خرید نهال گردو در تکاب✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار تکاب

وقتی صحبت از یک منطقه کوهستانی می‌شود شهر تکاب با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا به عنوان یک منطقه کوهستانی شناخته شده و دارای شرایط اقلیمی خاصی از با این وجود احداث باغ گردو در بین کشاورزان این شهر محبوبیت خاصی دارد.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی تکاب

تکاب یکی از شهرستان‌های سردسیری استان آذربایجان غربی بوده و ارتفاع این شهرستان از سطح دریا ۱۸۴۰ متر است، میانگین دمای سالانه ۵ درجه سانتیگراد و میانگین بارش سالانه ۳۵۲ میلی‌متر است دارای اقلیم سردسیر و کوهستانی است، به هنگام خرید محلول گردو نهال‌های سردسیری و دیرگل را خریداری می‌کنند که هیچگونه محدودیت ارتفاعی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: نهال گردو در شهر ارومیه

تاریخچه باغات گردو در شهر تکاب

قدمت شهر تکاب به دوره هخامنشیان و ساسانیان برمی‌گردد، طبق بررسی‌هایی که مورخین انجام داده‌اند باغات زیادی در این شهر وجود دارد و یکی از باغات مهم، قدمت‌دار و محبوب در بین کشاورزان تکاب باغات گردو بوده و رونق زیادی دارد.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شهر تکاب

با توجه به کوهستانی بودن منطقه چه کار کشاورزان باید به هنگام خرید نهال گردو و احداث باغ آن به چند نکته طلایی توجه داشته باشند:

  • حتماً نهال‌های گردو ژنوتیپ را خریداری کنند که پایه مقاوم و اصالت قدیمی دارد.
  • با اینکه توصیه می‌شود به درختان دیر گل را خریداری کنید ولی درختان دیرگل سنتی معمولاً از نیمه دوم فروردین ماه شروع به گلدهی می‌کنند ولی درختان دیر گل ژینوتیپ و اصلاح شده مانند درختان کانادایی اواخر فروردین ماه جوانه دهی آنها آغاز می‌شود.
  • چون اصل باغ‌های تجاری سودآوری فراوان است نهال‌های پایه کوتاه را انتخاب کنید تا فاصله کمتری داشته و زود بارور باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در شهر تکاب حالت اقتصادی دارد؟

نهال گردو یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین نهال‌ها است که امروزه در بسیاری از مناطق کشور می‌توان کاشت کرد، با توجه به درخواست زیاد بازار و ارزش تجاری گردو و تحقیقاتی که مهندسین انجام داده‌اند از نظر اقتصادی کاشت و پرورش نهال گردو در تکاب سود بسیار بالایی دارد.

 

خرید نهال گردو در شهر تکاب

در خرید نهال گردو باید به موارد موثر توجه کنید، نوع نژاد گردو، زمان کاشت، زود بازده و دیر بازده بودن نهال مهم است، شناختن این نکات باعث می‌شود به سودآوری و باردهی با کیفیت بالا برسید.

 

فروش نهال گردو در شهر تکاب

فروش نهال گردو با شناسنامه و کارت سلامت تحت نظر بهترین کارشناسان جهاد کشاورزی در نهالستان‌های معتبر کشور مانند برتر نهال انجام می‌شود. نهال‌هایی که در بزرگترین نهالستان‌های کشور تکثیر می‌شوند، دارای شکل ظاهری مناسب بوده و نوع پیوند نهال مشخصی داشته و کاملاً سازگار با محیط است، ریشه‌های قوی و پر حجم و گره نخورده را دارد.

نهال گردو مناسب شهر تکاب

هر نوع آب و هوایی نهال‌های سازگاری را دارند نهال گردوی سازگار با شرایط آب و هوای این منطقه  باید مقاومت زیادی در برابر سرما، آفت و انواع بیماری‌های باکتریایی و قارچی را داشته باشد. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر قزوین اینجا کلیک کنید.

 

انواع نهال گردو در شهر تکاب

با توجه به ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا کوهستانی بودن و بهار دیررس شهر تکاب در قدم اول خرید نهال گردو تخم مرغی، پالیز و اسرائیلی را توصیه می‌کنیم

  • نهال گردوی اسراییلی در ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا مناسب برای کاشت است، مقاومت زیادی در برابر سرما و یخ زدگی زمستان دارد رشد درخت تقریباً کم ولی باردهی و کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز دیرگل بوده و خاک مناسب برای کاشت باید شنی و ماسه‌ای باشد هر ۱۲ روز یک بار نیاز به آبیاری دارد عمر اقتصادی این نهال تا صد سال است.
  • نهال گردوی اسرائیلی بعد از دو سال از کاشت شروع به باردهی می‌کند دیرگل است متعلق به کشور فلسطین بوده عمر اقتصادی نهال تا ۹۰ سال است و نیاز آبیاری که دارد هر ۱۰ روز یکبار است.

 

قیمت نهال گردو در شهر تکاب

برای آشنایی با قیمت نهال گردو در شهر تکاب به سایت نهالستان‌های معتبر مراجعه کنید و با کارشناسان ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید، توجه داشته باشید که تعداد نهال‌های خریداری شده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهال دارد.

بهترین نهال گردو در شهر تکاب

بهترین نهال گردو برای کاشت در شهر تکاب، نهال کانادایی است که بر پایه ژنوتیپ و اصلاح شده تکثیر شده‌اند، فروش نهال گردو ژنوتیپ گزینه‌های مناسبی برای انتخاب هست، چون خصوصیاتی که دارند با این منطقه سازگار است، دیرگل و سردسیری بوده، باردهی بالایی و عمر طولانی دارند، در مقابل سرما آفت و انواع بیماری بسیار مقاوم است.

نهالستان گردو در شهر تکاب

نهالستان‌های زیادی اقدام به فروش نهال گردو در شهر تکاب کرده‌اند ولی کشاورزان نهالستان‌هایی را انتخاب کنند که سابقه طولانی در تکثیر و فروش نهال گردو داشته باشد آنها با خرید از نهالستان‌های مرجع و تولید کننده هزینه کمتری برای خرید نهال گردو صرف خواهند کرد.

 

کلام آخر

با اینکه منطقه تکاب یک منطقه کوهستانی و سردسیری است علاوه بر نهال گردو می‌توان انواع میوه‌های سردسیری مانند سیب، انگور، هلو، شلیل و بادام را در این منطقه کاشت، همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تکاب می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در تکاب مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال