خواص گردو برای پوست + خواص شگفت انگیز آن برای مو

خواص گردو برای پوست + خواص شگفت انگیز آن برای مو

گردو یکی از دانه‌های گیاهی مغذی به‌شمار می‌رود که ارزش غذایی نیز دارد. این دانه علاوه بر مزه و طعم بی‌نظیری که دارد، می‌تواند در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد داشته‌باشد. چراکه وجود پروتئین و املاح موجود در آن باعث شده‌است تا برای سلامتی انسان نیز کاربرد‌‌ و فواید بسیاری داشته‌باشد. در این محتوا سعی داریم شما را با مهم‌‌‌ترین فواید گردو برای پوست و مو آشنا سازیم. هم‌چنین اگر می‌خواهید بدانید خواص گردو برای مو چیست؟ پیشنهاد می‌شود تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا با مهم‌ترین خواص این مغز دانه پرکاربرد آشنا شوید.

بررسی خواص گردو برای پوست و مو

گردو از آن دسته مغزهای مغذی به‌شمار می‌رود که مصرف روزانه آن می‌تواند درصد زیادی از عارضه‌های پوستی و مرتبط با مو را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهد. از‌این‌رو اگر می‌خواهید بدانید این دانه گیاهی پر ارزش چه خواصی می‌تواند برای پوست و مو داشته‌باشد، بدون شک مطالعه این محتوا می‌تواند جدید‌‌‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

بررسی خواص گردو برای پوست

مورد اول؛ جلوگیری از بروز هرگونه آسیب پوستی

آنتی اکسیدانی که در درون گردو وجود دارد، طی وارد‌شدن به بدن با تمامی رادیکال‌های آزاد پوست که می‌توانند باعث تخریب یا آسیب به پوست شوند، مبارزه می‌کند تا پوست دچار آسیبی نشود. هم‌چنین املاح و پروتئین‌هایی درون گردو قرار دارند که از آسیب‌زدن برخی آلودگی‌ها مانند گرد و غبار موجود در هوا و پرتوهای فرابنفش به پوست صورت یا سایر نقاط بدن جلوگیری به عمل می‌آورد. از مهم‌‌‌ترین خواص گردو برای پوست و مو می‌توان به وجود اسید چرب امگا 3 و اکسیدان‌های مورد نیاز برای سلامتی و ترمیم پوست اشاره کرد.

مورد دوم؛ از بین بردن موهای زائد پوست صورت

از دیگر خواص گردو برای پوست و مو می‌توان به از بین بردن موهای زائد اشاره کرد. اگر می‌خواهید به حذف موهای زائد صورت خود با استفاده از گردو بپردازید، پیشنهاد می‌شود دستورالعمل ذکر‌‌شده در زیر را به‌طور کامل و مرتب اجرا کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
• ابتدا تعدادی گردو را به‌طور کامل ضدعفونی و تمیز کنید.
• پوست گردوهای تر و تمیز را بسوزانید.
• از خاکستر به‌‌‌‌‌دست‌آمده حدود یک قاشق را به یک لیتر آب اضافه کنید.
• به محلول به‌‌‌‌‌دست‌آمده به مدت 12 ساعت استراحت دهید.
• پس از 12 ساعت یک پنبه تمیز را برداشته و به محلول به‌‌‌‌‌دست‌آمده آغشته کرده و به محل رشد موهای زائد خود بزنید. اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه برسید، بهتر است این کار را به مدت هر 15 دقیقه یکبار در طول روز انجام دهید.

مورد سوم؛ تقویت پوست سر

تقویت پوست سر از دیگر خواص گردو برای پوست و مو به‌شمار می‌رود. به‌طوری که شما می‌توانید با ماساژ دادن کف سر خود با روغن گردو، از بروز هرگونه عارضه‌ی پوستی که در اثر خشکی پوست سر به‌وجود می‌آید، جلوگیری کنید. لازم‌به‌ذکر است که از مهم‌ترین خواص گردو برای مو و پوست، ضدقارچ‌بودن آن است. به‌عبارت ساده‌تر استفاده از روغن گردو از بروز قارچ‌های پوستی جلوگیری کرده و در صورت بروز نیز به مرور و با استفاده مداوم از آن، به درمان آنها خواهد پرداخت. هم‌چنین بهتر است بدانید که روغن گردو از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به مرور باعث افزایش رشد مو می‌شود.

مورد چهارم؛ کاهش و بهبود انواع ترک‌های پوستی

رفع ترک‌های پوستی از مهم‌ترین خواص گردو برای پوست به‌شمار می‌رود. در صورت بروز هرگونه ترک پوستی می‌توانید به‌صورت روزانه از روغن گردو استفاده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهبودی آن دست‌یابید.

مورد پنجم؛ خواص گردو برای جوان‌سازی پوست

از دیگر خواص گردو برای پوست، جوان‌سازی پوست است. گردو دانه‌ای گیاهی و غنی از ویتامین B، ویتامینE و آنتی‌اکسیدان‌ طبیعی است که وجود آن‌ها در بدن با کاهش میزان استرس و بهبود روحیه انسان به شادابی و جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند. همه می‌دانیم که اگر میزان اضطراب و استرس به کمترین سطح در بدن برسد، بدون شک پوست عاری از هرگونه شل شدگی و پیری خواهد بود. از‌این‌رو می‌توانید با مصرف گردو به جوان‌سازی پوست خود کمک کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد محو‌شدن چین‌وچروک ایجاد‌‌شده روی پوست صورت خود باشید.

خواص گردو برای جوان‌سازی پوست

مورد ششم؛ کاهش و از بین رفتن شوره سر

دلیل بروز شوره در سر، کاهش تولید چربی توسط فولیکول‌های مو در غدد چربی سر است. اگر تغذیه مورد نیاز به جمجمه سر نرسد، بدون شک شما شاهد شوره در کف سر خود خواهید بود. هم‌چنین شوره سر و عدم تامین مواد مغذی و مورد نیاز سر و مو باعث می‌شود تا شما علاوه بر شوره سر، ریزش مو را تجربه کنید. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود از خواص گردو برای پوست و مو غافل نشده و روزانه یک مشت گردو را مصرف کنید تا این عوارض را از سر خود به‌طور دائم حذف کنید.

مورد هفتم؛ از بین بردن موخوره

همان‌طور که گفته شد؛ گردو علاوه بر آنکه برای پوست خواص بسیاری دارد، می‌تواند با استفاده مدام برای مو نیز خواص بسیاری داشته و موخوره‌های مو را از بین ببرد. برای رفع موخوره با بهره‌گیری از خواص گردو برای پوست و مو کافی‌ست به‌صورت روزانه موهای خود را با روغن گردو به آرامی ماساژ دهید. این کار با تقویت مو به ‌مرور زمان باعث از بین رفتن چربی و در نهایت تقویت موها خواهد شد. هم‌چنین می‌توانید برای تقویت موهای خود از ترکیب سرکه و روغن گردو نیز استفاده کنید. این ترکیب به‌طور معجزه‌آسا به تقویت موهای شما خواهد پرداخت.

مورد هشتم؛ رفع خشکی مو

جلوگیری از خشکی مو از دیگر خواص گردو برای پوست و مو به‌شمار می‌رود. چراکه این دانه گیاهی به‌عنوان یک منبع آب‌رسانی قوی عمل کرده و نقشی اساسی در راستای تقویت مو، پوست و ناخن دارد. اگر می‌خواهید خشکی موهای خود را در کوتاه‌ترین زمان از بین ببرید، استفاده از روغن نهال گردو بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خواص گردو برای پوست و رفع خشکی مو

کلام آخر

گردو علاوه بر ارزش غذایی از خواص درمانی برای پوست و مو نیز برخوردار است. اگر به‌دنبال زیبایی پوست و تقویت موهای خود هستید، به هیچ‌عنوان از خواص گردو غافل نشوید. در این محتوا نیز به بررسی خواص گردو برای پوست و مو پرداخته شد. بنابراین با مطالعه کامل این محتوا از خواص درمانی این دانه گیاهی برای پوست و موهای خود بهره‌مند شدید. لازم‌به‌ذکر است که گردو خواص بسیاری را داراست که می‌توانید با مراجعه به سایر مقالات این وب‌سایت به مطالعه آن‌ها بپردازید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال