معرفی طلایی ترین ارقام نهال گردو در شهرهای تبریز، تهران و شیراز

معرفی طلایی ترین ارقام نهال گردو در شهرهای تبریز، تهران و شیراز

احداث باغ گردو به خاطر مزایایی که نسبت به نهال میوه های دیگر دارد باعث شده تا در بین کشاورزان محبوب بوده و بیشتر باغداران نسبت به خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ خود مشتاق تر می باشند. مهمترین مزایای احداث باغ گردو عبارتند از

  • رسیدگی آسان
  • کم هزینه بودن
  • پربار بودن
  • گران بودن میوه گردو

در گذشته برداشت میوه های گردو کار بسیار سخت و دشواری بود، ولی امروزه برداشت آن به صورت کاملاً مکانیزه انجام شده و همین امر باعث می شود تا هزینه های مربوط به کارگری و میزان اتلاف وقت برای برداشت آن کاهش چشمگیری داشته باشد. با یک زبان ساده تر بخواهیم توضیح دهیم، تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت باغستان گردو بسیار آسان شده و کشاورزان دیگر تنش های مربوط به مراحل کشاورزی را در احداث باغ گردو ندارند.

معرفی طلایی ترین ارقام نهال گردو در شهرهای تبریز، تهران و شیراز

البته تمامی مزیت‌های باغ گردو به مراحل احداث آن مربوط نمی شود، نسل جدید نهال های گردو که در نهالستان‌های معتبر و با سابقه تولید شده‌اند، به گونه‌ای است که بازدهی خیلی سریع داشته، در همان سال اول شروع به میوه دهی می کند و سریعتر از نهال‌های دیگر به سن تکامل می‌رسد.

البته نباید فراموش کنیم به غیر از میوه درخت درخت گردو، برگ، پوسته، شاخه های هرس شده آن نیز به فروش می‌رود و همین برای کشاورزی یک منبع درآمد محسوب می شود. با توجه به موارد گفته شده بسیاری از کشاورزان در نقاط مختلف کشور به دنبال احداث باغ گردو هستند، چون مزیت‌های آن را کاملاً درک کرده و می‌خواهند با احداث باغ به درآمد خوبی برسند. بررسی های انجام شده در سال گذشته نشان می‌دهد سه  شهر تهران، شیراز و تبریز بیشترین خریدار نهال گردو هستند.

کشاورزان مشتاق برای کاشت نهال گردو در تهران

همانطور که در بالا اشاره کردم، یکی از شهرهای پر تقاضا برای خرید نهال گردو در تهران می‌باشد کشاورزان تهرانی با تمامی مزیت‌های نهال گردو آشنا بوده، در چند سال گذشته اقدامات لازم را برای احداث باغ گردو کرده اند. با اینکه این شهر از لحاظ ذخایر آب و خاک حاصلخیز در مضیقه می‌باشد، ولی استفاده از روش‌های نوین باغداری باعث شده، نه تنها دچار مشکل نشوند بلکه در این زمینه به امتیازات ویژه ای هم دست پیدا کنند. در ادامه علاوه بر بررسی شرایط شهر تهران برای باغداری به انواع نهال گردو در تهران که باعث سودآوری بیشتر می شود اشاره کرد.

شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت نهال گردو

از آنجایی که شهر تهران مابین منطقه کوهستانی و دشتی قرار گرفته است بنابراین دارای سه اقلیم متفاوت هست، عوامل تاثیر گذار در اقلیم شهر تهران رشته کوه البرز و بادهای مرطوب از سمت غرب کشور هست، به همین خاطر باعث شده برخی از نقاط آن آب و هوای معتدل داشته باشند. همچنین قسمت شمالی تهران به خاطر همجوار بودن با ارتفاعات البرز دارای آب و هوای معتدل رو به کوهستانی بوده و مابقی نواحی تهران جزو مناطق نیمه خشک محسوب می‌شود.

کدام نهال گردو در تهران بازدهی بالایی دارد؟

از آنجایی که شهر تهران به عنوان یک شهر مرکزی محسوب می‌شود و در بالا نیز شرایط جوی و اقلیمی شهر تهران را به طور کامل به شما توضیح دادیم. معمولاً نهال های گردو که در این شهر خریداری شده و بازدهی خیلی بالایی برای کشاورزان به همراه دارد عبارتند از

  • نهال ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو چندلر

نهال های پیشنهادی صرفاً به صورت کلی برای شهر تهران می باشد شما باید برای انتخاب در دیگ نهال گردو اطلاعات زیر را جمع آوری کنید؛

  1. آنالیز خاک باغ
  2. میزان بارش سالانه
  3. دمای غالب هوا
  4. ارتفاع سطح زمین
  5. علاقه شخصی باغ دار

سپس می توانید با کارشناسان فروش نهالستان در تماس بوده و مشورت های لازم را در این زمینه با او کنید، مطمئناً این کارشناسان نهال‌هایی که با توجه به علایق شخصی شما می باشد را پیشنهاد داده، با خرید و کاشت این نهال ها می‌توانید به درآمد و سود دهی مناسبی دست پیدا کنید.(در انتهای متن تمامی نژاد های گردو را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.)

معروف‌ترین نهالستان گردو در تهران و شرایط فروش آن

کشاورزان تهرانی برای استعلام قیمت نهال گردو در تهران می‌توانند به معتبرترین ترین و معروف‌ترین نهالستان گردو در تهران مراجعه کنند، ولی تهران یک شهر بسیار بزرگ و شلوغ هست. مطمئنا مراجعه حضوری به این نهالستان‌ها برایشان کار دشواری خواهد بود، علاوه بر دشوار بودن هزینه‌بر و زمان‌بر نیز می‌باشد؛

از اینرو بیشتر توصیه می‌شود کشاورزان با روش‌های نوین خرید اینترنتی آشنایی کامل داشته باشند. آنها می‌توانند به صورت اینترنتی به سایت معتبر و شناخته شده برتر نهال مراجعه کرده و تمامی نژادهای مختلف نهال گردو در این سایت را مشاهده و سپس بر اساس ویژگی های اقلیمی و شرایط کشاورزی باغ خود نسبت به انتخاب نهال گردو تصمیمات لازم را بگیرند.

معرفی طلایی ترین ارقام نهال گردو در شهرهای تبریز، تهران و شیراز

احداث باغ انواع نهال گردو در تبریز

با آنکه بیشتر مردم شهر تبریز را به عنوان شهر صنعتی می ‌شناسند، نباید فراموش کنید که صنعت کشاورزی در شهر تبریز بسیار پر بار و پر رونق هست. کشاورزان زیادی از طریق کشاورزی و احداث باغ‌های تجاری و حرفه ای توانستند به درآمد بالا و کلانی دست پیدا کنند. مخصوصا در چند سال گذشته با تازه سازی باغ‌ها و تغییر رویه کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی و باغداری نوین، همچنین تمرکز کشاورزان بر روی احداث باغ های گردو باعث شده تا میزان رضایت کشاورزان از این صنعت افزایش پیدا کند. البته کشاورزان عزیز این پیشرفت در صنعت کشاورزی و باغداری را مدیون نسل‌های جدید نهال ارز شده در بازار همچنین آشنایی با روش های نوین تجارت و صادرات میوه گردو به کشورهای دیگر می باشند.

شرایط اقلیمی تبریز

از آنجایی که شهر تبریز در مناطق کوهستانی قرار دارد و ارتفاع آن به بالای ۱۸۰۰ متر می‌رسد، آب و هوای آن نیز تحت تاثیر این مناطق قرار گرفته و دارای اقلیم سرد و خشکی هست. تابستان های شهر تبریز معتدل و کم باران بوده در عوض زمستان های سرد و طولانی دارد.

ارقام مناسب گردو جهت کاشت در تبریز

از آنجایی که شهر تبریز به عنوان یک شهر کوهستانی با ارتفاع بالا محسوب می‌شود بنابراین نژاد درختانی باید در این شهر کاشته شود که مقاومت بالایی در برابر سرمازدگی

داشته باشد، همچنین به خاطر شرایط آب و هوایی سیستم دفاعی این نوع درختان در برابر عوامل بیماری زا باکتری و قارچی بالا باشد، تا دچار این نوع بیماری ها نشود. بهترین ارقام نهال گردو که در شهر تبریز می‌توان کاشت:

  • نهال گردو ژنوتیپ برتر
  • نهال گردو چندلر
  • نهال ژنوتیپ پالیز

از آن‌جایی که تبریز یک منطقه سردسیری با ارتفاع بالا هست، دست کشاورزان برای انتخاب نهال گردو چندان باز نیست، ولی همین چند رقم نهال گردو بهترین کیفیت را داشته زودبازده و باردهی خیلی بالایی دارد. جزو نهال‌های اقتصادی محسوب می‌شود،البته در ادامه مطلب خصوصیات تمام نهال‌ها را برای شما ارائه خواهیم داد.

شرایط خرید نهال گردو در تبریز

کشاورزان تبریزی که به دنبال استعلام قیمت نهال گردو در تبریز هستند می توانند به معتبرترین سایت اینترنتی نهالستان گردو در تبریز مراجعه کنند. نهالستان‌های معتبر و شناخته شده دارای ویژگی‌های خاصی هستند که یک کشاورز به هنگام خرید موظف است به همه آنها دقت کافی داشته باشد این ویژگی ها عبارتند از:

  • تمامی نهال گردوی فروخته شده باید دارای لیبل و شناسه از سازمان کشاورزی باشد.
  • نهادها کاملا سالم باشد و از لحاظ ظاهری هیچ ایرادی نداشته باشد
  • اگر نهالی که شما خریداری می‌کنید پیوندی هیت باید پیوندک و پایه آن کاملاً سازگار با یکدیگر باشد.
  • به هنگام خرید نهال گردو حتما از فروشنده کارت سلامت را بخواهید.
  • نهال گردو باید نیاز سرمایی لازم را گذرانده باشد.
  • مسئول یک نهالستان باید متخصص در این زمینه بوده و در قبال نهال‌های فروشی حس مسئولیت پذیری داشته باشد.
  • بهتر است نهال گردو را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت بخواهید.

حتما لازم نیست بهترین نهالستان کشور در شهر شما باشد، گاهی لازم است از نهالستان‌های شهر دیگر نیز خرید داشته باشید، شما به راحتی می‌توانید به سایت اینترنتی بهترین نهالستان مراجعه کرده با کارشناسان و متخصصین این مرکز در ارتباط باشید، با توجه به شرایط باغ کشاورزان و هدف آنها از احداث باغ که جهت فروش در بازار داخلی یا صادرات آن به بازار خارجی می باشد، کارشناسان ارقام نهال سازگار را معرفی و پیشنهاد می‌‌دهند.

وضعیت باغ های تجاری و حرفه ای گردو در شهر شیراز

شهر شیراز نیز جزو مهمترین شهرهای کشور ایران هست و آمار نشان می‌دهد در چند سال گذشته میزان خرید نهال گردو در شیراز افزایش چشمگیری داشته است. از آنجایی که شهر شیراز جزو شهرهای مرکزی محسوب می‌شود، بنابراین آب و هوای آن برای کاشت نهال های گردو بسیار مناسب بوده و کشاورزان نیز از این موضوع آگاهی بیشتری پیدا کردند. همچنین آشنایی با نهال‌های مقاوم و اصلاح شده باعث شده تا میزان زحمت کشاورزان را برای احداث باغ نهال گردو در شیراز کاهش دهد.

شرایط اقلیمی شهر شیراز برای کاشت انواع نهال گردو در شیراز

شهر شیراز به عنوان شهر دشتی و‌ مرکزی محسوب می‌شود که آب و هوای آن گرم و نیمه خشک است. بازه دمایی شهر شیراز در گرمترین روز سال به ۴۳ درجه و سردترین روز سال به منفی ۱۴ درجه می‌رسد، بنابراین ارقام نهال‌هایی که جهت کشت انتخاب می‌کنند، باید بتواند درجه سرمای خیلی زیادی را تحمل کرده و دچار یخ زدگی نشود. اقلیم شهر شیراز همواره تحت تاثیر بادهای شمالی است، بادهای شمالی سرد و خشک بوده و از سمت سیبری می وزد، ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ متر می باشد.

ارقام نهال گردو سازگار با شهر شیراز

یکی از مهمترین دغدغه هایی که کشاورزان شیرازی دارند این است، بتوانند نهال گردو را تهیه کنند که کاملا سازگار با محیط بوده و مقاومت آن در برابر خشکسالی و همچنین انواع بیماری های قارچی و حمله آفت بالا باشد. مهمترین مواردی که باعث صدمه به نهال گردو در شیراز می‌شود حمله آفت ها به باغستان این شهر هست. بنابراین کشاورز باید ارقام نهالی را تهیه کند تا کاملا سازگار با اقلیم شهر شیراز باشد. ارقام نهال سازگار با باغ شهر شیراز عبارتند از:

  • نهال ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردو اسرائیلی
  • نهال گردو چندلر
  • نهال گردو تویسرکان

قدیمی ترین سایت فروش نهالستان گردو در شیراز

از دیگر دغدغه های مهم کشاورزان شیرازی می توان به قیمت نهال گردو در شیراز اشاره کرد. از آنجایی که تمامی هزینه های مربوط به احداث باغ گردو مخصوصاً در تاسیسات آبیاری بسیار گران هست، برخی از مهمترین دغدغه های کشاورزان نه تنها کشاورزان شیرازی بلکه دیگر کشاورزان قیمت بالای نهال‌های با کیفیت هست.

در حالی که باغداران می‌توانند مستقیماً از نهالستان‌های های تولید کننده ارقام نهال گردوی با کیفیت را خریداری کنند. علاوه بر آن که این محصولات را با قیمت بسیار مناسب تهیه می‌کنند، نهالستان های معتبر و شناخته شده علاوه بر تضمین قیمت برای تضمین کیفیت محصولات خود ارقام نهال گردو را با کارت گارانتی ارائه می‌دهند.

خصوصیات بارز ارقام نهال گردو که در بالا به آنها اشاره شد.

  • خصوصیات نهال گردو فرنور پیوندی:

یکی از نهال‌هایی که در ارتفاعات به راحتی کشت شده و با این نواحی سازگاری بالایی دارد، نهال گردو فرنور هست. معمولا در ارتفاعات ۱۵۰۰ از ۲۵۰۰ متر قابل کاشت هست و بازه دمایی که می تواند تحمل کند بسیار بالا است، بنابراین مناطقی که روزهای آن بسیار گرم و شب‌های سردی تا دمای منفی ۳۰ را به راحتی تحمل می‌کند، این نژاد تا ۴ تن در هکتار باردهی دارد

  • ویژگی بارز نهال گردو چندلر پیوندی:

این نهالی گردو در کوهپایه ها و دامنه ها به راحتی کاشت شده و دارای باردهی خیلی زیاد هست، مناطق معتدل و معتدل رو به سرد بهترین منطقه برای کاشت آن محسوب می‌شود، در ارتفاعات ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ متر جواب دهی خوبی دارد. طول عمر اقتصادی آن بالای ۱۰۰ سال بوده و مقاومت آن در برابر بیماری‌های باکتری و قارچی همچنین خشکسالی بالا است، چندلر در هکتار تا ۴ تن باردهی دارد

  • نهال گردو تویسرکان:

بهترین ارتفاع برای کاشت نهال گردو ارتفاعات ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری محسوب می شود، یعنی مناطق معتدل برای کاشت این گردو مناسب است. ولی مقاومت چندان زیادی در مورد سرما و گرمای بیش از حد ندارد، درعوض باردهی خیلی بالایی داشته و بازدهی آن سریعتر از ارقام دیگر هست، این نژاد در هکتار بالای ۳ تن باردهی دارد

  • ارقام نهال گردو اسرائیلی:

از دیگر ارقام نهال گردو که در نواحی معتدل قابل کشت بوده نهال گردو اسرائیلی هست، بهترین ارتفاع برای کاشت آن ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ متری است. سرما دوست بودن و بخاطر پروفایل بودن به عنوان گردوی اقتصادی شناخته می شود، گردو اسرائیلی در هکتار تا ۳ تن باردهی دارد.

  • گردو ژنوتیپ پالیز

گردو ژنوتیپ پالیز اصلاح شده رقم کانادایی است، این نژاد از دمای منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۴۵ درجه جواب می‌دهد و از رتفاع ۰ تا ارتفاع ۳۰۰۰ متر از سطح دریا می توان کاشت کرد و به خاطر این خصوصیات برای اکثر مناطق این نژاد را می توان کشت نمود، این رقم فقط برای مناطقی که رطوبت بالای، سرمای بهاره،‌ مناطق خشک به راحتی جواب می‌دهد، تنها در مناطقی که گرمای منطقه آن بالای ۵۰ درجه می باشد، نمی‌توان کاشت، خصوصیات بارز این این نژاد به صورت مختصر در ادامه آورده شده است.

  • دیرگل: از برج دو به بعد شروع به باردهی می‌کند.
  • نیمه کاغذی: پوست ستفتی دارد و از حمله پرندگان در امان است، و لی به راحتی در دست شکسته می‌شود، خصوصیات گردو سنگی و کاغذی را هم زمان دارد.
  • پاکوتاه: این نژاد پاکوتاه است به طوری که تا ارتفاع ۴ الی ۵ متر رشد می‌کند.
  • زودبازده: باردهی نژاد گردو ژنوتیپ پالیز از سال اول شروع می‌شود و بسیار زودبازده است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم ارقام نهال طلایی گردو را برای شما معرفی کنیم، اگر شما به احداث باغ گردو هستید با یک اطلاعات از پیش تهیه شده نسبت به این گزینه فکر کنید، اگر سوال و ابهام زیادی در این مورد داشتید می‌توانید از متخصصین گیاهپزشکی و کارشناسان فروش در نهالستان‌های معتبر و شناخته شده کمک‌های لازم را دریافت کنید.

کشاورزان و باغداران عزیز یا هر کدام از خوانندگان گرامی کوچک ترین سوالی در مورد نهال گردو و نحوه احداث آن دارند می‌توانند با کامنت گذاری یا با تماس گرفتن با شماره تماس های زیر سوالات خود را بپرسید کارشناسان ما در اولین فرصت جواب خواهند داد.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال