چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

تحقیقات انجام شده در زمینه خرید و فروش ارقام نهال میوه نشان می­دهد، سه شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم را در خرید نهال میوه دارا هستند. این آمار گویای این است که کشاورزان این شهرها برای احداث باغ میوه بیشتر از کشاورزان دیگر از خود علاقه و اشتیاق نشان داده اند. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی چند موضوع بپردازیم، دلیل اینکه کشاورزان سه شهر مذکور نسبت به احداث باغ میوه علاقه نشان می­دهند چیست؟

آیا آنها توانستند اطلاعاتی کسب کنند که کشاورزان شهر دیگر از آن اطلاع ندارند؟ یا پتانسیل شهر آنها این اجازه را به کشاورزان می­دهد تا بتوانند زمین­های کشاورزی خیلی زیادی را احداث کنند در حالیکه شهرهای دیگر این پتانسیل را ندارند؟ در واقع اطلاعات به دست آمده باعث شده تا چنین سوالاتی برای ما پیش بیاید. اگر شما در ادامه مطلب با ما همراه باشید سعی می­کنیم عوامل فروش نهال میوه در این سه شهر را به طور کامل بررسی کنیم.

رونق کشاورزی و باغداری تهران در یک نگاه

چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

وقتی آمار خرید نهال در تهران را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید در چند سال گذشته با وجود خشکسالی فراوان و افزایش بی آبی میزان خرید نهال در تهران افزایش چشمگیری پیدا کرده است. ولی دلیل این تداخل چیست؟ چرا با افزایش خشکسالی و سخت شدن کشاورزی آمار ارائه شده از نهالستان تهران نشان می­دهد، کشاورزان زیادی به دنبال احداث باغ میوه هستند.

تهران یک استان وسیع هست تنوع اقلیمی در آن به خاطر گستردگی و پهناور بودن به چهار دسته تقسیم بندی می­شود، شاید اولین جوابی که به ذهنمان بیاید به خاطر گستردگی اراضی شهر تهران است که میزان خرید ارقام نهال میوه در تهران در آنجا افزایش پیدا کرده است. ولی کل اراضی موجود در این استان  ۱۲ الی ۱۵ درصد اراضی کشاورزی و زراعی کل کشور هست. دلیل اصلی رونق کشاورزی در تهران مدیریت صحیح کشاورزان تهیه ارقام اصلاح شده نهال در تهران و حمایت صحیح مسئولین می باشد تا آنها توانستند از پتانسیل زمین های کشاورزی خود به نحو احسن استفاده کند.

کمبودهای شاخص کلیدی بخش باغداری در شهر تهران

مهمترین شاخص­های کلیدی که در سال های گذشته باعث شده بود تا در بخش باغداری شهر تهران را با مشکل بزرگی مواجه کند عبارتند از:

  • کمبود میزان ذخایر آبی
  • زمین­های غیر حاصلخیز

درست است این عوامل کاملاً طبیعی هست، ولی عوامل انسانی نیز باعث تشدید آنها می­شود، در واقع افزایش این دو شاخص نشان دهنده سوء مدیریت کشاورزی در این بخش است. کشاورزانی که همچنان از روش‌ های سنتی و قدیمی استفاده می کردند مانند آبیاری نهری و غرقابی و هیچ علاقه ای برای یادگیری علوم جدید گیاه پزشکی و استفاده از فناوری های جدید نداشتند، باعث کاهش ذخایر آبی، آبرفت زمین های کشاورزی و کاهش کیفیت خاک آنها می شد.

تاثیر نهالستان ها در تغییر زیرساخت­های احداث زمین های زراعی در شهر تهران

همانطور که در بالا اشاره کردیم ضعف کشاورزی و باغداری سنتی به اندازه ای زیاد هست، اگر به همین رویه ادامه پیدا می‌کرد شاید امسال نه تنها کشور ما جزو صادرکنندگان انواع میوه به کشورهای خارجی نبود، بلکه جزو واردکنندگان قرار می­گرفت و صنعت کشاورزی کشورمان با یک خطر جدی روبرو می‌شد.

نهالستان­های معتبر و شناخته شده اولین مراکزی بودند که سعی کردند خود را با علم نوین گیاهپزشکی همگام کرده و به تولید انواع نهال میوه در تهران به صورت اصلاح شده و ژنوتیپ پرداختند، تا به وسیله آن بتوانند به کشاورزان کل کشور مخصوصا شهر تهران کمک بزرگی کنند. کشاورزان با تازه سازی و ایجاد تنوع در کاشت نهال میوه در تهران به روش­های جدید کشاورزی و استفاده از فناوری­های نوین در کاشت و آبیاری درختان در چند سال گذشته به کسب درآمد خوبی در زمین‌­های خود رسیدند.

قیمت نهال میوه در تهران

کشاورزان تهرانی که به دنبال خرید نهال از نهالستان های معتبر هستند، لازم نیست حتماً خرید خود را از شهر تهران انجام دهند. آنها می­توانند از بزرگترین و معتبرترین نهالستان­هایی که سابقه ای طولانی در تولید نهال دارد، به صورت اینترنتی و غیر حضوری خرید کنند. برای استعلام قیمت نهال در تهران می­توانید به سایت­های معتبر مراجعه کرده و همچنین با شماره تماس هایی که در سایت وجود دارد تماس گرفته و اطلاعات لازم در مورد نهال های اصلاح شده و مقاوم را تهیه و سپس نسبت به خرید آنها اقدام کنند.

نگاه اجمالی به احداث باغ میوه در شهر تبریز

چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

تغییر شرایط شهر تهران را مطالعه کردیم به این نتیجه رسیدیم که تغییر مدیریت ها، استفاده از نهال­های اصلاح شده و روش های نوین کشاورزی در این شهر باعث شده است تا تاثیر عوامل طبیعی کمبود ذخایر آب و زمین های نامرغوب را کمرنگ کرده و کشاورزان تهرانی در چند سال گذشته به رونق بسیار مناسبی رسیدند. در این قسمت نوبت آن رسیده است به بررسی احداث باغ انواع نهال میوه در تبریز بپردازیم.

شهر تبریز جزو شهرهایی هست که ذخایر آبی مناسب و همچنین زمین های حاصلخیز زیاد دارد و باعث شده است از همان گذشته دور کشاورزان خیلی زیادی به شغل کشاورزی و باغداری بپردازند. ولی دلیل اصلی افزایش خرید نهال در تبریز علل دیگری دارد که مهمترین آن پایدار کردن و به ثبات رساندن شرایط بازار محصولات  تولید شده باغستان­های این شهر در بازار داخلی و همچنین بازارهای بین المللی هست. البته دلیل اصلی ثبات بازار میوه های تولیدی شهر تبریز به خاطر افزایش کیفیت میوه ها و همچنین کاهش میزان ضایعات هست.

تجربه نگاهی عمیق و جامع با کاشت ارقام اصلاح شده نهال در تبریز

باغدارانی که در چند سال گذشته به خرید نهال میوه در تبریز پرداختند، صرفاً برای یک هدف مهم و اساسی داشتند، از نظر کشاورزان تبریزی داشتن نگاه جامع و علمی به  فعالیت های کشاورزی باعث می‌­شود تا آنها نگرش و نگاه خود را نسبت به این صنعت ارزشمند تغییر داده و بیشتر به صورت شغلی که بر پایه دانش گیاهپزشکی می باشد به احداث باغ خود بپردازند. آن طوری که آمار نشان می دهد اولین گام های کشاورزان جهت رشد و توسعه بخش کشاورزی با خرید ارقام نهال میوه در تبریز با کیفیت شروع شده است.

کشاورزان عزیز با شناسایی معضلات و مشکلات ریشه‌ ای صنعت کشاورزی سعی کردند، برنامه و سیاستی برای خود در نظر بگیرند تا بتوانند به کسب درآمد مناسب دسترسی داشته باشند. آگاه سازی های فراوانی که برای کشاورزان انجام شده است، نشان داده انتخاب نهال میوه در تبریز از سایت اینترنتی نهالستان تبریز تاثیر بسزایی بر میزان رشد تولید محصولات سالانه و همچنین افزایش درآمد سالانه داشته و باعث ثبات بازار داخلی و خارجی برای خرید میوه ها و محصولات آنها خواهد شد.

نقش کلیدی کشاورز برای توسعه اقتصادی یک کشور

یکی از مهمترین قشرهایی که در توسعه اقتصادی یک کشور تاثیر خیلی زیادی دارد و امنیت غذایی آن کشور را برعهده گرفته، کشاورزان و باغداران عزیزی هست که به صورت مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر ایجاد امنیت غذایی باعث ارز آوری فراوان به یک کشور شده و مشکلات اقتصادی آن کشور را حل می­کند.

از آنجایی که مسئولین و کشاورزان شهر تبریز این مسئله را کاملا درک کرده‌اند توسعه بخش صنعت کشاورزی باعث توسعه در بخش‌های دیگر صنایع و خدمات رسانی به مردم می‌شود، بنابراین به دنبال راهبردهای کاملا تاثیر گذار جهت ارتقای بخش کشاورزی هستند، یکی از این راه های تاثیرگذار فروش نهال های باکیفیت و مقاوم در برابر ناملایمتی های هوا و انواع بیماری­ها می باشد.

نباید این نکته را فراموش کرد، زمانی صنعت کشاورزی باعث توسعه و رشد صنایع دیگر یک کشور خواهد شد که این صنعت خود به بالاترین درجه کیفیت لازم برسد. تولید میوه هایی با کیفیت بالا، انبار کردن راحت میوه ها به مدت زمان طولانی، همچنین داشتن تقاضای خیلی زیادی در بازارهای خارجی، باعث می شود تا صنعت کشاورزی نه تنها در شهر تبریز بلکه در کل کشور پررنگ‌ تر شود.

تاثیر نهالستان­های معتبر در ارتقاء عملکرد کشاورزی

یکی از مهمترین مراکزی که تاثیر بسزایی در ارتقاء عملکرد کشاورزی در شهر تبریز بر عهده گرفته است، نهالستان های معتبر و شناخته شده می باشد که در تمامی مراکز استان کشور سایت اینترنتی فروش نهال های کمیاب و مقاوم راه اندازی کرده است. دسترسی آسان، فروش تضمینی، پایین بودن قیمت نهال میوه در تبریز باعث شده تا کشاورزان زیادی مشتاق تهیه و بازسازی باغستان‌ های خود از روش و حالت سنتی و قدیمی به باغستان‌­های حرفه ای و تجاری شود.

چون با مقایسه هزینه های باغ حرفه ای و اقتصادی با باغ های سنتی، همچنین مقایسه میزان باردهی درختان با کیفیت و مقاوم، باغداران و مدیران مزارع به این نتیجه رسیدند با صرف هزینه کم در سال اول جهت خریداری نهال های سودمند باعث می­شود، بلافاصله در سال های بعدی نه تنها هزینه اولیه را کسب کرده، بلکه به یک درآمد بسیار کلانی نیز دست پیدا کنند. باغدارانی که تا حالا اقدام به خرید نهال میوه نکردند جهت استعلام قیمت نهال در تبریز می‌توانند به سایت های معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال مراجعه کرده، کاتالوگ آنها را مشاهده و علاوه بر آشنایی با تنوع نهال های میوه موجود در این شهر از آخرین قیمت آنها نیز با خبر شوند.

 واقعیت­های بخش کشاورزی شهر شیراز

چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

هر شهری برای خود بخش کشاورزی دارد و بر حسب ویژگی­های اقلیمی و آب و هوایی صنعت کشاورزی در آن شهر به تولید انواع نهال میوه در شیراز می­پردازد، در این قسمت می­خواهیم در مورد شهر شیراز و واقعیت­های کشاورزی این شهر چند نکته مهم و اساسی را برای شما بازگو کنیم. همچنین علت اصلی افزایش خرید نهال میوه را در چند سال گذشته به طور کامل بیان کنیم.

کشاورزان شیرازی جزو کشاورزان موفق کشور ایران هستند، در ابتدا سعی کردند بین علت و معلول هایی که در بخش کشاورزی اتفاق می افتد و باعث می‌شود تا تولیدات آنها را با چالش روبرو کند، تشخیص داده و به دنبال رفع علت ها و ارتقاء معلول ها باشد. البته باغداران شیرازی توانستند با بهینه سازی شرایط آبرسانی و درک اهمیت بافت خاک در مورد رشد ارقام نهال میوه در شیراز میزان هزینه های مربوط به نگهداری و مراقبت نهال میوه در شیراز را کاهش بدهند.

تغییر رویه و تفکر کشاورزان شیرازی در احداث باغ تجاری

خوشبختانه کشاورزان و باغداران شیرازی جزو افرادی بودند که به راحتی توانستند از تفکرات قدیمی و منسوخ شده در مورد احداث باغ دست بردارند و تمامی اراضی کشاورزی و زراعی خود را با اصول و مبانی علم نوین گیاه پزشکی راه اندازی کنند آنها به این نتیجه رسیدن که با تغییرات لازم در بافت خاک همچنین استفاده از شیوه های نوین آبیاری و خرید نهال در شیراز به صورت اصلاح شده می تواند تا حد زیادی کیفیت میوه های تولید شده را ارتقا داده و به کسب درآمد بالا برسند.

از دیگر مواردی که باغداران شیرازی نسبت به آن پافشاری دارند، کاهش هزینه های مربوط به خرید نهال میوه در شیراز و کاهش هزینه مربوط به نگهداری آنها در طول سال می باشد. باغداران به این نکته مهم رسیدند، اگر بتوانند ارقام مقاوم نهال در شیراز را تهیه و در باغ خود کشت کند، احتیاج به خرید نهاده های مختلف سموم و آفت‌ کش‌ها نخواهند بود، در نتیجه هزینه مربوط به آنها کاهش پیدا می‌ کند. همچنین با تغییر آبیاری به روش مکانیزم و و قطره ای میزان هدررفت آب در طول سال کاهش پیدا کرده در نتیجه هزینه آن نیز صرفه جویی می­شود.

چرا 3 شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین سهم خرید نهال را دارند

نقش نهالستان شیراز در افزایش میزان سوددهی سالانه باغ کشاورزان شیرازی

نهالستان­های معتبر و با سابقه ای که در مراکز استانها اقدام به راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی کرده‌اند، تمامی مشخصات نهال های موجود در انبار به همراه قیمت نهال میوه در شیراز در سایت درج می کند تا هر کشاورزی که به دنبال استعلام قیمت نهال در شیراز است، بتواند به راحتی با ورود به سایت هر نوع اطلاعاتی که لازم دارند را کسب کرده، یا با مشاوران آن سایت در ارتباط باشد.

ولی نقش نهالستان­ها در افزایش میزان سود دهی سالانه باغ کشاورزان شیرازی چیست؟ باید بگوییم که نهالستان ها با عرضه نهال­های با کیفیت و تضمین شده به همراه کارت گارانتی باعث می شود تا کشاورزان به دنبال تازه سازی درختان قدیمی و سنتی خود باشند. در واقع کشاورزان شیرازی با مقایسه نهال میوه نسل جدید با نهال سنتی و قدیمی به این نتیجه رسیدند که با تغییر رویه دادن باغ خود می­تواند میزان سود دهی خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم، دلیل اصلی کشاورزان شهر تهران، تبریز و شیراز را برای خرید ارقام متفاوت نهال میوه را بررسی کنیم که همگی یک نتیجه مشخص داشت و آن هم آگاه سازی کشاورزان و آشنایی آنها با روش نوین کشاورزی هست. تمام کشاورزان به این نتیجه رسیده بودند، برای افزایش میزان سوددهی باغ خود را در سال‌های آینده مجبور هستند به نوسازی باغ خود بپردازند. چون درختان سنتی دیگران کارایی و کیفیت قبلی را ندرند، آنها با جایگزین کردن درختان مقاوم و اصلاح شده میزان باردهی باغ خود را در سریع ترین زمان ممکن دوبرابر می کنند. شما برای ارتباط مستقیم با مشاوران و کارشناسان مربوطه می توانید با شماره تماس های زیر تماس گرفته و تمامی سوالات و ابهامات خود را بپرسد.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال