خرید نهال گردو در گل تپه✔️ قیمت انواع نهال گردو گل تپه

از جمله سرمایه‌گذاری‌های پربازده و سودآور کاشت و پرورش نهال‌های میوه از جمله نهال گردو است که می‌توان با کمک گرفتن از کارشناسان متخصص و افراد آموزش دیده در این زمینه، این مسیر را با موفقیت سپری کرد. بدون داشتن اطلاعات دقیق از اقلیم شهر گل‌تپه نمی‌توان خرید نهال گردو را با موفقیت انجام داده پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی گل تپه

شهر گل تپه شهری واقع در ارتفاع ۲۱۶۲ متری از سطح دریا از بخش‌های جنوبی کبودر اهنگ واقع در استان همدان است. این شهر دارای جمعیت ۲۶۹۲ نفری بوده و غار معروف علیصدر نیز در این بخش واقع شده است. این شهر به دلیل داشتن اقلیم کوهستانی سرد و خشک بارندگی‌های بسیار بالایی را به صورت برف در ارتفاعات علی الخصوص گردنه سوباشی تجربه می‌کند. این خطه تحت تاثیر اقلیم کوهستانی و پربارش خود دارای چشمه و رودخانه‌های فصلی پر آبی مانند قهورد است.
وجود پستی بلندی‌های متعدد همچنین کوه کیتو و روان آب‌ها جاری از آن باعث شده کشاورزان این بخش با کمترین مشکل آبی محصولات کشاورزی و باغداری انبوه و صادراتی و با کیفیتی را تولید کنند. محصولات راهبردی و با ارزش اقتصادی تولید شده در این بخش میوه گردو است. این شهر دارای زمستان‌های پربارش و تابستان‌های خنک و ملایم است از این رو شهری ییلاقی در تابستان و بهار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در گل تپه

نگاهی به تاریخچه باغات گردو در گل تپه بیانگر این مسئله است که به دلیل مقاوم سازی نهال‌ها و جلوگیری از شوک دمایی و سرما زدگی استفاده از نهال‌های دیرگلی مانند جمال، پدرو، چندلر، هارتلی، ژنوتیپ پالیز، پوست کاغذی و در این خطه بسیار رواج دارد. حذف شاخه‌ها و درختان سرمازده و معدوم سازی آن و همچنین جلوگیری از رشد علف‌های هرز و استفاده از آفت کش‌ها باعث تقویت دیگر نهال‌ها شده و تغذیه این ارقام و آبرسانی به موقع می‌تواند باعث استقامت و توانمندی بالای نهال در برابر نوسانات دمایی و آفات رایج شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در گل تپه

شناخت باغداران و سرمایه‌گذاران از شرایط اقلیمی، نوسانات دمایی، ارتفاع منطقه از سطح دریا، انتخاب رقم‌های سازگار و دیرگل، بافت و کیفیت خاک، هموارسازی زمین، تقویت خاک و اصلاح آن، حفر چاله مناسب، کاشت اصولی نهال و مراقبت‌های بعد از کاشت و توجه به میزان بارندگی‌ها و بیماری‌های منطقه می‌تواند از جمله مهم‌ترین معیارها قبل از احداث باغ گردو باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در گل تپه حالت اقتصادی دارد؟

نیازی به گفتن نیست که شهر گل تپه از نظر منابع طبیعی و پتانسیل‌های لازم برای پرورش نهال گردو شهری مستعد است. اما مقاومت نهال و نوع گلدهی آن در کنار رسیدگی‌های باغدار می‌تواند درصد سود حاصل از این کشت را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. برای برداشت بالاترین سود بهره‌مندی از رقم‌های دیرگل و مقاوم به سرما می‌تواند با پایین آوردن خطرات سرمازدگی نیاز به نهاده‌های کشاورزی مانند کود شیمیایی و طبیعی را کاهش دهد. همچنین نوع آبیاری باغدار و استفاده از نهال‌های زود بازده باعث شروع باردهی زود هنگام و کوتاه‌تر و کمتر شدن رسیدگی و هزینه‌های باغداری می‌شود. زمان برداشت میوه بسیار در رشد و بلوغ، اندازه و کیفیت میوه‌ها و فروش هرچه بهتر اثر متقابل دارد.

 

خرید نهال گردو در گل تپه

اگرچه وجود نهالستان‌های متعدد سطح شهر و استان خرید نهال گردو در گل تپه را راحت‌تر و سریع‌تر کرده است اما این پروسه به قدری حساس و دارای اهمیت است که مرجع خرید باید از هر حیث مناسبت بالایی داشته باشد. در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید نهال‌های مورد نظر خود را از برتر نهال این نهالستان معتبر و با سابقه با ضمانت ۲ ساله کیفیت و سلامت، گواهی عاری از آفات، پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره‌های تخصصی رایگان دریافت کنید.

فروش نهال گردو در گل تپه 

از آنجایی که شهر گل تپه شهری سردسیری و کوهستانی است لذا فروش نهال گردو در گل تپه محدود به نهال‌های دیرگل و مقاوم به یخبندان است. پس توصیه می‌شود حتماً به نوع گلدهی نهال و میزان سازگاری آن با ارتفاع منطقه دقت شود. شناسنامه‌دار بودن نهال و ضمانت سلامت و باردهی آن از ضروریات خرید با کیفیت و موفق است.

نهال گردو مناسب گل تپه

از جمله معیارهایی که می‌تواند یک نژاد گردو را برای اقلیمی مناسب و برتر معرفی کند میزان سازگاری ریشه‌های آن با خاک منطقه، آب و هوا، ارتفاع و تنش‌های محیطی آن است. از جمله نهال‌های گردو رقم‌هایی مانند فرنور، ژنوتیپ پالیز، پوست کاغذی و فرنت به عنوان نهال گردوی مناسب گل تپه دارای بازار فروش بالایی هستند.

انواع نهال گردو در گل تپه

با در نظر گرفتن ارتفاع بالای ۲۰۰۰ متر شهر گل تپه از میان انواع نهال گردو در گل تپه رقم‌های زیر به دلیل سازگاری با ارتفاع و مقاومت به سرما مناسب این بخش هستند.
• نهال گردوی فرنور: رقمی مقاوم به یخبندان و سرمای بهاره و برودت هوا تا منفی ۳۰ درجه، نهالی با پوست کاغذی و گلدهی دیر موقع، با باردهی ۷ تن در هکتار، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰متری
• نهال گردوی جمال: نهالی بومی و ایرانی، اصلاح نژاد شده، دیرگل شروع بارده‌ی از سال اول کاشت، مناسب با ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، مقاوم به سرما باردهی ۴ الی ۵ تن در هکتار
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی سردسیری و دیرگل مناسب با اقلیم‌های کوهستانی و سردسیری با ارتفاعات صفر تا ۳ هزار متر، باردهی بینظیر ۹ تا ۱۲ تن در هکتار، دیرگل پایه کوتاه و زودبازده
• نهال گردوی پوست کاغذی: نهالی مناسب در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، بسیار پرفروش به دلیل پوسته نازک و مغز گردوی سنگین، باردهی جانبی در تمامی شاخه‌ها و با تناژ ۵ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در گل تپه

از جمله مهم‌ترین عواملی که می‌تواند قیمت نهال گردو در گل تپه را تحت تاثیر قرار دهد نوع گلدهی و میزان سودآوری و باردهی آن است. برای اطلاع از قیمت نهال گردو در گل تپه می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در گل تپه دارای شاخصه‌ای مانند باردهی بالا، میوه‌های بدون آفت و قارچ، درشت، سنگین مغز و پرچرب، رسیدگی‌های کم دردسر و کم هزینه، مقاومت حداکثری در برابر تغییرات اقلیمی سرمازدگی و تنش‌های محیطی است.

نهالستان گردو در گل تپه

کارکنان و کادر فعال در نهالستان گردو در گل‌تپه ملزم به ارائه نهال‌های سازگار با اقلیم گل تپه به باغداران هستند. هر چند نهال‌ها از کیفیت و باردهی و عمر و بالایی برخوردار باشند ولو در اقلیم سازگار قرار نگیرند دچار عدم بازدهی و باردهی مطلوب خواهند شد. برتر نهال بزرگترین و معروف‌ترین نهالستان کشور است که به صورت اینترنتی آماده همکاری و خدمت رسانی به باغداران این شهر حاصلخیز بوده و نهال‌های شناسنامه‌دار و تضمین شده به مدت ۲ سال از نظر کیفیت و سلامت را در اختیار ایشان قرار می‌دهد.
در صورت تمایل برای شناخت نهال‌های میوه‌ سازگار در این بخش به صفحه خرید نهال میوه گل تپه مراجعه کنید.

کلام آخر

اگرچه در اقلیم‌های مرتفع و پربارشی مانند گل تپه شرایط کشاورزی و باغداری از جهت وجود منابع پربار مهیا و مطلوب است اما مخاطراتی مانند سرمازدگی و یخبندان می‌تواند باعث تضعیف نهال و مستعد شدن آن در برابر تهاجم باکتری‌ها و آفات شود. در باغداری‌های مدرن استفاده از رقم‌های دیرگل و مقاوم این صدمات را کاهش داده است. برای بهره‌مندی از چنین نهال‌های سالم و مقاومی می‌توانید خرید موفق و کارآمد را از برتر نهال تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب گل تپه و خرید نهال در گل تپه اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال