع می‌کند لذا از جمله راهکارهای مهمی که درصد سوددهی این باغات را بالا می‌برد و در باغستان‌های مکانیزه و مدرن به وفور به چشم می‌خورد استفاده از نهال‌های پایه کوتاه مانند هلو در بین نهال‌های گردو تا شروع اوج باردهی است. همچنین هرچه نهال از ارقام مقاوم به آفات و سرمازدگی باشد هزینه‌های رسیدگی و نهاده‌های کشاورزی مانند سموم و کود کشاورزی کاهش پیدا کرده در نتیجه سودآوری باغ بیشتر می‌شود.

 

خرید نهال گردو در سامن

با در نظر گرفتن اینکه احداث باغ گردو شامل هزینه‌ها و پارامترهای اقتصادی متعددی است و تمامی این زیرساخت‌ها برای مهیاسازی منطقه رشد برای نهال انجام می‌شود، میزان مقاومت و باردهی نهال می‌تواند تمامی این هزینه‌ها را با سود چند برابری به باغدار برگرداند. به این شرط که خرید نهال گردو در سامن از رقم‌های سازگار، دیرگل و مقاوم به سرما انجام شود.
بزرگترین و تخصص‌ترین نهالستان شمال غرب کشور یعنی برتر نهال با ۵ دهه سابقه مفید و موثر در زمینه توسعه باغداری و توزیع نهال‌های سالم و با کیفیت می‌تواند مرجع مناسب از نظر قیمت، کیفیت و سلامت نهال‌ها جهت خرید باشد.

فروش نهال گردو در سامن

از جمله ضوابطی که در زمان فروش نهال گردو در سامن باید توسط نهالستان‌ها رعایت شود و در اختیار باغداران قرار بگیرد موارد زیر است.
 کارت سلامت و کیفیت نهال
 گواهی عاری از آفات
 گواهی قرنطینه استانی
 ارائه نهال‌های سالم، سازگار و مقاوم متناسب با اقلیم سامن
 رعایت قیمت نهال و مطابقت آن با میزان بازدهی، رقم و نوع نهال
 ارائه خدمات پس از فروش و تضمین برگشت
 پشتیبانی ۲۴ ساعته از باغدار
 ارسال نهال در موعد مقرر با ریشه‌های ضدعفونی شده و بسته‌بندی بهداشتی

نهال گردو مناسب سامن

نگاهی به تاریخچه باغات گردو در سامن نشان دهنده این است که نهال گردو مناسب سامن از میان تنوع ارقام، نهال‌های چندلر، فرنور، کانادایی، پدرو، کاغذی، بذری و نهال‌های دیرگل و زودبازده هستند

انواع نهال گردو در سامن

ارقامی که در بخش زیر به صورت اجمالی بازدهی و خصوصیات گیاهی آنها ذکر می‌شود از جمله مهم‌ترین انواع نهال گردو در سامن برای کاشت هستند.
 نهال گردو ژنوتیپ پالیز: رقمی زود بازده با عملکرد باردهی فوق العاده ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، سازگار با ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متری مقاوم به سرما آفات بلایت و آنتراکنوز، پایه کوتاه پیوندی
 نهال گردوی فرنور: نهالی مقاوم به سرما قابل کاشت در مناطق کوهستانی و سرسیری با ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، تناژ محصول دهی ۷ تن، شروع بار از سال اول، دیرگل مقاوم به سرما منفی ۳۰ درجه و سرمای بهاره، عمر اقتصادی بالا
 نهال گردوی پدرو: نهالی سازگار در مناطق سردسیری به دلیل خصوصیت دیرگلی و مقاومت به سرمای بهاره و یخبندان، مناسب با ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری محصول آوری ۳ الی ۴ تن در هکتار
 نهال گردوی چندلر: رقمی مقاوم به سرما پایه کوتاه دیرگل، باردهی ۷ تن در هکتار مناسب با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری

قیمت نهال گردو در سامن

برای اینکه بتوانید کلیه مساحت باغ خود را با رقم‌های سازگار، پربار و زود بازده تجهیز کنید لازم است که از قیمت نهال گردو در سامن مطلع شوید. شبه منظور استعلام راحت می‌توانید به لینک زیر رجوع کنید.

بهترین نهال گردو

به زعم بسیاری از باغداران شهر سامن نهال‌هایی مانند پدرو، فرنور، چندلر، کاغذی و امثال این ارقام به دلیل مطابقت بیشتر با این اقلیم نهال‌های برتر و پربار هستند البته بهترین نهال گردو در سامن نهالی خواهد بود که نزد باغدار محبوب، کم زحمت و پرسود است.

نهالستان گردو در آستارا

حال که با تمامی پارامترهای موثر در کشت و پرورش نهال گردو و خرید آن آشنا شده‌اید می‌توانید با اعتماد به برتر نهال بزرگترین نهالستان گردو در سامن به صورت اینترنتی علاوه بر سفارش و دریافت نهال‌های گردوی مناسب، سازگار و پربار ، مشاوره‌های لازم را در خصوص کشت هرچه بهتر این نهال و مراقبت‌های اصولی و کم چالش را به صورت رایگان دریافت کنید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه سامن می‌توانید با نهال‌های زودبازده و پربار در این بخش آشنا شوید.

کلام آخر

نهال گردو برای باردهی و راندمان تولید بالا نیازمند آب و هوای مناسب، خاک پرقدرت و غنی و منابع آبی در دسترس است که تمامی این شرایط در شهر سامن مهیا است. این شهر پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی برای احداث باغ گردو و پرورش این نهال دارد که می‌توانید این پروسه را با همراهی برتر نهال به سودآوری بالا ختم کنید.برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب سامن و خرید نهال در سامن اینجا کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال