صفر تا 100 کسب درآمد با احداث باغ گردو

صفر تا 100 کسب درآمد با احداث باغ گردو

امروزه باغداران به دنبال احداث باغ گردو هستند که می خواهند به کسب میلیونی از آن برسند. ولی ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که واقعا یک کشاورز با احداث باغ گردو می تواند به درآمد بالا و میلیونی برسد؟ چرا بیشتر کشاورزان و احداث کنندگان به دنبال احداث باغ گردو هستند؟ چه ویژگی های خاصی دارد که باعث شده با احداث باغ گردو به درآمد بالایی برسید؟؟ و در آخر بررسی خواهیم کرد دلیل محبوبیت احداث باغ گردو در میان کشاورزان چیست؟؟ چه ارقام نهال از کدام نهالستان باعث می‌ شود تا شما بتوانید سود بیشتری کسب کنید.

صفر تا 100 کسب درآمد با احداث باغ گردو

بازاریابی صحیح، فروش اصولی و اینترنتی گردو

اگر کشاورزان بتوانند اطلاعات اینترنتی و مجازی خود را افزایش دهند، یا با روش نوین کشاورزی آشنا شوند، می توانند گردو های تولید شده باغ خود را مستقیماً به بازار عرضه کرده و به دست مصرف کننده ها برسانند. مصرف کننده ها برای اینکه هزینه کمتری نسبت به خرید گردو بپردازند به دنبال خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده می باشند. یک پروسه و واسطه گری خاصی وجود دارد که گردو ها از باغ به دست مصرف کننده ها برسد.

همین پروسه و واسطه کری بسیار زمان بر و پرهزینه برای طرفین خواهد بود و کشاورزان و خریداران با حذف این پروسه و واسطه می توانند هر دو طرف سود کرده و به هدف خود برسند. از این رو ما به باغداران عزیز توصیه می کنیم که همزمان با تصمیم گیری به احداث باغ سایت های اینترنتی خرید و فروش مستقیم و غیر حضوری را راه اندازی کنید.

تحقیقات انجام شده نشان می‌ دهد کشاورزانی که خود قادر هستند محصولاتشان را مستقیماً در بازار داخلی به فروش برسانند، بیشتر از کشاورزانی که محصولات خود را پیش فروش می کنند و یا به خریداران عمده می فروشند سود می کنند. باغداران عزیز برای رسیدن به این مرحله علاوه بر راه اندازی سایت های اینترنتی باید بازاریابی خود را نیز ارتقا ببخشند، با شرکت‌ های صادراتی و واحد های تولیدی عقد قرارداد ببندند، تا بلافاصله گردو های تولید شده را با قیمت مناسب و با سود بالا بفروشند.

کسب درآمد بالا با صادرات گردو تولید باغ خود

طبق آمار به دست آمده از جایگاه تولید نهال گردو و همچنین صادرات گردو در کشور، با دو جایگاه کاملا متفاوت از یکدیگر روبرو می‌شویم. همانطور که مشخص است ایران جزو کشور برتر تولید کشور گردو محسوب می شود ولی متاسفانه در صادرات و عرضه این محصول ارزشمند به بازارهای جهان نتوانسته جایگاه خوبی را به دست بیاورد. ناشی از ضعف کشاورزان و شرکت های صادراتی گردو است.

اگر کشاورزی بتوانند همزمان با احداث باغ گردو، محصولات خود را به صورت بین المللی در سطح کشورهای خاورمیانه، عربی و اروپایی به فروش برساند مطمئنا میزان درآمد آن چه بسا به میلیارد نیز خواهد رسید. از این رو شما به عنوان یک باغدار بهتر است که قسمتی از هزینه های خود را صرف بازاریابی بین المللی کنید.

مطمئن باشید با احداث یک باغ تجاری ارزشمند و با کیفیت، همچنین ارتقاء بخشیدن به بخش بازاریابی خودتان می توانید یک سرمایه گذاری بلند مدت با ریسک خیلی کم را راه اندازی کنید. مطمئنا با انجام دادن موارد بالا و بازاریابی صحیح، شرکت های خریدار به دنبال خرید محصولات شما خواهند بود، نه اینکه شما به دنبال شرکت‌ها و یا خریداران عمده باشید؛ تا نتایج یک سال زحمت خود را با یک قیمت ارزان در اختیارشان قرار دهید.

تغییر تفکرات منسوخ باغداری و تبدیل باغداری سنتی به باغداری نوین

با آنکه در گذشته کشاورزی به عنوان یکی از مشاغل اصلی کشاورزان و روستاییان بود، ولی باغداران با مشکلات خیلی زیادی روبرو می شدند، روش های سنتی و معایب خیلی زیادی در کاشت باغ گردو داشتند که باعث می‌ شد تا کشاورزان از کاشت و احداث باغ گردو نا امید شوند. ولی در سال‌ های گذشته متخصصین و مهندسین گیاهپزشکی اقدام به احداث نهالستان هایی کردند، تا بتوانند خدمات ویژه ای به باغداران و کشاورزان داشته باشند.

نهالستان های معتبر و شناخته شده توانست نژاد های اصلاح شده و ژنوتیپ را تولید و به بازار عرضه کنند که بسیاری از مشکلات باغداران را حل کرد. علاوه بر آن در تمامی مراحل احداث باغ همواره کنار کشاورز هستند تا کشاورزان در صورت کوچکترین مشکل و یا سوالی بتوانند از راهنمایی این متخصصین نهایت استفاده را ببرند.

کشاورزانی که در تولید و احداث باغ خود، روش های غیر اصولی سنتی را استفاده نمی کنند و در عوض روش‌ های علمی و استاندارد جهانی را جایگزین آن کردند، توانستند با باغ های تجاری گردو را احداث کنند. همچنین آنها به جای کاشت نهال درخت معمولی، نهال ژنوتیپ پالیز را انتخاب کردند که سرعت رشد و باردهی آن بسیار بالا است. باغداران با ارتقا دادن اطلاعات خود در مورد انواع بیماری ها قارچی، باکتری و آفت هایی که به باغ ها حمله می برند؛ توانستند در همان مراحل اولیه آنها را درمان کرده و مانع از خسارت های فجیع شوند.

صفر تا 100 کسب درآمد با احداث باغ گردو

خرید دلار یا احداث باغ گردو؟؟

کسانی که مقداری سرمایه در دست دارند، همیشه به فکر این هستند که به خرید دلار بپردازند. با توجه به موارد گفته شده یک سوال دارم آیا خرید دلار برای شما با ارزش تر می باشد یا احداث باغ گردو؟ احداث باغ گردو جزو سرمایه‌ گذاری‌هایی محسوب می‌ شود که نه سیاست های ارزی، تحریم ها، جنگ، سیاست های جهانی بر روی آن تاثیری ندارد.

در حالی که خرید دلار جزو سرمایه گذاری پر ریسک محسوب می شود. البته اگر شما یک حساب سرانگشتی داشته باشید، خواهید دید که میزان سود سالانه باغ گردو تجاری قابل مقایسه با خرید دلار نیست. گاهی اتفاق می افتد که دلار در سال تغییر چندانی نداشته باشد، ولی سود سالانه درخت گردو همیشه ثابت و هر سال در حال افزایش می باشد.

البته کشاورزان خلاق در چند سال اول احداث باغ  گردو که بازدهی ندارد، اقدام به کاشت نهال و محصولات دیگر می کنند یا به پرورش پرندگان می پردازند که با درخت گردو سازگاری دارد. در واقع آنها سعی می کنند از همان اولین سال احداث باغ به درآمد کلان برسند و این نشانگر هوش اقتصادی کشاورز است.

کاهش هزینه های جانبی و افزایش درآمد سالیانه باغ گردو

یکی دیگر از راه هایی که باعث می شود تا میزان درآمد سالیانه یک کشاورز افزایش چشمگیری پیدا کند، کاهش هزینه های جانبی و غیر منتظره می باشد. شما در نظر بگیرید کشاورزی باغ خود را راه اندازی کرده، بعد از ده سال که موعد باردهی آن است به خاطر مقاومت و استقامت پایین نهال کاشته شده، درخت جوان به بیماری قارچی و باکتریایی آلوده می شود.

اگر کمی از دانش کشاورزی اطلاع داشته باشید، خواهید فهمید که بیماری قارچ و باکتری در بین درختان مسری هستند، یعنی یک درخت در باغ مبتلا شود، باعث آلوده شدن درختان دیگر نیز می شود. باغدار برای درمان آنها مجبور است تا هزینه گزافی را صرف کند. اگر از همان مراحل اولیه احداث باغ، کشاورزی اقدام به خرید نهال گردو مقاوم کند، چنین مشکلی برای او پیش نخواهد آمد.

گاهی در شرایط بسیار حاد کشاورز مجبور است تا درخت را ریشه کن کرده و بعد از یک سال و ضدعفونی کردن خاک، نهال جدید را کشت کند. شاید راهکار بسیار ساده و معقول برای کشاورز باشد. ولی ۱۰ سال انتظار و زحمت کشاورز جهت باردهی درخت کلاً از بین می رود. علاوه بر آن مجبور است چند سال دیگر منتظر بماند تا نهال کاشته شده بالغ شود. تمام موارد گفته شده یک هزینه اضافی و جانبی تلقی شده و باعث کاهش درآمد سالیانه کشاورز می شود.

شما با مراجعه حضوری و اینترنتی به نهالستان های معتبر می توانید از صفر تا صد احداث باغ را با کمک و راهنمایی های مشاورین و متخصصین انجام دهید. آنها می توانند بر حسب منطقه احداث باغ شما ارقام نهال گردو را پیشنهاد دهند که کاملاً سازگار با محیط بوده و شما مجبور نباشید، هزینه زیادی برای نگهداری آنها صرف کنید. درواقع با کاهش هزینه های سالانه میزان درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه های جانبی باغدار

برخی از هزینه های جانبی که در طول سال یک باغدار باید آنها را ثبت کند تا به یک درآمد مناسب و عالی به دست فرد اشاره کنیم.

  • هزینه مربوط به خرید سموم کشاورزی و آفت کش ها
  • هزینه مربوط به کود دهی
  • هزینه مربوط به آبیاری مخصوصاً در مناطق گرم و خشک
  • هزینه مربوط به نیروهای انسانی
  • هزینه مربوط به درمان و تیمار درختان بیمار
  • هزینه مربوط به برداشت و بسته بندی و ارسال میوه به دست آمد

شما با احداث باغ مدرن و تجاری تا حدی می توانید برخی از این هزینه ها را تا ۵۰ درصد نیز کاهش دهید. به طور مثال وقتی شما ارقام مقاوم نهال را در برابر بیماری ها و خشکسالی را تهیه می کنید، دیگر احتیاجی ندارید که هزینه زیادی جهت خرید انواع سموم و آفت‌ کش‌ ها استفاده کنید. علاوه بر هزینه بالا باعث افت کیفیت محصولات شما می شود. در مناطق گرم و خشک می توانید ارقام نژاد گردوی دیمی را خریداری کنید که احتیاج به آبیاری خیلی زیادی ندارد، با این کار میزان آبیاری را در مناطق کم آب و هزینه مربوط به آن را کاهش می دهید.

محاسبه میزان درآمد یک درخت گردو به صورت پیش فرض

اگر شما اقدام به خرید نهال گردو ژنوتیپ پالیز کنید، دارای کیفیت خیلی بالایی می باشد. بعد از ۱۰ الی ۱۲ سالگی درخت کاملاً به رشد خود رسیده است، معمولاً هر درخت سالانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم گردوی سبز و ۷۰ الی ۸۰ کیلوگرم گردوی خشک تولید می‌ کند که ما کمترین مقدار آن یعنی ۷۰ کیلوگرم را در نظر می گیریم. اگر از میزان ۷۰ کیلوگرم بار درخت گردو ۵ کیلوگرم آن را مربوط به هزینه ها باشد، از جمله هزینه انسانی، آبیاری سموم و آفت کش ها، ۶۵ کیلوگرم برداشت مفید برای شما باقی می ماند.

در سال گذشته  کمترین قیمت مربوط به گردو از ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان تخمین زده شده بود که بر حسب کیفیت متفاوت می باشد. گردو های تولید شده از نهال اصلاح شده کاملا درجه یک می باشد، ولی ما باز هم ۱۱۰ هزار تومان را در نظر می گیریم، یعنی کمترین قیمت نهال گردو را برای یک کشاورز، با یک حساب ساده یک درخت در باغ شما نزدیک هشت میلیون درآمد دارد. این ۸ میلیون سود خالص یک عدد از درختان شما است.

حالا شما در نظر بگیرید در یک هکتار چند درخت گردو کاشته و در آخر در نظر بگیرید باغ شما چند هکتار است. مطمئناً به یک عدد بسیار بزرگ و کلان می خواهید رسید، که برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. طبق تحقیقات اقتصادی که در مورد احداث باغ گردو شده است، ثابت شده در دو یا سه سال اول معمولاً کشاورزان سرمایه اولیه خود را جمع آوری کرده و به یک کسب درآمد مناسبی هم رسیدند.

صفر تا 100 کسب درآمد با احداث باغ گردو

خرید نهال اصلاح شده و کسب درآمد بالا

بزرگترین نهالستان معتبر شمال غرب با نام تجاری برتر نهال اقدام به فروش نهال اصلاح شده و با کیفیت کرده است. شما با مراجعه به این سایت می توانید با اطلاع از قیمت نهال گردو و دیگر مزایای فروش نهال در این نهالستان آشنا شوید. ویژگی های منحصر بفرد این نوع نهال قابل مشهود است. رشد سریع ، مقاومت بالا، باردهی بالا، بازدهی سریع از ویژگی این نوع نهال است. نهادهای عرضه شده در این نهالستان همگی دارای کارت قرنطینه و کارت سلامت می باشد. نهال ها همگی شناسنامه دار و دارای لیبل جهاد کشاورزی می باشد.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده کسانی که می خواهند صرفا برای کسب درآمد به احداث باغ بپردازند، باید به چند نکته توجه کافی داشته باشند که عبارتند از:

  • یک مدت زمان کافی به کسب اطلاعات لازم و کافی در مورد نحوه احداث باغ و همچنین عرضه، فروش و صادرات آن بپردازند. اگر در یکی از این موارد اطلاعات کافی را کسب نکند به درآمدی که می‌خواهند، نمی رسند.
  • دومین موردی که باعث می شود تا میزان درآمد یک کشاورز افزایش پیدا کند، نحوه صحیح احداث باغ و استفاده کردن از روش های نوین و مدرن می باشد.
  • خرید ارقام نهال اصلاح شده و ژنتیک سازگار با محیط باشد
  • استفاده از مشاوره و راهنمایی متخصصین و مهندسین گیاهپزشکی که تاثیر خیلی زیادی دارد

بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور برتر نهال آماده ارائه هرگونه خدمات برای شما می باشد.  کشاورزان و احداث کنندگان عزیز بتوانند با اطمینان خاطر نسبت به احداث باغ خود اقدام کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال