خرید نهال گردو در سیریک✔️ قیمت انواع نهال گردو سیریک

باغدارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری سودآور و بلند مدت هستند می‌دانند که احداث باغ گردو و کاشت این نهال می‌تواند یکی از پرسودترین و زودبازده‌ترین باغات باشد و تا سالیان سال می‌تواند در صورت کاشت نهال مناسب و رسیدگی‌های اصولی و شرایط رشدی مناسب بهترین باردهی را تا ۱۸ کیلوگرم در سال داشته باشد. با ما همراه باشید تا شرایط گردوکاری در شهر گرمسیری سیریک را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی سیریک

شهر سیریک از نظر شرایط جغرافیایی و جوی در جنوب شرقی ایران و ۱۷۵ کیلومتری استان هرمزگان قرار گرفته است و دارای ارتفاع ۴۳ متری از سطح آب‌های آزاد است. این منطقه در ۲۶ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی و ۵۷ درجه و ۶ دقیقه عرض شرقی قرار گرفته است و با حداکثر مطلق دمایی ۴۵ درجه و حداقل دمایی ۵ درجه دارای زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و مرطوب است. البته بخش‌های غربی شهر سیریک به دلیل احاطه شدن با ارتفاعات فرسایشی و پستی بلندی‌های متعدد و شرایط آب و هوایی ملایم‌تری دارد.
ورزش بادهای ۱۲۰ روزه و موسمی باعث کاهش رطوبت و شرجی هوای این بخش شده است. لذا پتانسیل‌های کشاورزی بالایی دارد و از آن جمله می‌توان به رودخانه نشئت گرفته از کوه‌های بشاگرد، دشت‌های آبرفتی و جلگه‌ای، خاک غنی و حاصلخیز و سدها و رودخانه‌های فصلی متعدد اشاره کرده که باعث پوشش گیاهی مطلوب، سرسبزی و آبادانی این بخش شده و در کنار رونق میوه‌های گرمسیری، سبزیجات، انواع سیفیجات و محصولات زراعی امکان کاشت نهال‌های گردوی گرمسیری را در این منطقه حاصلخیز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در بندرعباس

تاریخچه باغات گردو در سیریک

با اینکه در دستورالعمل‌های مهم احداث باغ گردو، کاشت آن در مناطق مدیترانه‌ای و معتدل به دور از سرمایه شدید و گرمای بالا توصیه می‌شود لذا بازدهی بالا و سودده بودن این باغات مزید بر علت شده تا با تولید نهال‌های وارداتی مانند پکان آمریکایی و بومی‌سازی آن در نهالستان‌های تخصصی امکان کاشت آن برای مناطق جنوبی و همجوار با دریای مکران از جمله شهر سیریک میسر باشد.
گرمای بالا می‌تواند باعث نابودی و خشکی درخت شود، سرمای شدید نیز می‌تواند باعث ریزش گل‌ها و سوختگی مغز گردو شود پس برای هر منطقه کاشت رقم مناسب بسیار حیاتی و مهم است. در بررسی شرایط باغداری این بخش می‌توانیم دریابیم که در برای مقابله با گرما و خشکی بالا می‌توان در شهر حاصلخیز و جلگه‌ای سیریک با کاشت رقم‌هایی مانند پکان آمریکایی و ژنوتیپ و در پاره‌ای از مواقع لارا نهالستان‌های گردو را ایجاد کرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در سیریک

فرایند احداث باغ گردو در سیریک می‌تواند شامل شناخت شرایط اقلیمی، داشتن سرمایه لازم و برخورداری از نهال‌های گرمسیری باشد. اما یکی از مهم‌ترین پارامترها کاشت نهال گردو در خاک مناسب است. به هیچ عنوان نباید نهال در خاک رسی کشت شود و برای داشتن درختانی پر بازده و محصولاتی با کیفیت باید خاک نهال گردو یک دست، نیمه سنگین، رسی و شنی و بافت آن لومی باشد تا بتواند حفاظت خوبی از رطوبت خاک داشته باشد.
این خاک باید کمترین میزان شوری را تا حد ۴ میلی موس بر سانتی‌متر داشته باشد و ph آن از ۵.۶ تا ۷ بیشتر نباشد و با داشتن زهکشی مناسب و امکان تهویه و تخلخل هوا، ریشه‌ها در عمق مناسب کاشته شده تا بتواند از عناصر و مواد غذایی موجود به بهترین شکل تغذیه کند.

 

آیا کاشت نهال گردو در سیریک حالت اقتصادی دارد؟

این بندر در کنار سواحل ماسه‌ای، آب‌های زلال و بکر و توریستی به جهت داشتن به جهت داشتن دشت‌های آبرفتی، خاک غنی حاصلخیز در میان دیگر بنادر استان با کشاورزی و باغداری پررونق مانند نگینی میدرخشد. از مناطق کشاورزی مساعد آن که می‌توان کاشت نهال گردو در سیریک را با کمک رقم‌های گرمسیری انجام داد کنارجو، پابیر، سبزه و گرائیک می‌توان اشاره کرد.
برای برداشت سود بیشتر از این باغات باید نهالی پربار، تنومند با باردهی بالا داشته باشید و برای ارتقا راندمان رشد و عملکرد و کیفیت میوه‌ها استفاده از کودهای دامی و شیمیایی در مواقع ضرور و نیاز نهال، آبیاری به موقع بسیار مهم است. استفاده از نژادهای گرمسیری مانند پکان آمریکایی و نهال‌های پیوندی مانند ژنوتیپ پالیز به دلیل باردهی و بازدهی بالا و پایه کوتاه بودن جزو سودآورترین و پربارترین نهال‌های این منطقه باشند

 

خرید نهال گردو در سیریک

باغداران شهر سیریک باید بدانند که اواسط پاییز و اوایل بهمن تا انتهای اسفند می‌تواند بهترین زمان جهت کاشت نهال گردو گرمسیری باشد. پس می‌توانند خرید نهال گردو در سیریک را در این مواقع از نهالستان بزرگ و مجهز برتر نهال انجام دهند. نهال‌های گرمسیری را با گواهی عاری از آفات، کارت قرنطینه استانی و ضمانت ۲ ساله تحویل بگیرند. البته در این نهالستان تخفیف‌های دوره‌ای برای نهال‌ها در نظر گرفته می‌شود که باغداران اقتصادی می‌توانند نهال‌ها را با نازل‌ترین قیمت‌ها در اختیار داشته باشند.

فروش نهال گردو در سیریک

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان فروش نهال گردو در سیریک باید مورد توجه خریداران قرار بگیرد شناسنامه دار بودن نهال، داشتن ریشه‌های سالم طبیعی پرتراکم، با بسته‌بندی بهداشتی و ایزوله و همچنین برخورداری نهال از ضمانت دو ساله، گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه است.

نهال گردو مناسب سیریک

مسلماً انتخاب نهال گردو مناسب سیریک می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در شروع موفق ریشه زایی و راندمان تولید بالای نهال داشته باشد. زیرا نهال با مطابقت سریع‌تر می‌تواند کلیه تمرکز خود را بر باردهی و رشد هرچه بهتر داشته و کمتر میزبان آفات، معضلات خشکی و ساختاری شود.

 

انواع نهال گردو در سیریک

مسلماً علی رغم فراوانی انواع نهال گردو در سیریک تنها رقم‌های گرمسیری و مقاوم زیر می‌توانند برای کاشت مناسب باشند.
• ژنوتیپ پالیز: نهال گردوی ژنوتیپ پالیز می‌تواند در مناطق غربی سیریک که محدود به پستی بلندی‌های کم ارتفاع است قرار بگیرد این نهال با مقاومت در برابر گرمای ۴۵ درجه قابل کاشت در تمام ارتفاعات سیریک بوده و می‌تواند با خصوصیات بازدهی و باردهی بالا تا ۱۰ تن باردهی داشته باشد.
• گردوی پکان آمریکایی : نهالی فوق العاده قدرتمند و پرسود و اقتصادی با مقاومت به گرمای ۵۰ درجه است که باردهی ۶ تن در هکتار داشته و تا ارتفاعات ۲۵۰۰ متری محدوده کاشت دارد و نهالی پایه کوتاه، وارداتی و زودگل است.

قیمت نهال گردو در سیریک

برای مدیریت خرید و اطلاع از قیمت نهال گردو در سیریک می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در سیریک مسلماً سازگارترین نژاد با شرایط آب و هوایی، ارتفاع منطقه و وضعیت محیطی این خطه است که مقاومت بالا در برابر کم آبی و گرما را داشته باشند.

نهالستان گردو در سیریک

با توجه به اینکه میوه نهال گردو جزو مهمترین خشکبار ایران بوده و ما در سطح جهانی رتبه سوم را در تولید این محصول داریم لذا تمام شواهد بیانگر سازگار بودن این نهال با جو آب و هوایی فلات ایران است. تنها برای داشتن نهالستان گردو در سیریک به صورت پربار و تجاری، خرید نهال گردوی پکان آمریکایی و ارقام اصلاحی مانند ژنوتیپ پالیز و دریافت مشاوره‌ها و دستورالعمل‌های لازم از کارشناسان و متخصصین با تجربه برتر نهال می‌تواند در رسیدگی بهینه و باردهی نهال بسیار کمک کند.
با مطالعه صفحه خرید نهال میوه سیریک می‌توانید با با نهال‌های سازگار و منطبق بیشتر آشنا شوید.

کلام آخر

برای پرورش نهال گردو در منطقه جنوبی مانند سیریک و بهره‌مندی هرچه بهتر از خاک حاصلخیز و منابع آبی آن کاشت نهال‌های گردوی گرمسیری می‌تواند بهترین و تنهاترین گزینه باشد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب سیریک و خرید نهال در سیریک اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال