10 گونه از بهترین نهال‌های آلبالو برای کاشت

10 گونه از بهترین نهال‌های آلبالو برای کاشت

محبوبیت و طعم دلنشین و لذیذ آلبالو سبب شده تا بازارا خرید و فروش نهال آلبالو با تحولی عظیم روبرو شود اما انتخاب از بین واریته ها و رقم های گوناگون و مختلف این نهال سبب شده تا امر انتخاب برای کشاورزان به یک امر بسیار سخت و دشوار تبدیل شود از این رو برتر نهال با معرفی ده گونه از بهترین و پربار ترین نهال های آلبالو سعی نموده تا کمکی باشد هر چند کوچک به شما کشاورزان گرامی پس پشنهاد می‌دهیم در ادامه این مطلب همراه ما بمانید.

10 گونه از بهترین نهال‌های آلبالو برای کاشت

نهال آلبالو را بهتر بشناسید

انتخاب از بین رقم های مختلف آلبالو بدون شناخت از این نهال محبوب و پرطرفدار امکان پذیر نخواهد بود و بدین سبب است که به نظر می‌رسد قبل از معرفی بهترین نهال های آلبالو به معرفی آلبالو بپردازیم تا هر چه بیشتر و بهتر با این میوه لذیذ و دوست داشتنی آشنا شویم.

آلبالو میوه ای گوشتی و هسته دار از خانواده درختان گلدار است که به سبب طعم بی نظیر به صورت تجاری نیز مورد کشت قرار می‌گیرد و همچنین خوب است بدانید که بیشتر گونه های آلبالو بومی نیمکره شمالی هستند و در حدود 10 تا 12 گونه در آمریکای شمالی و تعداد مشابهی در اروپا شناخته شده است اما با این حال به نظر می‌رسد بیشترین غلظت گونه ها در شرق آسیا است.

اعتقاد بر این است که زیستگاه بومی گونه ای از نهال آلبالو که اکنون کشت می‌شود در غرب آسیا و شرق اروپا از دریای خزر تا بالکان است و همچنین شایان ذکر خواهد بود که آلبالو در تمام مناطقی از جهان که دمای زمستان خیلی شدید نیست و دمای فصل تابستان متوسط است رشد می‌کند.

آلبالو های کشت شده از نمونه های وحشی متمایز از اطراف دریای خزر و دریای سیاه انتخاب شدند و در 300 سال قبل از میلاد مسیح برای یونانیان شناخته شده بودند و آنها همچنین بین ایرانی ها و رومی ها که مدت ها قبل ار قرن اول و بعد از میلاد آنها را وارد بریتانیا کردند و بسیار محبوب بودند.

جالب است بدانید که قبل از جنگ جهانی دوم بیش از پنجاه رقم آلبالو در انگلستان کشت می‌شد اما با این حال امروزه تعداد کمی به صورت تجاری رشد می‌کنند و همچنین شایان ذکر خواهد بود که کشت نهال آلبالو در قرن شانزدهم در زمانهنری هشتم رایج شد و آنها به یک محصول محبوب در میان پرورش دهندگان کنتی تبدیل شدند و تا سال 1640 بیش از دو جین رقم نامگذاری شده ثبت شد.

چرا که آنها به سرمای زمستانی نیاز دارند تا در بهار شکوفا شوند و در ضمن گفتنی است که نهال های آلبالو خیلی زود در بهار و درست بعد از نهال هلو و زودتر از نهال سیب شکوفا می‌شوند.

همان طور که می‌دانید محتوای اسیدی بیشتر آلبالو باعث ایجاد طعم ترش مشخص این میوه دوست داشتنی و لذیذ می‌شود و همچنین خوب است بدانید که نهال های آلبالو در زمان بلوغ کوچک تر از درختان گیلاس هستند و به ندرت ارتفاع آنها بیش از 5 متر خواهد بود.

آلبالو به شرایط کشت مشابه گلابی برای رشد و نمو و همچنین تولید محصولات عالی و درجه یک نیاز دارد به بیان بهتر یعنی نهال آلبالو خاک غنی با زهکشی خوب و مرطوب را ترجیح می‌دهد اگر چه نیتروژن و آب بیشتری نسبت به نهال گیلاس نیاز دارد.

اما می‌بایست توجه داشته باشید که نهال های آلبالو در صورت آبیاری به شیوه غرقابی عمل کرد نامناسب و بدی خواهند داشت اما تحمل زهکشی ضعیف بیشتری نسبت به گونه های گیلاس دارند و همچنین لازم به ذکر است که در طول بهار گل های آلبالو باید محافظت شوند و علف های هرز از بین بروند و نهال ها مالچ پاشی شوند و با محلول طبیعی جلبک دریایی اسپری شوند این نیز زمانی است که هرس مورد نیاز است و می‌بایست انجام شود.

توجه داشته باشید که آلبالو در ماه های خواب زمستانی نباید هرس شود نهال آلبالو روی چوب های جوان تری نسبت به گونه های گیلاس میوه می‌دهند و بنابراین می‌توان آنها را سخت تر هرس کرد و در ضمن گفتنی است که آنها معمولا به صورت استاندارد رشد می‌کنند اما می‌توان آنها را با فن آموزش داد و حتی در دماهای سرد به خوبی کشت کرد و همچنین آنها می‌توانند به صورت بوته های کم ارتفاع نیز رشد کنند.

شکل میوه این نهال گرد مایل به پهن است و معمولا به رنگ قرمز تیره است و البته شایان ذکر خواهد بود که آلبالو بسیار مغذی است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین A و همچنین کلسیم و فسفر است.

نهال آلبالو خوشه‌ای مورلو

این نهال آلبالو میوه‌هایی به رنگ قرمز چشم نواز و زیبا دارد که از طعمی فوق العاده و خوش مزه برخودار است و در واقع می‌توان گفت که درصد بالایی از محبوبیت میوه‌های این نهال در بین عموم مردم و کشاورزان به دلیل همین طعم و عطر عالی و بی نظیر آن است.

همچنین شایان ذکر خواهد بود که این نهال بسیار در برابر سرما و شرایط آب و هوایی سخت و دشوار بسیار مقاوم است و می‌تواند به راحتی به رشد و نمو خود ادامه دهد بدون این که خللی در میزان باردهی آن به وجود بیاید و البته خالی از لطف نیست که بدانید نهال آلبالو خوشه‌ای مورلو در زمره نهال‌های دیگرل قرار دارد و از این رو شکوفه‌ها و جوانه‌های آن در معرض سرما‌ی ناگهانی بهاری قرار نمی‌گیرد.

دیگر نیاز نیست تا کشاورزان تمهیدات لازم برای در امان نگه داشتن جوانه‌ها و شکوفه‌های نهال از سرما را در نظر بگیرند و درضمن خوب است بدانید که با خرید نهال آلبالو خوشه‌ای مورلو و کاشت آن می‌توانید از میوه‌های درشت قرمز رنگ بسیار لذیذ و خوش خوراک و سود حاصله آن نهایت لذت را ببرید.

از این رو اگر شما هم خواهان اطلاع قیمت این نهال آلبالو فرانسوی از مراکز فروش و نهالستان‌های معتبر چون نهالستان نهال برتر هستید می‌توانید به وب سایت این نهالستان مراجعه نمایید و ضمن مشاهده لیست قیمت نهال آلبالو در سراسر کشور از خریدی امن و مطمئن نیز بهره مند شوید.

نهال آلبالو گیسی

اگر به دنبال نهال آلبالویی هستید که از قدرت رشد پذیری عالی برخوردار باشد و میوه‌های بسیار خوش رنگ و لعاب و بی نظیر را تولید نماید ما به نهال آلبالو گیسی را پیشنهاد می‌کنیم و همچنین خوب است بدانید که زادگاه اصلی نهال آلبالو گیسی کشور مجارستان است و می‌توان آن را در ردیف نهال‌های میوه بسیار مرغوب و با کیفیت بالا قرار داد.

البته خالی از لطف نیست که بدانید این نهال در تولید میوه‌هایی با طعمی ترش اما پربار و بسیار مرغوب ماهرانه عمل می‌کند و می‌تواند سودی بسیار چشم گیر و قابل توجه را برای شما کشاورزان عزیز فراهم نماید.

نهال آلبالو کلریسن

نهال آلبالو کلریسن یکی از ارقام پیوندی است که در زمره نهال‌های آلبالو پربار و پرمحصول قرار می‌گیرد و می‌تواند سالیانه محصولاتی بسیار مرغوب و باکیفیتی را تولید نماید و در اختیار کشاورزان قرار دهد و همچنین شایان ذکر است که این نهال می‌تواند محصولاتی با وزن 7.5 گرم و بسیار قزمر رنگ تولید نماید که می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب نماید و البته لازم به ذکر است که نهال آلبالو کلریسن جزو رقم‌های زودرس اما دیرگل قرار دارد.

نهال آلبالو نفریس

زادگاه اصلی نهال آلبالو نفریس که به اروپای شرقی تعلق دارد کشور لهستان است و اگر شما عزیزان خواستار نهالی با رشد متوسط هستید بهترین گزینه نهال آلبالو نفریس خواهد بود و همچنین شاید خوب است که بدانید این نهال می‌تواند میوه‌های با وزنی در حدود 5 گرم را تولید نماید.

البته این تنها ویژگی و مزیت این نهال نیست و از جمله ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به سازگاری با آب و هوای اکثر مناطق ایران، مقاومت در برابر سرما، میوه‌های درشت و آبدار، پربار و پرمحصول، مقاومت بسیار بالا در برابر ابتلا به بیماری‌ها و آفات و تجاری و بازار پسند اشاره نمود.

نهال آلبالو محلی

نهال آلبالویی که با تولید محصولاتی با طعمی ترش تر از سایر آلبالو های دیگر و در اندازه ای ریز تر توانسته نظر کشاورزان بی شماری را به خود جلب نماید نهال آلبالو محلی نام دارد و البته این تنها ویژگی و مزیت نهال آلبالو محلی نخواهد بود و از دیگر ویژگی های این نهال می‌توان به سازگاری با اکثر مناطق کشورمان ایران، مقاومت بسیار بالا در برابر نوسانات دمایی و استحکام بالا در برابر کم آبی اشاره نمود.

پربار بودن و پرمحصول بودن نهال آلبالو محلی و مقاومت بسیار بالا در برابر برودت هوا و سرمای زیاد و همچنین شوری خاک سبب شده تا این روزها بازار فروش نهال آلبالو و همچنین خرید نهال آلبالو به خصوص نهال آلبابو محلی بسیار با رونق عظیمی روبرو شود.

نهال آلبالو گوشواره ای

با کاشت نهال آلبالو گوشواره ای می‌توانید از سودی بسیار چشم گیر و فراوان بهره ببرید چرا که این نهال به صورت خوشه ای به تولید محصولات خود می‌پردازد و همچنین شایان ذکر خواهد بود که نهال آلبالو گوشواره ای در زمره نهال های زود بازده قرار دارد و به سبب پربار بودن و رنگ سرخ منحصر به فرد و طعم ترش منحصر به فرد به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نهال های آلبالو تبدیل شود.

نهال آلبالو گشواره ای در اسفند ماه به گلدهی اقدام می‌نماید و همچنین لازم به ذکر است که بعد از گذشت نود روز محصولات تولید شده این نهال آماده برداشت خواهد بود و البته خوب است بدانید که زاده اصلی این نهال ایالات متحده آمریکا است.

نهال آلبالو مجارستانی

اگر در مناطق معتدل قرار دارید و نمایل به کاشت نهال آلبالو در باغ  و یا باغچه خانه خود دارید به طور قطع بهترین گزینه نهال آلبالو مجارستانی که با مان آلبالو مجاری نیز شناخته می‌شود، خواهد بود زیرا این نهال آلبالو در برابر برودت و سرمای هوا به شدت حساس است.

رنگ منحصر به فرد و سرخ تر از سایر آلبالو های دیگر و همچنین طعمی دلنشین و بافتی نرم و لطیف سبب شده تا این روزها کشاورزان بی شماری به خرید نهال آلبالو روی بیاورند و همچنین لازم به ذکر است که این نهال نیاز به هرس شدید نیاز نخواهد داشت و به سبب ارتفاع متوسط برداشت محصولات آن نیز به راحتی و آسانی صورت خواهد گرفت.

10 گونه از بهترین نهال‌های آلبالو برای کاشت

نهال آلبالو نورد استار

در مرکز تحقیقات مینه سوتا در کشور ایالات متحده آمریکا نهال آلبالویی بسیار مقاوم و پربار با نام نهال آلبالو نورد استار تولید شد که در مدت زمان کوتاه و بسیار اندک و همچنین به سبب بهره مندی از ویژگی ها و مزیت های گوناگون و فراوان توانست توجه کشاورزان بی شماری در سراسر جهان به خصوص باغداران کشورمان ایران را به خود جلب نماید و به یکی از محبوب ترین نهال های آلبالو تبدیل شود.

با کاشت نهال آلبالو نورد استار می‌توانید از میوه هایی با وزنی در حدود 4 گرم بهره مند شوید و البته لازم به ذکر است که این میزان وزن کاملا بستگی به میزان رسیدگی و شرایط نگهداری از نهال آلبالو خواهد داشت.

جالب است بدانید که نهال آلبالو نورد استار از پیوند سه نهال آلبالو یعنی نهال آلبالو انگلیش و نهال آلبالو مورلو و همچنین نهال آلبالو سیبرین به وجود آمده است و در ضمن شایان ذکر خواهد بود که محصولات نهال آلبالو نورد استار به رنگ قرمز تیره است و از گوشتی با بافت لطیف و نرم و طعم و عطری بسیار دلنشین و لذیذ برخوردار است.

نهال آلبالو نانا

نهال آلبالویی بسیار پربار و پرمحصول که توانسته مورد استقبال کشاورزان بی شماری قرار بگیرد نهال آلبالو نانا نام دارد و همچنین خوب است بدانید که زادگاه اصلی این نهال آلبالو کشور رومانی است که با گسترش جمعیت و افزایش مهاجرت این نهال آلبالو نیز به تدریج به سایر نقاط جهان و همچنین کشورمان ایران وارد شد و به سبب باردهی بی نظیر و تولید محصولات درجه یک به صورت تجاری مورد کشت قرار گرفت.

کشاورزان گرامی می‌توانید با کاشت نهال آلبالو نانا از محصولاتی قرمز رنگ با عطر و طعمی دلنشین و بی نظیر و با وزنی در حدود 5 گرم بهره ببرید و همچنین خوب است بدانید که این نهال آلبالو از مقاومت بسیار بالایی در برابر ابتلا به عوامل بیماری زا و آفات رایج در بین نهال های آلبالو برخوردار است.

نهال آلبالو متنور

از پیوند نهال آلبالو ولادیمیر و آلبالو مونت مورنسی نهال آلبالویی بسیار پرطرفدار و محبوب با نام نهال آلبالو متنور به وجود آمد که توانست به سبب برخورداری از ویژگی ها و مزیت های بی شمار بازار فروش نهال آلبالو را با تحولی عظیم روبرو سازد.

کشاورزان عزیز می‌توانند با کاشن نهال آلبالو متنور از محصولاتی سرخ رنگ و با وزنی در حدود 4 گرم بهره ببرند و البته از دیگر ویژگی های این نهال آلبالو می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر کم آبی، استحکام در برابر ابتلا به بیماری ها و آفات گوناگون، سازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیمی ایران، مناسب برای کاشت در اکثر مناطق کشورمان ایران و تجاری و پرمحصول بودن اشاره نمود.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال