معرفی بهترین کود شیمیایی نهال گردو + نکات مهم

معرفی بهترین کود شیمیایی نهال گردو + نکات مهم

گردو، جزو خشکبارهایی است که درتابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل شروع به رشد می کند.قطعا یکی از مواردی که در رشد و طعم گردو تاثیر می گذارد، کودهای شیمیایی هستند؛ بنابراین کود دهی به درختان گردو جزو مواردی است که محصول شما را پربارتر می کند.ما در این مقاله از سایت برتر نهال قرار است اطلاعات مفیدی را راجع به بهترین کود شیمیایی نهال گردو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برترین کود شیمیایی نهال گردو چیست؟

اگر تصمیم به ساخت یک باغ گردو دارید، بهتر است راه های متنوع و خوبی را برای باغ خود در پیش بگیرید تا گردو های باغتان پربارتر و خوش طعم تر شود. یکی از کارهایی که گردو های شما را به بهترین خشکبار تبدیل می کند، استفاده از بهترین کود شیمیایی نهال گردو می باشد.

کود ها انواع مختلفی دارندکه  شناخته شده ترین نوع آن، کود نیتروژن دار، کود مایع، کود فسفاته و کودnpk   است. فروشگاه اینترنتی برتر نهال با چندین دهه سابقه می تواند بخش بزرگی از باغ شما را با نهال هایش بسازد. بنابراین اگر برایتان سوال پیش آمده است که بهترین نهال را از کجا تهیه کنیم؟ پیشنهاد ما به شما این سایت معتبر می باشد.

بهترین کود شیمیایی در فروشگاه برتر نهال

آیا درخت یا نهال گردو به کود شیمیایی نیاز دارد؟

درخت گردو ممکن است پس از سال ها نتواند مثل اول پربار باشد در این صورت شما باید بهترین کود شیمیایی نهال گردو را  به درختان گردو خود اضافه کنید. درخت زمانی که نسبت به گذشته کم بار تر می شود نیاز به کود حیوانی نیاز دارد با اضافه کردن کود شیمیایی دارد. با اضافه نمودن کودهای شیمیایی، درختان شما مانند روز اول پربار خواهند شد.  نکته مهمی که باید به آن خیلی توجه داشت زمان کود دهی هست؛ بنابراین باید در زمانی معین به درخت گردو این کود را اضافه کرد تا درخت بتواند آن را خوب جذب نماید.

رشد درخت گردو به چه صورت است؟

علاوه بر تهیه بهترین کود شیمیایی نهال گردو، باید به رشد درخت نیز توجه کنیم؛ درخت گردو، برخلاف تمامی درختان رشد سریعی دارد.

ارتفاع درختان گردو به ۱۸الی ۳۰ متر می رسد. درختان گردو از خواب زمستانی خود در اوایل بهار بیدار می شوند و شروع به رشد و جوانه زدن می کنند و ریزش برگ های درخت گردو در پاییز صورت می گیرد.

نحوه کوددهی درخت گردو

چگونه درخت گردو پرباری داشته باشیم؟

برای اینکه درختان گردو پربارتر شوند لازم است که از یکسری شیوه ها استفاده نماییم. یکی از این راه ها استفاده از انواع کود می باشد، با کوددهی به موقع این درختان، قطعا محصولی پربارتر خواهید داشت. هرگاه درختان شما کم بار شدند باید به دنبال ریشه این کم باری بگردید و کود متناسب با درخت را خریداری نمایید. نیتروژن یکی از موارد تغذیه ای درختان گردو می باشد به همین دلیل شما می توانید از کودهای نیتروژن دار استفاده نمایید تا رشد درختتان پربارتر شود.

زمان مناسب کود دهی درخت گردو چه موقع است؟

زمان کوددهی به درخت یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود؛ چرا که این کار باعث بهتر شدن روند رشد گردوها می شود. از طرفی این زمان باعث می شود تا گردوها به موقع مواد مغذی را جذب نمایند. یکی از بهترین کودهای شیمیایی، نمونه های دانه ای می باشد.

مقدار کود مصرفی برای هر درخت باید با توجه به تنه اش تعیین شود و نباید به گونه ای باشد که زیاد و یا کم مورد استفاده قرار بگیرد. بهترین کود شیمیایی نهال گردو را در ادامه باهم بررسی می کنیم:

انواع کود برای درختان گردو

  • کودهای نیتروژنی:

یکی از موارد مهم در حیات گیاهان و حیوانات، نیتروژن است و مهم ترین کاری که این ماده انجام می دهد، تولید اسیدهای آمینه می باشد. بنابراین این کود شیمیایی یکی از بهترین کودها، جهت تغذیه گردو محسوب می شود که منجر به پربارتر شدن درخت می گردد.

بهترین کود شیمیایی نهال گردو چیست؟

  • کودهای فسفر:

این ماده هم یکی از سه ماده مهم برای رشد گیاهان محسوب می شود که باعث ایجاد فرایند فتوسنتز می گردد.

  • کودهای پتاسیم:

از این نمونه کود برای ایمن نمودن درختان استفاده می شود تا از درختان دچار بیماری نگردند. این مدل کود را می توان همراه با دو کود قبلی به صورت ترکیبی برای درختان گردو استفاده نمود.

معرفی انواع  نهال درخت گردو

با توجه به اطلاعات به دست آمده ۲۷ نوع نهال گردو وجود دارد که برای هر کدام می توان بهترین کود شیمیایی نهال گردو را استفاده نمود. گردو فرنور، گردو خوشه ای، کانادایی، شیلی، پیوندی فرانکت، خوشه اسرائیلی، پکان آمریکایی و … از انواع مختلف نهال درخت گردو هستند. اگر به دنبال شرکت یا سایتی هستید که بتوانید از آن نهال های گردو مرغوب را تهیه کنید، ما به شما  سایت نهال برتر را معرفی می کنیم.

نحوه آبیاری درخت گردو

همان طور که از ویژگی بهترین کود شیمیایی نهال گردو گفته شد، باید از نحوه آبیاری آن هم به طور خلاصه و مفید گفته شود. درخت گردو نیاز متوسطی به آب دارد که بخشی از آن را از بارش باران در فصل زمستان بدست می آورد؛ اما مابقی آن را باید به روش آبیاری تامین نماید. این آب ممکن است از چاه قنات، چشمه و یا آب سد تامین شود. نکته ای که باید به آن توجه داشت، میزان شوری آب است و باید آبی با درصد شوری بسیار پایین برای آبیاری این درختان استفاده شود.

نحوه کوددهی به درخت گردو

سخن پایانی

گردو از خشکبار هایی است که مورد نظر همه مردم است و سالیانه مقدار زیادی گردو در جهان مصرف می شود. به همین دلیل است که باید بهترین کود شیمیایی را برای درختانمان تهیه کنیم تا درخت کاشته شده پر بارتر شود و به ما ضرر اقتصادی وارد نکند. کودها یکی از راه های تغذیه ای برای پربارتر شدن درختان محسوب می شوند که این مواد مغذی از طریق خاک به درخت می رسند. خرید بهترین کود شیمیایی نهال گردو می تواند بار محصولات باغتان را دو چندان نماید.

نیتروژن یکی از کودهای لازم برای درختان گردو محسوب می شود؛ چرا که همین کود سبب رشد بهتر  پربارتر شدن درختان می شود. سایت نهال برتر یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش انواع نهال است؛ بنابراین می توانید به صورت آنلاین نهال مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال