خرید نهال گردو در جعفرآباد✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار جعفرآباد

درخت گردو با این که محصول بسیار با ارزشی تولید می‌کند اما نگهداری از آن دردسر زیادی ندارد و فقط کافیست اصول نگهداری از آن را به خوبی دانست و نیازهای رشدی آن را در زمان‌های مشخصی از سال یا در مراحل حساس رشدی آن فراهم کرد تا بتواند بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را تولید کند.

شرایط اقلیمی جعفر آباد

از نظر موقعیت جغرافیایی شهر جعفر آباد یکی از توابع شهرستان بیله سوار و در بخش قشلاق دشت آن قرار دارد و در واقع جعفرآباد یکی از شهرهای کوچک استان اردبیل است. این شهر از نظر اقلیمی در فصل زمستان دارای آب و هوایی معتدل و در فصل تابستان دارای آب و هوایی گرم و خشک است و به دلیل داشتن طبیعتی بکر و بی نظیر به یکی از مراکز گردشگری استان اردبیل بدل گشته است.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

تاریخچه باغات گردو در جعفر آباد

آماری کتبی دقیقی در مورد قدمت و پیشنه درخت گردو در شهرستان جعفرآباد وجود ندارد اما از روی قطر تنه و اندازه‌ی قامت درختان گردو می‌توان پی با قدمت آن‌ها برد زیرا درخت گردو عمری بالای 100 سال دارد و چنانچه در اقلیمی معتدل و سردسیری با خاک حاصلخیر رشد کند بر طول عمر آن افزوده خواهد شد از همین رو باغات قدیمی گردو بسیاری در شهرستان جعفرآباد وجود دارد. همچنین برای خرید نهال گردو از شهر ارومیه به صفحه خرید نهال گردو در ارومیه مراجعه کنید.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در جعفر آباد

اگر باغداران بخواهند به صورت علمی اقدام به احداث باغ گردو کنند باید از یک الگوی کاشت استانداردی پیروی کنند و نهال‌های گردو را به فواصل مشخصی ( 12-7 متر) و در عمق مناسبی غرس کنند از مزیت‌های پیروی از الگوی کاشت مشخص این است که نه تنها نهال فضای لازم برای رشد را خواهد داشت بلکه ادوات کشاورزی به راحتی می‌توانند در بین فواصل کاشت تردد کنند.

آیا کاشت نهال گردو در جعفر آباد حالت اقتصادی دارد؟

باغداران جعفر آباد قبل از این که شروع به کاشت نهال گردو کنند باید به چند سوال پاسخ دهند تا بتوانند دریابند که آیا کاشت نهال گردو توجیه اقتصادی دارد یا خیر!!!

  • آیا به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستند یا می‌خواهند سریع به باردهی مناسب دست یابند؟
  • چه مقدار زمین برای کاشت دارند؟
  • کیفیت خاک باغ آن‌ها مناسب برای کاشت گردو است؟
  • کیفیت منابع آبی آن‌ها چگونه است؟

خرید نهال گردو در جعفر آباد

یکی از سوالاتی باغداران گردو جعفرآباد در هنگام خرید نهال گردو باید از کارشناس فروش نهال بپرسند این است که آیا این رقم خود گرده افزا است یا آیا نیاز به رقم گرده زا برای افزایش باردهی است؟

به این باغداران پیشنهاد می‌شود حتی در صورت شنیدن پاسخ منفی به این سوال بازهم اقدام به خرید نهال گرده زا کنند زیرا می‌تواند عملیات گرده افشانی تسریع و بهبود ببخشند که این امرموجب افزایش کیفیت محصول می‌شود بنابراین در هنگام خرید نهال گردو چند نهال گرده زا را نیز خریدداری کنند و در بین درختان گردو خود غرس کنند.

فروش نهال گردو در جعفر آباد

بسیاری از باغداران طعم سود حاصل از فروش میوه گردو تجاری را چشیده‌اند و به خوبی دریافته‌اند این سود از دو راه امکان پذیر است ازجمله:

  • کاشت نهال‌های اصلاح شده که با اقلیم آن‌ها کاملا سازگار است.
  • نیازهای رشدی نهال گردو را به بهترین نحو برآورده کنند.

همچنین برای خرید نهال گردو از شهر اردبیل به صفحه خرید نهال گردو در اردبیل مراجعه کنید.

نهال گردو مناسب جعفر آباد

شهر جعفر آباد در یکی از مناطق معتدل استان اردبیل قرار گرفته است از همین رو باید نهال‌ گردویی را برای کاشت در آن انتخاب کرد که سازگار با اقلیم معتدل یا نیمه سردسیری باشد و قادر به تحمل سرما ( نه بیش از حد و طولانی) باشد و از طرفی بتوانند گرما را نیز تا حدی تحمل کند همچنین به دلیل دیر گل بودن بتواند سرمای زودرس بهاره را نیز پشت سر بگذارد.

انواع نهال گردو در جعفر آباد

همان طور که در بالا اشاره شد باید از ارقام معتدل گردو برای کاشت در جعفرآباد استفاده کرد که بین ارقام معتدل گردو می‌توان به نهال گردو هارتلی، نهال گردو لارا، نهال گردو سانلند، نهال گردو چندلر، نهال گردو روند، نهال گردو شیلی، نهال گردو فرنت، نهال گردو خوش‍ه‌ای ترکیه و نهال گردو برتر پالیز اشاره کرد که همه این نهال‌ها از طریق لینک زیر قابل مشاهده و خرید هستند.

قیمت نهال گردو در جعفر آباد

بایستی یک تناسب منطقی بین قیمت نهال گردو و نوع رقم آن وجود داشته باشد و قاعدتا نهال‌های غیر بومی و تجاری نسبت به نهال‌های داخلی و غیر تجاری گران‌تر خواهند بود زیرا این نهال‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند بنابراین دارای قیمت بالایی هستند.

بهترین نهال گردو

نهال گردو برتر پالیز یکی از بهترین نهال‌های گردو در جعفر آباد است زیرا نهالی است که علاوه براین که با اقلیم جعفرآباد سازگار است بلکه میزان تناژ محصول آن در حدود 11 تا 12 تن در هکتار است و میوه آن درشت، پوست نازک و چرب است.

نهالستان گردو در جعفر آباد

یکی از نهالستان‌های معتبر و معروف در کشور که در جعفر آباد نیز از شهرتی خوبی برخوردار است نهالستان برتر نهال است که بسیاری از باغداران جعفر آباد برای خرید انواع نهال گردو به آن مراجعه می‌کنند.

کلام آخر

به غیر برخی از نواحی جنوبی کشور بقیه مناطق کشور اقلیم مناسبی برای کاشت درخت گردو دارند اما برای گسترش باغات گردو و افزایش سطح محصول گردو در کشور باید از ارقام جدید و پیوندی استفاده کرد که از نظر آب وهوایی سازگار با اقلیم منطقه هستند. شهر جعفر آباد یکی از شهرهای واقع در استان اردبیل است که شرایط لازم برای رشد درخت گردو دارد و لازم است روی پتانسیل‌های این شهرستان سرمایه گذاری کرد و سط تولید محصول گردو را در این شهر افزایش داد. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر جعفرآباد می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در جعفرآباد مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال