بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

گلابی یکی از میوه‌هایی است که علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن، دارای خواص منحصر بفردی است. حتی این میوه خواص درمانی هم دارد. کاشت نهال درخت گلابی و رسیدگی به آن برای بسیاری از باغداران و کشاورزان، دغدغه است؛ آیا به نظر شما می‌توان نهال گلابی را در هر منطقه‌ای کاشت؟ آیا انتخاب بهترین نهال این محصول برای منطقه سردسیر، موضوع مهمی است؟! در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر صحبت کنیم. اگر کشاورز و باغدار هستید و یا به هر دلیلی دوست دارید در این باره چیزی بدانید، تا انتهای این متن، با ما همراه باشید.

رسیدگی به نهال گلابی در مناطق سردسیر

قبل از اینکه در مورد بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر صحبت کنیم؛ بد نیست نگاهی به شرایط اقلیمی مناطق مختلف برای نهال گلابی بپردازیم. اگر در مناطق سردسیر زندگی‌ کرده‌اید، حتما تا به حال نهال گلابی مقاوم به سرما را خریده‌اید.

نهال گلابی هم همانند هر نهال دیگری، نیاز به مقاومت و رسیدگی دارد تا بتواند بار بدهد. به‌عنوان مثال، آبیاری درخت گلابی مسئله مهمی است که میزان باردهی و بالابردن کیفیت میوه درخت را افزایش می‌دهد.

حتی علاوه بر این موضوع، مهم است که از کود مناسب برای این نوع نهال استفاده کنید. استفاده از یک کود مناسب باعث می‌شود که نهال گلابی که در مناطق سردسیر کاشته می‌شود، به بیماری و سرما مقاوم شود و رشد بهتری داشته باشد و حتی مقاوت درخت هم بیشتر شود.

دو فاکتور مهم دیگر برای رسیدگی به درخت گلابی در مناطق سردسیر، گردافشانی و هرس درخت هستند که باید به آن‌ها توجه زیادی داشته باشید.

رسیدگی به نهال گلابی برای مناطق سردسیر

منظور از مناطق سردسیر برای نهای گلابی چیست؟

به‌طور کلی، مناطق سردسیر، مناطقی هستند که در ارتفاعی بالاتر از دریا قرار داشته باشند. قطعا این را می‌دانید که بسیاری از نهال و یا درختان نمی‌توانند در مناطق سردسیر نگهداری شوند و یا حتی رشد کنند و مقاومت خوبی در برابر این مناطق ندارند؛ اما نهال گلابی را می‌توان در چنین مناطقی کاشت؛ به‌همین دلیل هم بسیاری از افراد،برای خرید نهال گلابی، به‌دنبال بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر هستند.
ما در ادامه این مناطق را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما شناخت بهتری در این موضوع داشته باشید.

شناسایی مناطق سردسیر به منظور شناخت بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

نهال گلابی بیروتی

این نوع نهال به‌گونه‌ای است که می‌تواند سرمای زیر 28درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. یکی از بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر، نهال گلابی بیروتی است. این نهال باید 800 ساعت سرما دریافت کند تا بتواند رشد کند و میوه دهد. اگر این میزان سرما برای این نهال تایمن شود می‌تواند پربار باشد و میوه خوبی هم خواهد داد.

نهال گلابی شاه میوه

این نهال را می‌توان برای تمامی مناطقی که سردسیر هستند، استفاده کرد. این نوع نهال در اصفهان تولید شده است و میزان باردهی آن 5 الی 6 تن در هر هکتار است. تقریبا می‌توان بین 50 تا 80 کیلوگرم میزان باردهی برای این نهال گلابی رقم زد.

نهال گلابی درگزی

از ویژگی‌های این نهال می‌توان به مقاومت بالا در برابر سرما و بیماری و میزان انبارداری مناسب اشاره کرد. به‌طور کلی، یکی دیگر از انواع بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر، نهال گلابی درگزی است که برای مناطقی سردی مانند اصفهان مناسب است و به‌راحتی می‌تواند آب و هوای سرد را بپذیرد. بسیاری از مشتریانی که به دنبال خرید نهال گلابی برای مناطق سردسیر هستند، این نهال را خریداری می‌کنند.

نهال گلابی دگزی یکی از بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

نهال گلابی آنجو

این نوع نهال گلابی علاوه بر این دسته در دسته بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر قرار داد؛ به‌نوعی هم خاص است و باید میزان سرما و گرمای لازم را داشته باشید تا بتواند به‌خوبی رشد کند.

در هر شرایط اقیلمی می‌توان از این نهال استفاده کرد و منطقه موردنظر باید حتما شرایط آب و هوایی خوبی داشته باشد تا بتوان این نهال را در آنجا کاشت. این نهال یکی ویژگی خاص دارد و آن هم این است که رنگ متفاوتی دارد و درست به همین دلیل مورداستقبال بسیاری از افراد واقع شده است.

البته در ایران، برخی از مناطق هم هستند که آب و هوای گرمی دارند و مکان مناسبی برای کاشت نهال گلابی نمی‌باشند. در چنین مناطقی، کاشت نهال گلابی باعث سوختگی و از بین رفتن محصول می‌شوند و تمام زحمات شما را به باد می‌دهند. اما یک نوع نهال به نام نهال گلابی اسپادانا است که در مناطق گرمسیر جواب می‌دهد و حتی با کاشت این نهال می‌توان 5 تن میوه برداشت کرد.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید بهترین درخت گلابی برای مناطق سردسیر را داشته باشید، می‌توانید از این نهال‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید. هرکدام از این نهال‌ها در دسته بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر قرار دارند. به این موضوع هم اشاره کنیم که خرید نهال گلابی باید بر اساس شرایط آب و هوایی انتخاب شود؛ اگر به این موضوع دقت داشته باشید، می‌توانید بهترین نهال را بخرید و درختی پربار داشته باشید.
نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر غیر این مطالب گفته شده نظری، پیشنهادی و یا حتی تجربه‌ای در این زمینه دارید، می‌توانید برایمان بنویسید تا مخاطبان ما بخوانند و از تجربیات شما استفاده کنند.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال