خرید نهال گردو در فیروزان✔️ قیمت انواع نهال گردو فیروزان

از جمله سوالات متداول برای باغداری علی الخصوص گردوکاری و شناخت نژاد برتر و سودآور هنگام خرید نهال گردو از سوی باغداران مطرح می‌شود، اینکه کدام نهال در چه اقلیمی می‌تواند بالاترین سود را داشته باشد؟ از جمله اقلیم‌های مناسب برای احداث باغ گردو شهر فیروزان است. با ما همراه باشید تا نهال‌های سازگار و سودآور در آن را بهتر بشناسیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی فیروزان

شهر فیروزان در ارتفاع ۱۵۰۷ متری از سطح آب‌های آزاد در ۳۶ کیلومتری نهاوند از جمله شهرهای همدان و مرکز بخش خزل در دامنه غربی کوه قشلاق و کوهستان الوند است. تحت تاثیر همین ارتفاعات از میانگین بارندگی بالای ۳۳۰ میلی‌متر در سال برخوردار بوده و دارای جویبارها، رودخانه‌های فصلی و دائمی مانند قلق رود است که عبور آن از مرکز شهر باعث تقسیم بندی این خطه به دو قسمت سرسبز و با باغات میوه فراوان شده است.
از نظر اقلیم هواشناسی این شهر جزو آب و هواهای نسبتاً سرد و خشک و معتدل با منابع ابی بالا و اراضی مستعد و غنی است.
محصولات راهبردی و تجاری مانند گردو به لطف پتانسیل‌های بالای شهر از رونق تولید بالایی برخوردار است. تولید میوه‌های سردرختی از ۲۰ نوع شامل انگور، بادام، سیب، شلیل، گیلاس، زردآلو، هلو، آلو و ….بوده و این شهر از جمله قطب‌های مهم باغی و کشاورزی در نهاوند است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در فیروزان

نگاهی به سابقه و تاریخچه باغستان‌های گردو در فیروزان می‌تواند کمک فزاینده‌ای در رابطه با شناخت نهال‌های مقاوم و زود بازده، روش‌های مراقبتی در مواجهه با آفات، نوع و نحوه سمپاشی، کوددهی و آبیاری به سرمایه‌گذاران و باغداران تازه کار داشته باشد. دامنه‌های کوه قشلاق و همچنین کوهستان الوند و شرایط آب و هوایی مناسب زمینه احداث باغات گردوی متعدد با کمک نهال‌هایی مانند کانادایی، کاغذی، فرنور، چندلر و فرنت و نهال‌های بذری و محلی را فراهم کرده است . این تولیدات سهم چشمگیری در تبدیل شدن استان همدان به مهد تولید گردو داشته است.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در فیروزان

گرچه در فرایند احداث باغستان‌های گردو در فیروزان عوامل محیطی، اقتصادی و هموارسازی زمین و تهیه نهال‌های مناسب جزو پارامترهای اصلی است. توجه به ویژگی‌ و بافت خاک زمین از جمله اصول اولیه در این فرایند است. باید خاک منطقه با استفاده از آنالیزهای خاکشناسی در آزمایشگاه‌های معتبر انجام شده و از نظر بافت خاک، عناصر تغذیه، سبکی سنگینی و قدرت ذخیره‌سازی آب مورد بررسی قرار گرفته و بر حسب نتیجه آنالیز اصلاحات لازم انجام شود. گردو برای رشد هرچه بهتر خاک‌های ماسه‌ای با زهکشی مناسب و بافت نرم و ریز را می‌پسندد و در خاک‌های با سنگلاخی و بافت درشت دچار توقف رشد می‌شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در فیروزان حالت اقتصادی دارد؟

اگرچه شهر فیروزان تمامی شرایط زیست محیطی و منابع طبیعی را برای پرورش این نهال و برداشت باردهی بالا دارد اما جهت ارتقای سود موارد زیر کمک کننده خواهد بود.
• با توجه به طولانی بودن اوج باردهی نهال‌های گردو و رشد شاخ و برگ و تاج پوششی آن می‌توان با انتخاب و کاشت نهال‌های گردوی پایه کوتاه از فضای خالی بین نهال‌ها برای کاشت نهال‌های میوه پایه کوتاه همچون هلو و محصولات زراعتی و سیفیجات استفاده کرد.
• همچنین برای کاهش مخاطرات سرمازدگی، آفات و خشکی و ریزش برگ و میوه استفاده از رقم‌های دیرگل، مقاوم به یخبندان و سرمای بهاره پیشنهاد می‌شود.
• آبیاری نهال به موقع، اصولی و طبق نیاز صورت بگیرد تا از پوسیدگی ریشه، طوقه و همچنین هزینه‌های بالای تامین آب جلوگیری شود.

 

خرید نهال گردو در فیرزان

میزان مقاومت و باردهی نهال‌های خریداری شده می‌تواند در آینده میزان تراز تجاری باغ و محصول آوری آن را تحت شعاع قرار دهد. برای داشتن نهال‌های سودآور مقاوم و سازگار با شهر فیروزان می‌توانید با مراجعه به برتر نهال و راهنمایی کادر مجرب این مجموعه خرید نهال گردو در فیروزان را به صورت اینترنتی با قیمتی متعادل، همراه با شناسنامه اصالت، ضمانت برگشت و گواهی سلامت و کیفیت دریافت کنید.

فروش نهال گردو در فیروزان

با توجه به متعدد بودن نهالستان‌ها و خرید و فروش نهال گردو در فیروزان توسط اشخاص متعدد، برای در امان بودن از دریافت نهال‌های ناقل بیماری، نامرغوب و بی‌کیفیت حتماً نسبت به مرجع خرید و مجوزدار بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نهال گردو مناسب فیروزان

اگر در زمینه گردوکاری نهال گردو مناسب فیروزان از نهال فروشی‌های مجوزدار و معتبر خریداری شود می‌توان با استفاده از روش‌های مراقبتی نوین و کم هزینه مانند آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای، نهاده‌های کشاورزی در موعد مقرر به افزایش کیفیت و کمیت محصولات نهال کمک کرد و میوه‌های مرغوب را در بازارهای فروش داخلی و خارجی با سودآوری و ارزآوری بالا عرضه کرد.

انواع نهال گردو در فیروزان

یکی از اصول اولیه خرید با کیفیت شناخت انواع نهال گردو در فیروزان با باردهی بالا و سازگاری بیشتر با اقلیم است. به همین منظور ارقام زیر معرفی می‌گردد.
 نهال گردوی هارتلی: رقمی نیمه سردسیری قابل کاشت در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، بازدهی از سال اول کاشت، وارداتی و پایه کوتاه با باردهی ۶ تن در هکتار، مقاوم به یخبندان و سرمای بهاره
 نهال گردوی فرنور: رقمی کاغذی و سردسیری سازگار با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، دیرگل، زود بازده، راندمان باردهی بالای ۷ تن در هکتار، پوست کاغذی و گردوی ۱۵ گرمی
 نهال گردوی چندلر: رقمی نیمه سرد سیری قابل کاشت در مناطق معتدل و کوهستانی با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، باردهی ۶ الی ۷ در هکتار توانمندی بالا نسبت به دمای ۴۰ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، گلدهی دیر موقع
 نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی پرفروش با مغز گردوی سنگین به دلیل پوسته نازک، قابل کاشت در تمامی مناطق با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، دیرگل، باردهی ،۵/۳ الی ۵/۴تن در هکتار
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی سودآور و اقتصادی با باردهی ۹ الی ۱۲ تن در هکتار، رقمی مقاوم به سرما و یخبندان، دیرگل مناسب در ارتفاع۰ تا ۳۰۰۰ متر،

قیمت نهال گردو در فیروزان

برای اینکه بتوانید از قیمت نهال گردو در فیروزان از مرجعی معتبر اطلاعات جامع و به روز را کسب کنید می‌توانید لیست قیمت‌ها را در لینک زیر مطالعه کنید. قیمت‌ها تحت تاثیر نوع گلدهی، میزان باردهی، عمر نهال و هزینه تولیدی متغیر است.

بهترین نهال گردو

به جرات می‌توان اذعان داشت که بهترین نهال گردو در فیروزان رقم‌های دیرگل، کم زحمت با باردهی انفجاری با کیفیت و مرغوب خواهند بود که بتوانند بازارهای فروش متعدد را تصاحب کرده و سود بالایی را عاید باغدار کنند.

نهالستان گردو در فیروزان

اگرچه تعداد نهالستان گردو در فیروزان با توجه به رونق گردوکاری و مساعد بودن شرایط زیست محیطی کم نیست، اما وجود نهالستان‌های معتبر، مجهز و با سابقه‌ای مانند برتر نهال که فروش نهال را به صورت اینترنتی در این شهر نیز انجام می‌دهد کمک کرده باغداران بتوانند نهال‌های مقاوم و دیرگل را با کیفیت و سلامت بالا به همراه لیبل اصالت، ضمانت برگشت، گواهی قرنطینه، با قیمتی مناسب و مصوب دریافت کنند.
با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه فیروزان میزان آگاهی خود را از رقم‌های قابل کاشت در این خطه افزایش دهید.

کلام آخر

امروزه روش‌های نوینی در جهت ارتقای عملکرد باغات گردو و پایین آوردن هزینه‌های پرورشی و همچنین مقاوم سازی نهال‌ها در برابر سرمازدگی و آفات وجود به کار می‌رود. در نهالستان‌های تخصصی و معتبر مانند برتر نهال می‌توانید این آموزه‌ها را کسب کرده و با دریافت نهال‌های مناسب و سازگار باغداری خود را با چالش کمتری آغاز کنید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب فیروزان و خرید نهال در فیروزان اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال