درخت به چند کیلو بار می دهد؟

درخت به چند کیلو بار می دهد؟

درخت به که به سیب طلایی نیز معروف است از جمله میوه هایی است که در بین ایرانیان به خواص دارویی شگفت انگیز آن معروف است و بسیاری از مردم این میوه را به واسطه ی خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می دهند، در دنیا نیز این میوه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و ایران یکی از تولید کننده های عمده ی به در دنیا به شمار می رود، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع اراقام به با بازرار پسندی و باردهی بالا که می توانید در باغ خود بکارید آشنا کنیم و به شما بیاموزیم که چگونه می توانید باردهی درختان خود را افزایش دهید پس با ما همراه باشید.

درخت به چند کیلو بار می دهد؟

ارقام به پر بار و با کیفیت که می تواند انتظار شما را از احداث باغ به تامین کند:

در این قسمت ارقام پربار و با کیفیت و همینطور انواع به صادراتی را به شما معرفی کرده و به شما می آموزیم چه کارهایی را باید انجام دهید که این ارقام را به بالاترین میزان برداشت خود نزدیک کنید.

نهال به ایتالیایی:

یکی از ارقام وارداتی و با کیفیت، دیر گل و دیر رس به نهال به ایتالیایی است، گلدهی در این رقم در اواسط فروردین ماه آغاز شده و میوه ها از اواخر شهریور ماه تا اوایل مهر قابل برداشت هستند، این رقم به که در شرایط مساعد می تواند تا 80 تا 90 تن باردهی در هکتار داشته باشد علاوه بر باردهی بالا و میوه های با کیفیت، مقاومت به سرمای بهاره به واسطه ی دیرگل بودن و همینطور عدم نیاز درختان به پایه ی گرده افشان برای گرده افشانی و تولید میوه ازدسته ارقام محبوب بین باغداران بوده که می تواند باغداران را به سود مطلوب برساند، در ادامه شرایط مساعد برای باردهی حداکثری این رقم به را شرح خواهیم داد.

شرایط مساعد برای باردهی حداکثر نهال به ایتالیایی:

همانطور که پیش تر گفتیم باردهی 80 تا 90 تن در هکتار برای این رقم به تنها در صورت مساعد بودن شرایط اتفاق خواهد افتاد و فراهم کردن شرایط مساعد به عهده ی باغداران است، در ادمه مهمترین فاکتورهای موثر بر میزان باردهی نهال به ایتالیایی را شرح خواهیم داد.

  • شرایط آب و هوایی:

درخت به ایتالیایی رقم به سردسیری بوده و در شرایط آب و هوای سردسیر باردهی بهتری خواهد داشت، این رقم به با وجود سرما دوست بودن نیاز سرمایی بالایی نداشته و با دست کم 600ساعت سرمای زیر هفت درجه نیاز سرمایی این رقم به برای شکوفایی و باردهی بهتر تامین خواهد شد، اما با توجه به سرما دوست بودن این رقم را بهتر است در ارتفاعات نسبتا بالا از سطح دریا بکارید تا شرایط آب و هوایی برای شد آن مساعد تر باشد، ارتفاع 1000 متر از سطح دریا می تواند برای تامین شرایط آب و هوایی مساعد برای این رقم مناسب باشد.

  • تامین نور کافی:

با وجود سرما دوست بودن این رقم به نیاز به دریافت نورکافی برای غذاسازی و تولید میوه هایی با وزن کافی دارند، در صورتی که نور کافی برای این درخت تامین شود می تواند میوه هایی با وزن یک و نیم کیلوگرم تولید کند، با کاشت درختان در زمینی آفتابگیر و با رعایت فاصله ی کاشت حداقل به میزان 4 متر با توجه به ارتفاع 5 متری این درختان در بلوغ می تواند نور کافی را برای درختان به رقم ایتالیایی تامین خواهد کرد.

  • کود دهی ،آبیاری و هرس:

کود دهی، آبیاری و هرس سه عملیات مهم باغبانی برای برداشت حداکثری از درختان به ایتالیایی است.

آبیاری: آبیاری درختان به ایتالیایی شامل دو مرحله ی بسیار مهم قبل و بعد از میوه دهی است، قبل از میوه دهی یا بهتر است بگوییم در طول دوره ی باردهی درختان به نیاز بیشتری به آبیاری داشته و بهتر است با توجه به شرایط خاک و شرایط آب و هوایی آبیاری درختان حداکثر هر ده روز یکبار انجام شود، اما پس از برداشت میوه نیاز درختان به آبیاری کاهش پیدا کرده و با توجه به میزان بارش فصلی می توان آبیاری را به دو هفته یکبار افزایش داد.

بی توجهی به آبیاری و تامین نیاز آبی درخت به در زمستان سبب از بین رفتن جوانه های بارده سال آینده شده و همین سبب کاهش میزان باردهی در سال بعد خواهیم بود.

کود دهی: در پرورش این درختان به استفاده از کود دامی توصیه ی اکید می شود، کود دامی به دلیل تامین درصد بالای عناصر پر مصرف مانند ازت، فسفر و پتاسیم بهترین کود برای درختان به شناخته می شود، برای استفاده از این نوع کود می توانید به هنگام خاکورزی پیش از احداث باغ آن را با خاک مخلوط کرده و در سالهای بعد نیز این کود را به صورت چالکود زمستانه مورد استفاده قرار دهید.

هرس درخت به ایتالیایی تنها به منظور کنترل بیماریها و آفات سرشاخه مانند سوسک شاخک بلند رزاسه و یا شانکرهای سرشاخه انجام شده و با کنترل این آفات و بیمارگرها می توان به افزایش عملکرد نهال به ایتالیایی کمک کرد.

نهال به اصفهان:

اگر به دنبال خرید نهال به بومی برای احداث باغ در یک منطقه ی گرمسیری هستید به شما نهال به اصفهان را پیشنهاد می دهیم، این رقم به نیز به واسطه ی باردهی بالا و سازگاری بالایی که به شرایط مناطق گرمسیری کشور ما دارد از دسته ارقام محبوب به در بین باغداران است.

نهال به اصفهان در شرایط مطلوب می تواند تا 140 الی 150 کیلوگرم محصول در سال تولید کند و بنابراین می تواند به عنوان یک رقم سود ده به شما رود اما در ادامه شرایط مطلوب برای رسیدن به این میزان باردهی در رقم به اصفهان از قرار زیر است:

درخت به چند کیلو بار می دهد؟

  • شرایط آب و هوایی مطلوب:

همانطور که پیش تر نیزعنوان شد مناسبترین شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال به اصفهان شرایط گرمسیری مشابه شرایط آب و هوایی اصفهان است، در این شرایط آب و هوایی احتمال سرمازدگی زمستانه درختان بسیار پایین بوده اما نیاز سرمایی درختان که دست کم 100 و حداکثر 400 ساعت است به راحتی تامین می شود.

برای اینکه بدانید ایا شرایط آب و هوایی منطقه ی شما برای کاشت نهال به اصفهان مساعد است یا خیر علاوه بر مراجعه به مراجع اقلیم شناسی می توانید با مقایسه ی سطح ارتفاع منطقه ی خود از سطح دریا و میزان سطح ارتفاع از سطح دریا که برای کاشت این درخت مناسب است به نتیجه گیری برسید، نهال به اصفهان در شرایط آب و هوایی مناطقی با ارتفاع 1000 تا 1500 متر از سطح دریا قابلیت رشد خوبی خواهند داشت اما به هر حال به حداکثر و حداقل دما در منطقه ی خود باید دقت داشته باشید.

  • تامین نور کافی:

نهال به اصفهان به دریافت نور کافی برای باردهی مطلوب نیاز دارد اما با توجه به پاکوتاه بودن این رقم با رعایت فاصله سه تا چهار متر در زمینهای آفتابگیر نور کافی بای این درختان قابل تامین شدن است اما کاشت درخت به اصفهان در سایه و یا سایه اندازی درختان در باغ بر هم می تواند تاثیر منفی زیادی بر میزان باردهی این درختان بگذارد.

  • تامین آب کافی:

این رقم به ممکن است به دلیل کاشت در مناطق گرمسیر نیاز آبی بالاتری نسبت به ارقام سردسیری داشته باشد و در زمان میوه دهی و نیاز بیشتر درختان به آب این درخت ممکن است در هفته دو بار به آبیاری نیاز داشته باشد اما به دلیل کمبود منابع آبی در مناطق گرمسیر توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد تنش آبی درختان آنها با استفاده از سیستم های آبیاری نوین مانند آبیاری قطره ای آبیاری کنید.

  • کود دهی به درختان به اصفهان:

کارشناسان فروش نهال به اصفهان قطعا راهنماییهای لازم در رابطه با میزان کود مورد نیاز این درختان به شما می دهند، راهنمایی برای کود دهی به این رقم به باید بر اساس میزان عناصر غذایی موجود در خاک و میزان نیاز این درختان به عناصر غذایی در زمان قبل از باردهی و در زمان باردهی باشد.

چنانچه کود دهی به این درختان دقیقا مطابق با نیاز انها باشد و از ایجاد علائم کمبود جلوگیری شود این درختان قطعا در زمان مقرر باردهی خود را آغاز کرده و میزان باردهی آنها به همان 150کیلوگرم به ازای هر درخت خواهد رسید.

نهال به آناناسی:

یکی دیگر از ارقام به وارداتی اما بسیار محبوب و مرغوب در ایران نهال به آناناسی است، این رقم که اصالتی آمریکایی دارد به منظور سازگاری بیشتر با شرایط اقلیمی و خاک مناطق مختلف ایران بر پایه های بومی و مقاوم پیوند زده می شود و بهترین شیوه ی تکثیر این رقم نهال به شیوه ی تکثیر پیوندی است هرچند که ممکن است قیمت نهال به پیوندی بیشتر از شیوه های دیگر تکثیر نهال باشد اما اگر قصد بهره برداری تجاری از باغ خود دارید به شما توصیه می شود این رقم را به صورت پیوندی و دو ساله تهیه کرده و در باغ خود بکارید.

درخت به آناناسی چنانچه در شرایط مساعد رشدی قرار داشته باشد میوه ی به با وزن 200 تا 300 گرم تولید کرده و باردهی این درختان به 70 تا 80 تن در هکتار می رسد.

شرایط مساعد برای باردهی بیشتر نهال به آناناسی:

شرایط مساعدی که منجر به افزایش عملکرد نهال به آناناسی می شود از قرار زیر است.

  • شرایط آب و هوایی مناسب:

مناسبترین شرایط آب و هوایی برای نهال به آناناسی شرایط آب و هوای سردسیری است، نهال به آناناسی به گرمای هوا در تابستان حساس است و در آب و هوای خنک و معتدل رشد بهتری دارد با این وجود نیاز سرمایی نهال به آناناسی با 400 ساعت دمای زیر هفت درجه به طور کامل تامین می شودف نهال به آناناسی در ارتفاعات بهتر رشد می کند و از این رو ارتفاع 2000 تا 2500 منر از سطح دریا برای کاشت این نهال بسیار مناسب است.

  • کنترل آفات و بیماریها:

با توجه به غیر بومی بودن نهال به آناناسی و با وجود اینکه این رقم بر پایه ی ارقام مقاوم و بومی پیوند می خورد اما به هر حال باید در رابطه با حمله ی آفات و بیماریهایی مانند آتشک سیب و گلابی، کنه ها و سوسکهای چوبخوار مانند سوسک شاخک بلند رزاسه بسیار هوشیار باشید، این درختان با توجه به مقاومت پایه می توانند تا حدی مقاومت کنند اما در بابر طغیان آفت بی سلاح بوده و باردهی خود را از دست می دهند.

پایش و رصد درختان در طول سال و انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل تقویت درختان به می تواند از طغیانی شدن آفات و بیماریها در باغات به با نهال به آناناسی جلوگیری کند و باغداران را به هدف بهره برداری حداکثر برساند.

  • تقویت درختان:

در بخش پیش به اهمیت تقویت درختان به آناناسی برای جلوگیری از حمله آفات و بیماریها اشاره کردیم، تقویت درختان شامل عملیات باغبانی کود دهی، هرس و آبیاری است که در صورت انجام شدن اصولی قطعا باردهی حداکثری درختان تامین می شود.

هرس شاخه های پیر و کم بارده می تواند به تقویت کلی درخت و تقویت شاخه های جوان و بارده کمک کند و از طرفی با حذف شاخه های آفت زده .و بیمار می توانید به کنترل آفت بدون سم پاشی کمک کنید.

در رابطه با آبیاری درختان به آناناسی خبر خوب این است که این رقم نیاز آبی کمی داشته ودور آبیاری را با توجه به اقیلیم منطقه می توان طولانی تر از ارقام دیگر به در نظر گرفت اما همین دور آبیاری طولاتی تر هم باید نظم داشته باشد تا از بروز تنش و ایجاد ضعف در درختان به جلوگیری کند.

کود دهی درخت به آناناسی مانند دیگر ارقام به تجاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تقویت زمین قبل از کاشت نهال به آناناسی می تواند به این درختان کمک کند تا در زمان مقرر به باردهی رسیده و بلوغ باردهی نیز زودتر رخ دهد.

تامین عناصر پر مصرف و در زمان باردهی تامین عناصر کم مصرف در قالب کودهای فروت ست تاثیر زیادی در باردهی این درختان دارد.

درخت به چند کیلو بار می دهد؟

کلام آخر:

انتخاب رقم پربار مهمترین گام در رسیدن به باردهی بالا در باغ به است، در صورتی که قصد شما از کاشت نهال به احداث باغ و بهره برداری تجاری است بنابراین انتخاب رقم پر بار متناسب با شرایط آب و هوایی بسیار اهمیت دارد اما رسیدگی به هر رقم در هر شرایط اقلیمی خاص بوده و باغداران می توانند با دریافت مشاوره از مشاوران راهنما و کاشناسان متخصص می توانند درختان باغ خود را به حداکثر ظرفیت ژنتیکی در باردهی نزدیک کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال