بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل چیست؟ این سوال بسیاری از باغداران، کشاورزان و افرادی است که در مناطق معتدل کشور، قصد کاشت و پرورش نهال گردو را دارند. بهر حال درخت گردو با خیلی از مناطق ایران از لحاظ آب و هوایی سازگار است. به همین دلیل شناخت و خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل به دغدغه خیلی از باغبانان تبدیل شده است. به اعتقاد خیلی ها به کاشت گردو می توان به عنوان یک سرمایه گزاری مطمئن نگاه کرد. اگر می خواهید با بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

مزایای کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

مسئله کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل، با توجه به سود آوری و به صرفه بودن پرورش درخت گردو در این مناطق، به مسئله ای بسیار مهم در سال های اخیر در میان باغداران تبدیل شده است. خیلی از افراد که دارای باغ و زمین های کشاورزی در مناطق معتدل هستند به دنبال خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل هستند تا بتوانند بالاترین باروری و سودآوری را برای خود رقم بزنند.

از طرفی شاید شما هم در بسیاری از مراکز دولتی و در گوشه کنار شهرهای معتدل، تعداد زیادی درخت گردو را دیده اید که به زیبایی و تنومندی سر برافراشته اند. جالب است بدانید که این یکی از سیاست‌های شهرداری مناطق معتدل می باشد که با استفاده از کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل، هم محصولات خوبی را برداشت می کنند و هم به چهره به دلیل طراوت درختان گردو، شهر زیبایی خاصی می بخشند.

 

اما قبل از این که شما را با بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل آشنا کنیم بهتر است بدانیم اصلا مناطق معتدل چیست و به چه نقاطی در کشور معتدل می گویند؟ مهمتر از همه این که کاشت نهال گردو در مناطق معتدل و مناطق سردسیر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟!

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

مناطق سرد، معتدل و گرم برای کاشت نهال گردو

خیلی از درخت های گردو تنها در مناطق سردسیری و نقاطی که هوای سردی دارند رشد می کنند. بنابراین شناخت موقعیت جغرافیایی شما از لحاظ نوع آب و هوایی بسیار مهم است.

در مناطق سردسیر که شرایط اقلیمی بسیار سرد می باشد باید به کاشت نهال گردویی اقدام کرد که از مقاومت لازم در برابر سرما برخوردار هستند. به عنوان مثال نهال گردو فرنور در این شرایط به خوبی رشد می کند. در مناطق گرمسیری نیز که شرایط اقلیمی بسیار گرم است و دمای هوا به شدت بالاست باید از نهال های گردو مقاوم به گرما مانند نهال گردو پکان آمریکایی استفاده کرد.

و اما مناطق معتدل دارای آب و هوای مرطوب مدیترانه‌ای هستند. در این مناطق تابستان ها نسبتاً گرم و زمستان ها نیز نسبتا سرد است. بنابراین نهال گردو از شرایط مناسبی برای رشد و باروری در این مناطق برخوردار است. در کل به منطقه ای که نه زیاد سرد و نه زیاد گرم باشد منطقه معتدل می گویند که برای پرورش درخت گردو شرایط بسیار ایده آلی است.

جالب است بدانید که پربازده ترین نهال گردو نیز در مناطق معتدل رشد می کند. بنابراین افرادی که قصد احداث باغ گردو در مناطق معتدل دارند می توانند سودهای خوبی از باروری انواع درخت های گردو مناسب با مناطق معتدل کسب کنند.

راهنمای خرید بهترین نهال گردو

اگر قصد دارید برای خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل اقدام کنید حتماً باید با اصول و استانداردهای خرید درخت گردو آشنا شوید. بهتر است در گام اول شناخت درستی نسبت به جغرافیای منطقه‌ای که در آن زندگی می کنید داشته باشید. انواع نهال گردو را بشناسید و بدانید که کدام درخت در کدام منطقه سازگارتر است. همچنین هدف شما از کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل نیز مسئله بسیار مهمی به شمار می رود. آیا از کاشت درخت گردو به دنبال درآمد و سودهای کلان هستید یا فقط جنبه زیبایی و پر کردن فضای سبز برای شما مهم است؟! پاسخ به این پرسش ها شما را در جهت خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل راهنمایی می کند.

لزوم تناسب نهال گردو با ناحیه جغرافیایی

آنچه در ارتباط با پرورش و کاشت بهترین نهال گردو در مناطق معتدل مسلم است شناخت انواع نهال و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می باشد. می توان گفت خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل نیازمند تخصص و کارشناسی دقیق منطقه و انتخاب نهال متناسب با ناحیه جغرافیایی می باشد. با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا چند نمونه از نهال های پر بازده درخت گردو در مناطق معتدل را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

شاید شما دارای نهالستان، زمین و یا باغ بزرگی هستید. شاید هم برای حیاط یا فضای سبز محل زندگی خود می خواهید چند درخت گردو بکارید. در هر حال باید بدانید که چه نوع گردویی برای منطقه معتدل مناسب است؟! چه درخت گردو را برای سرگرمی و زیبایی بکارید و چه قصد سرمایه گذاری در یک پروژه بزرگ را داشته باشید؛ به هر حال شناخت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل به شما کمک می کند تا به مقصود خود نزدیک تر شوید. ما در ادامه مطلب سه نمونه از بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل را به شما معرفی می کنیم:

  •  نهال گردوی خوشه ای

نهال گردو خوشه ای به عنوان بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل به شمار می رود. طبق تحقیقات انجام شده نهال گردو خوشه ای در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند تا ۲۰ متر ارتفاع رشد می کند و باردهی بسیار خوبی دارد.

  • نهال گردوی اسرائیلی

یکی دیگر از گزینه های محبوب در زمینه کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل، نهال گردو اسرائیلی و فلسطینی می باشد. این نهال به دلیل سازگاری مناسب با آب و هوای مدیترانه‌ای کشورهایی مثل ایران، اسرائیل، لبنان و غرب سوریه به خوبی رشد می کند و بارور می شود. البته نهال گردو اسرائیلی پس از رشد و بلوغ به درختی قوی و تنومند تبدیل نمی شود. به همین دلیل به آن نهال گردو پاکوتاه نیز گفته می شود.

به طور کلی نهال گردو اسرائیلی به عنوان بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل ایران از جمله شهر های شمالی و یا شهرهای جنوبی که به دلیل مجاورت با دریا دارای آب و هوای مرطوب و معتدل هستند گزینه بسیار ایده آلی است.

 

  • نهال گردو اسرائیلی، یکی از بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل نهال گردو چندلر

اگر همچنان به دنبال پیدا کردن بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل هستید و برای خرید نهال گردویی که با منطقه شما بهترین سازگاری را داشته باشد در حال تحقیق و جستجویید می توانید سراغ نهال گردو چندلر بروید. یکی از مزایای نهال گردو چندلر عمر طولانی آن در مناطق معتدل است. به نحوی که طبق تحقیقات انجام شده در شرایط آب و هوای معتدل بالغ بر ۱۰۰ سال عمر می کند. یکی دیگر از مزایای نهال گردو چندلر باردهی فراوان آن است. بیش از ۹۰ درصد از شاخه‌های این درخت محصول می دهند که رقم قابل توجهی در نزد باغداران می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل آشنا کردیم. همچنین اشاره ای نیز به تفاوت کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر و گرمسیر داشتیم. در نهایت با معرفی سه نهال گردو معروف و پربازده تلاش کردیم تا راهنمای خوبی برای خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل باشیم. مسلما توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد به شما کمک می کند در زمینه کاشت بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل موفق تر عمل کنید.
در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال